Recenze: Máš ji!

Vydáno dne 29.05.2019 (344 přečtení)
Komedie o tom, že si nepřestáváme hrát, protože dospíváme, ale že dospíváme, protože si přestáváme hrát.

I tenhle film se zakládá na skutečné události. Je o lidech, kteří už někdy od roku 1982 hrají na babu. Pouze v únoru, přičemž další pravidla zní, že oplatky se nepečou, a pokud se někdo zeptá, kdo má babu, tak musí dotyčný zcela upřímně a rychle odpovědět. Pro potřeby tohoto počinu bylo pár drobností upraveno. Těžko soudit, jestli mezi ně patří i skutečnost, že jeden z nich, Jerry, ji za celou dobu nikdy neměl. Nebavíme se samozřejmě o rýmě nebo o štětkách, ale o hře na babu. A někteří další z pětičlenné partičky udělají cokoliv, aby se to změnilo, protože se hodlá oženit a tím pádem i přestane navždycky hrát.

„My name is Daniel Lugo … And I believe in fitness,“ říká postava Marka Wahlberga z filmu Pot a krev. Také Jerry věří ve fitness, a proto je v podstatě nedotknutelný. Vedle atletických dovedností, které ovládá s prakticky dokonalou přesností, dokáže přesně předpovědět, co ostatní udělají a snad ještě lépe než Jason Bourne či Sherlock Holmes vyhodnocuje situaci. Neváhá ani vystavět repliku pokoje jednoho z kamarádů, aby všechny zmátnul. Na Jerryho nástup si sice musíme počkat, nicméně rozhodně se to čekání vyplatí.

Také ostatní neváhají využít nejrůznějších převleků či událostí (ztráta panictví, porod, funus), aby někomu dali babu. Dojde i na jednu velice dramatickou honičku, ale zároveň také na trochu spornou situaci, po které přece nemůže být jasné, kdo ji zrovna má. Dočkáme se i výborných hlášek, ale zároveň si scenáristé neodpouštějí ten sexistický humor, jakého jsme už téměř bez vyjímky přejedení, co se hollywoodských komedií týče. Někdy od výjezdu golfovým vozíkem do lesa to však bohužel na delší dobu přestane být sranda (jakkoliv kratičký odkaz na Evil Dead určitě potěší), protože se řeší spíše svatba.

A také kočka Cheryl, co vypadá jako Rashida Jones a dva z hráčů jsou do ní už dlouhou dobu zakoukaní, což nakonec rovněž nemá takový význam, jaký by to mít mělo. Prakticky totéž lze tvrdit o reportérce v podání Annabelle Wallis. Z ženských postav tedy dějem nejvíce pohne Jerryho nastávající. Před samotným závěrem se nám poněkud zbytečně promění žánr, byť tedy není ani v tomto případě jasné, jestli daná figura vůbec říká pravdu. Avšak úplné finále přinese skutečnou, byť svým způsobem očekávanou, ale přesto milou katarzi. Naštěstí celou dobu převládá zvědavost, jestli se podaří nebo nepodaří dát Jerrymu babu.

Máš ji! lze označit za další typickou hollywoodskou komedii, u které se po první slibné polovině nepodařilo vytěžit maximum ze slibného námětu. Na to, že se jedná o debut, se ho podařilo ozvláštnit několika komplikovanějšími postupy (TY záběry při honičce, ony „holmesovize“ či postupné voiceovery), které ve filmech ne pokaždé správně fungují a ne pokaždé přinášejí kýžený efekt. V bonusovém videu se budeme moct setkat se skutečnými aktéry hry na babu, podle kterých bylo toto dílo natočeno. Nejsou tolik zábavní, jako herečtí představitelé, ale tenhle jejich nápad by klidně taky mohl kdekoho inspirovat.

Recenze: Tři blízcí neznámí

Dokument z kategorie „To nevymyslíš“ o třech rozdělených a zase spřátelených trojčatech, jejichž příběh... celý článek

Recenze: Hráči se smrtí