Výše uvedená skutečnost nebývá až tak běžná. A tím myslím jak to, že by
Matt Damon bojoval proti mimozemským stvůrám, tak to, že by oba nosiče obsahovaly stejné bonusy. Přeci jen na Blu-ray se vejde více materiálu. Velkou zásluhu na tom má nepochybně fakt, že kromě dvou trvají videa pouze okolo tří minut. Jedná se tedy vlastně o takové medailonky, na nichž je ovšem velice zajímavé, že se do nich podařilo vměstnat pomalu více užitečných informací, než obsáhnou lecjaké jiné filmy o filmu kupříkladu s šestinásobnou stopáží.
Takže popořadě. V úvodu disku se v traileru připomenou
Mumie a
Rychle a zběsile 8. Osm VYNECHANÝCH A PRODLOUŽENÝCH SCÉN vyvolá tehdejší zážitek ze zhlédnutí
Velké čínské zdi v kině, kam jakožto v první řadě popcornový CGI velkofilm patří. Některé z těchto scén – ač jsou většinou velice krátké – přinutí k zamyšlení nad některými věcmi, včetně té, kterou uvádím v posledním odstavci
recenze (myšleno o té vlastizradě). A zároveň trochu zamrzí, že si scenáristé nedali u některých momentů, scén či celých sekvencí více záležet.
Přejděme k MATTU DAMONOVI V ČÍNĚ. Představitel týpka jménem William označil
tento projekt za ten vůbec největší, na kterém kdy pracoval. Pozoruhodné prohlášení, vezmeme-li v potaz fakt, že v jeho kariéře nechybějí jak
Bourneovky, tak kupříkladu oceněné válečné drama
Zachraňte vojína Ryana,
trilogie Dannyho parťáci či sci-fi
Elysium. A přidá další postřehy, týkající se nejen lukostřelby, nýbrž i šaolinských učenců. S tímto dokumentem trochu souvisí PRÁCE S REŽISÉREM ZHANG YIMOUEM. Respektovaný tvůrce
Hrdiny nebo
Klanu létajících dýk tu sám promluví, ačkoliv opomene zmínku o spolupráci s
Christianem Balem na též skvělých
Květech války, což by od tématu v jistém smyslu rozhodně neodbočovalo. Prozradí nám ale, proč nazývá film „kouzelným rámem obrazu“.
VIZUÁLNÍ EFEKTY VELKÉ ČÍNSKÉ ZDI uvádí, kolik CGI práce bylo zapotřebí vykonat a jak. Zároveň podotkne, že bytosti Tchao-Tchie (aka Thao-Tchej) nejsou výmyslem speciálně pro
tento biják, ale jsou součástí čínské mytologie. V těchto třech minutách nebudeme ochuzeni ani o úchvatné záběry, které naplno ukazují možnosti současných technologií. ČLOVĚK VS. MONSTRUM se soustředí na tři největší bitvy, z nichž každá měla být jiná, aby se režisér nenudil. Promluví tu architekt Gordon Sim i koordinátor kaskadérů
Buster Reeves, v jehož filmografii nacházejí se mimořádné počiny. K tomuto dokumentu nezbývá než napsat, že postprodukce
Velké čínské zdi byla opravdu hodně náročná (své o tom vědí i borci z pražské UPP, s nimiž se však rozhovoru z pochopitelných důvodů nedočkáme).
Ve VÁLEČNÝCH ZBRANÍCH se připouští, že některé jsou poněkud futuristické, ale v
této fantasy spatříme i takové, které tak jenom působí, jelikož mají reálný předobraz. Řeč bude rovněž o střelném prachu, tak jako u TVORBY VELKOLEPÉHO SVĚTA, kde prozkoumáme Čínskou zeď, palác, emzácké signály, zápalná zařízení i císařovy
(nové) šaty. Tím výčet bonusové sekce končí. Mimochodem nepadne ani zmínka o eventuálním pokračování. To by se patrně odehrávalo na jiném místě, a kdyby se na jeho realizaci podílela podobně slavná jména, určitě by mohlo vylepšit některé nedostatky „
jedničky“. Nicméně protože se jedná o projekt studia Universal, s velkou pravděpodobností by z toho mohl vzniknout direct-to-video kousek s omezeným rozpočtem, tak jako tomu bylo v případě
Rally smrti,
Sejmi eso,
Carlitovy cesty,
Pěstí ze železa,
Mariňáka,
Policajta ze školky,
Dračího srdce nebo
Krále Škorpiona.
FOTO: CinemArt