V suverénně nejlepší scéně v baru se pak hlavní hrdina setká se svou posmutnělou matkou, která jej nepozná, ačkoli ji zmátne, že má na sobě bundu jejího mrtvého manžela. Nevybavuju si, kdy by Jennifer Garner v neakčním bijáku takhle působivě ztvárnila svoji postavu. Její Ellie je nesmírně sympatická. Až zamrzí, že jí není věnováno více prostoru. V takovém případě bychom Projektu Adam jistě snáze odpustili ten patos, jaký se v americkém filmu už po milion páté točí kolem pošramocených rodinných vztahů. V tomto směru postupně tahle podívaná přitlačí na pilu ještě více, než třeba druzí Strážci galaxie.
Přitom po celou dobu musíme sledovat především snahy Ryana Reynoldse, u kterého je celkově vzato fakticky jedno, jestli se jeho postava jmenuje Michael Bryce, Deadpool, detektiv Pikachu, Nolan Booth nebo Guy, po kterém si zopakoval spolupráci s Shawnem Levym, jenž bude režírovat i marvelovského Deadpoola 3, což může dopadnout skvěle, přestože se zmíněný režisér dosud věnoval hlavně přístupným dílkům. Projekt Adam svedl po osmnácti rokách dohromady také Jennifer Garner a Marka Ruffala z komedie Přes noc třicítkou, což zaujme mnohem více, než celá druhá ospalá polovina tohoto bijáku.
Projekt Adam nikterak nevybočuje ze standardu, jaký nabízejí současné velkorozpočtové akční (sci-fi) komedie. Snad jenom v tom smyslu, že obsahuje dost záběrů, u kterých kvůli snaze o dynamičnost vyprávění nestihneme přečíst všechno, co je třeba. Samotné akční scény naštěstí fungují velmi dobře a ty dojemné překvapivě předčily očekávání. Jakékoli pokusy o zdůvodňování si principu cestování časem, včetně například Grandfather Paradoxu, se víceméně rovnají nošení dříví do lesa. Na druhou stranu bylo přece nutné, aby bylo srozumitelné i pro děti, což se zadařilo. Suma sumárum, Projekt Adam zanechává přeci jen o něco lepší dojem než Free Guy, přestože se ze všech myslitelných směrů vydává jedním z těch méně zajímavých.
FOTO: cinema.de