V observatoři Barbeau (možná pojmenované po Adrienne) za severním polárním kruhem hospodaří uznávaný vědec Augustine Lofthouse, který věnoval spoustu času a energie vyhledávání nových obyvatelných planet či spíše míst. Takovým je třeba Měsíc Jupitera nazvaný nikoli K-PAX, nýbrž K-23. Odtamtud se vrací pětičlenná expedice ve složení Felicity Jones, David Oyelowo, Kyle Chandler, Demian Bichir, Tiffany Boone, se kterou se podaří navázat kontakt. Nutno dodat, že znečištěná Země se stává téměř neobyvatelnou, a proto není divu, že sám Augustine není v nejlepší formě. A co teprve, když ve svém příbytku natrefí na malou holčičku?
Sám režisér uvádí především REVENANT Zmrtvýchvstání, jehož scénář také napsal Mark L. Smith. Vybaví se rovněž Melancholia, ačkoli Půlnoční nebe není až tak negativistické a jeho děj nestagnuje, jelikož v něm dochází k událostem, jaké ho významným způsobem posouvají kupředu – viz putování zmrzlou krajinou za silnější anténou nebo útok meteorického roje. Pravda, někomu nemusí vyhovovat pomalé tempo nebo George Clooney s plnovousem á la Mel Gibson v thrilleru Ve jménu krve, ale pořád se jedná o podívanou, která má něco do sebe, byť tedy není tolik strhující, jako toto drama v režii Alfonsa Cuaróna.
Půlnoční nebe je současně také filmem, ve kterém jest žánr sci-fi de facto pouhou vábničkou a vějičkou, protože ve skutečnosti se jedná víceméně o rodinný snímek. Prakticky to samé lze napsat kupříkladu o Tichém místě v rámci hororu. V Půlnočním nebi se vyskytuje de facto jenom hrstka postav, ale všechny řeší nějaké rodinné záležitosti, což není dobré, nýbrž až otravné. Do jisté míry za to může těhotenství Felicity Jones, které se poplatně vyřešilo tím, že její postava čeká mimčo s afroamerickým kolegou. Jak píšu, není to dobré, přesto to není důvodem, aby si tento biják vysloužil průměrné či dokonce podprůměrné reakce.
FOTO: cinema.de