Je to holčička, jakou by si přáli mít všichni rodiče. Mezi těmi jejími to ale skřípe (nemá souvislost s tím, že otec je běloch a matka afroameričanka), a tak si k Vánocům nepřeje ani panenku, ani peníze, ba dokonce ani Astro Blaster, nýbrž to, aby se zase udobřili. Do rodiny dál patří její babička Gertrude (Beverly D’Angelo), která chce být vostrá a trochu i bezpáteřní. Teta je na tom podobně, takže kdyby šlo do tuhého (jakože půjde), jistě by obětovala i svého přítele. Má syna, jemuž dala jméno Bertrude, který natáčí na net v podstatě influencerská videa. Sedmiletá Trudy dostane od rodičů vysílačku, k níž dodají, že když do ní bude mluvit, Santa ji uslyší, akorát nebude moct zřejmě odpovědět, jelikož je Štedrý den a má hodně práce.
Coby Scrooge pronáší rodák z Bogoty svoje repliky s patřičnou úderností a nechová se jako záporák jenom proto, že ve filmu prostě nějaký musí být. Má jasně danou motivaci a stejně jako Chuck Norris nemyslí, protože ví. Dům Lightstoneových si nevybral náhodou, tak jako zloději v případě McCallisterových v Sám doma, na který Šílená noc v jedné scéně s pastmi vcelku vtipně odkazuje. A přestože tam sledujeme podívanou rodinnou a tady do patnácti roků nepřístupnou, brutalita, s jakou jsou pasti účinné, se v některých ohledech zase až tolik neliší. Dvojka šla v tomto směru tenkrát ještě dál, nicméně se rozhodně nedá předpokládat, že bychom se sequelu dočkali i v případě Šílené noci.
Šílená noc přišla s námětem, z jakého se dalo vykřesat mnohem víc výživného a zábavného. Troufám si tvrdit, že dokonce natolik, že tenhle film byl v hodnocení velkým adeptem na jasných deset hvězdiček. Víme, že Tommy Wirkola má občas problémy s udržením optimálního rytmu. A taky má trochu specifičtější smysl pro humor, nicméně právě díky tomu dojde na momenty, kdy se smějeme, přestože víme, že bychom se správně smát neměli. Tenhle záměr tvůrcům vyšel, zatímco ten, že plánovali s Šílenou nocí stvořit klasiku, která se stejně jako Smrtonosná past nebo zmíněný Sám doma zařadí k titulům, bez jakých si prosincové svátky pomalu nelze přestavit, se patrně minul účinkem. Na to ta nadsázka zůstává nedostatečná a tuctová pointa je zcela zjevná už od té úvodní scény. To znamená, že tahle podívaná nepatří k těm, které jsou tak ujeté (jako například Kulky spravedlnosti nebo právě Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic), že nepotřebujeme znát ani odpovědi na žádné nezodpovězené otázky. Zamrzí. Fakt zamrzí.
FOTO: CinemArt