Jenže, ve vlaku sedí Mandarinka (běloch) a Citron (černoch) – údajná dvojčata, co potřebují dopravit do cílové destinace právě tento kufřík, jehož obsah bude – na rozdíl od tohoto Marcellova – prozrazen. Stejnému člověku, tedy nebezpečnému ruskému zabijákovi, co si říká Bílá Smrt a násilím se vyšvihnul v hierarchii jakuzy, vezou i jeho problémového syna. O toho svého možná přijde zabiják Kimura (Andrew Koji), protože byl shozen ze střechy. Jeho otec, resp. dědeček, je známý jako Stařec a ztvárňuje ho Hiroyuki Sanada (patrně i proto, že Takashi Kitano neumí dobře anglicky). No, každopádně Kimura – ač není v nejlepší formě – nastoupí do vlaku, protože viníkem je podle všeho Princ neboli žena, u níž bychom se neměli nechat zmást mladistvým vzhledem a oblečením školačky. A to z osazenstva ještě nemsuí být všechno, přičemž zapomenout nesmíme na jedovatého hada, jehož zlověstná plazivá přítomnost nám jest často připomínána.
K větší serióznosti svádí i ta skutečnost, že se po většinu času pohybujeme v uzavřeném prostředí. Když už chce kterákoli z ústředních postav vystoupit z vlaku, dá se očekávat, že se jí to buď nepodaří, anebo se do něj za více i méně smyslu plných okolností (tu nepovedený pokus o ošálení jakuzy, tu údajně zaseknutý baťůžek) zase vrátí. Navíc svou úlohu sehrává další oblíbený aspekt, totiž časový limit, v tomto případě spočívající ve faktu, že se nezadržitelně blíží Kjóto, kde by mohly nastat veliké nesnáze, pokud se nezvládnou nějak zakamuflovat peripetie, ke kterým cestou dochází, ačkoli některé jsou rozbité už nenávratně. Pak by o napětí nebyla nouze.
Akční sekvence tentokrát netestují hranice žánru, ale ve větší míře určitě pobaví, ať už se při nich používají střelné či bodné zbraně, případně pěsti. Dokud nezačne při závěrečném zúčtování zcela viditelně převládat CGI, což není něco, co bychom od skupiny 87Eleven, resp. 87North měli chtít očekávat. Tak jako bychom neměli jásat nad lacinější nápodobou počinů Quentina Tarantina nebo Guye Ritchieho. Samozřejmě nikoli lacinější ve smyslu rozpočtu, nýbrž zpracování. Na druhou stranu se dá směle tvrdit, že pořád dostaneme černou komedii, která svůj hlavní účel splní.
Bullet Train patří mezi ty filmy, které máme bezprostředně po zhlédnutí tendenci hodnotit nesmírně vysoko. Ale když si je pak začneme zpětně přehrávat, často zjišťujeme, že se až o takovou pecku nejedná. Tenhle biják někdy působí dojmem, že byl vyroben hlavně pro japonský trh, kde diváci a divačky bývají tolerantnější – ať už ke stylu humoru, podezřelým scenáristickým twistům nebo přehnanému i zdlouhavějšímu blockbusterovému finále. Nicméně Bullet Train (neplést!) si i tak, byť to může vypadat protichůdně, udržuje slušnou úroveň, kór když přijde s nějakým tím filozofickým moudrem a povedeným soundtrackem. Navíc vzniknul de facto stejnou metodou s obřími LED obrazovkami jako česká Mimořádná událost. Do žádného dalšího srovnávání obou podívaných se ovšem pochopitelně pouštět nebudeme, jelikož ani nemůžeme.
FOTO: Falcon