V případě svého nejnovějšího – a zatím bezejmenného – titulu se prostě musel pustit do psaní, jelikož hodlá vyprávět příběh, který bude inspirován jeho vlastním dospíváním. Měli bychom se tedy vrátit do 50. let minulého století, kdy před rozvodem rodičů bydlel nejprve v Cincinnati v Ohiu, a potom v Phoenixu v Arizoně. Konkrétně na adrese 3443 North 49th Street, nicméně to není důležité. Tam poprvé poznal, co je to antisemitismus, ale současně začal používat osmimilimetrovou kameru (jako ty děti ze sci-fi Super 8, kterou produkoval), se kterou natáčel svoje první kraťasy, z nichž jeden s názvem Firelight měl premiéru v tamním Little Theatre a při rozpočtu 500 dolarů údajně vydělal jeden dolar, který podle všeho do té 10,5 miliardy dolarů patrně nebyl započítán.
Premiéra by se měla uskutečnit během příštího roku, ovšem natáčet by se mělo začít už v červenci. Proto v těchto týdnech probíhají rozsáhlé konkurzy. V této souvislosti se vybaví ten klučina ze Spielbergovy Říše slunce, ze kterého se vyklubal Christian Bale. Není tedy vyloučeno, že se podaří objevit nějaký nový herecký talent. Rozpočet by měl být oproti režisérovým blockbusterům o poznání skromnější, avšak to neznamená, že bychom se neměli dočkat prvotřídní atmosféry padesátých let, jak je zachycují třeba Návrat do budoucnosti, Suburbicon: Temné předměstí či Strom života, přestože v něm Terrence Malick hodně používá detaily a na cca patnáct minut „ustřelí“ do vesmíru.
Mezi filmovými tvůrci samozřejmě není nikterak neobvyklé natáčet o rodinné minulosti. S takovýmto tématem už slavili úspěch kupříkladu Alfonso Cuarón (Roma), Noah Baumbach (Oliheň a velryba), Federico Fellini (Amarcord) nebo u nás Jan Svěrák (Obecná škola a Po strništi bos). Upřímně, bylo by velikým překvapením, kdyby z toho v případě jednoho z nejuznávanějších filmařů všech dob nebyly minimálně nominace na prestižní ocenění. Zároveň doufejme, že tento bezpochyby velice osobní projekt nepojme manžel herečky Kate Capshaw jako svou labutí píseň. Věřme, že spíše napodobí Clinta Eastwooda, který naštěstí ani v téměř jednadevadesáti stále nemá dost.
FOTO: cinema.de