Recenze: Mike a Dave sháněj holku

Vydáno dne 30.03.2017
Další přisprostlá komedie od už zjevně vypsaných scenáristů Sousedů a Sousedů 2
Tahle se točí kolem dvou bratrů, kteří se jmenují Mike a Dave. Jejich ségra se má vdávat a na její přání rodiče chlapcům přikážou, aby si každý přivedl na svatbu děvče jako doprovod, protože kdyby to neudělali, jistě by chtěli sbalit ostatní děvčata a způsobili by rozruch na této radostné události, která má proběhnout na Havajských ostrovech. A hlavně má proběhnout v klidu, i když někdo by mohl začít vyšilovat kvůli tomu, že si ségra-běloška bere ženicha-černocha. Mike a Dave tedy využijí fenoménu doby, čímž zrovna nemyslím alkohol, nýbrž internet …

… a z nějakých 6 000 zájemkyň budou muset vybrat dvě, které s nimi stráví pohodovou dovolenou v exotickém ráji. Nabídky si všimnou i Alice a Tatiana, jenomže do přízně chlapců se vloudí lstí. Ale lhát se nemá ani v tomto případě. Zatímco Mike chce Tatianu oslouložit, mezi Davem a Alici se začne vyvíjet trochu hlubší vztah. Víceméně. No, a protože holky nejsou slušňačky, dá se očekávat, že tahle svatba nebude mít úplně hladký průběh. A teď si představte, že tahle podívaná, která se de facto drží zajeté šablony hollywoodských přisprostlých komedíí, vznikla do značné míry podle skutečné události!

Ano, na jednu stranu se natáčejí filmy o osobnostech, jakými byly kupříkladu Jackie Kennedy (manželka 35. prezidenta USA Johna F. Kennedyho), Valerie Plame (agentka CIA, která odhalila, co neměla) či Ray Kroc (ambiciózní zakladatel řetězce McDonald’s, jak ho známe dnes) a Bob Mazur (agent, který se infiltroval do Medellínského kartelu Pabla Escobara). A pak někoho napadne, že se natočí biják o dvou bratrech, kteří vlastně vůbec nic nedokázali, ale docela na ně asi šly holky, takže se vynaloží nemalé peníze na zfilmování tohoto jejich konkrétního příběhu, který kdyby byl ryze fiktivní, asi by to od kritiků teprve festovně schytal.

To už rovnou můžou natočit film o někom, kdo skončil čtrnáctý v šesté řadě Super Star nebo o mojí kamarádce, která jela kdysi s kamarádkou stopem do Francie a cestou se jim vůbec nic zvláštního nestalo. Scenáristé by asi použili jenom kostru celého příběhu a zbytek by upravili, aby byl dramatičtější nebo – jako v tomto případě – rádoby vtipný. Za celý film jsem se třikrát pousmál – při zmínce o Michelle Pfeiffer ne z Nebezpečných myšlenek, ale ze Scarface, při nevědomky zapnutých mikrofonech, a když Alice prohlásí, že už „nechce být oblečená do koně“. Mimochodem, je zcela zřejmé, že Anna Kendrick a Aubrey Plaza měly i při těch dvou kratičkých nahých záběrech dublérky.

Vyjížďka na čtyřkolkách po stopách Jurského parku (nebo světa?) začíná pěkně, ale končí naprosto ujetě. Uspokojování sestřenky Terry netrvá dlouho. A ani v Mike a Dave sháněj holku nemůže jako v každé další sprosté komedii chybět nějaká opravdu debilní postava. V Děda je lotr to byl ten křupan představovaný Jasonem Mantzoukasem, tady ji spatříme v masérovi Kumailovi Nanjianim. Taky to vypadá, že všechny holky jedou po Daveovi a Mike nikoho nezajímá. Ostatně Adam Devine, to fakticky není dobrý herec. Zac Efron takovéto úlohy už zvládá vcelku s přehledem, ale jednou bude muset žánr těchto a jim podobných teenagerovských komedií nadobro opustit. A co potom?

Mike a Dave sháněj holku je tedy trochu nepřesný název. Správně by to mělo být Mike a Dave sháněj holky. Ale to je vlastně naprosto nepodstatné, protože tenhle film je nepodstatný. Kultovní záležitost z něj rozhodně nikdy nebude. A komerční díru do světa v kinech taky neudělal. Z těch nepovedených záběrů, které doprovázejí závěrečné titulky, a z bonusových materiálů lze usuzovat, že ač se natáčelo na Havajských ostrovech, nebyla to vyloženě pohodička a týmová práce (na rozdíl od Kopaček). Alespoň, že si pak člověk může připomenout, co znamená slovíčko ‚saturovat‘.

Hodnocení autora: 4/104/104/104/104/104/104/104/104/104/10

Tygr v akci (Action of the Tiger)

Tygr v akci