Recenze: Deadpool 2

Vydáno dne 18.05.2018
Pokračování příběhu žoviálního nehrdiny, který v roce 2016 rázným způsobem rozčeřil lehce stojaté vody komiksových blockbusterů, aneb Let’s fuck some shit up!
Pan Pool stále bojuje proti těm, kteří páchají zlo. Díky tomu budeme na úvod svědky naprosto nepřehledné akční scény. Následně dojde na zásadní moment, kvůli kterému se v titulkové sekvenci změnili scenáristé ze skutečných hrdinů ve skutečné záporáky. Pak se hlavní postava zase (za účasti Logana) vyhodí do luftu, protože se potřebuje někam dostat. Dorazí Colossus a odvede Deadpoola do X-Mansion, neboť stále věří, že z něj udělá jednoho z ušlechtilých X-Menů, načež bude třeba zakročit proti mladému mutantovi, který si říká Firefist.

A právě díky tomu dojde k setkání s Cablem, což je týpek s robotickou rukou a jistou cennou schopností. Kdekdo by čekal, že Deadpool zmíní scénu za závěrečnými titulky prvního filmu, ale ono ne. Patrně také proto, že nadále boří čtvrtou stěnu, i když nikoliv tak často, jak by si to okolnosti vyžadovaly. Díky tomu totiž pořád existuje nesčetné množství nejrůznějších vtípků, takže ani Deadpool 2 jimi nešetří, což znamená, že se v žádném případě nedají všechny pochytat napoprvé. Navíc jich je několik koncipovaných více pro americké publikum, takže musely být pro tuzemského diváka v titulcích značně upraveny.

Nicméně i tak se dá směle tvrdit, že doopravdy povedených jich uvidíme nebo uslyšíme v porovnání s jedničkou nemnoho. Jednak za to může nevhodný timing, a jednak způsob, jakým byly napsané, tj. tak, že scenáristé hrozně chtěli, aby si líbily. Ryan Reynolds je jinak servíruje úplně stejně jako minule. A tentokrát se s Paulem Wernickem a Rhettem Reesem podílel na scénáři, což se zdálo býti plusem, jelikož se nejde ubránit dojmu, že tuhle postavu v podstatě ani nehraje, neboť tento pro někoho možná lehce infantilní smysl pro humor, je mu nesmírně blízký i ve skutečnosti.

Ona úvodní nedobrá akční scéna docela vyděsí, vzhledem k tomu, že Tima Millera vystřídal David Leitch, jenž jakožto bývalý kaskadér přeci jen nemá ještě úplně zvládnuté všechny složky, které dělají dobré režiséry. Jednou z nich správné využití hudby, druhou práce s herci, která by se neměla podceňovat ani u „rodinných filmů“, jako je Deadpool 2. Tím spíše, že takové rozhodně patří na velké plátno, kde každá nedokonalost praští do očí více. Naštěstí se nějakým zázrakem stalo to, v co divák může tajně doufat. Zhruba od příchodu Cablea začne tenhle biják i z hlediska soundtracku a předvedených výkonů skvěle šlapat, a s výjimkou jednoho drobného zádrhelu mu to vydrží až do závěrečných titulků!

Vcelku zdárně se tedy naváže na první část, především co se té akce týče, jelikož jak scéna z vězení (nikoliv nepodobnému tomu, ze kterého zdrhali Sly a ArnoldPlánu útěku), tak formování skupiny mutantů X-Force, ve které nechybějí pouze na chvíli viditelný Vanisher nebo Domino, která má veliké štěstí, což je podle mě určitě jedna ze tří nejlepších superhrdinských schopností! Seskok a následná scéna na silnici rozhodně stojí za to, ovšem to platí i pro závěrečné zúčtování, třebaže … resp. právě proto, že víme o té Cableově schopnosti.

Deadpool 2 se na první pohled možná nevyhýbá některým klasickým hollywoodským postupům, ale na ten druhý k nim volí trochu jiný přístup, díky čemuž zůstává jinou, nepředvídatelnou, cool podívanou. Změna na postu režiséra ve finále nebyla k horšímu, takže příznivci a příznivkyně originálu určitě nebudou zklamaní. Nové postavy se podařilo začlenit výborně a ty známé (včetně Negasonic Teenage Warhead a taxikáře Dopindera) se posunou trochu dál. A tradiční upozornění na závěr: tentokrát si stoprocentně počkejte na scénu mezi závěrečnými titulky. Jednak se u ní královsky zasmějeme a jednak ještě více otevře ty dveře možností pro případné třetí dobrodružství.