Komentáře k filmu Alexander Veliký
Počet komentářů k filmu: 95
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 19.1.2021
CO K TOMU ŘÍCT
Pozoruhodný kousek lidských dějin, dobrý scénář, vynikající režisér, velkolepá výprava i solidní kamera a všechno to pošle do kopru fatálně nevhodné obsazení hlavních rolí. Colin Farrell a Angelina Jolie jsou sice hvězdy ale na některý typ rolí nikdy mít nebudou a toto je u obou přesně ten případ! Ani sebevětší snaha Anthony Hopkinse či Vala Kilmera pak už toho opravdu moc nenapraví. Tohle byl první příznak toho, že tvůrčí schopnosti Olivera Stona začínají být za zenitem.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 14.11.2020
Každý s každým...
Oliver Stone žijúca legenda si vzala na svoj chrbát príliš veľké sústo.Veľkofilm posobí rozhárane, akoby nemal hlavu ani patu.Skvelé bojové scény sú "nariedené" omáčkou, s ktorou si nedokázal poradiť ani Colin Farrell.Ostatne jeho výkon sa mi páčil a myslím, že má talent aj na dramatické role.Zvyšok "ansámblu" bol o poznanie slabší /Jolie, Kilmer, zbytočný Hopkins/.Ďalej ten doraz na životný štýl tej doby bol príliš nútený.Fakt nemusím vidieť análnu defloráciu nebohého chlapca, či permanentné "milískovanie" s kamarátmi z detstva...Stopáž 176 minút je zbytočná a rázny strih by filmu rozhodne prospel.
Film doporučujem s výhradami.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 20.11.2018
Další průměrný film z antické doby. Přišlo mi to zdlouhavé a tak nějak nezáživné. Snad jen první a poslední bitva to zachránila.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 10.1.2016
Víc sexu heterosexualního a míň homosexualního. Angelina Joliová-Voight tam klidně mohlo chodit víc nahá. Bitevních scén tam taky mohlo bejt víc.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 26.10.2014
Že bych tenhle velkofilm o Alexandru Velikém zatracoval, tak to rozhodně ne, je se na co dívat a ta výprava je opravdu zvládlá a podívaná je efektní, jen mi tam něco chybí. Ono to bude tím, že z filmu mi v paměti nejvíce utkvěl skvělý Anthony Hopkins, který se v něm vyskytuje jen krátce na začátku a na konci a to by se u filmu tohoto kalibru rozhodně stát nemělo.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 17.2.2014
Tak jsem svůj názor, resp.komentář historickému velkofilmu v dnešním pojetí, odložil po prvním seznámení, abych s dosti velkým časovým odhadem mohl napsat, že se zde herectví Colina Farrella a Angeliny Jolie, tedy z mého pohledu, nehodí, čímž u některých divákům, kteří mají poněkud jiná kritéria a chtěji mít ve filmu současně superfilmové hvězdy, může vyvolat dojem jisté průměrnosti, když se v tomto druhu filmu musí podřídit režisérovi, který si naloží těžký úkol.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 30.11.2013
Alexander prožil krátký, ale velmi bohatý život. Jako královský syn musel čelit jak úkladům nepřátel tak i vlastním spolubojovníkům. Zase mne tak však ten film mnoho nepřesvědčil, abych ho hodnotil výše. Spíše bych ho hodnotil jako průměrný, nedosahuje sice úrovně Trójy, ale dívat se na něj dá - ale jen jednou - připadal mi dost dlouhý.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 5.5.2013
Mě tento film přišel jako naprosto průměrný. Scénář se točí okolo dějin, což vítám. Herecké obsazení také celkem ucházející. Jen moc nechápu lidi, jako je moje máma, že jsou schopni jej sledovat i dvakrát v týdnu. Myslím, že zase takový trhák to není. Ale to je každého věc. Každý máme jiný vkus. Ale vítám, že do hlavní role Alexandera neobsadili Pitta, ale Colina Farrela.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 3.2.2013
Opět zase jeden historický velkofilm i když o něco slabší než byla Troja,ale pořád dobře provedený v režii O.Stonea a s velkými hereckými hvězdami C.Farrell,A.Jolie,A.Hopkins.Hi storicky poučný s dobrými efekty.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 21.8.2012
Čekal jsem to teda lepší,historický filmy mám rád,ale tohle?Colin Farrell v roli Alexandera, ani zdaleka nevypadá tak věrohodně jako Brad Pitt v konkurenční Troji,Val Kilmer docela ušel,Anthony Hopkins bohužel nedostal moc prostoru,ale co považuju za opravdu velkej úlet?Tolik krásných starších hereček Holywood má a Stone obsadí do role matky Alexandera stejně starou herečku...jen trapná sázka na atraktivitu Angeliny,jakoby Stone už předem věděl,že film sotva pokryje náklady,tak nějakej ten fanoušek Angeliny v kině navíc,rozhodně neuškodí--->výsměch!Ang elina prostě hrát neumí a na tom trvám!Scénář spíš nic, než moc,nepřehledné bitvy a taková nuda,že jsem odpočítával i minuty,což se mi dlouho nestalo! Opravdu velké zklamání--->40%
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 24.7.2012
Alexander Veliký sám o sobě je velice zajímavé téma, ale režisér Oliver Stone to s hlavní představitelem Collinem Farrelem poněkud odflákli. Film jsem s těží dokoukal, ale nikdy se už na něj nekouknu. Odfláknuté zpracování.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 18.7.2012
Historický , výpravný velkofilm o jednom z největších dobyvatelů všech dob . jeho matku zde hrála Angelina Jolie která je ve skutečnosti jen asi o 2 roky starší než Farrel představitel Alexandra velikého
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 10.7.2012
Až na koniec sveta
Krásny film. A to čítam tu skôr hanu naň. A tiež nechápem ten svetový neúspech (no ako sa to vezme). Vtedy začalo to obdobie boomu historických filmov, ale tento sa rozhodne od ostatných líši. Je iný. V prvom rade výborný ťah obsadiť do hlavných úloh tých dvoch top hereckých fešákov. Colin Farrell je okúzľujúci a mám ho rád a čo sa týka Jareda Leta, dokážem si predstaviť, čo asi dorábajú fanynky v predných radoch na koncertoch 30 SECONDS TO MARS. Dokonca i tá Angelina Jolie, aj keď ju nejak moc nemusím, tak tu je fakt skvelá. Výprava úžasná i napriek tomu, že tu máme (oproti konkurenčným historickým filmom) veľmi málo bojov, inak mne osobne to vôbec nevadí, niekedy je jednoducho menej viac. Uznávam, že je stopáž dlhá, chvíľami zdlhavá, pretkaná dlhými a možno nadbytočnými monológmi či dialógmi, ale vôbec mi to nevadí a celý film ma bavil. Z filmu by som vyzdvihol súboj so slonmi, Alexandrove delíria, brutálne cynické hlášky Filipa (načo mi je taká beštia, veď mám doma manželku), okúzľujúcu postavu Hefaistiona, vypočítavú mršku Olympiu a krásne zábery orla. Samotný film nie je ani tak výpočet Alexandrových bitiek, ani jeho doslovný životopis, či najväčšie hrdinstvá, ale skôr jeho vzťah s matkou i otcom, Hefaistionom a hlavne sám so sebou. Apropo, ešte toľko preberaný vzťah s Hefaistionom, náhodou tu to bolo podané tak zvláštne kúzelné a romanticky, aj keď ide o dvoch mužov. Holt v staroveku skutočne si boli rovnaké pohlavia bližšie ako tomu je napríklad dnes. Vo filme to bolo podané tak jemne, prirodzene, tak nechápem tie ťažké reakcie Grékov. No a ešte musím pochváliť hudbu. Vangelis sa vyznamenal, i keď jeho štýl úplne do historického filmu nemusí vždy pasovať, tu sa mu podarilo vytvoriť skvelú amtosféru. Podľa mňa sa film vydaril a považujem ho za jeden z top historických veľkofilmov, bez pochýb
Hodnocení:
Přidáno: 9.3.2012
Když jsem tento film viděl v době jeho vydání, byl jsem ještě celkem maleý a moc se mi nelíbil a ještě donedávna jsem mu furt nemohl přijít na kloub, přišel mi prostě nedobře udělaný, bojové scény nic moc, samé povídačky apod. Pak ale přišel den, kdy se můj pohled na tento snímek uplně převrátil. Namísto zpracování jsem najednou začal věnovat větší pozornost mluvené stránce filmu a okamžitě jsem byl tímto dílem ohromen. Kombinace velkolepých projevů a proslovů, velikosti Alexandra a skvělé hudby mi málem vyrazila dech a já si při sledování tohoto úžasu začal uvědomovat plno věcí, které v tehdejším světě měli velkou váhu a to např. hrdinství, čest, odvaha, naplnění velkých cílů, oddanost, silná vůle a plno dalších aspektů, které formovaly tehdejší vládce a hrdiny a dělalo muže mužem. Čím víc jsem tomuto věnoval pozornost, tím víc mi začalo docházet, jak je dnes vše jinak a tyto nepředstavitelné ctnosti postupně mizí z našeho světa. Pro mě je tedy Alexander film obrovského rázu a rád se na něj budu dívat znovu a znovu abych se aspoň na chvíli odpoutal od dnešního chaosu a vnikl do světa, kde odhodlanost,síla čí čest znamenaly mnoho!
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 20.11.2011
Oliver Stone a historický velkofilm-očekávání velká a poté nesplněná tužba,Slušné herecké obsazení,ucházející bitevní scény,ale celkově nic moc:-(Promiň Olivere,,,
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 24.6.2011
Můj oblíbený :) tedy až na fakta.. nevím teď přesně jak to bylo ve filmu.. ale r. 334 byla bitva u Grániku, r. 333 pak bitva u Issu, a roku 331 bitva u Gaugamela .. :) ale jinak obsazení perfektní, Colin svou roli zahrál perfektně, a díky mému nejoblíbenějšímu herci Jaredovi Leto to byla ještě lepší podívaná! :)
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 20.5.2011
Velkolepá herecká jména v méně velkolepém filmu. Velmi kvalitní nic méně například s Trójou se nemůže rovnat
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 19.1.2011
u tohodle sem usnul
Když todle vyšlo čekal jsem něco ve stylu Trójy, ale todle byla nuda, nuda, nuda, nuda a zase jen nuda, skoro tři hodiny blbejch keců o tom, tenhle píseček si zaberu, tendle taky, a tys mi ukrad lízátku a s tebou chci mít dítě.
Ty čtyři body co dávam jsou za ty dvě krátký bitvy, který nebyli špatný, bohužel vyplnili tak 8% filmu a zbytek byl o hovně.
Film o nikom takhle významnym by měl vypadat uplně jinak
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 3.1.2011
Obsazení v tomto filmu bylo více než dobré.Čekal jsem vícero bitev ale i ty dvě byli ztvárněny dobře i detailně.Jinak si myslím že to mohlo být klidně kratší.Zkráceně řečeno mnoho slov málo akce.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 22.5.2010
Velkolepý film o velkolepém hrdinovi Alexandru Velikém.. i když herce Colina Farella moc v oblibě nemám. je to skvělý film.. :-))
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 10.3.2010
Alexandr Veliký coby zápaďácký velkofilm je dílem ještě celkem ucházejícím - nemám problém se na něj po třech letech podívat znovu, takže prosím - 6/10 si ode mě naprosto spravedlivě zaslouží.
Naprosto nejvíc degradující byl závěr a vůbec celkové vykreslení a následné vyznění děje.
Z historického hlediska se zde oproti svým zvyklostem nebudu příliš rozepisovat, to až zase někdy jindy, ovšem pár věcí prostě musím vytknout.
Zmínka o příšerném vykreslení a následném vyznění děje není vztažena pouze na příběh jako celek, ale také na jednotlivé postavy. Tomuto filmu bylo - zejména ze strany Makedonců jsoucích na svého nejslavnějšího vládce náležitě hrdí - vytýkáno, že Alexandr Makedonský je zde vylíčen jako teplouš, jinak to říci nelze. Původně jsem si myslel, že tyto hlasy jsou přehnané a jedná se o idealizaci historické doby a postavy, po dvojnásobném zhlédnutí filmu, přičemž poprvé jsem se soustředil více na jiné stránky příběhu, musím říci, že Makedonce plně chápu a tvůrcům filmu Alexander se ode mě dostalo jistého opovržení z důvodu naprostého nepochopení doby. Není důvod pochybovat, že sexuální orientace Alexandra Velikého se neomezovala pouze na ženy, zároveň však musíme zdůraznit, že Řecko - a toho času nesporně úplně stejně i Makedonie - bylo v těchto ohledech velmi uvolněné a neexistovaly tam konvence dnešního postkatolického západního světa. Můžeme se dočíst i o celkem běžném postoji tamního muže, že chlap je od toho, aby se s ním miloval a se ženou má potom děti. Homosexuální projevy tedy byly naprostým standardem a nejen, že by se nad nimi nikdo nepozastavoval, já ani nechápu, proč byl Alexandrův přítel vykreslen jako zženšťilá mánička pro zdůraznění jeho výhradní homosexuální orientace.
Dále mě nadzdvihlo ze židle, či spíše z kanape, jak Alexandr vojáky stále oslovoval ,,Moji Makedonci!". Dovolím si připomenout, že Alexandr, ani jeho otec Filip II., celé Řecko nikdy nedobyli, Filip pouze dobyl přístup k moři a ostatní řecké státy si podřídil vytvořením Korintského spolku, následně je získal pro trestnou výpravu proti Peršanům; Alexandr pak potlačil řecké povstání a vyrazil na Persii. Ovšem Makedonie měla formálně status jednoho z řeckých států. Ačkoliv jsem tedy o Alexandrových oslovovacích zvyklostech nikdy nic nečetl, velmi bych se divil, kdyby používal toto oslovení, neboť jako bezesporu schopný politik by určitě nechtěl řecké vojáky naprosto zbytečně silně popudit proti své autoritě.
No a posledním historickým faktem, o němž se spíše v náznaku zmíním, bude soubor jednotlivých detailů, jež jsou sice celkem známé, ale v dnešním světě tabu a konvencí by asi neprošly, a tak byly autocenzurou umírněny, pokud autora vůbec napadlo, že se viditelné nepřesnosti dopouští. Jedná se například o formu klasických zápasů.
Herecké obsazení bylo v případě některých rolí pěkné, ale takových byla naprostá menšina. Všichni tři představitelé Alexandra - Colin Farrell, Connor Paolo i Jessie Kamm - byli na tuto roli naprosto vhodní a líbili by se, ale v tomto filmu bohužel i oni zcela zapadli.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 9.2.2010
Očakával som, že tento film bude o mnoho lepší, ale nejako obzvlášť mi nezaimponoval. Už samotnou chybou bolo, že do role starého Ptolemaiosa dali zahrať Anthonyho Hopkinsa, ten sa tu totiž vôbec nehodil. Ani ti ostatní herci nebola dobra voľba. Jedná vec je tu ešte skutočná, že nikto z nich svojím výkonom vôbec nepresvedčil, že sa tu ozaj hodí. Už na týchto dôležitých faktoch tento film dosť stratil. Historickým veľkofilmom by som tento film vôbec nenazval, lebo vôbec totiž nevystihuje svojím obsahom a spracovaním život Alexandra Veľkého. Mne osobne sa zdá, že Oliver Stone sa viacej sústredil na kvalitný výber tích najväčších hollywoodských hviezd, ako namiesto kvalitného námetu, scenára a samotného spracovania, čo sú veľmi dôležité fakty.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 5.1.2010
Alexandr Veliký by si zasloužil něco mnohem lepšího, ale není to zas taková hrůza. Otravný je Anthony Hopkins jako vypravěč (to asi okopírovali z Amadea, tam to fungovalo dokonale, ale tady to vyloženě otravuje), a Angelina Jolie zde hraje asi sama sebe - nesympatickou zákeřnou potvoru. Film se snaží zachytit celý Alexandrův život, a v tom je asi ten problém. Těžko lze v jednom filmu zachytit život tak významné osobnosti.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 30.10.2009
Angelina Jolie, Anthony Hopkins a Colin Farrell. To je smrtelná trojice výborných herců, která dává tomuto historickému dramatu něco navíc. Nějakou jiskru. Jsou to prostě lidi na správném místě.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 6.10.2009
Hodne zajimave pojeti tohoto filmu.
Absolutne jsem neveril roli A.Jolie,ta tady u me propadla.To by zahrala i herecka daleko slabsiho formatu.
Ale i tak jsou tu nektere bojove sceny dost dobre udelane.
Take ale musim priznat,ze me ani C.Farell ve sve roli moc,ja nevim no,proste me moc nechytil.
Zlaty A.Hopkins.
Jinak,co se tyce vypravy........to si nemuzu stezovat........ta byla primo luxusni.
A dobry byl take Val Kilmer,to je tutovka.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 9.9.2009
Filmje uplně super z historické hlediska se mi film líbyl i normálně nebyl utahaný.BEst výkon Anthonyho Hopkinse a Colina Farrella i Angeliny Jolie.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 31.8.2009
::::::::::::::::::::::::60%:::::::::::::::::::::::
Slušný Angelin historický film o Alexandrovi Veľkom. Tento žáner je už však bohužiaľ klasikou, a ja klasiku neznášam! Ale aj tak sa na to dalo pozerať, dokonca ma aj pobavil. 6/10 je podľa mňa dosť dobré hodnotenie na takýto film, takže som prižmúril všetky oči aj uši. Príjemnú zábavu!
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 8.8.2009
Pamatuji si jak jsem přežil tento historický velkofilm v kině a zanechal ve mě spíše špatný dojem , ale i tak jsem si film koupil do dvd sbírky jako u všech , které jsem viděl v kině. Po skvělém Gladiatoru se s historickými filmy roztrhl pytel a tento o Alexanderu mohl být lepší od Olive Stona jsem čekal více a hlavní hvězdy to také nezachránily jak už tu bylo napsáno někdy je méně víc. Možná kdyby film měl o hodinu méně nepřipadal by mi na konci až nudný.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 20.7.2009
Film je priemerný historický, je nudný a príliš dlhý.
A čo sa týka, či bol Alexander Veľký gay, to v tom filme nebolo prekrútené. Lebo v tej dobe bola väčšina antického sveta nachylná na obojpohlavné vzťahy. Jedine, kto zavrhoval vzťahy s rovnakým pohlavím boli Zidia.
A v Rímskej ríši boli sexuálne vzťahy pravdepodobnejšie viac zhýralé než v starovekom Grécku.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 6.6.2009
méně je někdy více, to je motto, kterého se měl o. stone při výrobě koprodukčního velkofilmu alexander veliký držet. natočil sice výpravný historický epos, který měl možná ambice stanout mezi nejlepšími díly světové kinematografie, ale svou bezmála tříhodinovou délkou plnou nudy a patosu jej odsoudil do nižších příček. k celkovému lepšímu výsledku alexandera velikého nepomohlo ani hvězdné obsazení ústředních rolí, nádherné kostýmy, okázalá výprava natož podmanivá kamera, protože filmu chybí to nejpodstatnější: rytmus a spád. místy zbytečně upovídaný snímek alexander veliký proto zůstává v průměrných příčkách filmového průmyslu a díky svému jinak profesionálně zvládnutému řemeslu bude jistě v této třídě patřit k tomu nejlepšímu, co v dějinách vzniklo.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 18.4.2009
Zajímavý historický velkofilm. Příběh o Alexandrovi je zde podán trochu jinak, než v učebnicích dějepisu a proto mě překvapil. Přijde mi ale zdlouhavý a místy nudný, proto jsem u něj ke konci usnula.
Ale celkově udělal spíše kladný než záporný dojem.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 5.4.2009
To, co mě na filmu zaujalo zdaleka nejvíc, byla herečka Rosario Dawson a její ňadra. To bylo fakt megaluxusní. Jinak k filmu...na Olivera Stonea bych čekal něco víc. Velkolepost tu byla, vypjatý a fakt mazácký scény taky, pro mě byla skvostem přítomnost Anthonyho Hopkinse a Angeliny Jolie, parádní byla hudba. Ale bylo tam i trochu víc než je zdrávo míst, který byly buď trochu moc ukecaný nebo prostě divný. Ale celkovej dojem za 7 bodů je myslim tak akorát. :-)
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 5.4.2009
Na můj vkus byl film moc dlouhý. Taky některé scény, byly trošku nevkusné, nic proti homosexuálům, ale co je moc, to je moc.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 15.2.2009
Luke
Podle mě celkem až moc zbytečně dlouhé a hlavně nezáživné!! Délka by mě ani tak nevadila kdybych se v půlce filmu nezačal nudit!! Podle mě to mohlo být mnohem lepší!! Snad za zmínku stojí jenom herecké výkony,ale to je zatraceně málo!!!
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 6.2.2009
Od tohto filmu sa priznám čakal som oveľa viac. Keď som ho prvý raz videl bol som z neho dosť sklamaný. Vyzdvihli ho len herecké výkony popredných hercov, ktorí v ňom účinkovali.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 19.1.2009
Tento film mě docela zklamal ,mám rád tento žánr čekal jsem od toho více
zbytečně dlouhý , nezáživný v polovině fimu jsem už usínal!
V.S.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 13.1.2009
NO....Alexandr Veliky byl veliký svými činy a tento film, i když vybočuje svým zpracováním ze škatulky historických filmů typu: 300,Trója atd.veliký nebal (pokud nepočítám stopářž:-)).... mě uspokojili "jenom" herecké výkony. Zpracování filmu jako takového není špatné,velice se mi líbí pojetí (není to jen prachsprosté pobijení miliónu nepřátel) ale......délka filmu a některé části jsou příliš zdlouhavé (být to kubrick nic moc by se nestalo ale zde to je na škodu). Podívejte se a uvidíte sami, kdaž se po hodině neunudíte máte vyhráno - pak se vám bude strašně líbit, nebýt to 3hodinový film byl by to krásný 2hodinový VELKOFILM
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 9.1.2009
Alexander Veliký je velmi krásný historický film !! V hlavní roli Colin Farrell ( Alexander ) mě jen přesvědčil o svém talentu !!! Hrají v něm další skvělý herci Angelina Jolie ( Olympias ), Jared Leto a mnoho dalších ... Určitě stojí za to se na něj podívat !!!
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 11.12.2008
Naprosto souhlasím - je to hrozná nuda. Alexandr u mě přebil dokonce už tak dost slabou Tróju a stal se tak žhavým kandidátem na nejnepovedenější historický film, jaký jsem kdy viděl.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 7.11.2008
Colina mam celkem rád a styl "ala Troja" taky můžu takže jsem se těšil, opravdu hodně.. bohužel hned ze začátku jsem věděl že mi na tom něco nesedí, vlastně mi na tom nesedí vůbec nic. Je to dlouhé což nikdy není na škodu když je něco napínavé, ale tohle? Bojové scény absolutně na nic a jediné co z toho vzejde je dobytí dalšího harému kde ženy leží ladem a středem jsou pouze sluhové.. no děs.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 4.10.2008
dlho som si ten film zhanal a ked som ho videl tak ma to riadne naštvalo to je nudne dlhe a bojove sceny upln onicom
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 18.9.2008
Dá se to. Časování je sice poměrně netypické a není znatelný ten "tah na branku", nicméně výprava poměrně uchvátí a i Farrell tomu dodá slušný šmrnc. Kilmer jako Filip II. je také výtečný, jen ta Angelina Jolie mi tam přišla trochu navíc.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 18.8.2008
Příšerná nuda,zabalená do krásných kostýmů a nepříjemného patosu.Film je zmatený,přespříliš dlouhý a jak už bylo řečeno na začátku naprosto nezáživný.Navíc Colin Farrell v hlavní roli mě naprosto nepřesvědčil.Je toporný,hysterický,nudný.Zk rátka sledování tohoto snímku pro mě bylo jenom ztrátou času.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 12.6.2008
Dlouho jsem neviděl tak velkolepě nudný film. Kdyby byl o polovinu kratší, byl by ještě pořád přílis dlouhý :)
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 26.5.2008
Naprostý blábol, který s historií a Alexandrem nemá nic společného. Navíc tradičně toporný a neschopný Colin Farrell doráží tenhle rádoby historický velkofilm k zemi. Zbytek udělal sám režisér svým příměrem tohoto "veledíla" k současnému stavu USA a Blízkého východu.
Zbytečně vyhozené peníze filmových producentů a pro diváka ztráta času.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 6.5.2008
ja doplnim len mensi bonus alebo co urcite tu nikto nespomenul vo filme alexander velky bola aj marocka armada samotneho vodcu alebo cisara mohamada ....ktora obsahovala viac nez 2000 strazi....
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 16.4.2008
Poklona oceňované autorce jeho životopisu, Mary Renaultové.
Zatím asi nejvěrnější historický film s nádhernou výpravou a solidními hereckými výkony, ale právě pro svoji snahu o autentočnost málo oblíbený. Všimněme si, kolikrát byl tento nej. vojevůdce zfilmovaný. Ano, jen 2x. Asi víme proč. Ono v Řecku to chodilo mezi muži a ženami zkrátka jinak, než jak je Hollywood zvyklý. Ovšem pokud jde pro cowboye z Montany, u těch to zřejmě divákům nevadí. Co nadělat:-(
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 12.3.2008
Historický velkofilm o jednom z největších vojevůdců světa. Nádherná barevná podívaná spolu s vynikajícími výkony představitelů hlavních rolí i režií Olivera Stonea jsou zárukou obliby fimu u filmových fanouškú.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 29.2.2008
Velkofilm?
Abych pravdu řekla, tak jsem od tohoto snímku čekala mnohem více. Syrové - moc bitev, moc krve. Alexandr mohl být tvrdší (ale za to může jeho matka). Líbil se mi výkon Anthony Hopkinse, Angeliny jolie a Jareda Leta. Hefaistonův vztah byl hluboký. Není divu,lidé si mysleli, že je gay. Jeho pověst mělo zachránit manželství s onou divoškou. Právě scény s Roxanou a Hefaistionem mi přišli nejlepší. Co však bylo nejhorší byly Alexanderovy vlasy, které k Farellovi vůbec neseděly.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 19.2.2008
No, musím říct, že velké zklamání. Ocenit se dá jen herecký výkon Anthony Hopkinse a za ním trochu kulhající výkon Angeliny Jolie... Jinak režisér udělal z Alexandra Velikého ubrečeného homosexuála. Tento milostný trojúhelník mezi Alexandrem, Hefaistonem a Alexandrovou manželkou nezachránila ani hezká tvářička Hefaistona.
Pro mě tento film byl jednoznačně ztráta času.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 10.2.2008
Souhlasim s leva2,Alexandruv vztah z Hefaistionem trochu zaváněl oním 4% nádechem.Pokud mám hodnotit tento film,moc mi na něm nesedly herci v hlavních rolích např. Angelina Jolie jako Alexandrova matka, dále mě moc nezaujal ani scénář k tomuto filmu.Mám li být upřímný, i přesto že historické filmy patří mezi mé nejoblíbenější, Alexandra jsem viděl pouze jednou a myslím že to tak i zůstane.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 4.2.2008
Dobrá podívaná pro ty co mají tento žánr rádi. pro ostatní ani nedoporučuji se na to dívat. Film v páru scénách ani moc nejde pochopit ale na druhou stranu jako celek dobrý ale bez života.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 24.1.2008
Nudné a dlouhé
Natočit dobrý a divácky přitažlivý historický film je asi velmi těžké, protože Oliver Stone to v případě filmu Alexander Veliký řádně pohnojil. Anebo jsem nepochopil jeho umělecký záměr... Vydržel jsem se dívat až do konce, protože jsem stále doufal, že se to třeba zlepší. Byl jsem ale velmi zklamán - 160 minut příšerné nudy. Jediným kladem tohoto zbytečného filmu byla Angelina Jolie, která zde měla ale jen málo prostoru.
Mimochodem, kdo se chce o Alexandru Velikém něco dozvědět, doporučuji článek na Wikipedii: http://cs.wikipedia.org/wiki/A lexandr_Velik%C3%BD. Z filmu se toho zase tak moc nedozvíte, leda to, že byl teplouš.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 18.1.2008
opravdove zklamaní
opravdu jeden z nejhorších a chabých filmu.dost spatny zcenař ktery z alexandra udelal onoho 4 procentniho muže
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 14.1.2008
hollywood je takýchto filmov už preplnený.Další historický film s produkcie hollywoodu.Film nezaujme,je dlhý a akčné scény sú natočené dosť chabo.A výkon Angelini Jolie je asi najhorší aký kedy predviedla.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 3.1.2008
Božeee, kolik ještě budeme muset snést takových hollywoodských pseudovelkofilmů!! Dávám dva body z milosti k Anthonymu a Angelině.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 19.12.2007
Film jako celek je výborná podívaná. Kromě válečných krutostí dobře vystihl nejen vztah mezi mužem a ženou, ale i něžné pouto mezi dvěma muži, což patřilo k běžnému stylu života antické společnosti. Určitě patří mezi skvělé filmy, které William Oliver Stone natočil.
Hodnocení:
Přidáno: 16.12.2007
Pekné kostými, pekné prostredie, chýba tomu "šťava". Okoreňuje to všetko "ANGELIKA" bohova baba.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 14.12.2007
Velkolepý historický film s mnoha velkými hvězdami Hollywoodu. Super ztvárněné bitvy, i dramata hlavních hrdinů.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 20.11.2007
Historické filmy mám ráda a podle toho co jsem slyšela měl tohle být jeden z nejlepších, popravdě mě hodně zklamal, už po pár minutách jsme se mohla ukousat nudou=(
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 16.11.2007
Podle mě příliš zdlouhavé. Po chvíli se začnu nudit. Jediné co mě ve filmu zaujalo byl komentář starce a Alexandrův vztah s rodiči. Jeho válečné tažení bylo dost nudné a nezáživné.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 16.11.2007
Filmy režiséra Olivera Stonea byly vždycky má krevní skupina. Mám toho režiséra rád, už jen kvůli Četě. Obsazení herců v tomto filmu, v jejichž čele září Colin Farrell a Angelina Jolie je opravdu hvězdné. Anthony Hopkins i v poměrně vedlejší roli opět nezklamal, Vala Kilmera jsem skoro nepoznal a Jared Leto jistě dostal příležitost se předvést. I když jsem si četl některé kritické komentáře, mě osobně film nezklamal ani po stránce výpravy, rozhodující scény byly skvělé a taky mi rozhodně nevadily homosexuální scény. Snímek byl velkým dílem taky životopisem Alexandra a ten, kdo něco málo z historie zná, dobře ví, že láska mezi pohlavími rozhodně neměla v té době jednoznačný, vyhraněný směr.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 10.11.2007
Vzhladom na to, že mám rád historické filmy som sa veľmi tešil,keď som si zakúpil tento film.Sklamal som sa, lebo je to skôr psychologický film.Očakával som velkolepé starodávne bitevné scény a tých je vo filme ako šafránu.Naozaj sa mi zdalo, že som si kúpil thriller a nie historický film.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 9.11.2007
Na mě je to příliš psychologické. Čekal bych více akce a hloubější pohled na Alexandrovi vůdcovské schopnosti a jeho slavná vítězství, než na jeho duševno. Nicméně Angelina je boží, tudíž aspon za 60%
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 9.11.2007
Myslím si,že je to povedený historický velkofilm. Ten,kdo miluje historické filmy si určite přijde na své.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 3.11.2007
Rozhodně nemám nic proti historickým velkofilmům ale tohle je opravdu zatraceně nepovedený a až neuvěřitelně nudný.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 29.10.2007
No, po pravdě řečeno, podle toho, co jsem si kdy přečetla, nebo slyšela mě Alexander Veliký dost zklamal. Musím uznat, že mě film moc nezaujal, pár scén se sce povedlo, ale jinak to nebylo nic moc. Jedná se sice o historii, ale přesto se některé scény dali natočit mnohem lépe. novu bych to už asi vidět nepotřebovala.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 28.10.2007
Tenhle film tak trochu zatracuji :o) je sice dobře zpracován, ale co se týče scénáře zřejmě se tak jako konečně vždycky nedrží až tak striktně dějin. Řekové se tuším také velice urazili, když Stone vypodobil jejich velikána jako obojetného hrdinu...jinak poměrně nuda
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 28.10.2007
Alexander, můj oblíbený film. Je opravdu hodně hodně povedený, i když možná trochu dlouhý. Není to jen obyčejný životopisný film, je to velmi zajímavý a nabitý životní příběh úžasného muže. K dokonalosti přispívá také naprosto úžasná hudba od Vangelis.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 19.10.2007
Makedonský vládce Alexandr Veliký dobyl skoro celý v jeho době známý svět. Přestože po svém otci nezdědil příliš silnou armádu, dokázal téměř nemožné – nejprve se v čele svých řeckých legií utkal s obrovskou Perskou říší a poté co porazil Peršany vedl svou armádu dál. Jeden z nedražších historických velkofilmů všech dob režíroval Oliver Stone.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 14.10.2007
No co rict diky te prvni bitve je film podle me velmi dobry, a kdyby to cele nebylo tak uchilne teple dal byc i 8
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 16.9.2007
Historické filmy jsou moje krevní skupina, ale tento - katastrofa. Horší historický film asi neznám. 4 hvězdičky jsem dal jen proto, že sem to vydržel dosledovat do konce.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 9.9.2007
Tenhle film byl pro mě docela zklamáním. Na jedné straně tu máme herecké obsazení, kterým se nemuže pyšnit každý film, na straně druhé je výsledné dílo. To ale nenabízí snad ani jeden silný zážitek. Celým filmem se spíš pronudíte. Na začátku filmu nám Stone předvede bitvu v Egyptě. Je slušně natočená. Problém je, že právě po téhle bitvě čekáte další podobnou. Ta ale nikdy nepřijde. A bitva se slony v Indii - to už je spíš trapná záležitost.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 5.9.2007
www.classic-movies.blog.cz
Nadherne starosvetsky velkofilm, ktery ovsem ne kazdeho zaujme. Je vyborne natoceny, hrecke vykony jsou dobre, ale slo by to lip. a pokud si nekde stezuje na Vangelise, ktery se k tomuto snimku vyborne hodi, tak...
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 4.9.2007
pěkně zahraný,ale zcela jinak nudný a zbytečně dlouhý film,který nemá skoro žádný děj,možná by to mohl být dobrý dokument,ale pro požitek to nené
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 13.6.2007
Výpravný příběh o makedonském vládci Alexandru Velikým. Nenávist k matce ho dožene až k dobytí babylonské říše a dál až do Indie, ksde narazí na válečné slony. V souboji málem zemře. Po uzdravení se vrací domů a slávy si moc dlouho neužije neboť je otráven.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 10.4.2007
Od filmu Olivera Stonea sem čekal o něco víc.Film se podle mě zbytečně vleče a pokaždé když vidím podobné dílko zapřemýšlím and tím proč vlastně točí tak dlouhé filmy?V kině bych určitě usnul.Na gauči u DVD to zvládnete i vy a některé bojové scény stojí za zkouknutí
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 7.4.2007
Mám rád historické filmy ale tento film mi nějak nesednul hlavně ze strany hlavní role.Hlavní postavou mohl být někdo jiný.To si myslím ,že toto režie nezvládla.Jinak velice dobrá výprava a kostými je to tak na 7,5 bodu
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 13.1.2007
Je mi záhadou proč jsou vůči tomuto filmu Američané tak zaujatí, podle mě to je pořád dobrý film, sice žádná bomba ale budiž. Herci podávají velice solidní výkony, i režie je dobrá. Jedniná škoda že film při své stopáži nemá nijak závratne tempo ani atmosféru
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 3.1.2007
Působivé zpracování života Alexandra Velikého v hlavní roli s Colinem Farrellem, který mi osobně do téhle role příliš neseděl. Ale celková struktura filmu byla velmi pěkná - Oliver Stone - ovšem na můj vkus až příliš dlouhé, místy nudné a příliš málo akce na snímek tohoto žánru. Naopak herci podávali nádherné výkony, akční scény(kterých je opravdu jen pár) jsou poměrné pěkně propracované.
Opravdu škoda té délky, určitě by bylo celkové hodnocení a požitek z filmu větší.(Nebo kdyby se film držel vysokého tempa celých 176 min)
Hodnocení:
Přidáno: 29.8.2006
Na kanále DISCOVERY jsem viděl zajímavý americký snímek nazvaný Bojiště - válečné umění - Alexander Veliký. Zajímavý 45 minut dlouhý film s komentáři a bojovými ukázkami z bitvy u Gaugameli proti perskému králi, ukazuje na velikost válečnického umění Alexandra, právem nazývaného Veliký. Snímek, který mám na DVD vhodně doplňuje film Alexander Veliký.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 17.8.2006
Alexandr Veliký
Krásný historický film.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 3.5.2006
veliky
Alexander veliky byl proste velky clovek s velikymi ale nedosazitelnymi myslenkami.nevim jak umrel ale kinova verze je dost mozna .jednoduse se na tenkle film oplati podivat.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 7.12.2005
Olivere Stone styď se !!!
Tento režisér má rozhoďně na víc, snad nejhorší historický film jaký sem kdy viděl. Souhlasím tady s Hellgatem, že nebýt obrovské reklamy tak by Alexandr okamžitě zmizel v propadlišti dějin. Jak může být jeho matka pomalu mladší než je on sám ? Příběh taky celkem nuda, furt dál a dál, dobyjem svět, já vím že podle dějin by to bylo správně ale věřte mi, že ve dvou hodinách z toho začíá být docela nuda. Stone ztratili svou obrazutvornost takže konec kdy je Alexandr zasažen je OTŘESNÝ....
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 7.12.2005
Rozčarování z filmu
Vážení přátelé filmu.Opět se osvědčilo pravidlo:Jak velká reklama,tak velký propadák.Nejvíce se mě nelíbilo pojetí filmu,kde z Alexandra Velikého udělali....Neví jak to říct kulantně"homosexuála&qu ot;?,či despotu vůči ženám?Čekal jsem více bojových scén hodné tak velkého vojevůdce jakým byl A.V.Samozrějmě vím,že to co ukazují v tomto filmu mohla býti realita,ale v dněšní době kdy divák je čím dál tím víc náročnější na filmové efekty je pro mě tento film PROPADÁK!!!Takže shrnutí:Kdo očekává bojové scény ať zhlédne raději jiný film,kdo se chce dozvědět o Alexandru Velikém,co není v knížkách dějepisu,nechť tento film zhlédne.Předem se omlouvám příznivcům tohoto filmu,ale můj šálek kávy to není.Děkuji za pochopení mého názoru.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 12.8.2005
Určitě velkolepá podívaná, které ale škodí, že se jedná jen o další hollywoodský "trhák". Výborný byl ovšem Colin Farell a Angelina Jolie.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 25.6.2005
Whow!
Moc jsem od filmu nečekala, ale opravdu moc příjemně mě překvapil. Alexandr Veliký nebyl obyčejný člověk a film ho podle mého názoru vykreslil velice přesvědčivě.
Pouze mě zarážely narážky na jeho sexuální orientaci...
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 24.3.2005
Trochu netradiční pojetí života Alexandrova asi tak jako u nepovedené Tróji. Film nesklidil mnoho úspěchu a stejně tak ani vřelé přijetí u širší veřejnosti, jelikož ač ukazuje Alexandera jako výjmečného člověka, odhaluje jeho propastné chyby jako vojevůdce a panovníka, kterého všichni nejdříve obdivovali a milovali a později zatracovali a zavraždili. Člověku pak opravdu příjde na konci otázka zda-li celá ta alexandrova pouť měla nějaký smysl, když se jeho říše s jaho smrtí zase rozpadla. Alexander je též vylíčin jako homosexuál, což mnoho lídí nutně pobouřilo. Nečekal jsem od filmu mnoho, ale až na velkolepé bitvy, různorodá místa Alexandrovy několikaleté cesty a jeho proměny je film více méně nezajimavý a nudný. A Alexandrova osobnost se nedá ve filmu nazývat jako úctyhodná, spíš rozporuplná.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 20.3.2005
????
..nudaaa, blboosť...strátka to nemalo dej
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 21.2.2005
Nic moc,
nudný příběh. Těch slonů v Indii mohlo být více.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 8.2.2005
Klasicky americká velkohubá reklama a pak najednou vidíte, že je to jenom mýdlová bublina. Tak to je případ tohoto filmu. Pozlátko pěkné, ale Gladiátor to prostě není. Farell prostě vypadá s blond parukou divně a celá role mu sedí stejně mizerně, jako ta paruka. Radši měli počkat, až Leo dotočí Letce.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 6.2.2005
Herci mě nepřesvědčili - stojím si za názorem, že byli obsazeni do rolí, které se k nim nehodili (např. sám C.Farell). Film se mi zdál zbytečně dlouhý. V bitevních scénách jsem nikdy nevěděla, co má Alexander v úmyslu, či co se tam přesně děje.
Na druhou stranu, kamera i kulisy jsou moc pěkné; některé (!) dialogy mě zaujaly a Alexander byl zajímavou postavou, i když si myslím, že Farell se k němu nehodil.
A netvrdí náhodou legenda, že Alexander zemřel po kousnutí opičky z Indie? :-)
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 3.2.2005
Z úcty k Oliveru Stoneovi dávám takové hodnocení jaké je, ale IMHO nezaslouží si ho. Snůžka naprosté nudy a nicneříkajícího děje. Herecký výkon mě nepřesvědčil ani jeden a o historických faktech ani nemluvím. A pak nemám věřit malinám. Možná, že jsou přesvědčivější než Oscaři:-))
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 3.2.2005
Hezky zpracované téma Alexandrova života. Někdy ale až moc zdlouhavé na úkor děje. Líbilo se mi tvárnění Alexandra jako Bisexuála. Nevíc proč se Řekové bouří. Přečtěte se cokoli z té doby(například Platóna, Aristotela)! Oni nechápali lásku mezi mužem a mužem za něco špatného, naopak tvrdili, že je mnoho druhů lásky a muž a žena nemůžou dosáhnout takového rozumového spojení jako muž a muž(většinou mladík a zkušený muž).
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 29.1.2005
Krásná podívaná s velice dobrým příběhem. Srovnávat se bude nejspíš s letní premiérou jiného filmu s antickým hrdinou v hlavní roli, Trójou. A z tohoto duelu vychází Alexandr jako jasný vítěz.
Film mapuje celý jeho (krátký) život, velice působivé jsou bojové scény a celkový pohled na antický svět.
Velice zvláštním dojmem působí část filmu zbarvená do červena, kdy se nad Alexandrem vznášel opar smrti. Tento typ "oživení" filmu býval spíše u starších snímků, ale Alexandrovi vůbec neuškodil, naopka tahle krátká "krvavá odbočka" dodala filmu na zvláštnosti a zajímavosti.
Na konec jen dodám, že i když to tak nevypadá, během filmu nebylo zraněno žádné zvíře. Což je vždy chvályhodné.
Poznámka: Komentáře jsou řazeny podle počtu dosažených bodů jednotlivých členů, kteří je psali. To znamená, že čím více bodů má člen, tím je jeho komentář výše.10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film