Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 28.4.2010
Vítejte do světa, kde mamuti pomáhají s výstavbou pyramid, rastamani je loví a šavlozubí tygři jsou féroví. Rád si nechávám vyprávět pohádky, ale ne když ze mě dělají blbce. Kdyby aspoň v názvu nebyl ten letopočet a Emmerich přiznal barvu, že jde o fantasy. Neoriginální, hloupou, ale aspoň efektní. Nebažím po maximální historické věrnosti, od toho jsou dokumenty. Ale co je moc...
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 19.9.2011
Zaslouženě nejobletovanější asterixovský film. Dějová linie je sice prajednoduchá a předvídatelná, ale nabitá vypečenými gagy, které ocení všechny věkové kategorie, i když ten nejtěžší úkol, na němž si Asterix s Obelixem málem vylámou zuby (jasně, souboj s byrokratickým molochem) menší diváky asi úplně neosloví. Vydatná porce zábavy pro každou příležitost.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 29.6.2015
Ten děj je lehce předvídatelný, ale v tomhle případě mi to vůbec nevadí a užívám si přímočarou, syrovou žánrovku. Od režiséra tarantinovské ztřeštěnosti jménem Nemilosrdný střelec bych něco tak seriózního a stylově štíhlého nečekal. Hrdinská nadsázka, obrovská přesila, to k věci patří. Snad jen ten hořící dobytek si mohli tvůrci odpustit.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 10.1.2010
Podívejte, jaký akční nářez dokážeme natočit u nás ve Francii. To je asi tak v kostce celé poselství filmu, protože ty bláboly o zákonu a pořádku nejde brát vážně stejně jako kvality scénáře. Nemůžu ale popřít, že gymnastické výkony obou hlavních hrdinů jsou nadmíru efektní a kouká se na ně dobře.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 5.1.2013
Klasický Emmerich. Obrázky gigantických destrukcí berou dech a stokrát omleté příběhové schéma je vedlejší. K tomuhle se musí přistupovat s nadhledem. A když je ve hře sympaticky civilní John Cusack nebo ujetý Woody Harrelson, tak se to docela dá.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 27.2.2011
Joel Schumacher se snaží seč může být mysteriózní a překvapivý, ale výsledek je překombinovaný, zmatený a nelogický. Za Jima Carreyho a za snahu se ale patří trocha shovívavosti.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 14.3.2010
Nejde nesrovnávat s Já, legenda, námět je velmi podobný. Boyleho dílko stálo očividně míň peněz a není tak americky vypulírované, což mu dodává na syrovosti. Hlavně se ale snaží dobrat hlubších poselství, což je zřejmé z části odehrávající se na vojenské základně. Zároveň se mi ale zdá, že s první půlkou nedrží tak docela pohromadě, Cillian Murphy se taky až moc snadno změní v neohroženého bijce. Čili šlo to dotáhnout dál, ale i tak hodnotím o chloupek výš než Smithovu robinzonádu.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 29.5.2010
Ki-Duk Kim je rafinovaná bestie a tentokrát mě opravdu dostal. Ani nevím přesně čím. Krásou obrazů, protože každý záběr je precizně vystavěnou (a nikoliv samoúčelnou) kompozicí. Atmosférou na pomezí snu a reality. Sdělením, jehož detaily nerozeznám, ale nemám přitom pocit, že bych se v nich ztrácel. Vím, že termín filmová báseň je olysalá berlička, ale v tomhle případě se nemám o co jiného opřít.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 18.5.2011
Tenhle film měl na víc, mohl se stát potřebnou vzpruhou pro skomírající westernový žánr. Russell Crowe i Christian Bale dokázali svým ústředním hrdinům vdechnout život, jsou uvěřitelní a charakterově zajímaví. Akční scény a přestřelky jsou natočené s moderním drivem, ale zároveň nestaví westernovou estetiku na hlavu. Zazdil to konec. Takové naivní morální prohlédnutí mohlo fungovat v době původního filmu, dneska budí minimálně rozpaky. James Mangold, který jinak odvedl velmi slušnou práci, se v tomhle případě měl aspoň pokusit o nějakou aktualizaci.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 31.5.2011
Omšelý námět, bezkrevné zpracování a až na pár slibnějších lekaček hlavně nuda. Nic, co by mi zrychlilo tep. Připadal jsem si jako když Mr.Bean sledoval před usnutím partii šachu, na chvíli zpozorněl když se hráč chystal táhnout, jenže pak se zase nic nestalo a Bean začal znovu klimbat.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 8.10.2011
Nedělá mi potíže ocenit vizuální atraktivitu filmu, který už kromě ní nic jiného nenabízí. S takovým očekáváním jsem přistupoval i k téhle komiksové adaptaci, ale nálož tupého, krvežíznivého patosu byla tak velká, že tu zajímavou výtvarnou a barevnou stylizaci přebila. Počítal jsem i s tím, že o historickou věrnost tady nepůjde, ale skřetoidní zrůdičky, sloní muže a opiercingované přiteplence jsem nečekal (chyběla už jen španělská inkvizice). Dále tu máme otřepaná klišé (předávání přívěsků), prázdné žvanění o svobodě, nesnesitelná heroizace války. Ten film přímo žadoní o to aby ho někdo zparodoval a místy už paroduje sám sebe. A korunu tomu nasazuje závěrečný nadutý proslov z úst těch, kteří se vydávají za předvoj civilizace ale jednají jako praví barbaři: "Dnes zachráníme svět před mystikou a tyranií a vykročíme do budoucnosti zářivé jako nikdy." Nebyl náhodou tohle oblíbený film Anderse Breivika? Snažil jsem se na tohle všechno nemyslet a užít si ten opravdu exkluzivní vizuál, ale vesměs marně.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 8.11.2009
Lahůdka pro všechny, kdo milují rychlá a luxusní auta aspoň z poloviny tak jako hlavní hrdinové příběhu. Bohužel k takovým se nepočítám. 60 sekund je učebnicovým příkladem toho, že sebekvalitnější obsazení nezachrání vypravěčsku šeď.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 13.3.2011
Tak temný ten film je, morálně vyhrocený taky. Špínu byznysu, do kterého se postupně noří hlavní hrdina i proces, v němž i jeho to svinstvo zevnitř rozleptává ukazuje docela sugestivně. Ale stejně se nemůžu zbavit dojmu, že původně zamýšlený Fincher by z toho vytáhnul mnohem víc.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 8.4.2010
Předvídatelné, ale svižné a nenudící. Tempo a stopáž jsou jednoznačné klady. K Liamu Neesonovi mi ta supermanská řezničina moc neseděla, za tohle by ho asi v radě řádu Jedi nepochválili. Neboli na takové role jsou tu jiní. Ale nakonec proč by si to nezkusil.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 19.12.2010
Má to pořád velkou sílu. Krásně komponované záběry plné významů, které z nich ale netrčí ve stylu: "Podívejte jaký jsem umělec a jak to umím se symboly" ale naopak účelně ozvláštňují a posouvají děj. Stejně tak symbolika generační revolty nijak nebije do očí, je nenásilně vpletená do působivé love story takže nic nebrání tomu nechat se příběhem pohltit a prožívat ho s postavami. O skvělých hercích se není třeba rozepisovat stejně jako o hudbě, která úžasně podtrhuje atmosféru. A slavné kostelní finále ať je jak chce idealistické, je prostě strhující. Krásný film
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 24.7.2011
Dva lidé, kteří touží po troše lidského tepla a porozumění, jimiž by vyléčili hluboké rány způsobené válkou, ale ty samé šrámy jim cestu ke sblížení nenapravitelně zničí. Trojice Vláčil-Körner-Čepek po Údolí včel znovu zazářila. Kvalitní scénář, citlivá režie a úsporné herectví, to jsou tři body, na kterých stojí působivost filmu. K Petru Čepkovi musím samozřejmě přiřadit i Emmu Černou, oba tady ukázali jak účinná může být v herectví střídmost. Víc než slovy je vyjádřeno mimikou, pohyby. Taky tempo vyprávění je rozvláčné, ale bez toho aby se z něj vytratilo napětí. Krutý, nepřikrášlený výřez z naší historie, který by o pár let později už natočený být nemohl.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 6.6.2014
Tohle byl za normalizace jeden z těch mála západních thrillerů, které k nám železnou oponou proklouzly, protože vlastnily pas s nápisem "Nastavujeme zrcadlo prohnilému kapitalismu". Právě a jenom proto to byla tenkrát taková pecka, nebylo moc s čím srovnávat. S odstupem a střízlivě ale musím říct, že je to hodně nešikovně vystavěný mix dobrodružného a katastrofického filmu. Nemá napětí, zato dost logických facek. Hrdinové jsou ploché figury, herci druhá, třetí sorta. Zhruba ze stejného období pocházející a podobně laděný Kozoroh 1, k němuž jsem se nedávno taky vrátil, zestárl mnohem méně a na rozdíl od Aféry Concorde má pořád šťávu. Filtry dětství/mládí jsou ošidné a tenhle film je usvědčuje.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 31.10.2010
Na svojí dobu výborně natočený dobrodružný příběh, ve kterém zaujme v první řadě stárnoucí a přece jiskřivá dvojice Bogart - Hepburnová, humor, napětí i romantika ale i šikovně propojené exteriérové a studiové natáčení. Jenže ve chvíli, kdy použiju spojení "na svojí dobu", už asi není něco úplně v pořádku, signalizuje to, že dílo stárne a začíná patřit víc muzeu než životu. Ale nechci být moc příkrý, i v muzeu je pěkně.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 13.2.2011
Kvalitní moderní akční film. Nevím sice, v čem spočívá ta aura vyjímečnosti, která se nad Bournovskou sérií vznáší, ale třeba pochopím s dalšími díly. Odstartováno je nadějně. A France Potente to ještě nikdy tak neslušelo jako tady.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 17.4.2011
Nevím, jestli to má na svědomí můj trochu povznesený stav při sledování filmu, ale poprvé jsem měl chvílemi dojem, že se dívám ne na Bonda ale jeho parodii. Akční scény i dialogy jsou provařené nebo rovnou hloupé (pasáž v egyptských ruinách), postava padoucha s kovovými zuby je víc směšná než charismatická, Moore začíná strejcovatět. Ve druhé půlce se to sice znatelně lepší, ale i tak jsem se tentokrát bavil spíš útrpně než spiklenecky. Vzhledem k vesměs kladným hodnocením se na to ale zkusím ještě mrknout s jasnou hlavou.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 7.11.2011
Nemám možnost srovnání s původním filmem, ale myslím, že tenhle remake by z něj nemusel vyjít špatně a to hlavně zásluhou Jude Lawa, který je absolutně přesvědčivý jako hédonistický sukničkář, po svém zmoudření i během té cesty. Vnitřní monology a komentáře postav na kameru můžou být pro tvůrce nebezpečnou pastí, ale v tomto případě jsou naopak zásadními strůjci vtipu. Především v první půlce to má opravdu švih, ke konci přibývá klišovitých životních mouder a ubývá tempa, ale pozitivní dojem zůstává zachován.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 21.2.2013
Takové filmy mají schopnost vypovědět něco důležitého o své době a jejích lidech a přitom si uchovat nadčasovost. Wenders tady popisuje vcelku jednoduchý koljovský příběh, ale pod ním je spousta nevyřčeného o atmosféře a pocitech v Evropě na začátku 70. let. Odcizení, únava z konzumní prosperity, hledání kořenů. Takhle řečeno je to klišé, ale s tou nevtíravou poetikou, sa jakou Wenders vypráví, se to dostává pod kůži. Skvělý je výkon hlavní dětské herečky.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 9.2.2013
Život je show a show je život. V tomhle filmu se geniálně propojuje vážné a rozmarné, je vrstevnatý, nejednoznačný a přitom přesně zacílený. A taky výborně, odvážně natočený. Lahůdka. A jestli někdo nemá rád broadwayské muzikály, v tomhle případě na to snadno zapomene.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 13.12.2011
Všechny výtky ohledně slabého scénáře chápu a nehodlám je vyvracet. Ale mě prostě ten řídký děj nijak nepřekážel, atmosféra, kterou vytvářela animace v součinnosti s želvím tempem a až pedantským zaměřením na detaily, mi to vynahrazovaly. Nebyl to příběh, z jakého bych se posadil na zadek, ale tvůrcům se podařila jiná, ne tak samozřejmá věc, totiž vytvořit svůj svět, vtáhnout mě do něho a dokázat aby se mi v něm líbilo. Díky rotoskopické animaci jsou pohyby a mimika herců natolik reálné, že jsem si chvílemi říkal proč by to vlastně nemohl být normální hraný film. Jenže právě pak, bez té černobílé komiksové poetiky, by asi ty scénáristické rezervy vylezly na povrch. Oskarový film to není, je výjimečný spíš na tom našem písečku, ale fakt je, že se k němu rád vrátím a to je nad všechny analýzy.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 30.10.2010
Americký venkov 19.století, pověry, sychravé počasí, ponuré lesy. Tim Burton v Ospalé díře ukázal, že takové prostředí je pro horor jako stvořené. Tvůrci Americké kletby po něm lačně chňapli, opřeli se o prověřený fígl "podle skutečné události" a o charisma Donalda Sutherlanda a stvořili duchařinu, která je solidní, ale k židli nepřiková, do křesla nezatlačí.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 7.3.2012
Dávno před Lynchem otevřeli "šokující Španělé" Buňuel a Dalí dveře do prostor, kde to všichni důvěrně známe, ale soudě podle mnoha odmítavých postojů k tomuhle filmu (tehdy i teď) neradi přijímáme snovou (ne)logiku za součást reálného světa, ať už pojmem "reálný" myslíme cokoliv. Možná je ta surrealistická metoda řetězení podvědomých představ pohodlná, možná je těžší vyfabulovat smysluplný příběh. Důležitý je ale dojem, jaký dílo vyvolává. Faktem je, že pro mě tenhle "kraťas" zůstává fascinující hádankou bez univerzálního klíče, vstupenkou do světa, kde fantazie přestává být bezpečná. Není třeba rozumět abych mohl žasnout.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 5.9.2010
Mistrovské Buňuelovo podobenství mířící do jeho oblíbených terčů: aristokratické, měšťácké i církevní smetánky. Formou připomínající absurdní divadlo tu zobrazuje její izolovanost a odtrženost od reality, zapouzdření se ve vlastních malicherných problémech a neschopnost vyjít z nich ven. V bizarní situaci společnosti uvězněné zdánlivě bezdůvodně v jedné místnosti se odhaluje i pomíjivost tenké civilizační slupky na kterou býváme tak pyšní. Samozřejmě ne všechno je tak očividné. Buňuelova surrealistická minulost i tady vystrkuje růžky a nechává mnohé další otázky viset ve vzduchu.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 10.7.2010
Platí zhruba to, co jsem napsal k Šifře, včetně hodnocení. Oproti ní mi Andělé připadají jen o něco rychlejší, akčnější. Jinak zase slušná, nenáročná zábava.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 25.12.2009
Obecná škola na irský způsob? Potom ale o poznání chmurnější. Dětství, jaké zažíval hlavní hrdina, mu asi nikdo závidět nebude a přitom takových rodin musely být tisíce. Románovou předlohu neznám, takže nemůžu posoudit nakolik byly postavy oproti ní plošší, mě se vykreslení jejich charakterů zdálo (pro potřebu filmu) dostačující. Vypíchnul bych otce v podání Roberta Carlyla, Emily Watson byla taky výborná i když svojí kreaci z Prolomit vlny už asi nikdy nepřekoná. Líbilo se mi, že při vší té bídě (prostředí zablácených, smradlavých uliček a kutlochů bylo podáno hodně sugestivně) a hořkosti nevyznívá film depresivně. Parker umí i když zrovna netočí přelomová díla.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 18.10.2009
Nesnesitelně dusivá, plíživá atmosféra Louisiany plná bahenních výparů a voodoo propriet. To je ta zásadní deviza filmu. Trpělivost diváka je natahována na skřipec náznaků a zneklidňujících detailů, jejichž řazení je rozvleklé, ale o to napínavější. Skvělá záležitost, která vůbec neukazuje na rok svého vzniku. Určeno těm, kterým se líbí filmy typu Ďáblův advokát či Devátá brána a kteří zároveň mají rádi filmy s perfektně dotaženou atmosférou. S koncem mám trochu problém: i když se od jisté chvíle dal předvídat, čí duše to ale nakonec propadla peklu, Johnnyho Favoritea nebo Harryho Angela? Nebo je to jedno?