Pod tento komiks se podepsali tři autoři. Mattson Tomlin stvořil pro Netflix film Project Power a pracuje na anime seriálu o Terminátorovi. Andrea Sorrentino je podle obálky „v komiksovém světě proslulý svou napínavou, náladovou a intenzivní kresbou a kreativním rozvržením stránek, které překračuje hranice běžného vyprávění a evokuje hluboké, sugestivní dušení stavy.“ S tím se dá souhlasit jen z části. Jordie Bellaireová má zkušenosti s kolorováním příběhů o postavách ze stáje DC Comics. Jak známo, celosvětově populárnímu superhrdinovi se věnovali i Mike Mignola nebo Frank Miller, jejichž díla o Temném rytíři jsou ve vydavatelství Crew také k dispozici.
Samotný Batman: Dvojník má nepřekvapivě blízko k neo-noirovému/ gothickému pojetí. Tak se může stát, že si při čtení mnozí vybaví kultovní a vizuálně ještě preciznější Vránu. Možná ani tak ne přímo předlohu Jamese O’Barra, jako ve větší míře tenhle vynikající počin v režii Alexe Proyase, o kterém jsme si už napsali a který samozřejmě bohužel nechvalně proslul tím, že byl při natáčení zastřelen Brandon Lee, představitel hlavního hrdiny Erica Dravena. V každém případě platí, že jak v novém filmovém, tak komiksovém Batmanovi, kladou tvůrci důraz rovněž na detektivní linku.
Batman: Dvojník je líbivý komiks, který obsahuje i vítané odbočky, jaké poodhalují backstory některých postav. Na druhou stranu, rozdělení do tří sešitů nebylo nutné. I tak totiž dochází ve vyprávění k některým chaotičtějším, těžkopádně odvyprávěným pasážím, jaké nepříjemně vytrhávají z kontextu. To se přece stává i u filmu, že řazení záběrů za sebe není v některých sekvencích zrovna optimální. Dobré komiksy však nezapřou, že jsou pro zfilmování vhodnější, než romány či povídky, jelikož storyboard už je vlastně hotový. U Batman: Dvojník by případné zfilmování mohlo být velmi úspěšné, ale holt by se neobešlo bez výraznějších úprav.
FOTO: crew.cz