Úkolem prvního oficiálně uznalého městského sboru v celých Spojených státech amerických je přitom bojovat s otevřeným ohněm v přírodě. Celkem jim asistujeme u čtyř nebo pěti zásahů, při kterých může jejich práce na první pohled vypadat jako běžná rutina. Nejčastějšími úkoly jsou vykopat strouhu či založit protipožár, což je opravdu pozoruhodná metoda boje s tímto mnohdy nezdolným živlem. Jenže na ten druhý se ukáže, že to zase až taková brnkačka není, protože se nic nesmí podcenit, a tím pádem se členové neobejdou bez poctivého výcviku, během něhož se zkouší i lezení do speciálního „spacáku“.
Režisér Joseph Kosinski, který předtím stvořil nemastné neslané Nevědomí, povedený sequel Tron: Legacy a v současnosti natáčí pokračování Top Gunu, vzal evidentně Hrdiny ohně velice zodpovědně. Z filmu je znát poctivá příprava a promyšlenost většiny scén a sekvencí. O tom, že se jedná o mimořádně kvalitně natočený počin, nejlépe svědčí fakt, že působí dojmem, že se rozpočet klidně mohl pohybovat okolo hranice 100 milionů dolarů, resp. ještě něco málo nad ní. Ve skutečnosti byl skoro třetinový. A scény, ve kterých se postavy ocitají v blízkosti ohně či dokonce v jeho obklíčení, nutí diváky ptát se: „Jestli tohle není peklo, tak co?!?“
Na rozdíl od Rona Howarda a jeho Ohně, eventuálně Jaye Russella s Okrskem 49 však nechtěl vytvořit poctu obecně všem (americkým) hasičům, jako spíše konkrétně těmto esům z Granit Mountain Hot Shots. Pochopitelně to není chyba. Za tu se dá označit skutečnost, že si scenáristé neodpustili ty odbočky. Komplikovaný vztah Erika a jeho ženy Amandy je v pořádku, byť se řeší i to, co se řeší v dalších filmech o hasičích, tedy že je to nebezpečné povolání, kdy nikdy nevíte, jestli se manžel vrátí domů. Třebaže není důvod nevěřit, že ti nejlepší se naučí s ohněm fakticky promlouvat, a tím jej zkrotí.
Jde o to, že Josh Brolin a Jennifer Connelly jsou výborní hráči a zmíněná herečka se do své role opravdu hodně položila. Ostatně to u ní není nic neobvyklého (viz Dům z písku a mlhy, Noe, Úkryt a další bijáky, jistě i včetně nadcházející Ality: Battle Angel). Amanda je silná žena, která má ráda koně i svého manžela, a tak nepřekvapí, že po letech změnila názor a chce s ním mít děti. V případě Brendana je to v jistém ohledu složitější. Nejde o to zdánlivě nedůležité uštknutí hadem, protože to vlastně vyústí nikoli v jeho příběh, ale v ten Mackův.
Na mysli mám linku s maličkou dcerou, u níž se opakovaně dojímá a která s sebou nese i humorné prvky. Hrdinové ohně rozhodně měli zůstat čistě u jeho profesního života, byť tedy později stejně zasáhne do toho osobního, resp. nejen do jeho osobního. Ocitne se v dosti nezáviděníhodné, ba až „schýzoidní“ situaci, ve které by se hrdinové takhle poctivě odvyprávěných dramat mohli klidně nacházet častěji. Myšleno tedy hlavně takových, jaké nevznikly podle skutečné události. A nutno podotknout, že Miles Teller to s pomocí Jennifer Connelly zvládnul velice působivě.
Hrdinové ohně svým konceptem z větší části připomenou čerstvé projekty Petera Berga, tedy Na život a na smrt, Deepwater Horizon: Moře v plamenech a Den Patriotů, přičemž kvalitativně mají naštěstí nejblíže k tomuto prvnímu uvedenému. Z vícero úhlů pohledu, tj. nejen kvůli obsazení Taylora Kitche. Kosinski si sice neodpustí pár citových výjevů a emocionálních zpovědí (jasně, tihle „bratři v ohni“ vědí, že se jeden na druhého můžou spolehnout úplně ve všem), avšak jinak mimo jiné hojně nezásobuje časovými údaji a i díky tomu, jak vynikající práci odvedli tvůrci speciálních a vizuálních efektů, stvořil film, na který jistojistě budeme dlouho vzpomínat.
FOTO: cinema.de