Recenze: Svatba na bitevním poli

Vydáno dne 10.01.2008
Když se řekne laskavá česká komedie, přestavím si třeba Kleinovy Básníky (tedy až na ty poslední). Jenže od té doby uplynulo už pár let, pan režisér trochu zestárnul a hlavně se na něm nesmazatelně podepsala práce na novácké Ulici. Svatba na bitevním poli je tak mnohem blíž seriálové produkci naší největší komerční televize a srovnání by se hodilo snad jen s Troškovou trilogií Slunce, seno, případně s dějovou prázdnotou Kameňáku.

svatba2Minimálně jednou do roka se všichni obyvatelé jedné moravské vísky promění v Napoleonovy vojáky a markytánky v čele se starostou Touchynem (Bolek Polívka) válčí se sousedy. Jednoho dne ale starosta vedlejší vesničky odmítne Touchyna do role francouzského vojevůdce obsadit. Ten se proto se „svými“ chlapy rozhodne celou akci bojkotovat. Jenže co s vyžehlenými uniformami? Všichni se tak soustředí na organizaci svatby: syn správce Mohyly míru se totiž po letech vrátil ze světa a přivezl si s sebou francouzskou nevěstu.

svatba3Příběh vychází z patnáct let starého scénáře scenáristky Pojišťovny štěstí Evy Papouškové, jen se moravština upravila do obecné češtiny – prý aby to bylo srozumitelnější. Celý děj je fraška z vesnického prostředí, která se snaží těžit z množství charakterů, které se na malém prostoru schází. Přesto ale z tématu her na vojáčky Klein nevytěžil, kolik by se dalo. Téma a začátek jsou zajímavé a hodně slibují, přesto ale ztrácí hned v úvodu na síle a upadají do stereotypu, který překvapivě není ani tolik vtipný, kolik se očekávalo. Smát se od ucha k uchu rozhodně nebudete a slabé pousmání vykouzlí snad jen dvě tři scénky.

Plochý děj, poskládaný spíš jen ze střípků charakterů postav nezaujme a postačí tak maximálně fanklubu televize Nova. Náročnější divák se bude ptát, proč proboha za tohle zaplatil sto padesát korun, když si mohl rok počkat a zadarmo se na to podívat v televizi. Tam je navíc možnost přepnout.

Bolek Polívka a další známá jména se snaží, ale trn z paty Svatbě na bitevním poli nevytáhnou. Poslední plavky ani Crash Road to sice není, ale pokud mají být všechny letošní české filmy takhle slabé, máme se opravdu na co těšit. Aspoň, že to trochu zachraňuje Čechomor. Jen díky němu a Bolkovi jsou to čtyři hvězdičky, ale hodně hodně slabé...

Hodnocení autora: 4/104/104/104/104/104/104/104/104/104/10
(Autor: Hana Rojková)

Vrah skrývá tvář