Nápad na příběh o hrách, které na sebe v běžném životě hrajeme tak často, až ztratíme svou vlastní tvář, se zrodil v hlavě režiséra Dana Pánka, kterému známý vyprávěl o své zkušenosti s lidmi, kteří žijí z cizích zážitků a cizích vztahů, podbízí se, aby se zalíbili okolí. „Chameleon je v podstatě každý z nás, jen záleží na míře ochoty měnit barvu,“ říká Dan Pánek. Scénář podle Pánkova námětu napsala Vanda Zaplatílková.
Pro Martina Krause šlo o další zajímavou hereckou příležitost. Po filmech Oběti a lovci a Modelky s.r.o. dostal v Chameleonovi další roli, která mu nabízí jinou polohu, než v jaké ho dosud diváci znají. „Petr může na první pohled vypadat jako sympatický proutník, ale je spíš z rodu postav, jako je Tom Ripley. Je to člověk nebezpečný v tom, že se vám do očí staví jako přítel, ale pak se vetře do vašeho života a svede vám partnerku jen proto, aby si udělal zářez do pažby,“ vysvětluje Martin Kraus.
Film Chameleon vzniká jako středometrážní film, a podobně jako Strach Martina Krejčího jeho producenti plánují vyslat jej na festivaly. K českému divákovi by se pak měl dostat jako tzv. předfilm. „Kdysi dávno šlo o běžnou praxi,“ říká Pánek. „Před každým celovečerákem v kinech běžely krátké filmy, mladí tvůrci měli možnost prezentovat své práce.“ Až Chameleon vymění barvy po českých kinech, plánují jej tvůrci prezentovat na internetu.
Je těžké dnes sehnat peníze na krátký film? „Strašně těžké. Je to film, který nemá šanci vydělat peníze. Návratnost nula. Proto si cením každého, který do takového filmu věnuje jakoukoliv částku,“ vysvětluje Dan Pánek, jež snímek vnímá i jako promo pro shánění peněz na celovečerní podobu Chameleona.
Snímek má plánovanou premiéru již na listopad letošního roku.