Recenze: Prci, prci, prcičky: Kniha lásky

Vydáno dne 04.01.2010
Sedmý díl Prciček mířil rovnou na DVD ... proč tomu asi tak mohlo být - se dozvíte dále!
prcicky5Již sedmý a já opravdu moc doufám, že zároveň i poslední díl tradičních Prciček se mi dostal do skepticky rozechvěných rukou. Bez mučení se přiznávám, že jako divák jsem shlédla pouze první dva díly a třetí v půlce vypnula. Po rozkoukané trojce jsem se k této kultovní záležitosti až dosud nevrátila. A po nově nasbírané zkušenosti se sedmičkou na chybějící díly vážně chuť nemám a v budoucnu ani mít nebudu. Už když jsem sledovala trailery ke Knize lásky, tak jsem si říkala, že mne nečeká nic, co by se mohlo prvním dílům alespoň z poloviny rovnat, jenže samotný film tuto informaci trochu upřesnil: sedmý díl se nemůže snad ani z třetiny rovnat těm původním.

prcicky4Děj (budeme to tak nazývat) se odehrává asi deset let od průkopnicky prvních Prciček . Jako hlavní postavy se nám představí trojice mladých kamarádů Rob (Bug Hall ), Nathan (Kevin M. Horton ) a Lube (Brandon Hardesty ). Postavy rádoby kopírují osudy originální trojice z prvních dílů. A nyní k tomu slíbenému "ději" ... Takže, čeká nás: dlouho nic, dlouho nic, další nic smíchané s nesměšným humorem, trapasem zavánějícími scénami a sexisticky laděnými představami a potom už konečně po promarněných minutách přecházíme k záchytnému bodu celého filmu: Bob nachází v zatopené knihovně bájnou knihu lásky utajeně nazývanou též jako Bibli. Knihu, o které jsme se dozvěděli v prvním díle. Bible pro kluky, v níž se nachází všechny erotické triky, milostné zkušenosti či informace o dámských citlivých partiích. Pomocí této (anti)svaté bichle se chlapci rozhodnou naplnit svá milostná přání a vysněné vize. Následkem toho se můžete těšit na hromadu humorných a láskou naplněných scén. Ale kdepak! Doufám, že tuto tezi jste mi nespolkli. Rozhodně vás nečeká nic, co by vás upřímně rozesmálo nebo dojalo. Bohužel.

prcicky3Herecké obsazení je prostě neznámá bída. Neatraktivní Bob, Kevina připomínající Nathan a tlustý Lube nedokáží zaujmout ani v nejmenším. Ve filmu se objevuje i mladší bratr Stevena Stiflera - Scott Stifler v podání dalšího neznámého Johna Patricka Jordana , ani jeho role není ušetřena nepovených pokusů se snahou napodobit nenapodobitelného Stiflera staršího. Chybět samozřejmě nemohla otcovská stálice coby pan Levenstein alias Eugene Levy , musím říci, že i jemu začíná humor docházet, přesto bych jeho výstup považovala za jeden z těch jasnějších. Pro mužské oko lákavější bude určitě dámské herecké zastoupení. Mezi nejvídanější krásky patří panna Heidi (Beth Behrs ), odmítavá randistka Dana (Melanie Papalia ) a náruživá roztleskávačka Ashley (Jennifer Holland ). Na pohled divy pěkné, herecky to ale trochu vázne.

prcicky2Do režisérského trůnu usedl muž jménem John Putch . Jméno je to také celkem neznámé, ale nějakou práci za sebou má, kupříkladu režii Dobrodružství Poseidonu
nebo roli v Čelistech 3 . V minulých Prcičkách nijak nefiguroval, ovšem neodpustím si rejpavou poznámku, že je alespoň viděl, jelikož v "komedii" se nachází velký počet scén, které se neúspěšně snaží vypadat stejně vtipně jako ty klasické. Jako typický vzor uvádím šíření potupného videa po celé škole s hlavním hrdinou v záběru. Ano, jestli si vzpomínáte, jedná se o první díl prciček a scénu s webkamerou. A takovýchto případů se ve filmu nachází více. Myslím si, že rozepisovat se dál o nedostatcích Knihy lásky je nejspíše zbytečné. Málem bych zapomněla na lichotivý prvek, a tím je hudba. To bylo snad jediné, co mne zabavilo. Tóny písně Katy Perry a jiných moderních songů dokáží udržet byť jen malicherně pozornost. Jednoduše závěrečně charakterizuji ... nepříliš humorná komedie s nadpočtem nechutných scén počínajících hned tou první. A úplně finálový ortel v podobě prosby zní: prosím žádné další pokračování.
Hodnocení autora: 3/103/103/103/103/103/103/103/103/103/10
(Autor: Eva Bartošová)

Darren 'Sunny' Warkentin