‚Say Hello to the Bad Guy‘ je prvním z těch tří dokumentů a mimo jiné zmiňuje Danteho slavné Peklo. ‚Pushing the Limit‘ pustí ke slovu tvůrce Kokainových kovbojů. V ‚The World & Everything in it‘ se – kromě jiného – Eli Roth pochlubí tím, že už v sedmé třídě viděl Scarface údajně šestapadesátkrát!?! Z VYNECHANÝCH SCÉN utkvěje v paměti z různých úhlů nasnímaná cesta autem ke Kolumbijcům, rozhovor s právníkem, de facto řečnická otázka v restauraci týkající se zmizelých kilogramech kokainu ze zabavené zásilky, odlákání policejní pozornosti historkou o ztraceném pudlíkovi, a samozřejmě vysvětlení, proč je Kuba jako země tak strašně v pr….
THE WORLD OF TONY MONTANA se znovu rozděluje do tří částí, ale ještě před nimi se něco málo dozvíme o Miami 80. let. A také o tom, jak to chodí v drogové branži, a rozebrána budou některá Tonyho rozhodnutí. Pak už následuje ‚Rebirth‘ neboli srovnání s verzí z roku 1932, která Ala Pacina hodně potěšila. Vznik této byl v některých ohledech komplikovanější. Třeba v tom, že původně zamýšlený režisér nakonec vycouval, a ani Martin Scorsese s Robertem De Nirem přes svůj zájem na tomto projektu nespolupracovali. Oliver Stone nás zasvětí do okolností, které doprovázely psaní scénáře, včetně metafory s Pokladem na Sierra Madre a včetně megaprůšvihu, do jakého se dostal v Jižní Americe.
Třetí segment nazvaný ‚Creating‘ ukáže, že byl docela problém s natáčením přímo na Floridě. A to kvůli tomu, když se kubánští přistěhovalci dozvěděli, že je film bude ukazovat v negativním světle. Došlo to až tak daleko, že se domnívali, že jej zaplatil sám Castro. Následně bude řeč kupříkladu o tom, co znamená výraz „Cinematic Gymnastic“. Pozor! S pomalým a dokonale fungujícím pohybem kamery, kterého se ve Scarface dočkáme víckrát, nemá vlastně nic společného. Tohle video trvá 30 minut, takže se dostaneme i k odvážnému kaskadérskému kousku Dicka Zikera nebo k oné scéně s pilou.
Bez povšimnutí nezůstane „kokainový soundtrack“ ani závěrečné zúčtování (které se neobešlo bez zádrhelů), vlastně tak trochu inspirované tvorbou Sama Peckinpaha. Ovšem náhražka za filmový kokain zůstane stejně tajemná, jako obsah kufříku Marselluse Wallace v Pulp Fiction. Na place spatříme jednoho známého režiséra a povídat si budeme rovněž o postprodukci. Přeci jenom takovýto biják až do roku 1983 prakticky nebyl k vidění, takže při rozhodování o přístupnosti neprobíhalo všechno úplně hladce. Voda ale nakonec stekla dolů a ze Scarface se stal kultovní počin.
Díky speciálnímu U-CONTROL MODU máme při sledování Scarface možnost kontrolovat, kolikrát se celkem vystřelí a kolikrát zazní slovíčko „fuck“ ve svých různých formách. Proč vůbec dělat přístupnější verzi, když to nikdy nebyl záměr samotných tvůrců? Zmíněný U-CONTROL MOD nám, pokud si ho zvolíme, zároveň nabídne funkci Obraz v obraze, takže si během sledování můžeme dál rozšiřovat obzory, neboť získáváme další velice zajímavé informace. Bonusová sekce této Zlaté edice Scarface určitě potěší, třebaže postrádá české titulky. Blu-ray disk by ale rozhodně neměl chybět ve sbírce žádného anglicky mluvícího příznivce kvalitních filmů.
FOTO: cinema.de