Recenze: Vražedné pouzdro na housle

Vydáno dne 07.08.2012
Jerry Cotton poprvé v akci. Tentokrát sem se zaměřil na jeho první nasazení v televizi z roku 1965, kdy byl snímek ještě natočen v černobílém formátu. Přináším tedy recenzi na Vražedné pouzdro na housle.
Film začíná řáděním ozbrojené bandy, která přepadává vytipovaná místa a s tučnou kořistí pak mizí neznámo kam, za sebou zanechává pouze zavražděné oběti. Z výcvikového střediska FBI je inspektor Jerry Cotton (George Nader) spolu s nerozlučným kamarádem Philem Deckerem (Heinz Weiss) povolán do New Yorku. Šéf oddělení John High (Richard Münch) totiž nedávno obdržel od jakési Mary Springfieldové zvláštní telefonáty, které by se sérií podivných přepadení mohly úzce souviset. Jerry a Phil obdrží seznamy všech Springfieldových v New Yourku a snaží se děvče vypátrat. Po třech dnech hledání nalezne Jerry odpovídající dívku z telefonátu, následně je však dívka sražena autem s gangstery a umírající v sanitce se svěří Jerrymu, že banda se chystá nechat vybuchnout jakousi budovu v New Yorku. Jerry se infiltruje k bandě, která má útočiště v kuželně u hlavního nádraží, a zkontaktuje Marynu sestru. Od ní zjištuje, že bomba má být umístěna na plynoměru ve škole na 83.ulici. Bomba má sloužit jako kamufláž pro ganstery, kteří chtějí vyloupit tajný klenotníkův byt přes ulici. Jerry zneškodní v suterénu bombu a zachrání tak děti ve škole. Mezitím gangsteři přepadnou klenotníka, vyberou jeho drahocenné šperky a přes střechy okolních budov utečou. Jerry je jim v patách, ale je omráčen a odveden před muže s brýlemi, který bandu vede. Jerrymu se podaří utéct a zkontaktovat newyorskou policii. Mezitím Jerryho šéf John High se podle důkazů domnívá, že jeho přítel uznalý obhájce Hamilton je pravděpodobně ten, kdo dával tipy bandě na krádeže. Jerry s Philem zjistí, že to není pravda. Za všechno může onen obrýlený šéf bandy, který je zeť obhájce Hamiltona a má kopii klíče k jeho trezoru. Následuje souboj Jerryho se šéfem bandy na člunu, zatímco jeho kamarád Phil s policisty stíhá ostatní gangstery po přístavišti. Konec korunuje na 5.Avenue, kde Jerry a Phil stojí u svého Jaguáru a pozvou svou sekretářku na večeři. Jak už to bývá v tu chvíli jim zavolá šéf a oni musí zpátky do akce.

Snímek sem viděl patrně poprvé, nevzpomínám si, že bych ho jako malý kluk vůbec shlédl. I když se jedná o jeden z těch starších snímků o Jerry Cottonovi, byl sem velice mile překvapen. Začátek, kdy banda přepadává místa a vraždí, mi sice připadal jako z nějaké grotesky tak sem trochu kroutil očima, co mě to vůbec čeká za film. Naštěstí se zklamání nekonalo a já si další Jerryho případ příjemně užil. Film má dobrý příběh se sympatickými hrdiny – Jerry a Phil jsou fakt dobrá dvojka. Vše stojí na Jerrym kolem, kterého se točí celý film – je vtipný, charismatický a dokonce mu věříte, že zbouchá všech pět chlapů holýma rukama. Nechybí tu dokonce ani scény s jeho oblíbeným Jaguárem E-type (řídící Jerry před promítacím pozadím). Jediné co mi trochu vrtá hlavou je název filmu. Zní originálně to ano, ale žádného zabijáka s houslemi sem ve filmu nezahlédl. Je pravda, že onen obrýlený šéf bandy v jednom záběru nesl pouzdro na housle, ale to je tak vše. No nevadí, film je to parádní, ikdyž je postarší. Za příběh s nápady mu dávám 65 % v hodnocení.

Autor: Tomáš Martinec redaktor FilmCZ
(Autor: FilmCZ)