Film vzniknul podle známého románu Simona Mawera, ale podle všeho se jím inspiruje pouze volně. Dění na stříbrném plátně by se totiž bývalo bez brněnské vily Tugendhat zcela obešlo, neboť prioritou se stává vztah mezi Liesel Landauerovou, manželkou bohatého podnikatele, pro kterého nechal von Abt vilu navrhnout, a její nejlepší kamarádkou Hanou. Takže ano, budeme svědky nevěry, masturbace i lesbického sexu. Na pozadí přitom sledujeme chod dějin 20. století v Československu. Připadává vám zajímavé, že jsou servírovány v kombinaci se vztahem těchto dvou snad až příliš dobrých kamarádek? Pak čtěte dál.

Hodně zamrzí, protože z čistě řemeslné stránky není Skleněnému pokoji prakticky co vytknout. Z tohoto pohledu se režisér lepší s každým dalším projektem. I když je fakt, že některé momenty jsou vyvedeny přesně podle několikrát viděného mustru. Nejideálnějším příkladem bude asi opětovné setkání Hany a Liesel po mnoha rokách odloučení, během kterého si holky posílaly dopisy, ve kterých nechyběly pikantnosti o vzájemné fyzické přitažlivost. Setkání doprovází tklivá hudba, což vlastně nepřekvapivě vyústilo v to, že se pár diváků (zřejmě těch, kteří mají hodně nakoukáno) v sále neubránilo hlasitému smíchu.
Skleněný pokoj v této podobě v podstatě nemá ani žádný symbolický význam. Ono když zajdeme trochu do extrému, tak jakkoliv je vila Tugendhat pozoruhodnou stavbou, dalo se očekávat, že vybudovat kolem ní pozoruhodný příběh nebude nic jednoduchého. Takže jestli se třeba někdy dočkáme hraného celovečerního projektu kupříkladu o Tančícím nebo Faustově domě, doufejme, že vedle lesbiček nabídne i ucelený a napívaný příběh. Vždycky je hezké, když se v českém filmu objeví známé hvězdy, leč evidentně to zase ještě nezaručuje, že budeme svědky výjimečné podívané.
FOTO: Bioscop