Tento dokument by měl být spíše takovým komplexnějším pohledem na celý biják. Byl Artuš skutečný? Jak moc se jeho příběh za ta staletí vyprávěním změnil (znáte to, někdo si něco přimyslí, jiný odmyslí)? Jak to bylo s kostýmy, které – co si budeme povídat – mohly dopadnout lépe? Co prozradí Jude Law nebo Annabelle Wallis? Za co byl tolik oslavovaný Ritchieho asistent Max Keene? Pro někoho možná zajímavé otázky, na které ovšem kvůli chaotičtějšímu střihu nedostaneme na první dobrou úplně smysluplné odpovědi (štěstí, že existuje dálkový ovladač). Tenhle druhý bonus se tedy v jistém smyslu nese v podobném duchu, jako ten film.
Teprve LEGEND OF EXCALIBUR se více věnuje meči, jehož finální design pro tuto podívanou byl dotvořen až takřka za pět minut dvanáct. Prozradí nám, kolik replik celkem vzniklo a k jakým konkrétním účelům, co tato zbraň ve skutečnosti dovede, proč se vyplatí ji držet obouruč, a proč je pro jejího držitele dobré, aby si s sebou nenesl žádné dávné trauma. SCENIC SCOTLAND nás zavede na Skotskou vysočinu – úchvatnou a patrně i nehostinnou zároveň. Toto video napoví, že natáčení bylo do jisté míry takovým jen málo organizovaným chaosem. Hlavně, že došlo na nějaké ty britské legrácky a že se režisér s manželkou … už ne s Madonnou, nýbrž s Jacqui Ainsley (hraje Paní jezera) stihnul také smočit ve zmrzlé vodě a že dobrodružství bylo fotograficky zdokumentováno.
V desetiminutovém CAMELOT IN 93 DAYS Guy Ritchie řekne, že Král Artuš: Legenda o meči měl ze všech jeho počinů nejdelší předprodukci a dodá i ten časový údaj. Promluví tu i David Beckham, jenž se jinak mihne ve scéně, kdy Art vyndává meč z kamene. Ke slovu se dostanou nejen herci a spatříme vždy několik záběrů z cca jedenácti natáčecích dnů (z těch celkových třiadevadesáti). Stopáž bonusových materiálů se dohromady přehoupne přes hodinu. Bývalo by určitě neškodilo v některých momentech zpomalit, aby bylo možné vstřebat ty některé užitečné informace.
FOTO: Warner Bros.