Recenze: Pacific Rim: Povstání

Vydáno dne 21.03.2018
Kaiju versus Jaegeři podruhé, ale o poznání jinak.
Od chvíle, kdy se Stacker Pentecost (Idris Elba) obětoval, aby ucpal trhlinu v oceánu a zachránil tak tuto planetu, uplynulo nějakých deset roků. Teď se seznámíme s jeho prospěchářským synem Jakem, jenž krade na vrakovišti části rozbitých Jaegerů a prodává je na černém trhu. Potká se s mladičkou Amarou, která svépomocí sestrojila vlastního Jaegera. Oba se stanou součástí programu pilotů, protože hrozí, že se nepřítel vrátí. Dohlížet na ně bude Nate Lambert, který se s Jakem zná. Zná se s ním i Mako Mori, která v podstatě rovněž sehraje podstatnou úlohu, i když její představitelka Rinko Kikuchi tentokrát zdaleka nemá hlavní roli.

Připadla totiž ze Star Wars známému Johnu Boyegovi, jenž se na vzniku Pacific Rim: Povstání podílel i jako producent, což jen potvrzuje obrovskou sílu a prakticky bezmezný vliv herecké hvězdnosti. Guillermo Del Toro také produkoval, jelikož za svůj další režijní projekt si vybral lehoučce kýčovitou Tvář vody. Jasně, hýčká si teď dva Oscary, ale do jisté míry musí být sklíčený z toho, kam monstrózní Pacific Rim posunul jeho nástupce Steven S. DeKnight, který navíc na poli stříbrného plátna debutuje. I Michael Bay může být naštvaný. Je to vlastně docela zvláštní.

Podobně jako Pacific Rim: Povstvání totiž měli vypadat loňští Transformeři. Přitom v obou filmech najdeme nelogičnosti (teďnemyslím jenom to, že takhle obří roboti ve skutečnosti neexistují) a tento obzvláště ignoruje fyzikální zákony (nemá nic společného s tím, že svět musí zachránit málo zkušená omladina). Ale co naplat, je to prostě skvělá popcornová zábava, pro niž bylo stvořeno především kino IMAX. Nakonec možná trochu škoda, že tvůrci nešli po té komiksové zápletce, kdy by zrod nových Kaiju byl dílem toho jednoho pomateného vědce.

Filmu by bývala prospěla účast jednoho nebo dvou dalších hvězdných jmen. Vedle Boyegy se tu vyskytuje akorát Scott Eastwood, což ovšem na druhou stranu teoreticky znamená, že na film můžete vzít i svou drahou polovičku. Avšak taková Cailee Spaeny už má v plánech další potencionálně-ambiciózní tituly. Ale ještě k filmu. Sice není vyloženě nezbytně nutné vidět první část, nicméně pokud jste ji viděli, pak jistě oceníte ty drobné, leč přesto výrazné změny k lepšímu, jaké nový režisér vyvedl. Není divu, že si tvůrci automaticky otevřeli dvířka pro pokračování. Ostatně i co se tržeb týče, Pacific Rim: Povstání porazil po prvním víkendu marvelovského Black Panthera.

Pacific Rim: Povstání
v podstatě pozvedává ty dobré věci z minula na ještě povedenější úroveň. Střihová skladba se dá považovat za přímo ukázkovou, tedy především proto, že souboje jsou krásně přehledné (jinak bychom tu hlušší místa našli). Ale co je úplně nejdůležitější – všechny se odehrávají za denního světla a bez deště, sněhu či mlhy! Jasně, celkově vzato se nejedná o žádnou originální podívanou. Je to něco mezi Transformers a Godzillou a Power Rangers: Strážci vesmíru. Ovšem ten základní účel popcornových bijáků bude pro mnohé splňovat téměř dokonale.