Jenže to není jen tak, když naši pozornost neustále narušuje tolik bizrních záležitostí typu mývala pod čepicí nebo mávání nad hlavou se psem na vodítku. Tady se pohybujeme v ještě jiné rovině, než třeba v Kung Fury. Ale nejhorší je, že režisérské duo Dan Kwan a Daniel Scheinert, zodpověděné i za toto, tvoří bizarnosti pouze pro ty samotné bizarnosti, protože jim připadají cool a správně ujeté. To je zásadní rozdíl oproti například Kulkám spravedlnosti či RoboGeishe, jelikož bulharským či japonským tvůrcům častokrát připadá normální to, co diváci a divačky v ostatních státech považují za bizardní a neobvyklé. A když si sami tuto bizarnost či neobvyklost uvědomují, častokrát ji servírují za účelem parodie. Sledovat počin s takovým přístupem pak vskutku pobaví.
Hrstka nápadů je ve Všechno, všude, najednou určitě pěkná a originální, stejně jako střihová skladba zůstává po celou dobu přehledná, což bylo při té spleti obzvláště důležité, nicméně hlavní účel komedie naplněn nebude. Naplněn by totiž byl akorát v případě, že by tvůrci po celou dobu servírovali všechno i všude navážno, tj. bez jakékoli viditelné nadsázky. Srovnávání s novým Doctorem Strangem, se Zdrojovým kódem nebo s Osudovým dotykem jsou zcela bezpředmětná, což platí stokrát v souvislosti s Atlasem mraků, kde sledujeme postavy v průběhu věků, ale na stejné časové ose. Bývalo by nemuselo být od věci odpustit si rádoby dojemné a emotivní vyřešení rodinných nesrovnalostí, protože to jsme viděli napříč žánrý už nesčetněkrát. V případě tohoto dílka jakoby představovalo záchranné východisko tvůrců ze slepé uličky.
Všechno, všude, najednou určitě není filmová senzace roku, ja se nás snaží přesvědčit plakát. Komerční úspěch v USA byl ovšem velký, takže z tohoto bijáku udělal sleeper hit. Každopádně to nic nemění na tom, že se postavy sem tam chovají iracionálně i v rámci celé iracionální zápletky. Někdy se stane, že opětovné zhlédnutí pomůže dojem z daného projektu výrazně vylepšit. Obávám se však, že Všechno, všude, najednou nebude tenhle případ. Spíše se před zhlédnutím vyplatí nedbat zahraničních ohlasů a nemít žádná velká očekávání. Znovu se zkrátka přihodilo, že hra na efekt (neplést se hrou s divákem, protože ta tady neexistuje) zazdila skutečný potenciál daného námětu.
FOTO: Bontonfilm