Hana je ze všech tří nejdůležitějších postav (navzájem se neznají) nejstarší. Nedávno se z ní stala vdova (nikoli černá), a tak dochází na sezení, kde se jí snaží pomoct i jeden pán. Jenže ona odmítá, protože má doma robotického psa, což je logické – s takovýmto čtyřnohým společníkem by se cítil každý šťastný a spokojený. Tedy dokud se neporouchá, jelikož pak o to víc zamrzí necitlivý vyhazov z práce od šéfové, o které si díky její představitelce Janě Plodkové přes malý prostor uděláme ucelený obrázek. Při čekání na opravu se Hana stane svědkyní situace, při které mladá holka svádí marný boj s rozbitou kasou v obchodě se zvířátky a zvířecími potřebami …
Ta holka je mladá Tereza, o jejíž matce si ucelený obrázek naopak neuděláme. Zato u jejího otce se obtížněji věří tomu, že by mohl její atraktivní matku sbalit. Tereza se tváří, že si ráda jede to svoje, nezávisle na svém okolí. Ovšem poté, co se spolu s ní staneme svědky porodu „kočičích koťátek“, zjišťuje, že kvůli jednomu bude nutné vyrazit od obchoďáku pro speciální výživu, protože čerstvé koťátko si – na rozdíl od dospělé kočky – myš samo neuloví. Tyhle skutečnosti si snadno odůvodníme, u jiných si sami musíme vymyslet nejpravděpodobnější variantu. Ve smyslu: Proč musí docházet k těm výbuchům, když pro protnutí příběhů mohlo být využito normálnější situace? Protože scenáristka chodila na FAMU v době, kdy měla tahle škola dost svých problémů.
Běžná selhání podle napsaného patrně působí dojmem, že se jedná o dost špatný film. Není tomu tak, byť jistě nepřekvapí, že je značně nekomerční a že se musí daleko lépe vyjímat na festivalech, než v běžné distribuci. Sleeping Hit se z něj nestane, kór když po bizarním závěrečném odpočítávání šlo z tváří v kině přítomných diváků a divaček vyčíst především rozpaky. Technicky se ale podařilo všechno vychytat téměř na výbornou a herecké výkony od všech zúčastněných se do paměti taky dostanou. Zvláště od ústřední trojice: O Noře Klimešové snad ještě uslyšíme, Beáta Kaňoková skvěle prezentuje emocionální rozpoložení svojí postavy a u Taťány Medvecké je radost sledovat, jak pouhým pohledem či gestem vyjádří to, co mnohé jiné beze slov nezvládnou. Jak by řekl plukovník Miles Quaritch z Avataru: „A to je … taky fakt.“
P.S.: Mrzuté, že není vyzdviženo, ve kterém roce se ve filmu pohybujeme.
FOTO: Bontonfilm