Zari

Speciál: Bonusová sekce filmu Tiché místo: Část II

Vydáno dne 24.11.2021
Co se vešlo na Blu-ray disk v případě tohoto pokračování k filmu, který v roce 2018 mnozí považovali za velice příjemné překvapení? 

 



























 

Že samotná dvojka střídá dobré momenty s těmi méně povedenými, to už jsme si napsali. Přistupme tedy k extra materiálům, které jsou kompletně opatřené českými titulky. I proto, že chybí Komentář režiséra nebo kohokoli, kdo se na vzniku Tichého místa: Části II podílel, včetně Michaela Baye (Ano, TOHO Michaela Baye). Ve zkratce připomeňme, že v rámci téhle série napadli Zemi mimozemšťani, kteří víceméně ani nepotřebují zrak, protože se řídí sluchem. Je tedy třeba být potichu, protože jakýkoli slyšitelný projev muže být smrtící.

DIRECTOR’S DIARY: FILMING WITH JOHN KRASINSKI je deset minut trvající video, ve kterém si režisér během natáčení párkrát našel čas, aby majitelům Blu-ray disku přiblížil svůj záměr i konkrétní natáčecí den. Zastihneme ho kupříkladu v pozoruhodném městečku Akron ve státě New York. Prozradí, že původně nezamýšlel vytvořit novou franšízu, že mělo zůstat u originálu. Jinými slovy vlastně trochu potvrzuje, co uvádím tady. A sice, že potřeboval přijít se zajímavými novými nápady, což se úplně nepovedlo, takže vývoj zůstal malinko za očekáváním.

Zmíní také hřbitov vlaků – tedy něco, co jest pro post-apokalyptickou sci-fi vhodným zastaveníčkem. Pamatujme, že nám samotný biják prozrazuje, že od začátku pandemie invaze uplynulo už 474 dnů. Neopomene taky vyzdvihnout téma rodiny a výchovy dětí, z nichž němá Regan je „malá holčička s velkým problémem“. A jakožto odhodlaný režisér správně pochválí fungování štábu, protože natáčení filmu rovná se týmová práce. V PULLING BACK THE CURTAIN dojde na otázku nikoli lokálního, nýbrž globálního obsazení těmito stvůrami, jaké podle Krasinskiho, vcelku logicky, pocházejí z místa, kde není světlo. Zároveň nastíní ekologický podtext, který však nepřekvapivě nefunguje tolik, jako kupříkladu v Avataru.

 










 

Následuje REGAN’S JOURNEY, která se soustředí na tu holčičku, jakou ztvárňuje bohužel i ve skutečnosti neslyšící Millicent Simmonds. Promluví ale taky Cillian Murphy, protože jdeme vlastně po příběhu, tj. od ocelárny přes hřbitov vlaků a přístav až po … nebudu spoilerovat, pokud jste náhodou tehle počin ještě neviděli. SURVIVING THE MARINA se týká právě onoho ne světa, nýbrž přístavu, jelikož chtěl režisér prozkoumat, jak přežívají ostatní lidé. Pro tuhle lokaci měl vcelku jasnou vizi, kterou se díky architektovi Jessovi Gnchorovi a dalším členům Art Departmentu podařilo velice přesně realizovat. K tomu jim zprvu dopomáhal nikoli Bůh, nýbrž pěkně vyvedený stolní model celé lokace.

Výkonná producentka Allyson Seeger zmíní jednu filmařskou vychytávku, supervizor vizuálních efektů Scott Farrar k této sekvenci taky bude mít, co říct, nicméně ve finále tohoto pětiminutového videa bude položena jedna docela zásadní otázka. A pak už ve výčtu schází pouze DETECTABLE DISTURBANCE: VISUAL EFFECTS AND SOUND DESIGN, ve kterém bude autorem pochválen nikoli Ježíš Kristus, nýbrž tým z ILM, který měl na starosti vizuální efekty. Bude prozrazeno, jak se na podobě mimozemských stvůr podepsala evoluce (nejen viz chlopně), což dopomohlo vylepšit i příběh. Rozprava se povede nad dynamikou hluku a ticha, což vyžadovalo svoje pravidla, leč současně bylo záhodno vedle nich zachovat působivé dramatické scény. Tohle se bohužel, jak víme, přesvědčivě vychytat nezvládlo, třebaže ani Emily Blunt by s tímto tvrzením – vzhledem k jejím názorům, jaké nám prozradí (a které ovšem nereprezentují názory společnosti Paramount Pictures, jejích přidružených společnosti, ani přidružených společností těch přidružených společností) – určitě nesouhlasila.

FOTO: CinemArt
(Autor: Tomáš Kordík)
 
Reklama
Reklama
Reklama