Recenze: Milenci těch druhých

Vydáno dne 19.12.2015
Nepříliš originální filmeček, jenž přesto zabodoval na festivalu Sundance.
Psal se rok 2002. Lainey „Elaine“ Dalton a Jake Harbor se spolu ocitli na střeše a prožili spolu svou první sexuální zkušenost. Následně se jejich cesty na dlouhou dobu rozešly, aby se v současnosti znovu sešly. On rád klátí holky, zatímco ona se už tenkrát zabouchla do Matthewa Sovocheka, se kterým se stále schází. Jenže to už po několikáté nevyjde, tudíž nezbývá než kontaktovat Jakea a prakticky až do samého závěru s ním řešit místy až filozofické sexuální otázky, jako by na tom světě nebylo nic důležitějšího. Hlavně aby dodrželi původní záměr a nezačali si nic spolu!

Co je nejlepší na tomto filmu? Asi vzhled Alison Brie, která hraje Elaine. Alespoň je po celou dobu na co se dívat, protože dialogy občas nepříjemně tahají za uši. Je ale také pravda, že s Jasonem Sudeikisem se výborně doplňují. A když už je řeč o snoubenci Olivie Wilde, tahle role mu vyloženě sedla a troufám si tvrdit, že za celou svou kariéru snad nepředvedl lepší představení. Možná s výjimkou Millerových na tripu. V těch můžeme v jedné scéně vidět svůdné vystoupení Jennifer Aniston, tady zase na dětské oslavě pěkně zatancuje Alison.

Ale jinak se oba počiny skutečně srovnávat nedají. I když v obou vlastně najdeme extrémně nesympatické postavy. Tady jimi jsou kamarád a kamarádka (partner a jeho partnerka) hlavních postav, kterým navíc patří prostor během závěrečných titulků, kdy podle všeho improvizovaně mluví o absolutně nezáživných věcech a člověk si jen říká, co to má všechno za význam? Vždyť když už muselo něco u závěrečných titulků být, rozhodně by se nějaká vhodnější tečka. Týkající se třeba Sovocheka nebo Jakeovy kolegyně Pauly, jíž hraje Amanda Peet.

I s ní má pletky a i s ní dojde na oblečenou milostnou scénu. Tudíž úplně nejodvážnějším momentem celého filmu je vysvětlování na sklenici, jak by měla žena správně masturbovat. A který moment je nejvtipnější, když se má jednat o komedii? To skutečně není jednoduché vybrat. Ne proto, že by jich snad mělo být tolik, nýbrž kvůli tomu, že si nevybavuju, že bych se během sledování Milenců těch druhých nějak hodně zasmál. A rozhodně jsem nebyl sám. Ono se ale patrně má jednat o jeden z těch titulů, které na obecenstvo mají působit hezky až líbezně, nicméně to zřejmě mnohem více ocení divačky.

Milenci těch druhých
jsou filmem, o němž se toho prakticky už nedá více napsat, neboť postavy se de facto stále motají v tom samém bludném kruhu, načež z něj vylezou předvídatelným způsobem, podaným však patřičně přehnaně scénou na policejní stanici. Další věc je, že kromě jedné bizarní hlášky (kterou raději nehodlám uvádět) si toho z něj už příliš nevybavuju. Tolik mě „zaujal“. Vlastně by se našly ještě zhruba tři jiné okamžiky, které se celkem dost povedly. Nicméně se nelze zbavit dojmu, že jsou spíše dílem náhody.