Na výsledku to naštěstí není nijak znát. Nelze si nevšimnout společných, byť asi ne zcela záměrných rysů se Starmanem. V obou případech je hlavní hrdina svým způsobem výjimečný. Tam se jedná o návštěvníka z vnějšího vesmíru, tady se na základě nehody (převržený hrníček s pitím do computeru) stane neviditelným. Tady se seznámí s krásnou ženou, se kterou si okamžitě porozumí, protože to s holkama umí. Tam se seznámí s krásnou ženou, se kterou si okamžitě porozumí, protože na sebe vezme podobu jejího nedávno zesnulého manžela. A v obou filmech jsou oběma postavám na stopě agenti, kteří chtějí, aby se dotyčný stal vládním majetkem.
Postupně mu dělá větší radost, když může vyslechnout plány, jaké se proti němu spřádají (tedy pokud mu zrovna neloupne v koleni), nebo když může vyděsit potencionálního škůdce. A samozřejmě si může možná o to snadněji získat srdce hodné, slušné a empatické Alice, co se ještě omluví známému za to, že se ji chtěl pokusit osouložit s využitím průhledné lsti, kterou mu přitom zbaštila i s navijákem. Vskutku sympatická, lehce naivní postava (která bývala mořskou pannou a později členkou elitního zabijáckého komanda), ačkoli s Jenny Haydenovou se stejně nemůže srovnávat, neboť její charakter je přeci jenom propracovanější. Částečně taky díky působivému ztvárnění Karel Allen vlastně lépe příjmeme Jeffa Bridgese, který přišel z hvězd, aby poznal náš svět.
Neviditelný na útěku se může nepřekvapivě pyšnit výbornými vizuálními efekty, jaké obstarala ILM. Ono vítané zpestření v podobě nekonfliktního charakteru hlavního hrdiny je pak dáno tím, že sledujeme romantickou komedii. A v této souvislosti bychom si měli uvědomit, že dost věcí jest přikrášleno za účelem dramatizace a přizpůsobeno odpovídajícímu finálnímu rozuzlení, které přitom opravdu stojí za to! Každopádně tedy nečekejme, že bychom se dozvěděli třeba pravdu o tom, jak ve skutečnosti fungují zátahy CIA. Mimochodem, na scénáři se v jisté fázi podílel William Goldman, podepsaný mimo jiné pod Princeznou nevěstou (recenze). Nutno podotknout, že jeho rukopis se naštěstí zcela nevytratil. Pro Johna Carpentera bylo na Neviditelném na útěku patrně nejpřínosnější to, že jednak vydělal slušnou porci dolarů, a jednak se setkal se Samem Neillem, se kterým si o dva roky později spolupráci zopakoval na Šílenství (recenze), které jest nefalšovaným mistrovským dílem! Ale to už je naprosto jiný příběh.
FOTO: cinema.de