Recenze: Nejtemnější zlo

Vydáno dne 21.03.2012

Horor podle klasiky H. P. Lovecrafta, který Vás nenechá usnout.

Horor jménem Nejtemnější zlo přitahuje pozornost už jen svým názvem. Myslím, že tady překlad do češtiny splnil svůj účel. Co se ale skrývá za tímto ponurým názvem? No, nečekejme žádná překvapení ohledně produkce. USA, rok 2009, nikde žádná superstar, pouze nicneříkající obsazení. Ale neklesejme na mysli, taková bezejmenná klasika se už mnohokrát osvědčila. V hororovém žánru to bývá často to nejlepší, co se dá najít. O co tedy jde? Whateley House je dům, který stojí v podivné krajině. Místní lidé totiž věří v Satana a každého varují před tímto domem, ve kterém se odehrála děsivá událost. Ženě se tu narodila dvojčata – chlapec a stvoření, jež místní navždy vyděsilo k smrti. Samotný ďábel? Satan? Nikdo neví, ale tento přízrak otevřel brány mezi naším světem a říší Prastarých, kteří zemi obývali dávná staletí ještě před člověkem. Prastaří se nyní vracejí a s nimi přichází ničivé šílenství a nepopsatelná hrůza. Zabránit všemu mohou jen magická zaklínadla z Necronomiconu, tajemné knihy, kterou však střeží fanatici z Černého bratrstva… Taková je ve zkratce zápletka. Autoři filmu se inspirovali povídkou Dunwich Horror od H. P. Lovecrafta, nejuznávanějšího autora hororů 20. století, jehož nejvíce proslavily příběhy plné temných sil, které na zemi vládly před miliony let. Tenhle horor patří mezi ty, které mám já osobně rád. Myslím tím filmy, kde vystupuje jakási nadpřirozená síla, a ne jen nějaký psychopat s motorovou pilou. To je totiž pak přesně ten mysteriózní podtext, který miluju. Tenhle film ho má taky. Také je mi sympatické, že na diváka neútočí v jednom kuse nějaké superefekty nebo takzvaný superpříběh. Je to prostě poctivý se vším všudy, co k hororu, jak má být, patří. Musíte se zkrátka správně naladit a pustit si tohle v listopadu v opuštěný chatě uprostřed lesa, kdy zrovna leje jako z konve, a určitě pocítíte to nejtemnější zlo v jeho pravém slova smyslu. Pro mě příjemně mrazivá záležitost.

-th-

(Autor: administrator)

Bonjour, Timothy