Recenze: Pan Popper a jeho tučňáci

Vydáno dne 05.09.2011

„Chtěl jsem udělat film, který si budou rodiny pamatovat,“ říká Jim Carrey. „Někteří lidé odmítají točit s dětmi a zvířaty, protože mají strach, že budou muset přehrávat. Já mám ale rád ty záchvěvy nevinnosti. Kdo by to líp než zvířata - v našem případě tučňáci – a děti dokázal z nás dostat?“ A do kin právě přichází první hraná komedie tohoto léta, která zaručeně rozněžní srdce a rozechvěje bránici.

Tommy Popper (Jim Carrey) je velmi úspěšný realitní makléř na Manhattanu. Se svou bývalou ženou Amandou (Carla Gugino), má dvě děti (Madeline Carroll a Maxwell Perry Cotton), které vidí každý druhý víkend a spokojeně si žije ve svém ultra moderním apartmá na Park Avenue. V práci se mu velmi daří, je na dobré cestě stát se partnerem v prestižní firmě, kde pracuje. To vše se změní dnem, kdy se na prahu jeho dveří objeví dědictví po zesnulém otci - suvenýr z Antarktidy. Uvnitř dřevěné krabice je mezi pytlíky ledu uhnízděn skutečný, živý tučňák, který lítá po jeho podlaze a vydává hlasité zvuky. Popper se chce divoké kreatury za každou cenu zbavit, nakonec ale do Popperova apartmá pronikne dalších pět veselých fešáků.

Zápletka jako víno. A nakolik je další děj předpokladatelný (nad tučňáky kromě zbytků ledu z Antarktidy taje i Popperovo srdce), tvůrci přinášejí kvalitu a humor „made by Carrey“. Podle producenta Johna Davise chtělo příběh pana Poppera a jeho party tučňáků natočit mnoho filmařů. Davisovi se nejvíc líbil Mark Waters (Mezi námi děvčaty). Během konkurzu na hlavní roli zjistil, že hollywoodské hvězdy milují tučňáky. „Poprvé v životě jsem mohl vybírat ze šesti předních komiků, někteří z nich přišli do mé kanceláře se slovy ‚Miluju tučňáky’.“ říká. Nakonec našel pana Poppera v talentovaném Jimovi Carreym, který nás naposledy bavil například v komediích „Yes Man“ a „I Love You Phillip Morris“. I zde je vtipný, mimikou nešetří a je to zkrátka starý dobrý Jim.

Velký prostor ale mají jeho zvířecí kolegové „ve fraku“. Tučňáky druhu Gentoo cvičil dlouhé měsíce před natáčením přímo u filmových ateliérů trenér Larry Madrid. Přesto v některých záběrech museli „zaskočit“ digitální tučňáci. Snímku to ale na kouzlu nic neubralo. Určitě si tučňáky i film samotný oblíbíte i vy. Komedie je svižná, opravdu vtipná a místy dokáže i dojmout. Situace, do kterých se Tommy Popper díky tučňákům dostává, mají správný drive a popcorn vám zaskočí i díky všem ostatním, kdo se na filmu podíleli. Hledáte-li komedii, kterou byste odstartovali své filmové léto, tenhle film vám nesmí uniknout.

Autor: Ivan Hladík, zdroj časopis Filmstage

Mrs. Doubtfire říká: Asi začnu kariéru „tučňáčí“ chůvy. Nemají problém s užíváním rybího tuku a je s nimi obrovská švanda!

(Autor: administrator)