Částečně kvůli samotnému filmu, který patří mezi tři nejlepší, jaké jeho režisér kdy natočil. Ale hlavně kvůli bonusové sekci, která je tak bohatá, že si vyžádala samostatný disk. TEASER a 3 TRAILERY jsou určitě fajn, nicméně dají se v poklidu na různých místech dohledat i na netu. Klíčová je složka LOOKING AT THE WORLD IN A NEW WAY: THE MAKING OF TENET. Ta obsahuje třináct videí o natáčení, která jsou snad ještě zajímavější než tento počin. Někdy se totiž dějí tak nákladné a nikoli nezbytně nutné věci, že nad tím zůstává rozum stát.
První video se jmenuje THE PRINCIPLE OF BELIEF a Christopher Nolan povypráví o tom, proč chtěl Tenet realizovat, a jak chtěl pozměnit pravidla žánru špionážních filmů. Nadšením nešetří ani jeho manželka a producentka Emma Thomas, přičemž vedle srovnávání s Počátkem a Dunkerkem dojde na cítění a prožívání, a také převracování entropií u věcí i lidí. MOBILIZING THE TROUPE se soustředí na hereckou sestavu. John David Washington, Robert Pattinson, Kenneth Branagh, Dimple Kapadia (jejíž synovec překvapivě nejradši Dokonalý trik) a Elizabeth Debicki, která sebe i ostatní neopomene pochválit tím, že povýší postavy nad příběh, což v případě Tenetu není docela pravda.
Jak udržet při natáčení projektu s takovým tématem kontinuitu? Na to odpoví THE ROADMAP. A dodá, že při návratu na stejná místa chtěli tvůrci využít perspektivu jiné postavy, což vyžadovalo nové záběry. Pak není divu, že ani previzualizace nepomohly k tomu, aby se členové štábu dobře orientovali v tom, kde se v příběhu právě nacházejí. ENTROPY IN ACTION se zabývá akcí a kaskadérskými kousky, takže promluví zkušený koordinátor, jenž záhy rozpoznal, že dělat si poznámky u Nolanových požadavků nemá úplně smysl, že se na to bude muset jít jinak (tj. popředu i pozadu). To samé v případě seskoku ze střechy – John David Washington, ač bývalý hráč amerického fotbalu, vskutku nenaslouchal režisérově představě proto, že bych chtěl celou akci pojmout herecky po svém. Otáčet se musela i auta. A nebýt estonské pohostinnosti, tenhle biják by možná vůbec nevzniknul.
Takže by neexistovalo ani video TRAVERSING THE GLOBE, které nás informuje o logistice globálního natáčení a o sekvenci na moři. Ledoborec, riskantní přistání vrtulníku na jachtě (v závěrečném sestřihu cca pětisekundová pasáž), neploucí lodě, … Nic z toho nebylo pro dosažení ohromujícího cinefilního zážitku nezbytně nutné. Avšak vytoužená okázalost a epičnost s sebou holt nese potřebu rozhazovat miliony navíc. S tím souvisí i bouračka Boeingu 747 v HOW BIG A PLANE?, ke které došlo na stále funkčním letišti. Ale co, tak se to udělá, ozkouší se, jestli to funguje, a jede se dál. Mimochodem, kdyby měl někdo zájem, ve Victorville zřejmě pořád mají vysloužilá, lež přesto spolehlivá letadla na prodej.
COHESION je o nepodceňování kreativního procesu, tedy že i hudební skladatel Ludwig Göransson a střihačka Jennifer Lame byli přizváni už v průběhu natáčení, aby pocítili tu atmosféru. Nedozvíme se, proč nedošlo na další spolupráci s Hansem Zimmerem, ale zato bude správně vyzdviženo, že profese střihače není veskrze technického rázu. A taky budeme seznámeni s tím, co bylo zapotřebí udělat, aby šlo sledovat až čtyřikrát týdně denní práce. A konečně DOESN’T US BEING HERE NOW MEAN IT NEVER HAPPENED? prostě ve stručnosti shrne v kostce zážitek zúčastněných. Dohromady extra materiály obsáhnou kolem hodiny a patnácti minut, což je doba, kterou se do zhlédnutí bonusové sekce filmu Tenet na Blu-ray vyplatí investovat.
FOTO: Warner Bros.