Komentáře k filmu Umučení Krista
Počet komentářů k filmu: 67
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 10.6.2007
Mel Gibson se svojí myšlenkou se dostal až za hranice jiných režisérů, jeho film je úctyhodný a nevšední, pln autentičních scén, prostě skouknete jedním dechem.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 1.2.2013
Tak tohle je brilantnost od M.Gibsona že se odvážil ten film vůbec natočit.Výborné a hlavně poučné drama o historii.Pro někoho odpuzující a brutální a pro někoho pravdivé,plné emocí a dobře natočené drama.Scéna bičování je úchvatná v představě že by to mohl někdo přežít je nepředstavitelná.Hlavní role J.Caviezel skvělý výkon.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 21.4.2010
opravdu pěkně sfilmovaný konec Ježíše Krista. Velké plus za jazyk palestinců, který ve filmu uslyšíte až do konec.
Jenom je z toho hrozná představa jak Ježíš trpěl, krvácel a byl mučen. Neměl hezký konec, ale film je opravdu pěkně natočený. Pro katolíky jako pro mě je tento film natočen opravdu skvěle!
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 19.2.2009
ne že bych byl nějak extra útlocitnej ale...u tohodle filmu sem slzel...výbornej nápad natočit film v původnim jazyce jen umocňuje už tak silne dojem...Rozhodně nic optimistickýho:-)
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 17.12.2008
Mnohými kritiky neprávem zavrhovaný film. Mel Gibson měl odvahu ztvárnit tuto historickou a duchovní událost tímto způsobem. To znamená nanejvýš realisticky a brutálně. Ano, brutálně, a jestli si někdo myslí, že ukřižování jako takové byla procházka růžovým sadem, tak se ukrutně mýlí. Skutečnost byla možná ještě horší. Ale o ukřižování jde až v druhé řadě. Hlavně jde o poselství, které nám dává. Ježíš z Nazarethu, položil život symbolicky za nás všechny, za naše hříchy, aby nám ukázal Cestu, neboť svůj kříž si každý z náz dříve či později prožije. Myslím si, že právě tím, že tento film byl natočen nanejvýš realisticky, mnohým lidem otevře oči. Hodnotím vysoce a doporučuji úplně každému.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 15.3.2008
Tak tohle byla hodne drsná podívaná. Myslím, ze film by mel bejt vekove omezenej, ale od 70 nahoru!!! Protoze ty starý babicky v kostelech, ty z toho byly paf.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 15.9.2006
Páni, ačkoliv jsem absolutní ateista, tak toto mě hodně opravdu hodně dostalo.Asi 20minut jsem zasekaně seděl v křesle a nevěděl co si myslet a jak se tvářit.Je to perfektní film, MEL GIBSON se nebál prosadit si svou.Zvolil naprosto perfektního zástupce Ježíše (JIM CAVIEZEL).A myslím si, že nemohl udělat lépe, než všechny dialogy vést s původním jazyce.Smekám nad jeho počinem a už se nemohu dočkat jeho nového režijního snímku APOCALYPTO.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 5.1.2009
Mel Gibson natocil neuveritelny film o biblickej postave.Som katolik,ale nebudem ho hodnotit v role katolika.Film ma zaujal autentickostou aj ked je velmi brutalny!Titulky sa mi moc pacia!Herecke vykony skvele.Neberte tento film,ako nabozenstvo,ale ako film.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 21.8.2010
Tenhle film jsem viděl jenom jednou a i když vlastní DVD originál tak už bych se na něj nepodíval.Ne že by se mě film nelíbyl ale je tam tolik utrpení že místama jsem se nemohl ani dívat.Obdivuju že někdo dokáže natočit tak suroví film.Mel Gipson je vážně třída.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 27.4.2008
Tento film mě uchvátil, hodně realistických scén, což je u mě veliký plus. Ohromná hudba a herecké výkony. Opravdu to ve mě hrozně moc zanechalo něco, co ani nedokáži popsat. Ale co musím hrozně moc pochválit a za co si tento film odemne vykoledoval 10 bodů je ta poslední scéna. Po takovémto filmu taková čistá scéna,která nepotřebuje žádná slova...
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 13.5.2009
Umučenie Krista, alebo Caviezela
Na tento film som sa nevedel dočkať. Mal som veľké očakávania a napodiv sklamaný som nebol.
Zo začiatku mi vadil zvuk, nie kvalita - tá je super, ale jazyk ktorým sa hovorilo. Po niekoľkých minútach, keď som sa vžil do deja, prestalo mi to vadiť. Myslím si, že Jimi Caviezel podal nadľudsky herecký výkon, ktorý asi tak skoro nezopakuje. Chvíľami som si myslel, že to nehraje, ale skutočne prežíva. Klobúk dole nad takým výkonom.
Film bol režijne, extérierovo a po každej stránke veľmi dôkladne pripravený. Brutalitu a krutosť nemám v obľube, ale v tomto unikátnom diele je skutočne na mieste.
Jednou vetou: Tento film odporúčam každému človeku, aby si pozrel. Samozrejme je potrebné upozorniť slabších jedincov - jen na vlastné riziko.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 15.6.2007
Já jako věřící křesťan jsem se na film díval nedávno a vzhledem k odlišným názorům,ať už věřících, či nevěřících lídí si myslím,že filmu nelze nic vytknout a to říkám čistě z pohledu na to,jak je ten film provedený.Možná to tam je trochu přehnané s tím bičováním,ale když si někdy přečtete jak bylo zacházeno ve starověkém Egyptě s otroky, co všechno museli vydržet a nakonec stejně podlehli,tak na tomuto bych něco zas až tak nevytýkal.Film je natočen zcela podle evangelií,tak jak to tam běží a leží.Filmu přidává hodně na kvalitě hudba a jazyk,kterým je vedený celý film.Zkrátka mně jako křestanovi v tomto filmu nic nechybělo,spíše mi to hodně dalo.Ale to už záleží na každém,jak se dívá na křestanskou víru,člověk,který vidí na křestanství jenom minulost a negativní věci, tak mu ten film nemůže nic dát,protože podstata křesťanství spočívá v Kristovi a v evangeliích a ne v lidech,kteří viru zneužívali a zneužívají ve svůj prospěch.Taky bývám někdy znechucen tím, jak se církev chová,ale říkám podstata je někde jinde a tu člověk musí cítit.....
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 24.4.2011
zaujmavo spracovane, skvela kamera...
na niektore sceny som sa mala fakt problem kukat, co bolo tazke sklbit s tym, ze som nahlas citala titulky, ze nech s toho nieco ma aj babka aj maly brasko :D
no myslim, ze ktrutost tu nebola zbytocna a samoucelna...
skvele priblizenie toho, co dialo pocas velkonocnych sviatkov pred dvoma tisickami rokov, co bol jezis ochotny spravit, aby dokazal, ze nas ma rad...
ale aj celkove priblizenie toho, co sa v tej dobe dialo, realisticke vyobrazenie krutosti, ktora vtedy bola, nahlad do vtedajsej politiky...
u mna desat :)
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 29.12.2009
Skvelý film o tom ako Kristus trpel. Mel Gibson sa vďaka tomuto filmu stal katolíkom. A tie komentáre, že tam chýba zábava nechápe. Kde má byť na utrpení Krista zábava?
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 14.2.2010
Tento film nebyl natočený, aby "nadchnul". Nebyl natočený proto, aby divák viděl co nejvíce krve a masakru, jak si spousta lidí myslí. Když se jedná o umučení Krista, tak tu logicky, vypracovaný děj očekávat nelze. Děj je každému již předem jasný. Umučení Krista má hlubší význam. Chce ukázat, kolik by toho normální osoba vydržela a kolik toho snést ani nemůže.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 29.8.2007
Kdo přemýšlí o životě, tomu tento film jistě mnoho dal. Kdo přemýšlí pouze o sobě, ať jej raději ani nezakládá do přehrávače "kdo chce pochopit, pochopí". Doporučuji přečíst komentáře, je zde vidět, že přečíst Bibli, je skutečně málo. Nezáleží na tom, zda věříte, či nikoliv. Záleží na tom zda přemýšlíte. Prosím za celé lidstvo, přemýšlejte, moudrosti není nikdy dost. Děkuji...
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 18.3.2008
Tento film na mě zanechal skutečně mnoho pozitivních dojmů. Jeho vypracované scény, hudba, zvuk jsou opravdu fantastické. I když nejsem věřící, tento film je skutečným unikátem ztvárněním posledních hodin Krista. Doporučuji všem, aby tento film shlédli, aby věděli co je bolest a utrpení. Děkuji jeho tvůrcům.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 20.9.2009
Velmi pekne natocena historicka podivana.Libili se mi hlavne do detailu propracovane sceny.
Ale musim uznat,ze nektere sceny byly az dost brutalni,hlavne to muceni Krista (to by normalni clovek nemohl prezit).Ani se nedivim,ze to nektere slabsi povahy nemohli vydrzet a prchali z kin.
Muzu jenom doporocutit.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 9.5.2007
Umučení Krista je soudržný a velmi dobře udělaný film. je to podívaná! člověku je sice z několika brutálních scén dost slabo, ale opravdu vás chytí a citlivě zasáhne, což bylo asi Gibsonovým záměrem. konec novozákonního příběhu, který poznamenal naše umění na celé věky, se tu staví na roveň děl (výtvarného umění) s touž tematikou
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 5.9.2006
Film je sice krutý, ale je podle bible i když mohla být krutost té doby taková, ale to nevíme s jistotou. Myslím si, že Gibson tím chtěl lidstvu ukázat jak Ježíš Kristus za nás a naše hříchy trpěl! Je spousta filmů kde je daleko větší brutalita a nechutnost a to jsou filmy vymyšlené. Já nejsem zastánce odporností ! Ale pravdou ,že Gibson nemusel až takovou brutalitu ukazovat ! A tento film je podle zkutečnosti !!! Ať se tomu někomu líbí či ne.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 30.11.2011
Žádný jiný film mě nikdy tak hluboce citově nezasáhl. Jsem přesvědčená ateistka a násilí ve filmech mi obvykle nedělá žádné větší problémy, ale tohle bylo tak neskutečně realistické a pravdivé, že z pomyšlení na to, že se to mohlo skutečně stát (a věřím že se takové věci děly/dějí), se mi zvedá žaludek. Rozhodně si tehle film už nikdy znovu nepustím.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 23.8.2010
Dovolím si hned ze začátku oponovat proti komentáři od Mariep: "Natočení tohoto filmu mi připadá stejně "smysluplné", jako kdyby se natočil film o druhé světové válce a bylo v něm dopodrobna ukazováno mučení vězňů v koncentračních táborech. Film je vhodný pro sadisty a uchylné jedince, ale ne pro normálního diváka. Nedoporučuji, aby se na něj lidé dívali." ...nevím co je špatného na zobrazování brutality, vždyť bičování nebo ukřižování takhle skutečně probíhalo a nejsem sadista ani úchylný jedinec a přece se mi film velice líbil. Mel Gibson jen přišel s neobvyklým nápadem zobrazit poslední hodiny Ježíše Nazaretského, což se mu podle mě velmi realisticky podařilo. Film mě plně pohltil svou tuhou atmosférou, při které si každý musí uvědomit, co museli prožívat lidé při ukřižování za muka...Rozhodně film doporučuji, takto skvělý kousek nesmí zůstat bez povšimnutí.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 9.3.2024
Co se týče počátků křesťanství a náboženství vůbec, jsem víceméně analfabet, ale z mého pohledu je tohle zatraceně přesvědčivá a působivá podívaná s výbornými hereckými výkony a Mel Gibson zaslouží uznání, že našel odvahu tenhle biják vůbec natočit, protože si umím představit, že tohle se na řadě míst asi moc (nebo spíš vůbec) nelíbilo. Za mne zcela určitě palec nahoru, protože je to film "O NĚČEM" i když to něco je mi hodně cizí a vzdálené.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 18.6.2008
Uf, dobry film,aj ked ja moc biblicke filmy nemusim. Cast, kedy Krista bicuju a maso lieta na vsetky strany je strasna :) No ale keby tu neboli taketo drasticke casti, tak by z toho Mel Gibson urcite nemal taky uspech ... :o)
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 30.4.2008
Drastičnost až brutalita filmu je jen pro otrlé diváky. Dramatický děj posledních hodin Kristova života se z biblického příběhu mění na drsný horor. Neopomenutelné je ztvárnění hlavní role v podání Mela Gibsona.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 27.12.2008
Určitě to není nuda ani o ničem. Film dokáže strhnout, jsou tu velmi sugestivní scény a záběry. Souhlasím s tím, že té brutality se mohlo ubrat, ale ne zase moc, syrovost a naturalismus beru v tomhle případě jako klad. Ale jako přesvědčený ateista mám s tímhle filmem jiný problém (i když z výše uvedených důvodů ho nemůžu a nechci odmávnout jako jiné biblické agitky). Napadá mě asi trochu nečekané srovnání: Takový Křižník Potěmkin je bez diskuse milník v dějinách kinematografie. A přece to je zároveň ryzí komunistická propaganda. Podobně Umučení Krista pro mě představuje vyjímečně zdařilé filmové dílo, ale ideově mi jde proti srsti. A jelikož tyhle dva pohledy nedokážu úplně oddělit, i moje hodnocení není jednoznačné.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 24.3.2008
Ať nejsem nábožensky založenej a o ukřižování jsem toho moc nevěděl ten film na mě zapůsobil.Scény bičování na to hned nezapomenu.Opravdu kvalitně zpracováno.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 17.2.2005
Po tom, co jsem četl vesměs lehce negativní recenze na Umučení Krista, jsem velmi příjemně překvapen. Ať si říká kdo chce co chce, Gibson se stává velkým režisérem, ne-li přímo umělcem. Vizuálně dokonalý snímek, kterému na působivosti přidává skvělá hudba a také dialogy v aramejštině a latině. Každý kritizuje, že herci nemusí hrát, že nejsou propracované postavy atd. , ale účel tohohle filmu je přece úplně někde jinde. Každý kdo má srdce, musí vyjít s kina úplně ochromen. Jo jasně, chápu že to není ve všech směrech dokonalý film, ale jako celek přece funguje skvěle.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 12.6.2008
Umučení Krista, jak tady jiní podotkli film o ničem, souhlasim s nimi, ale co se taky dalo čekat, když bylo řečeno film nese poslední hodiny ježíše krista. Je to už v tom názvu, že to nebude mít žádný příběh, ale aspoň bylo vidět spoustu krve a jak to asi přibližně bylo. Určitě se s nim jenom nemazlili, každopádně i tak se mi ten film líbil i když byl jak sem říkal o ničem
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 8.11.2007
Podle mne se jedná o velmi kvalitní snímek, kterému bych vytkla snad jen to, že byl zbytečně dlouhý. Některé scény ze života Ježíše Krista se klidně mohli zkrátit, možná by i celkový dojem byl lepší. Musí se ale nechat, že tvůrci se opravdu snažili, ale scény byli popsány co "nejrealističtěji" , pokud se to tak dá nazvat. Povedl se, opravdu ano.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 2.6.2008
Příběh Ježíše Krista a jeho cesta utpením.Reálně zpracované scény a přesvědčivý výkon hlavního představitele.Odvážný a působivý nápad originálního jazyka se hodně odrazil na atmosféře celého filmu.Jediné co mi atmosféru rušilo byla Monica Belluci,která se podle mě do tohoto snímků nehodí a už vůbec ne v roli Máří Magdalény,její plačtivé scény pro mě nebyly uvěřitelné jelikož její role bývají ve většině případech prostitutky nebo manželky mafiánů nebo jiných ostřílenců :-).Další nevýhodou je ,že pro laika jako jsem já,tedy neznalce bible či evangelií hodně přicházím a myslím si že i spousta jiných diváků natom bude podobně. Jinak režie Mela Gibsona na výbornou a celkově film rozhodně stojí zato shlédnout (a to i víckrát).
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 29.11.2004
Extrém. Maximálně detailní filmové ztvárnění utrpení z týrání. Hrůzu vzbuzující realistické scény. Herecky velmi dobře sehrané. Hudba zbytečně nezveličuje záběry. Jediné co si dvolím vytknout je zpomalování záběrů v nepravých okamžicích, ale to je velmi subjektivní.
Film je základním důkazem toho, jak omezenost a fundamentalizmus potírá veškeré odlišnosti. A potírá je způsobem tak hrůzným.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 15.12.2009
No, musím říct, že takový film se nehodnotí zrovna snadno. Mě, jakožto nenáročného konzumenta téměř jakýchkoliv filmových žánrů, film dokáže uspokojit, ale "pravé" katolíky a poněkud serióznější filmové nadšence zrovna nepotěší. Budu to tedy hodnotit ze svého pohledu. Jednoznačné plus dávám technickému zpracování. Ladná a plynulá kamera vás pevně chytne a pustí až o závěrečných titulcích (alespoň při prvním zhlédnutí). Zvukaři odvedli opravdu vynikající práci - zvuk biče zarývajícího se hluboko do masa příliš neutlumí ani klapky na uších. Snaha o co nejautentičtěji vyobrazené brutální mučení Krista kape z každé krví nasáklé scény (a není jich tu málo). Jasné mínus ale patří hereckým výkonům. Šílený Mel dokáže skvěle zachytit syrovou brutalitu, ovšem zde přítomné výkony se (s prominutím) za herecké dají označit jen stěží. Obdivuji Caviezela, jak se vláčel s tím "autenticky" 80tikilovým křížem a následně se vypořádal s vykloubeným ramenem, ale těch pár uhrančivých pohledů a chvil postávání ... To samé většina dalších postav. Navzdory tomuto faktu jsem si film celkem (opět s prominutím) "užil".
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 10.6.2004
První film kde jsem doopravdy někoho litoval.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 8.4.2008
Tenhle film mě,přiznám se, kapku zklamal. Slyšela jsem,že po jeho shlédnutí davy lidí propadaly depresím a chtěli se zabít. Mě se nic takového nedělo,asi proto,že nejsem věřící. Jinak je to teda natočený mistrně,na citlivější povahy to asi zapůsobit může. Mě ale víc mrazilo třeba z PIANISTY. Oni to vlastně oba byli Židé...
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 3.6.2009
gibsonove efekty
další dobrý film z produkcie mela gibsona. pre niektorých je príliš drastický. taká bola realita. dosiaľ nebol ani jeden film o kristovi, ktorý by sa venoval len poslednému dnu jeho života. aj v iných filmoch bol ukrižovaný, ale nebolo tam toľko krvi. režizéri vedeli, že to nemôžu divákovi podať v takejto forme. A mel gibson to zobrazil síce realistický. Len sú tam niekoľko vecí ktoré mi vadia.
Konktétne tam ide o to, ked krista odnašajú z getsemanskej záhrady. Ze ho prehodia cez mestske hradby, okolo krku mu visí reťaz. V skutočnosti by si polámal väzy. a dalšie detajly, ktoré sú prehnané.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 6.11.2007
I přesto, že jsem ateista a osobnost "svatého" anarchisty Ježíše Krista je mi celkem lhostejná, jisté kvality tomuto snímku nelze v žádném případě upřít. Myšlenku zde nehledejte, náboženskému fanatikovi Gibsonovi šlo jen o co nejvíc brutality a gore, toť vše. Díky moc pěkné výpravě a skvělému soundtracku se to dá shlédnout i vícekrát.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 25.3.2008
Velice zajímavě natočeno.Originální použití jazyka dodává filmu na větší působivosti a atmosféře.Brutální a krvavé scény převažují a dodávají filmu dosti děsivou a morbidní atmosféru,ale nelze jim upřít snahu o co největší faktografické zachycení starověkých reálií a věřme tomu,že tehdejší společnost drsná opravdu byla...Rozhodně velice zajímavé ztvárnění posledních dnů Ježíše Krista a jeho ukřižování...
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 1.4.2008
Pokusil bych se odhlédnout od faktu, že jsem věřící, a ohodnotit film co možná nejobjektivněji. V prvé řadě bych chtěl vyzdvihnout čtyři věci: 1) Obsazení a herecký výkon Caviezela (to prostě nemá konkurenci), 2)perfektní kostýmy, 3) naprosto věrohodně podaný příběh bez žádných úprav z režisérovy hlavy a 4) fantastickou myšlenku ponechat originální jazyk. Na druhou stranu se mi ale při nekončících scénách z mučení kolikrát skoro až zvedal žaludek. A trochu mě i zarazilo, proč se katolík Gibson tak extra věnuje právě mučení a bolesti a vzkříšení na konci proběhne v jedné minutě. Z Umučení Krista mám tak víceméně smíšené pocity, ale rozhodně ho považuju za kvalitní film, který na mě dost silně zapůsobil.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 12.9.2004
Je to pro mě poněkud obtížné psát k tomuto filmu komentář. Byl tento film natočen jen pro věřící nebo i pro nevěřící jako jsem já?
Nechápu, jak mohl měsíčník Premiere dát tomuto filmu 2 hvězdičky z pěti.
Bibli jsem nečetla (a je mi tak trochu stydno) a vidět mnoho krve, utrpení a bolesti, to není nic pro mě...
Radši tedy nebudu o tomto filmu nic říkat, podívejte se na tento film raději sami a já si ráda přečtu vaše názory...
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 18.5.2004
Tohle je prostě typický příklad americké komerce. Chápu, že se film jistě snažili udělat co nejvěrnější. Krutost a násilí vůči Kristu jsou tam všudypřítomné a docela bych se divil, kdyby to co v tom filmu musel absolvovat Ježíš, někdo přežil. Samozřejmě s výjimkou ukřižování, to ne :). Je vidět, že se Mel Gibson za svoji hereckou kariéru něco naučil a musím přiznat, že je to silný snímek, nicméně je to americký pohled, nikoli celosvětový a kromě mučení film nemá co nabídnout. Věřící tím určitě nadšení nebudou. Těžko si lze jen domýšlet, jak moc se mučení podobá realitě. Asi bych to shrnul slovy:"Dejte jim co chtějí!". Dokonce jsem i slyšel, že kvůli tomuto filmu spáchalo několik lidí sebevraždu.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 29.5.2004
Hlavní je si uvědomit, že film zobrazuje posledních pár hodin Ježíšova života, které opravdu probíhaly, jak probíhaly, i když se to mnohým nelíbí!
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 11.1.2005
kruté
Tak jsem přemýšlel proč vlastně tento film byl natočen. Ztvárnění příběhů a osudů Ježíše Krista už bylo mnoho. Šlo snad skutečně o komerci a co předvedení, co možná největší míry brutality? Film už podruhé vidět nemusím.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 6.7.2008
Exkurze do mučírny,
nic víc. I když se objevují snahy o propracovanou psychologii, spíše vše vrcholí v zaměření na prožívanou bolest. Hádám, že Gibsonovi šlo hlavně o tohle a to se mu podařilo na výbornou, bohužel to postrádá chutnější šťávu.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 10.2.2005
odvaha
Najdi odvahu a koukni se na to,stojí to zato,rozšíříš si obzory,pochopíš nepochopitelné a stále se budeš ptát co tím chtěl tvůrce říci.Nějak tak to jistě bylo,ježíš jistě trpěl,to nikomu nebudem brát,ale vše založené na utpení jednoho člověka a spoustě krve a vše tak nádherně přehnané až to bije do očí.Herecké výkony jsou na velmi dobré úrovni,kamera a vše ostatní ujde.Nevím kdy najdu chuť vidět to jěště jednou.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 3.8.2008
Není to tak dávno,co se název tohoto filmu sklonoval ve všech pádech a mluvili o něm i ti,co se jinak o kinematografii nebo náboženství nezajímají.Myslím,že vyvolat takový humbuk se podaří málokterému snímku,proto je tento film už navždy zapsán do historie světové kinematografie.Stokrát zpracované téma je tentokrát podané opravdu netradičně.Sází na brutalitu a krev,což se každému nemusí zamlouvat.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 4.1.2015
Zatraceně realistické pojetí posledních chvil Ježíše. Nevím jestli se Gibson chtěl přiblížit skutečnosti, nebo si libuje v takových detailech krve.... Ale jako film docela dobré
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 25.5.2008
Mela mam sice rad, ale tenhle vil mi pres povedenou stylizaci k srdci neprirostl. Vlastne je o nicem, ac ma byt o nejvetsi udalosti v dejinach krestanskeho sveta.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 28.11.2007
Mel po Statečném srdci opět dokazuje,že je mistr nejen před kamerou,ale i za ní.Má vše natočeno velice bravurdně,ale tento příběh zná snad každý.Proto mám radši Statečné srdce nebo Apocalypto.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 12.9.2007
O Ježišovi sa tu toho veľa nedozviete. Krvi a brutality sa Vám dostane, dej nič moc a toľko krvi z jedného človeka - to je aj na mňa moc - a krvavé scény mi, podotýkam, vôbec nevadia... Len by človek musel mať tak aspoň 20 litrov krvi a kožu ako hroch aby to, čo je prezentované vo filme vydržal... (hlavne pri tom bičovaní) Gibson chcel naozaj navodiť len súcit s Ježišom a ukázať, ako trpel "za naše hriechy". Ináč tu nie je nič prelomové ani nové.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 26.5.2004
Myslím, že téma vykoupení člověka je dostatečně silné, které asi vdycky "zachytí" (proto tak veliké ospěvování některých věřících). Ale film sám o sobě je plochý a slabý.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 13.3.2012
Film jsem zhlédl spíš ze zvědavosti kvůli popularitě v obou smyslech tohoto slova než vyloženě ze zájmu o dílo nebo téma. Chvílemi je opravdu hodně drsný a divák váhá, kdy je to herec a kdy figurína.
Jestli tohle všechno opravdu podstoupil, pak mi ho je líto, ale ty řeči, že svým utrpením vykoupil nás všechny nikdy nepochopím.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 2.9.2008
Zdá se to jen mě, nebo je Mel Gibson lehce zvrácený a libuje si v krvavých scénách? Já jsem totiž toho názoru, že asi dostává na filmovou krev slevu, tak jí v žádném svém snímku nešetří:)Co k Umučení Krista říct?...Byl to hezký pokus. Sice je tam hezkých momentů jen pár, ale najdou se. Jinak režisér Gibson má i své lepší dny:) No a když tento snímek viděla na Velikonoce moje babička prohlásila, že ve slunce seno byly teda ty náboženský příběhy lepší. Vždyť to všichni znáte:" Pojď dítě, pojď pojď, neboj se"...:-D
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 17.4.2006
Mohlo to být lepší.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 7.4.2007
Namluvilo se o tom hodne a vzhledem k tomu, ze se nepovazuju za sadistu, tak je to opravdu bida. Gibson natocil lepsi veci a tady jenom mrhal talentem na krvi a brutalite. Uplne zbytecny film.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 16.5.2008
Hlavní role je ztvárněna fakt dobře, ale jinak je to nuda od začátku do konce. Věří film spíše pobouří a ostatním nic nepřinese, tak nevim komu je určen..
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 17.8.2010
Prvních 5 minut filmu bylo zajímavých (scéna se Satanem). Zbylé 2 hodiny jsem nějak postrádal logiku lidí, kteří do toho dali tolik peněz a námahy. Myslím, že lidé, kteří po shlédnutí toho filmu spáchali sebevraždu, něvěděli o náboženství vůbec nic, jenom měli slabší nervy a nešla jim vypnout televize.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 25.12.2005
Tak nevím,
pominu-li, že jsem film nebyla schopna dokoukat - a to nikoli kvůli zbytečné brutalitě ( ačkoli jsem musela stírat z brýlí části Kristovy zkrvavené kůže ), nevidím nic, co bych měla chválit.
Snad jen vizuální stránku, ta mi přišla dokonalá. No a dobře, na to, že je Gibson v podstatě herec, nerežíruje tak špatně.
A ten zbytek ? Škoda slov a drahého času přítomného štábu.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 18.2.2005
poslednich dvanact hodin krista ale proc to muselo bejt zrovna vecer..nelibilo se mi to
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 24.10.2008
Tento film je prostě jako katolická Bible sama. Uvádí jen symboly, zprofanované scény a to vše s určitou strnulostí a dogmatičností. Ježí přijde tam, řekne nějakou hlášku, přijde nějaký jiný a řekne jinou hlášku atd. atd. Rovněž se snaží ukázat co nejsilněji utrpení, prostě zapůsobit. Jenže to je těžké, když si divák nedokáže vyvinout k postavám určitý stav jako k živým lidem - jsou mu strašně odcizeni, nebere je jako lidi, ale jako řvoucí kusy masa. Jediná v tomto ohledu vydařená scéna ukazující Ježíše jako živého člověka je ta se stolem a Marií - jenže ta je jediná, ani ne tříminutová. Být zde takových scén víc, má film mnohem větší sílu, nehledě na to, že Ježíš, tj. symbol všeho dobra, zde je ukázán spíše jako tvrdohlavý anarchistický maniakální egoistický masochista, kterému jde jen o to, všechny pořádně nasrat - takže asi jedinou jakž takž sympatickou osobou je zde Pilát Pontský, který užívá rozum a působí jako pilíř řádu v celém tom chaosu okolo. No, a ono, zmasakrované lidi jsme už viděli v tolika filmech, že to prostě nezapůsobí bez silného a silně natočeného příběhu...
Ve zkratce: Jedna jediná scéna Royova vykoupení z Blade Runnera má větší sílu než celý tenhle film.
Nicméně, kladně hodnotím natočení v původním jazyce.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 15.6.2007
Tak tenhle film mi ležel doma hodně dlouho, vůbec se mi do něj nechtělo a potom jsem se nadechla a statečně (vážně nevím, proč mám pořád pocit, že bych mohla prošvihnout něco úžasného) zhlédla, i když mnohdy se značným přemáháním. Nejsem žádný náboženský blouznivec, bibli jsem sice kdysi dávno přečetla (spíš ze zvědavosti a tak nějak jsem si myslela, že to patří k všeobecnému vzdělání). Ale tenhle morbidní film v podstatě není ( podle mě) ničím jiným než nekonečnou ukázkou sadistického mučení se všemi detaily.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 25.5.2007
Samoúčelná brutalita, spousty krve a nuda. Ne že by mi brutalita ve filmu vadila , ale zde to postrádalo jakýkoliv smysl a mohlo to snad působit jen na věrné ovečky. To ostatně byl zřejmě záměr a tak křesťané si možná mnou ruce, ale mi ostatní normální lidi můžeme konstatovat, že úplně každý film natočený na toto téma, byl lepší.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 4.11.2008
Film nepřináší nic. Zábava....nikde. Nějaké poselství....nikde. Nějaké umění....nikde. Nikde nic.
Připomíná mi to pornofilmy. Tam se také nic neděje, pouze souloží. Jediným cílem těchto snímků je dokonale vykreslit nějaké sexuální praktiky a názorně je podat divákovi, který se následně pohledem na ně nezřídka vzruší.....Kdopak se asi vzrušuje u Umučení Krista??
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 5.8.2006
Mel Gibson se totálně zbláznil!
A to fakt. Tento film je prostě ubohý. Neříkám to proto, že jsem odpůrkyně křesťanství, což skutečně jsem, říkám to čistě objektivně. Podívala jsem se na něj, přiznám se, čistě ze zvědavosti, neboť o jeho kontroverznosti se vedly sáhodlouhé debaty v tisku i na internetu. V tomto smyslu opravdu nezklamal. Bohužel, jak se říká, méně je někdy více.
Film není špatný kvůli obsahu (pro mě sice žádný hluboký význam nemá, ale jsem člověk tolerantní a na film s touto tématikou se klidně podívám, proč ne). Tento film je špatný pro své podání. Brutalita ve filmech mi nevadí, jsem dost otrlý divák. K některým žánrům to vyloženě patří. U béčkových hororů je to dokonce sranda (u filmů typu "had žere lidi a podobně se dobře bavím a nejsem sama :-)). Jenže v tomto případě vyznívá film velmi nerealisticky, což zde určitě nebylo záměrem, protože toto zjevně neměl být béčkový horor, ostatně tohle by nebyl snad ani "déčkový". Kdyby například nebohého Ježíše takto bičovali, jak to v tom filmu předvedli, tak by se žádného křižování vůbec nedožil. Bohužel, nelze to brát ani jako parodii, protože sranda to také není, spíš nebetyčná nuda. A řekla bych, že ani většina věřících z tohoto filmu nadšená není a dá přednost spíše jinému filmu se stejným námětem. Mel Gibson prostě ztratil veškerou soudnost..
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 31.3.2018
Pitomý film plný krve
Gibson chtěl kázat věřícím jak kristus trpěl na kříži, asi se mu to pevedlo. Gibson je pašák, film mu vyděal balík a věřící mu to proplatili. Kdo nevěří ať tam běží a tak běželi do kina podívat se na příběh stvořený podle bible. bibli napsali lidé dávných dobách, tehdy mysleli že přírodní úkazy způsobuje bůh,podle bible byl natočen tenhle film a podle bible svět vzdnikl před pár tisíci lety nebo tak nějak a dinosauři žili spolu s lidma a země je placatá a zlo bude potrestánoa dobro zvítězí a bůh je věčný. Jenže kdo stvořil boha??? To jsou otázky na zamyšlení.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 6.7.2005
U mňa si skončil!!!
V tomto filme sa naplno prejavili sadomasochistické chúťky Gibsona. V tomto filme sa vyžíval, no ja som sa pri ňom dosť nudil. Môžem povedať, že to bolo najhoršie spracovanie života (resp. jeho konca) Ježiša Krista, aké som kedy videl. Brutalita, násilie, krv. Tento film rozdelil svet na dva tábory: obdivovateľov (čiže katolíkov) a ľudí, ktorým sa film nepáčil (židom, moslimom...).
Okrem kontroverzie tento film nič nepriniesol, nič mi nedal a Gibsona, ktorého som mal ako herca rád, ma výrazne sklamal a reputáciu si bude musieť ešte dlho naprávať.
Tento film neodporúčam sledovať ľuďom, ktorí ešte nemajú "vymité" mozgy svojou katolíckou vierou. Katolíkom už asi nepomôžem, im sa páči každý film (aj keď brak), ktorý oslavuje Krista...
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 21.8.2010
"Film "
Hrozný film, který má za cíl jediné - získání peněz pro Mel Gibsona, který sám po dotazech novinářů řekl " ten film jsem natočil proto, aby lidi viděli jaký jsem špatný chlap",. Nyní se pan Gibson ve svém luxusním sídle směje tomu, jak lidé chodí na jeho spektákl plný krve a sadistických scén a ještě zaplatí za to, aby se na ten jeho film mohli podívat, z čehož mu plynou tučné zisky.
Paradox který je smutný u filmu, který má být o muži, který se obětoval. Nevím proč se na tenhle film lidé dívají - já jsem ho v průběhu sledování vypla(když se tam začly objevovat brutální scény). Sledování filmu je ztráta času, raději si o Kristu přečtu knihu. Natočení tohoto filmu mi připadá stejně "smysluplné", jako kdyby se natočil film o druhé světové válce a bylo v něm dopodrobna ukazováno mučení vězňů v koncentračních táborech. Film je vhodný pro sadisty a uchylné jedince, ale ne pro normálního diváka. Nedoporučuji, aby se na něj lidé dívali.
Poznámka: Komentáře jsou řazeny podle počtu dosažených bodů jednotlivých členů, kteří je psali. To znamená, že čím více bodů má člen, tím je jeho komentář výše.10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film