Autorem původní verze scénáře je James Ellroy (L. A.: Přísně tajné, Černá Dahlia). K úpravám byli přizváni Kurt Wimmer (Equillibrium, Ultraviolet) a Jamie Moss (Ghost in the Shell, Útok z hlubin). Režisér David Ayer se na scénáři taky podílel, ale ne až natolik, aby si za to vysloužil uvedení v titulcích. Na výsledné verzi je to znát, protože bijáky jím režírované a natočené podle jeho scénáře se obvykle vyznačují tím, že stojí především na propracovaných postavách, nikoli na příběhu. Ve Street Kings je dominantní právě příběh, zatímco postavy s takovými charaktery a problémy a motivacemi jsme mohli vidět už předtím. A to nejen na stříbrném plátně, nýbrž i v televizi.
V každém případě David Ayer znovu vypráví o tom, co dobře zná. Nabízí více než uvěřitelný pohled na dění uvnitř LAPD a stejně tak realistický je způsob, jakým zobrazuje městské podsvětí, s čímž možná opět pomohl Cle Shaheed Sloan, jenž tady má tradiční cameo. Samotné Los Angeles je pak pro svou fotogeničnost de facto pasováno na samostatnou postavu. Každopádně pracovat jako policajt zrovna v téhle části světa rozhodně není – i kvůli směsici různých národností – žádná procházka růžovou zahradou, jak ostatně dokládá následující režisérův počin.
Street Kings je více než solidní a možná poněkud nedoceněný film, třebaže se nevyhýbá některým klišé, z nichž nejmarkantnější bude asi to, že se zprvu nejednoznačný hrdina ztvárněný velkou hollywoodskou hvězdou postupně stane de facto vzorem všech ctností. Tady je to opět okořeněné tím, že pro správnou věc neváhá porušovat zákony a bere spravedlnost do vlastních rukou. A fakt, že za to někteří jeho slušní kolegové zaplatí cenou nejvyšší, se prostě stává. Jak se příběh potupně odvíjí, a na povrch vyplouvají nové důležité skutečnosti, dojde rovněž na setkání s několika zajímavými postavami. Jedná se o ryze chlapský svět, takže z těch ženských má své plnohodnotné ospravedlnění Washingtonova manželka Linda (Naomie Harris), zatímco Ludlowova nová Grace Garcia (Martha Higareda) přítelkyně plní – na rozdíl třeba od Evy Longorie v Drsných časech – spíše roli ozdoby a potencionální krásky v nesnázích, třebaže by s tím scenáristé asi nesouhlasili. Každopádně Street Kings se i tak zadřou pod kůži, přestože ne až tak hluboko, jako ostatní režisérovy filmy.
FOTO: cinema.de