Komentáře k filmu Bathory
Počet komentářů k filmu: 121
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 13.1.2021
Technicky je to fakt bezchybná filmařina herecky to taky určitě bylo dobré (v některých případech i lepší než dobré) ale po tom všem co tuto megalomanskou koprodukci předcházelo a provázelo jsem byl stejně zklamaný. Od renomovaného režiséra, který měl k dispozici velkou hromadu peněz a špičkové herce jsem čekal něco jiného a lepšího.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 26.9.2010
Do čeho na filmu ty miliony vrazili, to teda moc nechápu. Budiž, asi dost cestovali, občas nějaký ten trik, ale jako celek... A co měli znamenat ti dva mniši s jakýmisi vynálezy, s kterými předběhli dobu?
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 29.5.2009
Kdo čekal krveplné drama o Čachtické paní, musel být nutně zklamán. Já jsem to sice nečekal, ale zklamán jsem byl i tak. Svým vyzněním, kdy se z historicky (téměř) prokázané ženy-vražedkyně učiní oběť doby s odkazem, že špatní jsou ti všichni ostatní, mi to připomnělo film Aféra s náhrdelníkem. Exteriérově výborné, interiérově se díky přítmí divák často ztrácí v ději. V ději jsem se ostatně ztrácel i v retrospektivách a ve výtvarně stylizovaných vizích. Historicky místy fabulační, scénáristicky občas nelogické (zatímco se všichni podivují, že Erzsébét Báthory vypadá stále velice mladě, nikdo se již nepozastavil nad tím, že naprosto stejně v rozmezí více než dvaceti let vypadal Thurzo v podání Karla Rodena, nemluvě o malém Pálovi Nádasdym, stejném v pěti i třinácti letech). Stejně tak mi přišlo z historického hlediska mimo mísu, aby si nejvyšší úředníci ve státě museli navzájem vysvětlovat příbuzenský vztah mezi Rudolfem II. a jeho bratrem Matyášem. Vzhledem k obecnému historickému povědomí u nás byl pak lokalizační vysvětlující titulek typu Transylvanian Principality celkem k hovnu. Takže jako imaginární příběh snad ano, nic víc. Ovšem za ty prachy...
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 11.3.2010
Po obrazové stránce nelze filmu nic vytknout. Roden a Frielová mají výborné výkony. Nemám rád něco, čemu se říká jizda na kolečkových bruslích, fotografování před 400 lety.
U některých herců se Jakubisko přehmátl. Když tohle dílko budeme brát jako parodii na Bathory, tak ujde, ale stejně film je nejdražší ale i nehorší v Jakubiskově tvorbě..
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 14.2.2015
Jednoznačně vizuální koncepce filmu. Ostatní jde stranou. A představte si, vůbec mi to nevadí. Nehoráznost co?? Francouzská verze nedokázala ani toto. A taky tam byly bláboly, a že jich nebylo málo. V této verzi se mi líbily kostýmy, výprava, kamera, hudba, kompars. Slabší to bylo dějově, mám na mysli zbytečné motanice a složitosti. Podle mého jde o velmi dobře natočený film a jistě se někdy znovu podívám. 2015012013052/13445
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 9.2.2009
Mne sa ten film veľmi páčil snáď aj preto ,že nebol natočený tak ako to očakávali milovníci krvavých hororov na americký spôsob.Vo fime je poukázané aj na mocensko politické pozadie daného obdobia , čo mohlo byť nskôr aj tendenčne využité.Od nepamati sa totiž ľudstvom tiahne špinavá krvavá čiara boja o moc a majetok , kde sa neváha použiť včetko čo prinesie očakávaný úžitok.Veď takéto veci sa diali ešte nie tak dávno aj v 50 tych rokoch , čo je zdokumentované na rozdiel od tých z minulosti ktoré sa dali zmanipulovaľ.Možno fakt bola Erzsébeth Báthory iba obeťou mocenských intríg medzi rodmi v Uhorsku po vyhnaní Turkov .Film je dobre herecky obsadený , iba mi trocha vadil Polívkov snowbord.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 22.10.2009
Asi bude nejlépe tenhle film brát prostě jako ucházející historický snímek a na Čachtickou paní (v tom vžitém slova smyslu) při něm nemyslet. Mně to alespoň pomohlo - oprostila jsem se od očekávání plynoucích z četby románu a nechala se vtáhnout do děje... Akorát ty podivné vynálezy Mádla a Polívky mi tam ani trochu nesedly.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 14.7.2008
7 je takové číslo, kterým hodnotím film, který se mi jakože líbil, ale žádné terno. A tak hodnotím i Bathory. Nejprve jsem se trošku bála stopáže, ale přiznávám(i když mě to v průběhu filmu 2x napadlo) odolala jsem a na hodinky se nepodívala - a tak mne v podstatě překvapilo, že je UŽ konec. Styl Jakubiskova vyprávění je mi taky poměrně blízký - hodně sází na výtvarné pojetí - s čímž jsou spjaty kostýmy, nasvícení scén a výběr natáčecích lokalit - čemuž tleskám - to byla prostě nádhera. Výkony hlavních herců jsou taky dobré - když jsem poprvé uslyšela, že hlavní postava má být nějaká Anna Friel, říkala jsem si, co k tomu Jakubiska vedlo, ale pravda je, že ta herečka je úžasná. Stejně jako Roden, že? ale to je jasné.
Proč tedy nemá film 10 bodů? Protože i pro mne byly některé scény dost navíc - proč se v celém filmu objevovala 3člená kapela podivných bytostí je mi prostě záhadou - asi jedna ze snových vsuvek, které ale taky byly častěji na škodu než k užitku. A co mi vadilo nejvíc - rádoby vtipné vsuvky(Polívka s Mádlem většinou) - ty ten film naprosto degradovaly. To už pak nelze celý film brát "vážně", ale ani komedie to nebyla.
Dost blízko hodnocení žánru mi přijde kostýmní přehlídka a herecké etudy. Na film jsem šla reklamou nezpracována (vzhledem k tomu, že nekoukám na TV ani neposlouchám rádio) a příliš jsem neočekávala, takže jsem nebyla zklamána...ovšem cena v multikině ani OMYLEM neodpovídá kvalitě filmu....doporučuji počkat do menších kin či na DVD.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 19.5.2009
se snímkem bathory jakubisko dokázal, že je zcela právem evropským velmistrem filmařského řemesla. ve velkofilmu bathory se mu podařilo natočit napínavý, svižný a v mnoha věcech objevný pohled na motivy života alá hraběna bathory. již v době příprav i realizace byli všichni od autorů upozorňováni na to, že tento film má být obhajobou čachtické paní a i tento záměr se povedlo splnit na výbornou. ponechme stranou všechna skutečná historická fakta i souvislosti a nechme se opájet vyprávěním i snímáním obrázků jakubiskova filmu, který bezesporu patří k tomu nejlepšímu, co se v dějinách světového kinematografického průmyslu podařilo natočit. herecké výkony, reálné historické prostředí, neošizené kostýmy, podmanivá hudba, krásné obrázky, kdy každý z nich je samostným výtvarným dílem, to vše místy se spojením brutálních středověkých sekvencí ze života na hradě i v podhradí činí z filmu bathory jedinečnou podívanou. film bathory lze vřele doporučit úplně všem, ať již fanouškům filmů nebo historie, tak i odborníkům, kteří jsou ochotni přistoupit na obhajovací filmovou řeč, že alžběta bathory je obětí dějin a že za vše může její bohatství a krása.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 16.7.2008
Snímku dávám druhou nejvyšší hodnotu a mám k tomu hned několik důvodů. Většinou velká reklama, která předchází uvedení filmu filmu může spíše uškodit. Lidé totiž zpravidla hodně očekávají. Film Bathory měl mít premiéru už v loňském roce, ale dočkal se ji až letos.
Jedním z důvodu, proč vyšší známka je proto, že se jedná o film historický a těch bývá v naši kinematografii v posledních letech pramálo.
Jedná se o velkolepé dílo a oprávněně mi mohl někdo podoknout, že se jedná o předražený výrobek. Líbí se mi Jakubiskův styl vyprávění. Velké množství postav, vlastní výtvarný styl, snové vize střídané s realitou.
Film je rozdělen do tří částí, které jsou pojmenovány jmény mužů, kteří výrazným způsobem zasáhli do života šlechtičny.
Zklamáni můžou být ti, kteří očekávají velké bojové scény, na ty si musí zajít na nějaký hollywoodský film. Uspokojeni budou milovníci naturalistických scén. Těch je ve filmu mnoho.
Film Bathory je jakousi rehabilitací jedné uherské šlechtičny, která je uvedena v knize rekordů, jako největší vražedkyně. Bylo tomu tak? Je současné Jakubiskovo vysvětlení bližší prsvdě? To už musí posoudit divák sám.
Doporučuji na film do kina zajít. Bylo by škoda si jej nevychutnat na velkém plátně.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 30.10.2009
Bathory
Tenhle film není tak úplně kvalitní. Jakubisko neudělal dobře, když se pustil do takéhle práce. Čachtická paní je jasnou klasikou, knižní předlohu mám moc ráda a řadím jí mezi mé oblíbené knihy vůbec, ale tato zpracování nebylo tak úplně ono. Škoda na film jsem se těšila, jedinou výhodou filmu je Anna Friel.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 16.12.2010
Bathory
No, hrůza! Nebýt toho, že jsem kdysi Čachtický hrad navštívil (tu noc, co jsem tam trávil tam bylo i několik satanistů, kteří se pokoušeli vyvolat ďábla - bezúspěšně, akorát já se vůbec nevyspal), ani bych to snad nedokoukal. Nevím o co panu Jakubiskovi, který je jindy tak excelentní, vlastně šlo. O historickou rekonstrukci? V tom případě se měl jasně držet faktů a nepokoušet se rekonstruovat tolik diskutované a neobjasněné dílo. O nějaké drama? Mě ani nepřišlo, že to tvoří sourodý film. Místy se skákalo sem tam, jindy to zas vypadalo jako reklama na levnou erotiku. A to že se se o Bathory mluví jako o nejdražším velkofilmu v historii Československé produkce, není skoro ani vidět. Bitvy vypadají tak levně a amatérsky, skoro jako by šlo o nízkorozpočťák. Ale my víme, že se ani trochu nešetřilo. Nejspíš hodně sežrali kostými, které mi přišli ze všeho nejlepší, i když nejsem odborník a nedovedu ohodnotit historickou věrohodnost, možná taky tlumočníci, v zajímavostech ostatní píší, že jen za telefony se utratili tři miliony.
A co bylo nejhorší? Jednoznačně Polívka s Mádlem...
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 24.11.2011
Velkovýpravný,historický film,který na naše poměry stál pořádnej balík.Cením odvahu se do něčeho takového pustit,ale přesto že film vypadá dobře,obsah mě vůbec nezaujal.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 27.3.2009
bathorička
Tento film by u mna dosiahol aj 10 bodov, keby tam jakubisko niekoľko vecí neprehnal.
Parochnu, ktorú mala bathorička na hlave sa skôr hodila do obdobia vlády Kleopatry, a nie do 17. st.
Aj technické vynalézy ako predchodca fotoaparátu, kamery, to bolo dosť prehnané. Padák sa tam aj hodil. Ved aj Mikelangelo da Vinci v 16. storočí vynašiel rogalo. A koncom 18. mních Cyprián v Uhorsku padák a v Taliansku začal sa používať lietajúci balón.
a čo sa týka niekoľkých hororových scién, nanešťastie, takáto bola realita. krutosť, bosorástvo, kliatby, znasilnenia, vraždy.
Jakubisko urobil zásadnú chybu v natačaní, že z deviantky a masovej vrahyne urobil nevinnú obeť. Batorička trpela viacerými duševnými poruchami: narcismom, sadizmom, okultizmom, túžbou po moci, vykonávala incest, Ved nakoniec sama pochádzala z takejto rodiny. Stačí si i tom prečítať aj historickú literatúru.
Z beletrie by som doporučila si prečítať od Štiavnického Alžbeta Bathoryová, 3 - dielna kniha.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 30.3.2009
od tohoto filmu som vďaka námetu aj Jakubiskovy čakal omnoho viac,strašné sklamanie,neviem kde získal tieto poznatky o Bathoryčke ale čítal som mnoho vecí o nej ale to čo nám predviedol Jakubisko je podla mna až moc a niektoré veci vo filme si mohol nechať tak keby točil o napoleónovy -tam by to bolo možno normálne
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 26.3.2009
Vznik výpravného historického filmu ve Slovenských, potažmo Českých, podmínkách je událost vskutku ojedinělá a zasluhuje uznání. Bezpochyby to stálo mnoho námahy a odhodlání. Oproti některým divákům mně vůbec nevadí Jakubiskův vlastní pohled na život a osudy hraběnky Báthoryové, jež je poněkud jiný než vžitá představa. Ale abych jenom nechválil. Celý film mně přišel jako velice nesourodá směsice, jak formou, tak i obsahem. Trochu té historie, pár bitevních scén, víceméně pro děj samotný nepodstatných, tudíž zbytečných a navíc ne příliš zdařilých (spíše parodických než reálných), vztahové problémy s milostným románkem, intriky, mystérium v podobě bylinkářky a čarodějnice, nesmyslné snové vize, dva trapní mniši (To Mádlovo vytí mělo být jako co? Humorná vložka?) a jejich vynálezy, trochu toho násilí a brutality, sem tam nějaká nahota, sex ve zpovědnici a téměř v každém „druhém záběru“ (to s rezervou) odhalené ňadro, zcela účelově, jen aby tam zkrátka bylo. Celkový dojem nuda a unylost, roztříštěnost a nevyrovnanost.
Pozn:
Pomíjím historické nesmysly a nesrovnalosti, ale jeden si, jako papouškomil, neodpustím. V jednom záběru je vidět klec s australským papouškem. Proč ne, že? Ale v Pešti kolem roku 1600?
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 8.4.2010
Já jsem se na tento kousek hodně těšil, už i proto, že jsem několikrát četl knižní předlohu. Ale musím se přiznat, že to pro mě bylo dost velké zklamání. Čekal jsem totiž, že to bude pojaté jinak. No nic se nedá dělat. Ale tak je to jenom můj názor.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 22.4.2009
Zhodujem sa názormi niektorých komentárov, tiež som od tohto historického filmu očakával trochu viac. Tento film má ničím mimoriadnym nezaujal, naopak bol z jeho dosť sklamaný. Dej je tu nezáživný, rozhádzaný, je tu zopár bojových scén ktoré vyzerajú ako filmový dokument.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 18.7.2008
Fajn film ... atmosféra nebola zlá až na pár rušivých momentov, ktoré znehodnotili film, ako napr: scény s Polívkom a Mádlom, ktorí sa snažili byť vtipní, ale akurát len pokazili dojem z celého filmu ... Napriek tomu dávam 9 bodov za skvelé obsadenie hlavnej hrdinky v podaní Anny Friel :o)
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 8.1.2012
Slávne ruiny čachtické
Keď v puberte počúvate metal, automaticky zisťujete a čítate mnoho o upíroch, vlkoch, mágii, Bátoriovej (píšem to poslovenčené, takto by to údajne malo byť písané v našom jazyku) :-) Je to taký folklór, že vás tie veci vtedy zaujímajú. Takže o Bátoriovej niečo aj viete. Keď sa povie Jakubisko, prvé čo ma napadne je slovo obrazotvornosť, tým sú jeho filmy povestné, bohatá a pestrá paleta farieb, výjavov, detailov. Jakubisko jednoducho vie, vo svojom remesle je špička, ale i on má niekedy slabšiu chvíľku a mne príde, že nastala práve pri Bathory. Na samotný film som bol zvedavý. Keď som ho videl prvýkrát, vtedy by som dal hodnotenie asi 1. Teraz som ho zo zvedavosti na stv pozrel ešte raz, už sa k nemu tak kriticky nestaviam, nič to však nemení na fakte, že film sa jednoducho nevydaril. Na to aká ho sprevádzala mediálna mašinéria a hlášky typu najveľkolepší, najdrahší a možno i najlepší slovenský film, no človek čakal podstatne viac, a určite viac by si divák rozhodne zaslúžil. Keď si autor prispôsobuje históriu, niekedy to nie je na škodu, tuna však autor ju úplne obrátil naruby. Alžbeta Bátoriová bola skutočne sadistický vrah. Jediné čo je nejasné, je počet obetí. Sú dva extrémy hovoriace o pár slúžkach, respektíve o stovkách obetí (ako odmena zápis v knihe rekordov ako najväčšia vrahyňa). Pravda je (ako to najčastejšie býva) niekde uprostred. Pikantné je, že problémy s krutosťou a isté poruchy duševného zdravia mali i viacerí ostatní príslušníci tohto dračieho rodu. Dôvodom je zrejme, že tieto vlastnosti sa dedili a tiež, že sa ich krv niekedy krížila, jednoducho mali voči sebe istý príbuzenský vzťah (zrejme vzdialenejší, ale i tak), čo sa zrejme taktiež prejavilo (toto som sa dočítal v jednej knihe, či to je stopercentný fakt, som ešte nestihol overiť, no musím to napraviť). Síce sa nekúpala v krvi ani asi nepoužívala železnú pannu, ale robilo jej rozkoš spôsobovať bolesť iným, tu nevinným slúžkam. Postava Juraja Thurza taktiež naopak sveta vykreslená. Práve jemu vďačí, že neskončila potupne na šibenici a on pomáhal jej synom, aby neprišli o majetok. Po ňom poškuľoval kráľ Matej II a on bazíroval na prísnom treste. Vo filme si nemožno nevšimnúť akési navážanie sa do katolíkov a vykreslenie protestantov ako jedinú záchranu pred Turkami. Nechápem prečo. Výborne zahraná postava maliara, ale predpokladám, že fiktívna. Absolútne zbytočná postava tej bylinkárky. Otrasné postavy dvoch mníchov, ktoré boli skôr trápne, áno, Da Vinci tiež kreslil návrh padáka, ale nie som si istý či by to zvládli zostrojiť práve títo dvaja. Nuž, možno, taktiež lyže, kolieskové korčule a hlavne foťák (áno, jednoducho géniovia). Vadili mi tie jednoznačné charaktery postáv, zlý Thurzo, dobrý Matej II. Nič v strede. Film mal dosť roztrieštený dej, absolútne nekonzistentný, rozorvaný, chvíľami žiadny. Skákal z témy do témy, niekedy bez spojenia medzi jednotlivými témami. Tiež mi nesedeli tie bitky, fakt sa mohli viac pohrať s ich stvárnením, pretože to chvíľami vyzeralo, ako by sa bili dve dediny na futbale. Ale musím taktiež spomenúť i pozitíva. Tak výprava, kulisy, kostýmy, architektúra, príroda a obrazová pestrosť, atmosféra. Nádherné zábery prírody, prekrásne interiéry navodzovali zvláštnu atmosféru. Prenádherné kostýmy a obleky, všetko tak pestré bohaté. Ak si odmyslíme históriu a nebudeme mať prehnané nároky, dá sa to pozrieť ako pekne natočená romanca z minulosti, vo mne to však nejaký extra dojem nezanechalo, i keď po druhom zhliadnutí hodnotím vyššie, ako keby som mal hodnotiť po zhliadnutí prvom. Ktovie, po možnom budúcom treťom pozrení to bude možno ešte vyššie
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 7.2.2009
Absolutní dlouhá ,nudná,historická slátanina.Ještě že jsem za to neutrácel peníze v kině.Naprostá nuda,nuda,nuda!!!!!!!!
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 25.6.2009
V kině jsem to neviděl ale ušlo to sice podle reklamy jsem čekal mnohem víc ale tak to věčinou je ale vydržel jsem do konce
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 23.9.2010
Zmatek
Film je dost zmatený, zpočátku je velmi náročné se v ději orientovat. Očekával jsem pěkný, výpravný film, historický dokument, byl jsem ale silně zklamán...
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 13.6.2009
Opravdu velkofilm?
Neřekla bych, že toto je velkofilm. Na televizních obrazovkách to bude jistě trhák, ale v kině je to průměrný celovečerní film, na který se chodilo jenom proto, že měl dlouho před premiérou bombastickou propagaci, reklamu a do toho pár skandálků.. Ve filmu jsou viditelné počítačové efekty, Polívka s Mádlem hrají vyloženě trapné figurky, které celý děj jen narušují. Jejich hláškám a činům jsem se nezasmála ani v nejmenším a Lucie Vondráčková by se měla věnovat raději zpěvu, než hraní. Kdo byl u mě herecky jako č. 1 je Karel Roden, podává vždy vyrovnané výborné výkony, překvapila mě i do té doby pro mě neznámá Anna Friel a do třetice všeho dobrého - charismatický Hans Matheson pro mě není žádný objev a o jeho talentu nepochybuju již několik let. Všichni tito tři hlavní "tahouni" výborně typově zapadali do svých úloh, takže nemám námitky. Kostýmy nebyly vždy lichotivé, ale v té době se to běžně nosilo. Dávám 7 / 10.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 6.1.2013
Příběh hraběnky Alžběty Báthoryové je vyprávěním o tak silné lásce a vášni, že se vzpírá všem lidským měřítkům. Je to příběh o přirozených právech vznešených a nad vše lidské povznesených tvorů, jako byla ona. Příběh tragický a krvavý, ale takové už velké a vznosné příběhy bývají. Mezi lidmi lásku nenašla, jen podlost lidí, zklamání v pomíjivém životě a odkvétající mládí a svěžest. Pro silnou, svobodnou a hrdou aristokratku, která si dělala co chtěla a která si nenechala poroučet, byli její poddaní nic než ovce, s nimiž si mohla dělat, co libo. To jsou (či byla) přirozená práva. Tento film ji sice odvážně staví v rozporu s tradičním výkladem do přívětivějšího světla a pokouší se vykládat její tragický příběh jako výsledek mocenského komplotu (ostatně vysoce pravděpodobného), ale domnívám se, že to její přízvisko "Blutgräffin" (Krvavá hraběnka) jí už stejně nikdo neodpáře.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 13.11.2009
Na jednu stranu zajímavě pojatý a zručně natočený film, na druhou stranu neuvěřitelná nuda a ještě horší český dabing, který vůbec neodpovídá reálům a je pořád od mikrofonu ze studia, ať se děje co se děje. Nejvíc nepřirozenej hlas je Bolka Polívky a Karla Rodena, ostatní by snad i ušlo, ale tihle 2 tahají za uši opravdu moc, přičemž za to ani jeden nemůžou. Prostě historicky se tvářící "velkofilm" s bombastickým potenciálem je až na pár výborných i nádherných scén jen snůška jakéhosi takéhosi děje, který vyústí v sebevraždu hraběnky Bathory. Znovu to ani omylem vidět nemusim.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 29.4.2017
Hvězdné obsazení - v našich podmínkách, skvělá režie a přece...Někde něco nevyšlo, ale přesto se nedá Bathory úplně zatratit.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 14.4.2010
Bathory
Celkem dobrý historický film, který je založen na velmi zajímavé historce. Film byl místy dost krvelačný a surový. Na druhou stranu scénám chybělo více monumentálnosti a ani vizuální efekty nevyzněly tak, jak by měly. Příběh byl zmatený a nereálný. Něco takového jako historické kolečkové brusle nebo foťák si tvůrci mohli fakt odpustit.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 20.3.2012
Mě tento film docela překvapil. Je to velkopodívaná a myslím,že i dobře zahraná. Hraběnka Bathory v podání Anny Friel působí vznešeně a při tom žensky. Jsou tu i vypjaté scény. Je pravdou, že představa čachtické paní ve mně vzbuzuje spíše horor.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 19.7.2009
Ať si říká kdo chce co chce, mně se film líbil. Jakubisko přišel s něčím, co tu ještě nebylo a pravděpodobně hned tak nebude. Fakt je, že už jenom ta délka filmu někoho udolá, ale každému,kdo vydrží, bude odměnou kvalitní pohled do intrikánského života šlechty a především neobyčejně silné ženy, již Anna Friel stvárnila věru bravurně. Exteriéry i interiéry vybral štáb skvěle a je tu vidět obrovský kus práce. Pravdu o čachtické paní se nikdy nedozvíme, ale můžeme přece nechat umělce, aby pracovali se svou fantazií, ne?
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 8.1.2011
10* Jurajovi
velmi, velmi slabé hodnocení diváků... Bathory byl dlouho očekávaným filmem nejen v našich zemích... kina se plnila po půdu diváky se zájmem o filmy tohoto žánru, konečné dojmy jsou bojem dvou protichudných stran...Zárukou filmů našich končin je jejich kravina a škoda peněz pro jejich vznik. Snímky, vyprodukované v našich továrnách na sny jsou nudné, pesimistické, nevhodné až naturalistické, viz. jejich obsah níže v tiskacím písmu. Ve světě si prostě ani neškrtneme, pokud se do toho pod jménem naší republiky nevloží Forman. Vznikem Bathory jsem změnila názor, ale pouze pro tento snímek. Nechápu, jsem zaražena... proč se vám Bathory nelíbí? Podle mne absolutně výstižný snímek, plný lásky, boje, nenávisti, perfektní kamera, dobové kostýmy i dekorace, Juraj je pan režisér a dal si mnoho práce, vytvořit tento snímek, pro který si zapůjčil herce z Anglie, a ve výsledku jen anglický národ hodnotí tento snímek kladně. Podle mne je to zrada lidí našich končin, protože natočit tenhle snímek americkým režisérem, měl by 80-90%, BOHUŽEL NAŠE VLAST JE JEDNODUCHÁ A ZVYKLÁ POUZE NA FILMY O FEŤÁCÍCH, SOCIÁLNĚ POTŘEBNÝCH, BEZDOMOVCÍCH, HOMOSEXUÁLECH A HANDICAPOVANÝCH (FILM HRUBEŠ A MAREŠ S KRAJČEM A BUDAŘEM, ŠTĚSTÍ, VESNICKÝ UČITEL, SAMOTÁŘI, JEDNA RUKA NETLESKÁ...), TAKŽE SE NENÍ ČEMU DIVIT, ŽE JEDNODUŠŠÍ DIVÁCI VYHLEDÁVAJÍ POUZE ČERNÝ HUMOR A SNÍMKY, KDE SE MOHU SMÁT CIZÍMU NEŠTĚSTÍ. PAK JE ABSOLUTNĚ JASNÉ, ŽE NEDOKÁŽEME POCHOPIT SLOŽITÝ FILM, NAD KTERÝM (VÝJMA VTIPNÉ VSUVKY BOLKA S MÁDLEM) JE TŘEBA TROCHU POUVAŽOVAT. KDO NEDOKÁŽE MÍT MOZEK ZAPNUTÝ PO 2 A VÍCE HODINY SLEDOVÁNÍ HISTORICKÉHO FILMU, NEMÁ U ZÁVĚREČNÉHO HODNOCENÍ ABSOLUTNĚ CO DĚLAT!
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 1.9.2013
Filmu predchádzala bombastická reklama, robilo sa okolo neho veľké haló, stál mnoho peňazí, ale výsledok ma veľmi sklamal. Pri sledovaní som mal pocit, akoby to bol dokumentárny film a nie hraný celovečerný film. Bolo nasnímané veľké množstvo drobných sekvencií, ktoré boli neskôr poskladané do nesúrodého nudného celku. Kniha Čachtická pani bola vynikajúco napísaná, tú som si prečítal niekoľko krát, ale tento film si už určite nepozriem.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 18.2.2009
tenhle film má něco do sebe.co se mi opravdu líbilo - Jakubisko šel prostě svojí cestou.Přišlo mi sice vážně trošku přehnaný, že z toho slavná Čachtická paní vyšla vlastně jako mučednice, ale jinak hodně povedenej film, kerej má rozhodně co nabídnout.Nepříliš obsazovaná Anna Friel mě příjemně překvapila.Bodík strhávám za nemístný odlehčení v podobě dvojky Mádl - Polívka(teda až na scénu: "Ty se cicmáš s katolíkem?!")
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 19.12.2009
No, vždyť to zas taková hrůza nebyla. Prostě se kvůli vynaloženým prostředkům čekal zázrak a ten nepřišel. Díky atraktivní obrazové složce se na to koukalo vcelku dobře, na druhou stranu je fakt, že scénář je hodně zmatečný a ve své rozmáchlosti nepřehledný. S historií je nakládáno hodně svévolně, ale s tím jsem počítal a až tak mi to nevadilo. A ta zatracovaná mnišská dvojka? Pro Jakubiska jsou podobné figurky docela typické, ale tady to vážně nevyšlo. Jejich jediným přínosem do příběhu je ještě větší dezorientace diváka. Tenhle film chce plátno, pak můžou vyniknout věci, které umožnil ten opulentní rozpočet, tedy exteriéry, kostýmy, válečné scény. Jakubiskovo byvší poetické vidění v nich ale bezradně tone.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 1.2.2009
Konečně jsem zhlédl dlouho očekávaný film Bathory a ..... spadla mi čelist zklamáním. Juraj Jakubisko, jakože ho mám rád, setsakramentsky šlápl vedle. Jako kdyby nevěděl, co chtěl vlastně točit, jestli historickou fresku, životopisné drama nebo horror? Těžké porodní bolesti, provázející vznik tohoto ambiciozního díla, se určitě podepsaly na Jakubiskově tvořivém potenciálu, jinak si to nedovedu vysvětlit. Doufám, až si to pustím podruhé, bude líp, první dojem ale nebyl dobrý. Roztříštěnost a nepřehlednost děje, nesrozumitelné dialogy, málo napětí a jako třešínka na dortu nemožná dvojice Polívka-Mádl se svými vynálezy (to byla pro mne smrtelná rána), darmo mluvit. Nechci být špatným prorokem, ale tohle Jurajovi asi zlomí vaz. Velká škoda.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 13.8.2008
Velkofilm, možná, ale strašně průměrná šed... Nechápu kam se poděl jinak velice specifickej Jakubisko, s Bathory sice mířil do multiplexů ale tohle sem nečekal. Že je to nejdražší snímek ve střední evropě tam sice vidět je, scény jako z typickýho hollywoodskýho popcornu,ale i ten jejich stupidní humor od nich převzal, co tam převáděli Polívka s Mádlem jsem opravdu nepochopil (však uvidíte sami...). Prostě dost stupidní protáhlá historická freska která vedle občasnejch reálií do vás napere i pěknou snůžku hovadin.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 28.7.2008
Jakubisko dokázal neuvěřitelné – skutečně se mu podařilo natočit velkofilm, který nepůsobí coby další „milý malý český film“. K jeho škodě nicméně úplně jiný, než mnozí očekávali, což se náležitě podepisuje na některých ohlasech. Za 1) se Jakubisko vzdal svých obvyklých okázalých vizí a pomineme-li tak několik málo „ujetých“ výletů, je Bathory vesměs velice střízlivou a konvenční podívanou. Za 2) je to komorní drama o osudové šachové partii dvou postav a ne „české Statečné srdce", takže akčních scén je málo a jsou vloženy čistě z toho důvodu, aby bylo co dát do trailerů. A za 3) je tu ona proklínaná fabulace, což považuji za zdaleka nejzábavnější výtku, neboť Jakubisko nikdy netvrdil, že bude točit film podle dostupných pramenů a upřímně, o Čachtické paní jich moc není, tak proč se bránit jinému úhlu pohledu? Bez debat drhne následující - Jakubisko neumí točit akční scény (v podstatě mi přišlo, že to ani umět nechce a proto vypadají, jak vypadají), dvojice mnichů je po Wahlbergovi mluvícímu ke kytce ve Stalo se druhé největší WTF letošního roku (podobný styl odlehčení už z principu nemůže v historickém kostýmním dramatu fungovat), maketa hradu je jak vystřižená z Ábíčka a na výsledku je rozhodně znát to, že jde o zkrácenou verzi čtyřhodinové podávané. Rozdělení na kapitoly je trochu sporné, neboť nejsou řádně pojmenovány (divák si tak sám musí najít ten klíč, že v první fázi jde o lásku, v druhé o strach a ve třetí o politickou hru). V rámci atmosféry nejlépe funguje prostřední „transylvánská“ část, dramatičností zase strhne třetí část, ve které se emoce derou silně na povrch. Dějově tu rozhodně chybí pevnější uchopení. Jakubisko se snaží o co nejrozsáhlejší fresku, což je spíše ke škodě – kdyby se zaměřil jen na politické hrátky, možná by udělal líp. Každopádně to ve výsledku funguje nad očekávání dobře, což je zcela jasná zásluha fantastické Anny Friel, která podala jeden z nejlepších ženských výkonů, co jsem v posledních letech viděl. A Karel Roden? Ten je bezchybný jako vždy a na konci mě dokonce dojal. Bathory není milník, nicméně je fajn důkazem toho, že i u nás dokáže někdo natočit velký příběh s excelentními hereckými výkony. Že to občas dře levností? To se stává i jiným s většími rozpočty. Nevidím důvod, proč za to trhat Jakubiskovi hlavu jen proto, že to šlo z pokladny pro domácí scénu…
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 25.7.2008
Neuveritelne! Jakubiskovi se podarilo natocit po dlouhe dobe nefalsovany cesky historicky film, ktrey me prijemne prekvapil. Cekal jsem horsi a ono je to mnohem, mnohem lepsi!!!!
Hodnocení:
Přidáno: 7.2.2008
Opravdu by mě velmi zajímalo, kde je možné vidět ( nebo respektive už bylo možné vidět) film, který ještě neměl premiéru, protože ta se odkládá a odkládá a odkládá a odkládá ...
P.S. A ještě pozoruhodnější mně připadá, že někdo má tento film dokonce na DVD !!!
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 19.7.2015
Čachtická paní
Jakubiskova verze historických událostí silně přitažená za vlasy,pokud by se obtěžoval do archívu , třeba v Bytči tak by mu sdělili něco jiného než natočil. Ale on se rozhodl o obhajobu Čachtické paní , víc zrůdy než ženy. Ale to by jinak nebylo umění, že....Film není špatně natočený i když představitelka hlavní role to je asi diskutabilní , kdo ji ztvárnil. Též zde máme českou stopu v osobě Bolka Polívky, jenž byl svého času něco jako M Donutil , kam se člověk podíval tam , ho bohužel viděl...40%
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 31.8.2008
Na historickou fresku příliš banální a zkreslené, na kostýmní drama málo dramatické a příliš fádní a uniformní, na pohádku příliš syrové a nepřívětivé, na umělecký snímek příliš průhledné a samoúčelné. Film se bimbá od žánru k žánru, v některých fázích co scéna, to trochu jiný soudek. První část ujde a působí komplexně, druhá část se ale brzy zvrhne v mišmaš plný krve a zohavených mrtvol, euforických snových výjevů (copak se žádný epicky zpracovaný český film neobejde bez takovýchto „uměleckých“ sekvencí?) a rádoby vtipných eskapád dvou mnichů, kteří se sem asi zatoulali z nějaké grotesky (měla to být parodie na Jméno růže či co?). Celý snímek je navíc plný klišovitých dialogů, v jejichž záplavě se lehce ztratí ty zábavné a zajímavé, „kinozážitek“ mi navíc kazil ne zrovna povedený český dabing. Ona nevyrovnanost se týká i hereckých výkonů – vedle vynikajících (film táhne kupředu grandiózní Karel Roden a velmi dobrá Anna Friel, velice překvapí i Monika Hilmerová) se najdou i ty průměrné až špatné (někteří komparsisti to vyloženě podělali). Film navíc v několika scénách, v nichž by měl vyvolávat mrazení, působí spíš komicky. V porovnání s ostatními stránkami dopadla poměrně dobře hudba, která zbytečně netlačí na pilu a úspěšně, i když ne moc výrazně, podbarvuje většinu scén. Film, ačkoli je jeho stopáž lehce přepálená, však stále směřuje kupředu a nakonec dovede své poselství do zdárného konce, ačkoli značně krkolomně. Závěrečná třetina totiž téměř výhradně náleží výtečnému Rodenovi a Friel, kterým se docela daří zatlačit do pozadí některé rušivé elementy. Jako plus beru i tu spoustu krásných dívek a žen a řadu erotických scén ;-)). Jakubiskovi se povedlo, co chtěl: vyvolal diskusi, která se však více než problematiky čachtické paní týká kvalit filmu samotného.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 28.9.2015
Jakubisko si ve spojení s Bathory zaslouží pochvalu snad jen za to, že byl schopný tak megalomanský projekt zafinancovat. Jinak jde o vyprávění odtažitého přiběhu, který mě po chvíli začal svou velkolepostí prudit tak, až jsem ho po hodině a půl opustil.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 3.2.2010
Po obrazové stránce nelze celkem nic vytknout,Jakubisko pojal legendu trošku po svém a nějak se mi nelíbil konec.Dva mniši- vynálezci měli asi zjevně evokovat Jméno růže a jejich vynálezy jsou asi jen vtipem scénaristů.Z hereckých výkonů jasně vyčnívá Anna Friel a Karel Roden.Jakubisko jako vždycky velmi zdlouhavý a se spoustou snových scén,které mi připadaly celkem beze smyslu.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 9.2.2009
Na tento film jsem byla hodně zvědavá ale dlouho nebyla možnost ho vidět.Až teprve nedávno jsem i já tento ve všech pádech skloňovaný snímek zhlédla.Příběh Čachtické paní je všeobecně známý ale režisér Jakubisko ho natočil po svém.Na což má samozřejmě každý umělec právo.Mě osobně však vadí popírání historických faktů a stylizace ,,Bathoričky" jako nevinné oběti spiknutí.Další výhrady mám k bojovým scénám,které vzhledem k vysokému rozpočtu filmu,jsou poměrně chudičké a jejich výprava silně pokulhává.Přesto všechno mě však snímek bavil a kvůli poctivé filmařině a zajímavému příběhu,jsem ochotná nad nedostatky přimhouřit oko.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 25.3.2011
Koukatelný
kdyby si tam odpustili nějaký kýčovité scény, tak by to šlo i za deset. ti dva mniši tam být nemuseli, nebo alespoň bez těch extra vynálezů, které film posouvaly níže. Celkově je to koukatelný film. Ale na druhou stranu, dalo se to natočit lépe. Klady filmy - kamera, střih, postavy, kostýmy...
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 16.8.2008
Opravdu nechápu, který pomatenec může tuto slátaninu nazvat povedeným filmem. Sprostými slovy ani nahotou se nešetřilo, stejně jako překrucováním historických fakt. Chápu, že pan režisér nikde výslovně neřekl, že je jeho film historicky přesný, ale snad by mohl být trochu soudný a nemusel sem nacpat Cavaraggia, který se do Uher pravděpodobně nikdy nedostal a už vůbec neměl poměr s Alžbětou Báthoryovou. O pochybné dobrotivosti hraběnky ani nemluvě. Kdyby se vypustily snové scény, dva mnichové a kdyby děj nebyl tak strašně zmatečný možná by bylo o co stát, takhle ale mohu pochválit jen výpravu a Karla Rodena s Annou Friel, kteří drží film jakžtakž pohromadě.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 27.7.2008
Tak tenhle snimek me velice mile prekvapil,jak obsahove tak vizuelne.Dobre herecke obsazeni a hlavne Roden v roli zaporaka,ja byl spokojen az na tu prilisnou delku.Klidne mohlo byt o 15 min kratsi.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 28.3.2008
Již jsem zde psala komentář,
ve kterém jsem se tehdy tázala, jak lze hodnotit film, který ještě neměl premieru. Záměrně jsem prodlužovala shlédnutí tohoto filmu, i když jindy letím do kina hned na premiéru. Ale dnes jsem již nevydržela a na film se vypravila. Čím horší recenze, tím lepší film. To, bohužel, platí i o tomto skvělém filmu. Hereckými výkony počínaje, výbornou kamerou, nádhernou hudbou, vším jsem byla unešena. Panu Jakubiskovi je vytýkáno, že se nedržel historických faktů. JAKÝCH? A netočil přeci podle knihy, ale FILM!!! Kniha je kniha, film je film! To platilo, platí a bude platit. Bitevní scény a krev samotná jsou ve filmu skutečně věrohodné. Myslím si, že každý herec, který se v tomto filmu byť v sebemenší roli objevil, to může považovat za čest. Nevím opravdu, co zvláště český divák masírovaný seriály s dějem tak přiblblým, že žasnu, že na to někdo vůbec kouká, co český divák tomuto filmu vytýká. Též jsem četla, jak pánové Polívka a Mádl jsou ve filmu trapní. Nabízí se srovnání s filmem Jméno růže, že? Tedy, množství vynálezů bylo až dosti nepravděpodobné, ale tito mniši byli velice vzdělaní. Smekám před celým týmem, který na filmu pracoval. Těším se na další shlédnutí a totéž doporučuji všem filmovým fanouškům.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 27.5.2008
Vzhledem k tomu, ze rovnice je takovato: Jakubisko + stredovek + velkofilm + desne PR kolem toho - je jasne, ze to bude hodne ale hodne zle..
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 20.4.2009
Tenhle film jsem nějak nepochopila....jeho smysl, děj a vůbec vše, co jsem zatím viděla. Dvě hvězdičky jsou za to že, jsem ho zatím nedokoukala takže má ještě naději na zlepšení....ale myslím, že to u nich zůstane. Po půl hodině mě tak nudil, že jsem ho vypla a šla se koukat raději na něco jiného.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 10.3.2009
Tak od tohohle filmu sem teda čekala MNOHEM víc... Na to, jakou měl reklamu a všude se o něm mluvilo, mě fakt zklamal. Taky mi přišlo úplně stupidní, jak v tomhle filmu z Alžběty udělali pouhou oběť, která vůbec za nic nemůže. Nic moc :(
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 10.12.2009
Byl jsem na tom v kině některé pasáže byli opravdu nesmyslné až zbytečné lyže,foták a ten konec smrti to jakubisko přehnal ale zase nadruhou stranu tam hrálo plno hvězd př.Franco Nero který už dlouho nikde nehrál takže celkem to ušlo.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 16.5.2010
Myslím, že tady bylo škoda vyhazovat tolik peněz. Něco tak zmateného, nelogického a historicky nepřesného, jsem už dlouho neviděla. Mimochodem, v jednom komentáři jsem četla, že se hraběnka znovu vdala za Mikuláše Zrínského. Omyl, hraběnka se už nikdy nevdala, Zrínského si vzala jedna z jejích dcer. Taky nezemřela v roce 1616, jak je v dalším komentáři, ale 1614. No, tenhle film je celý jeden velký omyl.
Nelíbí se mi film, nelíbí se mi herci a nelíbí se mi zápletka. Myslím, že tak trapný a ubohý film jsem asi ještě neviděla. A už ani vidět nechci.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 9.2.2009
I ja som konecne videl tento velkofim a som trochu sklamany. Mozno az moc politiky a urcitá rozvlacnost mu uskodilo. I bojove sceny boli slabe na to kolko penazi v nom utopili. Myslienka, ze historia sa nemusela odohrat tak ako je obycajne prezentovana sa mi zda skor pravdepodobna nez aby z Alzbety robili zvrhlu vrazedkynu. Tie politicke a mejetkove machinacie sa diali rovnako v stredoveku ako aj dnes. Cisteho hraveho Jakubiska poznavam vo vsuvkach s Polivkom. To je osviezenie a oddych, predchodca orchestrionu ma dostal.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 30.1.2009
když jsem zjistila, že se připravuje zfilmování Čachtické paní, nadchlo mě to....když jsem se však po uvedení filmu do kin dozvěděla, že Jakubisko pojal hlavní hrdinku spíš jako oběť okolních intrik, dost mě to zklamalo....přesto jsem však dneska absolvovala s kámoškou návštěvu místního kina....sice jsem neměla sto chutí odejít už po půl hodině, jako moje kámoška, kterou to fakt nevýslovně nudilo, ale žádnej zážitek jsem z toho neměla...průměrný děj, nuda a šeď....na to, jak drahý film to byl a jak dlouho se natáčel, na něm nebylo nic extrovního ani ohromujícího.....přišla jsem, viděla jsem a odešla jsem....pochybuju, že budu mít někdy potřebu vidět to znova...
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 1.8.2008
Úžasný film
Mě se naopak film velmi líbil, jak se říká ,,Budu ho chválit kudy budu chodit". Hned na začátku mě film vtáhl do děje a nepustil až do závěrečných titulek a ani dlouho po nich, ....na film jsem šla druhý den znovu. Postava hraběnky Bathory se mi dostala pod kůži a herecké výkony v podání Anny Friel a Karla Rodena jsou prostě nezapomenutelné. Český dabing vůbec není tak hrozný(teda až na postavu Eriky). Ovšem je pravda že v originále to bude o moc větší zážitek. Juraj Jakubisko v tomhle filmu ukázal svou genialitu, což bohužel někteří nepochopili. Nejdříve jsem byla taky překvapená, že se ve filmu snaží jméno hraběnky Bathory očistit. Ovšem pak jsem začala hledat více informací a došla jsem ke stejnému názoru jako p. Jakubisko. Sám přiznal, že film tvořil nejprve jako horor, ale poté co začal hledat nějaké fakta a atrefakty po Alžbětě Bathory (mimochodem žádný její majetek se dodnes nenašel) se film tak nějak přirozeně stal tím čím je a ne hororem. A v tom je ta Jakubiskova genialita..věří svému názoru a na všeobecně rozšířené pověsti. Další důvod proč film u některých lidí nemá úspěch je knižní předloha. Prostě ti co četli knihu se nedokážou smířit s tím, že by to mohlo být i jinak. Většina šla do kina s tím, že uvidí horor což se jim určitě nesplnilo. Já osobně jsem filmem nadšena a už se těším až si přinesu domů DVD s tímto filmem a uvidím ten skvělý snímek znovu. Mimochodem doporučuju přečíst knihu Bathory....pochopíte proč se Jakubisko vydal touhle cestou......opravdu úžasné...
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 19.8.2008
Ikdyž jsou většiny recenzí a komentářů film spíše potírají já si nemůžu pomoct. Mě film oslovil a zaujal. Poprvé jsem v kině byla tolik pohlcena dějem,že na popcorn ani nezbyl čas. Originální myšlenka o tom,že 300 let stará legenda,kterou mají lidé tolik zažitou mohla být ve skutečnosti vlastně úplně jinak mě ohromila. Neříkám že Báthorička je stoprocentně nevinná (myslím že to se neodváží tvrdit ani Jakubisko) ale věřím,že lidská představivost,domýšlivost a touha po moci a majetku nezná hranice. Ať už to s čachtickou paní bylo jakkoliv pravdu se už nedozvíme,každopádně film se mi líbí a taky mě nejspíš donutí se trochu víc zajímat o uherskou historii vůbec.Co se týče výpravy,kostýmů a exteriérů jde bezpochyby o dobře odvedenou práci,stejně jako vynikající kamera F.A.Brabce. Nejvíc se mi samozřejmě zamlouval Karel Roden jako Thurzo a angličnka Anna Friel,která se s rolí poprala rovněž s perfektním citem.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 21.2.2012
Čekala jsem všechno možné, ale tohle opravdu ne. Ani netuším, do kterého žánru film zařadit.
Herecké výkony podprůměrné, bitvy radši ani neřeším, první půlku filmu jsem koukala jen proto, že jsem chtěla vědět, co z toho vzejde.
A když se na začátku druhé půlky objevil Bolek Polívka s Jirkou Mádlem jako učněm a měli středověké kolečkové brusle, šla jsem do kolen! No, ale do konce jsem to dokoukala, žádné zvláštní dojmy z filmu nemám, ztracený čas.
Ale je to škoda, s tímhle tématem by se dal natočit pěkný a poutavý film.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 15.4.2010
Historii mám rád a na film Bathory jsem se těšil. Bohužel po cca 30 minutách jsem půjčené dévédéčko vypnul. Vůbec jsem nepochopil, o co jde... sorry
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 19.1.2009
Život této krvavé hraběnky mě vždy zajímal a knihu jsem taky měla přečtenou, takže když jsem se dozvěděla, že je natočen film těšila jsem se na něj. Už trailer vypadal dobře. A nezklamalo mě to. Nevadila mi ani délka filmu, právě naopak, bylo to tak akorát. Chytlo mě to tak, že jsem nemohla odtrhnout oči od plátna a nevnímala jsem co se kolem děje, protože mi po filmu kamarádka říkala, že ne mě mluvila. Určitě bych se na tento, pro mě, skvost, chtěla podívat v nejbližší době znovu. Před filmem jsem měla jasno v tom, že je Alžběta vrah, ale po filmu? Teď už se o tom dá jen diskutovat. Ale i když není ve filmu zobrazena tak krutě jako v knize, určitě se nebojte, že by nedošlo na nějaké drsnější scény. Ani mi nevadil Polívka s Mádlem, bylo to takové příjemné osvěžení, kdy jste si mohli alespoň na chvíli odpočinout a něčemu se zasmát.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 13.6.2009
Krvavý film. Ne! Žádní upíři, jenom hraběnka...
Vynikající Jakubiskův film o životě ,,krvavé" hraběnky Bathory, který dokazuje, že vůbec krvavá nebvyla. Ať je to tak či onak film se mi zdál velmi věrohodně natočený a jeho kouzlo mně naprosto uchvátilo. Co dodat?
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 13.12.2010
Vysoce subjektivní názor
na film, který nejsem schopna sledovat v kuse a tím je řečeno vše. Doporučení: prodat produkci do Emériky, k jejich velkovýrobě pseudohistorických slátanin s důrazem na kostýmové davové scény atd. se hodí. Jen se divím, Jakubisko, takovej režisér a takovej nevalnej biják....
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 10.10.2010
Konečně se někdo vážně zabývá postavou nechvalně známé Čachtické paní trochu hlouběji než romanopisci a hledači senzací. Z historických pramenů vyplývá, že měla výbušnou povahu a chudokrevnost. Na druhou stranu prý ale byla osvícená a dovolovala svým poddaným mnohdy i věci, které tehdy nebyly obvyklé, napříkla posílala nadané děti na studie. Jak to ale bylo s jejími koupelemi, to se už asi nikdo nedozví...
Je ale možné, že panny zabili její odpůrci a náhodný svědek ji pak viděl koupat se v něčem červeném. A vznik legendy o krvavé paní byl dílem okamžiku. Nesmíme zapomínat, že tehdy se běžně věřilo na upíry.
Film sám je technicky dokonalý ale dějově málo výrazný. Jako by šlo o hraný polodokument o spartakiádním vrahovi.
A postavy dvou mnichů, technických vizionářů mi tu vůbec nesedí. Obzvlášť scéna s elektrickýn světlem.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 18.2.2010
usov
od tohohle filmu jsem čekala mnohem víc!
Příběhy o Alžbětě Bathory mě baví četla jsem i knižní vydání.
Myslím že s tímto příběhem,o kterém nikdo s určitostí neví jestli se takto odehrál ve skutečnosti,se dalo natočit mnohem lepší dílo.
I herečku,která hrála hlavní roli,bych dala jinou i když to je věc režiséra.
tenhle film mě ničím nezaujal naopak mě po chvilce začal nudit.
Film je podle mě slabší průměr.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 17.9.2008
Filmová hrůza
nedobrovolně jsem se dostal na tento film. Něco tak hrozného jsem neviděl. Dlouhé, bez napětí, nudné. Ten Polévka s tím Mádlem, to byl úlet - padák by měli dostat tvůrci a ne středověký mnich. Pozoroval jsem diváky, kteří byli po dvou hodninách zničení, stejně jako jako já. Jakubisková "dostala" místo čarodějnice aby se ušetřilo? Škoda těch peněz za celý film. A jako třešnička na dortu Franco Nervo. Nikdy více! Doufejme, že někdo udělá film podle Joža Nižanského a nebude "experimentovat" s legendou, ze které udělá slátaninu...
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 10.10.2010
Tento film se mi líbí ale určite nějaké zklamání tam je že to není podle pravdy to jak Alžběta Bathoryová vraždila mladé pany sice ve filmu není ale i tak to bylo velice zdařilé
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 27.2.2011
Vždy když má česká či slovenská scéna šanci přijít s něčím zajímavým, vzejde z toho brak. Tak tomu je i s Báthory. Takhle sprznit nejen historii, ale i očekávání samotných diváků, to se jentak nevidí.
Bylinkové koupele Čachtické paní jsou skutečně výsměchem. A přitom má toto téma takový potenciál...
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 27.2.2016
Čekal jsem od tohoto filmu trochu víc, ale na české poměry docela fajn film. Možná bych tam přidal trochu víc krve a porna, aby to mělo větší grády.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 19.7.2008
Filmy, jejichž gloriolou se před uvedením stane rekordní rozpočet, to mají těžké, a to v globálním měřítku, viz třeba Vodní svět. Očekávání vysoká, kritika neúprosná, a při hodnocení je těžké od takové startovní čáry odhlédnout. Možná v tomto případě nemusel být rozpočet tak velkorysý: např. třízáběrový stěk krále Matyáše by místo Franca Nera v pohodě zvládnul třeba Luboš Kostelka, ušetřit se mohlo i za technické vynálezy jako byly kolečkové brusle, které film zbytečně vykolejily nebo padák Bolka Polívky, díky němuž film padl do bahna nechtěné karikatury. Zbytečnou investicí byla i celá role Jiřího Mádla, který chvílemi snad hrál podle scénáře z Roku podvraťáků. I bez něj by ve filmu byla spousta legrace: Upír hraje mnicha, král /valašský/ dokonce žebravého mnicha :-)
Nicméně, finanční osud Andělské tváře zřejmě Bathory nepostihne, protože hrozí reálné nebezpečí, že se zalíbí Američanům, pro které byl možná především natočen. Pokud se filmu podaří v Americe prorazit, možná, že to pomůže vynikajícímu Karlu Rodenovi katapultovat se mezi hollywoodskou elitu ...
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 20.8.2008
Sice jsem čekala něco jiného, ale ve skutečnosti jsem byla kladně překvapená. Ať si říká kdo chce co chce mě se to líbilo.Jakubisko může mít jiný styl,ale tohle se mu fakt povedlo
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 12.7.2008
Pro mě český propadák roku… Friel, Roden a Matheson výborní, ostatní herci, respektive i dabéři nic moc až bída. Vše je příliš černobílé, naivně rozdělené na hodné oběti a pokrytecké padouchy. Vývoj, stejně jako celý děj, nulový, jen sled scén a podivných dialogů bez ladu a skladu a co hůř – bez logiky! Jako by Jakubisko rozpačitě přešlapoval na místě a nevěděl, jak film uchopit. Pokud chtěl vytvořit syrové historické drama, měl se vyvarovat všech trapností okolo. Ke dvojici františkánů se snad ani nemá cenu vyjadřovat, ty kolečkové brusle na klíček a Mádlovo neustálé vytí na měsíc mi dokázaly znechutit i těch pár minut, kdy jsem se znuděně nedívala na hodinky. Jakubiska bych za to 140minutové utrpení snad podrobila právu útrpnému :-/ Jednu věc ale musím Bathory přiznat – JE to velkolepý film – tedy alespoň co se týče VÝPRAVY. Právě kostýmy a natáčení na tolika lokacích zřejmě byly jediným důvodem tak astronomického rozpočtu (nebo že by si Franco Nero za ten štěk řekl taky trošku vyšší kapesné?). Nic jiného totiž na skutečnou cenu neodkazuje, naopak to spadá do šedi průměrnosti a vyvolává dojem pouhé dražší televizní adaptace… Takže by mě zajímalo, kam těch 380 „mega“ zmizelo?! Aby nakonec Jakubisko nemusel splácet dluhy větší než Pomeje za Andělskou tvář…
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 29.10.2009
!!!
jak znicit kvalitni namet. To nam klan jakubisku predvedl prave ted. Obrovske financni prostredky, vyborni herci,vyborna vyprava -bohuzel pribeh rozvlekly,plytky a naivni a misty nerealny-u mnichu jsem mel navic pocit, ze koukam na slovenskou parodii jmeno ruze
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 26.12.2009
Tento snímek o krvavé kněžně Bathory se opravdu vÿvedl. Líbilo se mi celkové zpracování a také jak byl vymyšlený děj. Nicméně tento film si zasloužil jasných deset.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 5.10.2008
U tohoto filmu, ač se tomu člověk zuby nehty brání, nejde jinak než srovnávat ho s knižní podobou. To potom zjistím, že se tyto dvě díla velice liší a dokonce se přistihnu při tom, že jsem filmem mírně zklamaná. Jenže na druhou stranu, pokud se na film dívám jako na samostatný počin, bez onoho srovnávání, tak musím říct, že je naprosto skvělý. Pan Jakubisko tady opravdu dokázal pozvednout slovenský film na světovou úroveň a musím se přiznat, že pokud by tam nehráli naši herci, tak nepoznám rozdíl. Velkým dílem se o to zasadila především představitelka hlavní role, samozřejmě naši herci byli taky skvělí (Roden). Do toho nádherná hudba a skvělý historický příběh a nádherný film je na světě. Fakt doporučuju.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 3.3.2009
Tak od tohto filmu som čakala fakt niečo viac každy ho ospevoval aký je super atd ale mňa sklamal na celej čiare.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 27.3.2010
Film se s knižní předlohou moc srovnávat nedá,možná jsem očekávala mnohem víc.Jde o můj názor,který nechci nikomu vnucovat-děj filmu mě přijde jakoby unaveně.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 22.1.2009
Hamba
Súhlasím s "BlueBull". Videl som kopu filmov, ale žiadny nebol taký dlhý a nudný ako tento. Tešil som sa na to pár mesiacov a každý deň sledoval, či sa film nedá stiahnuť keď som si ho konečne pozrel tak ma akkurát sklamal
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 12.7.2008
Pan Jakubisko mně hodně zklamal. Čekala jsem od tohoto filmu hodně, nedočkala jsem se v podstatě ničeho. Možná jen úporné snahy očistit hraběnčino jméno. Film je po herecké stránce naprosto vynikající. Selhala režie, hudba a scénář.
Opět se zde potrvdilo nepsané pravidlo, že zárukou kvality nemusí být velký rozpočet.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 7.8.2008
Otřesný film a nechutná lumpárna. Velmi drahý film, který je na prd. Smrdí to. Fuj. Kdyby byla tahle lumpárna o dvě a půl hodiny kratší, tak je to vynikající film.2 za Franca Nera. Podle toho, co tady čtu, je to skoro novej Občan Kane.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 22.7.2010
Bathory
Výborný film s trochu jiným pohledem na Alžbětu Báthory.
Ve filmu mě trochu vadily postavy Mádla a Polívky ,ale i tak se mě film líbil.
Jinak musím vyzdvihnout výkon skvělé Anny Friel,která jako by se pro tuto roli narodila.
Také musím ocenit práci Juraje Jakubiska ,kterou si dal při shánění a studování materiálů o Čachtické paní.
Snad se mu i u Vás povede vyvrátit lži a hanu ,kterou na Čachtickou paní za ta století lidé naházeli.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 26.2.2010
2/10
Když jsem se o filmu dozvěděl, čekal jsem, že půjde o větší řežbu. Ve filmu není skoro žádné vraždění, namísto toho však blbý kecy. Film je prostě nuda plná historických chyb.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 20.7.2009
Od filmu jsem očekával mnohem více. Byl jsem docela zklamán filmovým zpracováním a dokonce i hereckým osazením. Osazení českých herců Polívky a Mádla bych si představil do nějaké groteskní frašky. Hodně špatný pokus o napodobeninu z filmu Jméno růže. Přečetl jsem hodně knih a materiálů o hraběnce (mimo jiné jsem pod Čachtickým hradem vyrůstal), ale filmové zpracování bylo zklamání. Kdyby jsi vzal pan Jakubisko jako scénář knihu Joža Nižňáského, možná to dopadlo lépe.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 23.7.2008
Přesně dneska jsem přišel z kina a rovnou jsem se musel pustit do ''kritiky'' tohoto filmu.Je to český,historický velkofilm,který bohužél nemá i přes jeho velký rozpočet na velkolepost amerických trháků.Tvůrci se pustili do zajímavé legendy,z nichž mohli také velkolepě čerpat.Bohužél nestalo se.Podle mého celou pravdu překopali,z Bathory udělali nevinou oběť,která se zamotala do intrik svého nepřítele(který ji vlastně miluje) a tím podkopne tolik očekávanou ''pravdu'' o Čachtické paní.Na jednu stranu je dobře,že se čeští tvůrci snažili udělat film originálním a překvapivým,nicméně asi každý divák čeká na to,že Bathory je vlastně krvavá vražedkyně.Celý film je rozdělený na kapitoli a pro mě to je další mínus do sbírky.Další mínus je to,že občas(možná častěji) se přestáváte orientovat v ději a nechápete co tím chtěl tvůrce říct-nepoznáte co je fakt nebo fikce.Mádl s Polívkou kazí tempo filmu,protože přeci jen je to film o Bathory a já absolutně nechápu,proč nevyškrtli co nejvíce scén s těmito dvěma herci-aspoň by jsme mohli zkousnout délku filmu.Také mě vrtá hlavou,jestli v minulosti používali slovo čubka(?).Nadruhou stranu je fakt,že film má docela působivý konec,který má něco do sebe.Hlavní herečka podává excelentní výkon a kostými jsou zde vyšperkovány do nejmenšího detailu.Nicméně i přes časté kotrmelce,nesmyslné chvilky je zde spousty krásných scén,kde tvůrci řeknou,co chtěli,ale tento film jsem určitě viděl poprvé a naposledy(víckrát už nemusim).....sečteno a podtrženo 59%
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 26.7.2008
Od filmu mě odrazovala obrovská mediální kampaň a neustálé opakování faktu, že je to nejdražší film v historii naší kinematografie.Dobře vím, že tenhle fakt nezaručuje nutně kvalitu v mnoha případech tomu je naopak.
Ale nakonec sem byl přemluven a bez sebemenších očekávání sem film viděl. Příběh byl pojatý zcela jinak než jak je všeobecně znám a to považuji za plus. Výprava a kostýmy byly pěkné. Ovšem Mnich Petr "Polívka"(Leonardo da Vinci) a jeho poskok "Mádl" (vlk či co?) zbytečně natahovali dost dlouhý film.
Kdo mě skutečně pobavil byl pan Srstka v žaláři, když vypaloval pohrabáčem znamení ženám na zadky.
Filmu dávám 7 (líbil se mi, ale nic extra)a k tomu detaily jako třeba pěna, kterou filmaři použili místo sněhu na nádvoří.U nejdražšího filmu, celkem divné...
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 12.4.2010
Totálně souhlasím s Johanicí,která napsala přesně to co jsem si myslel po shlédnutí tohoto velkofilmu.Zmatek ,chaos,historicky nereálné a velmi zidealizované.Už mi tam jen chybělo,aby se z Bolka Polívky nakonec vyklubal Leonardo da Vinci.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 31.1.2009
:o)
Film Báthory jsem viděla asi 6 krát.Popravdě-čekala jsem od něj něco víc....ale stejně si myslím,že je krásný...až na ty opravdu TRAPNÉ scény s Mádlem a Polívkou....to mi fakt přišlo.....no.......prostě tohle do historického filmu může dát jen idiot!!Nemyslím to zle:o))))))))))
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 28.3.2008
Nepochopitelné se stává skutečným
Připojuji se v němém úžasu k této "diskusi" neboť opravdu netuším kde a jak shlédnout tento kontroverzní film. Zpráv z tisku resp. z médií, které proletěly kolem nás vyprávěly o tom, že se pí. Jakubisková coby producentka soudila o zcizené matrice svého díla, ale jak to dopadlo, co za tím bylo to se asi nedozvíme. Pro tuto chvíli by asi pár lidí včetně mě vidělo rádo jedinou a nejspíš poslední Čachtickou paní ve filmu. Pro naši útěchu ta v písemné podobě existuje v mnoho podobách a za poslední o které vím a kterou jsem četl mohu právem pokládal tu od Jožo Nižnanského. Nu což počkáme, uvidíme a pak teprve z h o d n o t í m e ...
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 1.11.2009
At si řika každej co chce ale me se film libil.Dokažu se na nej divat i nekolikrat do tydne je skvelej.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 28.4.2013
10%
těch 10% je za kostýmy, jinak je to nuda od začátku až do konce. zapomeňte na herectví, napětí nebo cokoliv co by vás mohlo zaujmout, nic z toho tam není :(
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 2.9.2008
bombasticke ocakavanie, slaby vysledok
No, ziadna slava..:-( Myslim, ze hodne zavazilo meno "Jakubisko" a dav nadsencov sa hrnul do kina. Bola som sklamana, znechutena a v polovici filmu som planovala odist. Otrepana klasika Jakubiskovych vidín, páperia, hmly, nahych zien a ozivlych mrtvych hrdinov... Co ma zaskocilo boli ti dvaja tulavi mnisi/zememeraci. Nikto si nevsimol, ze tito dvaja su okopitovani cez kopirak z filmu U. Ecca Meno ruže?? Rovnake kostymy, rovnaky vek aj problemy (mlady novic sa zadiva do dedinskej krasky). Vymyslanie technickych zlepsovakov, taktiez to boli detektivi v sutani.
Vyber hercov bol ale dobry, K. Roden skvele zahral "Zákeráka", ako to len on vie. Trochu ma mrzelo, ze takto vykreslili Thurzu, ale pravdou je, ze film nekopiroval presnu historiu, ale islo o vykonstruovany dej. Citala som rozhovor s hlavnou predstavitelkou Bathorycky, kde spominala, ze dobovy uces jej niekedy robili od skoreho rana do poobedia, aby v nom zahrala zopar scen vecer. Preto som bola na tie ucesy vyslovne zvedava...nemala som pocit, zeby to boli zlozite ucesy. Ved mala vacsinu casu parochnu. Kostymy boli dobre, na zopar zaberoch bola Bathorycka oblecena v svojom znamom odeve. V nom bola zvecnena (myslim, ze prave tato podobizen bola z muzea v Cachticiach pred par rokmi ukradnuta) a podoba so skutocnou predstavitelkou bola velmi vystizna. Priradujem ho do mojho zoznamu filmov, ktore som ani nemusela vidiet.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 21.7.2008
Skvěle technicky zvládnutý film, příjemná Jakubiskovská atmosféra i Brabcova kamera. Ale jedna velmi podstatná věc chybí. Ten film mi jako divákovi nic nedává. Nic si neodnáším, žádný pocit. Hlavní představitelka v jednom z rozhovorů prohlásila, že by si přála, aby divák na konci filmu plakal. Bohužel není proč. A pak samozřejmě už mnohokrát zmiňovaní Mádl a Polívka. Chápu, že autoři chtěli zřejmě film odlehčit, to se jim podařilo ale příliš. Dělají z filmu karikaturu. A to je škoda. Takže za 7. I když bych si přál dát bodů víc.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 22.3.2009
O filmu Bathory toho bylo hodně napsáno v novinách a také o něm televize nešetřila chválou.Tak jsem se na něj podíval.Splnil mé očekávání.Je to další z Jakubiskových kravin.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 17.2.2012
Samozřejmě, že se nevyrovná nějakým velkým historickým eposům, ovšem na tuzemské poměry je to velmi slušný snímek, který příjemně ubíhá a díky Aně Friel má velmi dobrou atmosféru...
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 23.9.2010
WTF?
Tak toto byl opruz opravdu úctyhodných rozměrů. Neforemný slepenec nepřehledných scén s naprosto zbytečnými a příšerně vypadajícími digitálními dodělávkami (exploze v bitevních scénách, odhazovaný sníh) a válečnými inscenacemi tak špatně provedenými (0% špinavosti a krve/80% záběrů pořízených 50 metrů od děje), že je Vám těch peněz, co do Bathory tvůrci vrazili, vyloženě líto. Navíc se zde nachází jedna z nejtrapnějších a nejodpornějších filmových dvojic všech dob (duo Mádl/Polívka). Snad jediné, co se mi na Bathory líbilo byla jedna upírská držtička Anny Friel někde uprostřed filmu. Hrůza ...
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 4.4.2010
Chápu, že se Juraj Jakubisko přiklonil k těm názorům, které považují proces s Alžbetou Bathory za vykonstruovaný, ale film mě po všech stránkách zklamal. Místy se člověk neorientuje, jestli je to realita nebo představy hraběnky, nemluvě o historických souvislostech. V žádných pramenech jsem se nedočetla o tom, že by se Bathoryová a Caravaggio někdy setkali, natož že by byli milenci, tím spíš, že podle filmu Caravaggio utíkal před postihem z vraždy, které se dopustil v r. 1606, byl přitom zajat manželem Bathoryové, který zemřel v r. 1604, a zaslán jako válečná kořist hraběnce... Nechci poučovat, ale pokud chci natočit historický film, měl by mít oporu v historii. A to nemluvím o těch nadčasových vynálezech, které ve filmu používají Bolek Polívka a Jirka Mádl.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 12.10.2008
Nádherný film. Krev je všude. Skvělej pohled na největší vražednici všach dob. Je Bathory skutečně sadistickou vražedkyní nebo jen nevinná oběť, kterou donutila doba k hrůzným skutkům?
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 15.6.2009
Ani mi krvava knezna nepripominala. Ona totiz vypadala jako moja mother. Hruza hruza jako z turza, ktery byla jedina dobra vec na das imbecialni film!
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 25.8.2008
Emigrant
Dle meho nazoru se film povedl po strance vytvarne a kostymove . Herecke vykony byli odpovidajici hereckym zkusenostem hlavnich protagonistu. Az potud by bylo vse v poradku, kdyby si pan scenarista precetl nejakou uherskou kroniku nebo alespon "Bathory-Ermittlungsberic ht", ktery by mu zcela urcite k prostudovani zapujcila Videnska spolecnost s priznacnym nazvem "Wahrhaftigkeit", pan scenarista si nektera fakta vylozil po svem a nektera si uplne vymislel. V celkovem pohledu hodnotim film jako zdarili.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 28.9.2008
Poněkud mě tenhle film překvapil, jako bych se přenesla do 16. Století do role nezávislého pozorovatele a najednou se mi naskytla ta možnost sledovat, co vlastně ta Alžběta Bathoryová byla zač. Ať už to bylo jakkoli, či byla nebo nebyla vina, to už je jen na člověku, nakolik uvěří tomuhle filmu. Ale nechci probírat tuhle otázku, jelikož si myslím, že pokud ji máme soudit, tak bychom si o ní nejprve měli něco nastudovat z literatury faktu. Pan Jakubisko nám naskytl obraz úžasné podívané a Bolek Polívka s Jirkou Mádlem byli pouze tou pomyslnou odlehčující třešničkou na dortu. Jelikož Leonardo Da Vinci žil několik let před Alžbětou Bathoryovou, tak proč by filmové provedení nemohlo připomenout jeho experimenty z jeho doby!? Tenhle film je pro mě největším překvapením české a slovenské kinematografie a moc tleskám!
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 26.5.2011
nechápu tady ty hádky kdo je jednoduchý a kdo je vysokoškolák a tudíž má určitě lepší názor. každý máme názor svůj a Juraj Jakubisko ho má taky. a ten nám předložil. mě se ten film náhodou moc líbí. a nechápu kde všichni berou tu jistotu, že se hraběnka Bathory skutečně koupala v krvi. byl snad u toho někdo. pokud vím, je to nepodložené. ale jak říkám, každý máme na to svůj názor. i kdyby to tak nebylo, přesto byl film velmi zdařilý/podle mě teda/. nádech erotična byl velmi vzrušující.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 8.2.2009
Musím napsat, že jsem toho o filmu slyšel dost a také spoustu ruzných názorů. Já sám musím napsat, že tento film mohu hodnotit 50:50 moje očekávání a skutečnost. Jakubisko dle mého názoru zvládl natočit zajímavý film, ale pro mne nebyl až tak úchvatný, proto hodnotím 7. Stačilo vidět jednou a už se nebudu k tomuto filmu vracet. Co se mi opravdu nelíbilo, tak různý udělátka(vynálezy) herců Polívka a Mádl. Mám je fakt rád, ale kdyby v tomto filmu hráli opravdu jen mnichy bez kolečkových bruslí... možná by se to dalo lépe zkousnout. Prostě je to pro mne dost rozpačitý film.
Hodnocení:
Přidáno: 21.10.2009
Tady souhlasím s remky3. Je to škoda, tady nic ani Roden nezachránil. Na druhou stranu se mi líbilo, že tcůrci nepotvrdili (narozdíl od Nižňánského) ani nevyvrátili pověst, že se koupala v krvi. (Kdž ji přistihli "při činu", vana byla plná bylinek.
Hodnocení:
Přidáno: 17.9.2008
... mimo jiné a co je pravda?
tohle bych právě vynechal, otázka "pravdy" a "smyšlenek" je vedlejší, je dán historický základ a zbytek je možnostŘekl bych, že i u Nižňánského. A není nic horšího, než jít proti většině. Držím madam Bathory palce, aby byl film blíže pravdě.
Mně se líbil film pro svou barevost, jako by malířskou obraznost. Výborně udělaná hudba, o obsazení ani nemluvím. Hlavním postavám lze věřit slova i činy.Občasné excesy mnichů mohou být vyrušující, ale to je jen povrch. Tam uvnitř se s nimi něco děje. Tak jako s každou postavou. Navíc ten film připouští existenci něčeho "nad námi" a to asi taky může někomu vadit.
Za sebe říkám je to dobrý film, už proto že nás nutí k zamyšlení nad tím, jak se mohou naše činy jevit po nějaké době. A nemusí to být po 300 letech. A těším se, až výjde na DVD, určitě si ho pořídím. Originál. Nepřepaluju, nekradu.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 2.3.2009
Nie som veľmi na historické filmy ale tento film bol celkom dobre spravený po dlhom čase len na to ako ho všetci ospevovali čakal som viacej...
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 2.2.2009
Bathory není záměrně podle Nižanského
Nikdy nikdo neprezentoval, že by film Bathory měl být podle Nižanského, to je prazvláštní čtenářsko-divácký blud. Naopak vždy se v PR vůči Nižanskému vymezoval jako oponent a polemik. Jak to bylo s Bathory doopravdy, na tom se dodnes neshodnou ani madarští historici - specialisti na tohle období a význačné šlechtické rody. Bathory ani nemůže být natočena podle této fantaskní předlohy, protože na ni má práva Troška. Tudíž ani nemohla být užita, pokud by o to sebevíc stál. Neznalost neomlouvá, dámy a pánové. Když tady tak vyslovujete své soudy a moudra.
Takže nemate Jakubisko, matete se sami a popravdě řečeno Nižanského lit.předloha je uměleckou fikcí, ne objektivní historickou publikací- biografií legendární hraběnky. Proto nechápu, proč na ní tak bazírujete. Ve filmu bylo umně využito historických faktů, historických realií a nejen politických vztahů-nebyla to doba nijak růžová a neméně krvelačný bastard byl sám Thurzo. Mučit poddané bylo jaksi normální. Nenormální je to z pohledu dneška - kdy si utváříme úplně jiný pohled na humanitu, avšak povětšinou jen ideologicky. USA kážou, jak se máme chovat k menšinám, ale do dneška se s rasismem nevyrovnali a mají s ním daleko závažnější problémy než my apod. Je s podivem, že když nedostanete očekávanou dávku násilí, tak hned protestujete. Ach ta kultura. Copak nám opravdu Hollywood vymejvá tak důkladně mozky? Apropó Formanův Amadeus je taky fikcí par excellence na motivy div. hry a nikdo se tu nad tím nepozastavil, že to tak s Mozartem a Salierim nebylo. Ponechme i Jakubiskovi právo na uměleckou licenci. Film je to příjemný, řemeslně zvládnutý na výbornou ve všech sedmero profesích, tak co?
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 16.6.2008
BáThoRičKa jE sUpEr!
Teším sa, že vo filme sa objaví aj Marek Majeský ako manžel Bátoryčky. film báthorička je nakrútený podľa skutočnosti. Pravda je taká, že alžbeta báthoryová sa nekúpala v krvi a svoje obete nezabíjala na známom čachtickom hrade.
Tento film si treba pozrieť viackrát, aby sa dal pochopiť. Som rada, že niečo také z oblasti našej kultúry Slovenska vyšlo. Čachtický hrad je neďaleko v Sedliskách od Hencoviec, kde bývam. Na Čachtickom hrade sa taktiež nakrúcal film báthory.tento film sa mi páči už kvôli tomu, že v nom raje marek majesky a este preto, lebo je od juraja jakubiska.. a okrem toho tam hraje aj michela drotárová...
Konečne som si mohla pozrieť v sobotu 13.9.2008 o 16 hodine Báthory s mojim obľúbeným hercom. Anna Friel ma presvedčila, že Báthorička vôbec nebola zlá a ukrutná. V časopisoch som sa dozvedela, že je to najlepší film. Je lepší než Harry potter a Titanic, čo sa týka tržby.
Dej bol pútavý a rozdelený na 3 časti. Báthorička sa kúpala v červených bylinkácha nie v krvi. Zlomyseľný Thurzo bol od začiatku jej nepriateľ. na konci Báthorička vyhrala svoj boj nad Thurzom. Podpáli svoju izbu a v nej zhorela. Dozvedela som sa ja niečo nové, že mala 3 deti. 2 dievčatá a jednéo chlapca. mla ľúbostný vzťah s maliarom.
A zaujal ma aj Irka Mádl a Lucia Vondráčková. Všimla som si, že tam z zo Slovenska účinkovali a j herci ako je Andy Hryc aMonika Hilmerová(Ordinácia v ružovej záhrade). Boli tam aj dosť vtipné situácie so zememeračmi ako sú korčule a lyže, stroj cez, kt. pozorovali bátoričku a pádák.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 4.3.2009
Bathory
Pri velkej reklame urobeny boom ,ale skutočnost je tak za 3,
mam dojem že Jakubisko si urobil iba velku reklamu aby bol zviditeleneni,samotny dej filmu celko neodraža pravu podstatu.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 5.4.2013
Jak to skutečně bylo s hraběnkou?
Jakubisko je výtečný režisér, tímto filmem to prokázal jen zčásti. Dle jedněch byla hraběnka krvelačnou bestíí, dle druhých je výstřední ženou, na kterou jiní při své touze po moci nastrojili úklady... Režisér se připojil k druhé frontě a film pojal podle toho. Scény bitev jsou ucházející, ale vysloveně mi nesedlo vyznění snímku, že hraběnjka byla jen obětí. Polívka s Mádlem, ,kteří zde ztvárnili podivné role, byli naprosto mimo mísu. Pokud jde o hraběnku přikláním se k verzi, že spíše byla sadistického zaměření, tedy krvelačná bestie, která zneužila svého společenského postavení k ukájení svých potřeb a touze po věčném mládí obětovala mnoho nevinných panen. Podle toho o ní měl být natočen film.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 25.10.2008
podle mého názoru tento film je velice dobře natočený jak dějově tak i s hereckým obsazením.Moc doporučuji se na něj podívat.
Hodnocení:
Přidáno: 6.10.2008
Laco 58
Čakal som od tohto filmu, po obrovskej mediálnej kampani a dlhom uvádzaní do kín oveľa viac. Priznám sa, čítal som Čachtickú pani od Nižňanského a tento film je o niečom inom.
Tiež som chcel v polovici filmu odísť z kina, lebo dej bol zmetený a zrejme scenár sa robil počas nakrúcania, lebo v ňom bolo veľa zmätočných situácií, ktoré nemali hlavu ani pätu. Ako Slovák som veľmi dotknutý tým, že práve slovenský režisér sa podpísal na tomto filme. Z kina som neodišiel predčasne, len kvôli hereckému výkonu Karla Rodena a Anny Friel, ktorí ma presvedčili uveriť deju. Myslím si, že z Karla Rodena sa stáva medzinárodná filmová hviezda a zrejme preto si ho vyberá do filmu ako partnera napr. Robert de Niro. Anna Friel vo filme nehrá, ona ten dej skutočne prežíva. Výprava bola impozantná, ale myslím si, že za tie investované peniaze by sa dalo natočiť minimálne 10 kvalitnejších filmov. Moje hodnotenie 3/10. 3 za Rodena a Friel.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 14.2.2010
:-|
Filmu bych vytknul hlavně 4 věci : 1. Nemá děj. 2. Služka, co skočila z okna a zabila se, spadla z moc malé výšky. 3. Vynálezy těch dvou vojtů bych bral jako nepovedený vtip, ale ve filmu se objevuje velké množství rekvizit a staveb, které do té doby nepatří a jsou někdy o 100, jindy o 150 let novější. 4. Lucka Vondráčková neukázala koště. Film předcházela bombastická reklamní kampaň a věděl jsem kdo ho natočil, takže jsem od něj příliš nečekal a měl jsem předtuchu, že to bude slátanina a vyhozené peníze. Ale docela mě příjemně překvapil - jednotlivé scény jsou natočené výpravně a snaží se zaujmout diváka alespoň sprosťárnami nebo násilím, když už tu není ten děj. Tedy on tu možná je, ale je natolik umělecký, že ho může pochopit asi jen pár vyvolených. Zkrátka opravit ty 4 věci, které jsem filmu vytknul, by nedalo zase tolik námahy a mohl to být jeden z nejlepších filmů všech dob. Takhle je to jen průměr, ale za zhlédnutí to stojí.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 22.12.2009
Nejvice mi vadily historicke nesrovnalosti - ale opravdu viditelne a cloveka musi trknout, kdyz ten film tvori. A ono ejhle - ono to nikoho netrklo! Jinak je pozitivni, ze se lide alespon dozvedi o cachticke pani :)
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 15.8.2008
Tento film není špatný ale není úplně podle pravdy.Jakubisko to natočil podle sebe.Nevím co je pravda a co si pan režisér udělal podle sebe a své představy.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 2.3.2011
to zuzana.shilla.novak
Nedá mi to, abych nereagovala na tento komentář, který autorka napsala v CAPS LOCKU, snad abychom ho my jednodušší, co jsme tento složitý film nepochopili a nebrečeli smíchy při vtipných vsuvkách Polívky s Mádlem, nepřehlédli. Já jsem film viděla jednou a stačilo a pisatelku můžu ujistit, že by na mém názoru nezměnilo nic ani to, kdyby ho natočil kterýkoli americký režisér. Zaráží mě, že pisatelce, která určitě měla zapnutý mozek více než dvě hodiny při sledování tohoto historického filmu, nevadí, že dvě historické osobnosti (Bathory a Caravaggio), které se nikdy nesetkaly, mají milenecký poměr, tím spíš, že existují dohady, že Caravaggio byl homosexuál. Taky jí nevadí, že se filmem potloukají mnichové, zjevně převzatí z románu Umberta Eca Jméno růže, s vynálezy, které předběhly dobu o několik století. A to nemluvím o poměrně zmateném ději, do kterého výrazně zasahují představy hraběnky. Doufám, že ona pisatelka uzná, že se mi jako vysokoškolačce se zájmem o historii taková slátanina líbit nemohla.
Hodnocení:
Přidáno: 16.7.2009
DĚS BĚS
Musím říct, že tento film byl za dlouhou dobu to nejhorší "dílo" co jsem viděla, možná dokonce aspiruje i na jeden z úplně nejhorších filmů, co jsem kdy viděla a to jsem jich viděla opravdu hodně, mnoho z nich opravdu "ZRŮDNÝCH".
Myslím, že už samotná myšlenka na zpracování tohoto filmu byla chybná. Od pojetí, přes technické zpracování až po obsazení hlavní "hrdinky" - VŠECHNO ŠPATNĚ.
Já patřím mezi ty, co se těšili na krvavou baronku, tak jak ji všichni znají, toho jsem se nedočkala. Osobně se mi mnohem více zamlouvá představa "KRVELAČNÉ ZRŮDY" než "UBOHÉ FILANTROPKY" jak nám Čachtickou paní představuje Jakubisko. Upřímně, nejsem vůbec sto pochopit, jak mohl něco tak zrůdného natočit. Filmu nepřidává ani 360 milionů nebo kolik, které byly "VELMI CHYTŘE" investovány do "BITEV S TURKY" (jestli to tak jde nazvat), a tvůrci ještě hrdě rozhlašují, že tyto scény "spolkly" nejvíce z rozpočtu. Jak už jsem řekla, "herečka" Anna Friel celkový dojem už jen kazí, spíš bych snad řekla, že filmu "ZASAZUJE POSLEDNÍ SMRTELNOU RÁNU". Když jsem viděla začátek filmu, myslela jsem - a spíše doufala - že jde o špatný vtip. Toto přání se ovšem brzy projevilo jako bezpředmětné. Co dodat - DĚS BĚS.
Hodnocení:
Přidáno: 27.10.2008
Nikdy jsem komentář k filmu nepsal....ale takovej BLABOL jsem už dlouho neviděl...,naco se "rodina" Jakubiskova tak dlouho patlala ze scénářem????...stačilo vzít knihu od J.Nižňanského a natočit to podle ní..ach jo tak dlouho sem se na ten film těšil a teĎ TOTO...no snad to někdo natočí normálně......
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 8.11.2009
Je to zujímavý pohľad ne kúsok dejín i keď nie celkom pracdivý ale páči sa mi. Mám ho doma a viel som ho niekoľkokrát
Hodnocení:
Přidáno: 30.7.2008
Jedine co k tomu filmu mozem povedat je to, ze Jakubisko si vyjadril svoj nazor a v mnohych situaciach sa nepridrzal faktov. Inak ten film je velmi dobre natoceny, ani by som nepovedala, ze je to slovenska produkcia.
Hodnocení:
Přidáno: 20.9.2008
Právě jsem shlédla film Bathory. Jsem ještě plna dojmů. Film na mě velice emočně zapůsobil. S nedočkavě jsem čekala až film přijde do kin. Není se čemu divit, že jsme si na jeho uvedení museli počkat. Zpracovat takový námět muselo být velice náročné. Už když jsem se dozvěděla, že se film připravuje, byla jsem rozhodnuta, že ho chci vidět. A nezklamal. Jakubiskův rukopis se nezapře. Do kina jsem šla hlavně ze zvědavosti, ale byla jsem mile překvapena jak se povedlo tento námět zpracovat. Jakubisko zachytil drsný ráz té doby, děj je zasazen do širších historických souvislostí. Hraběnku ukazuje jako hrdou šlechtičnu, milující matku, vášnivou a zranitelnou ženu. Zapůsobí na vás tajemno a fantazije, velkolepá projekce, úžasné kostýmy, interiéry, dekorace a v neposlední řadě i skvělé herecké výkony hlavních představitelů. Děj odlehčí oni dva mniši v podání Bolka Polívky a Jirky Mádla. Film vás udržuje v napětí a bdělosti, až najednou zjistíte, že je konec. Mě přiměl zamyslet se a zabrouzdat po síti s cílem najít historické prameny, kdo vlastně byla ona krvavá Grófka a v jaké době žila. Jo, je to film, na který stojí za to jít.
Hodnocení:
Přidáno: 25.3.2009
Co na to říct, možná stvořeno pod vlivem omamných látek,..nebo, může se českému diváku podstrčit všechno? Jak pro prosťáčky? Možná recese...myslím, že to byl pana Jakubiska velký omyl.
Hodnocení:
Přidáno: 21.9.2010
Bathory
Kniha od Jožo Nižnánského byla výborným historickým románem, při jehož čtení Vás doslova mrazí v zádech. Za to film pana Jakubiska byl naprostá katastrofa "béčkového" amerického typu, která nemá z velkofilmem nic společného. Rozplizlost děje, historické nesrovnalosti, trapné postavy mnichů v podání pánů Polívky a Mádla, vulgární nahota, trocha magie a oslava masové vražedkyně, která je stavěna do role nevinné oběti. Pan Jakubisko by si měl, pokud točí historický film, historii nastudovat a opírat se o fakta. Báthoryová nebyla zavřená na Čachtickém hradě jen tak pro nic za nic a historické prameny jasně hovoří o tom, že sadistické sklony měla už od ranného mládí. Film stál fůru peněz a možná měl hojnou návštěvnost jen díky reklamě a zvědavosti lidí, ale jinak je to velké rozčarování a zklamání. Hodnotím 2 body.
Poznámka: Komentáře jsou řazeny podle počtu dosažených bodů jednotlivých členů, kteří je psali. To znamená, že čím více bodů má člen, tím je jeho komentář výše.10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film