
Nechce se příliš věřit tomu, že Návštěvníci 3 spadají do stejné série, kterou začali Návštěvníci. Nechce se ani věřit, že pod celou trilogií (plus tímto) je podepsán jeden a ten samý


Za to může do značné míry i jaksi nerovnoměrné svícení, které přidává Návštěvníkům 3: Revoluci na televiznosti, a také umístění kamer … prostě z technického hlediska je tenhle biják na vodstřel. Navíc výrazně ubylo srandy. Vzhledem k takové té dobře známé francouzsko-anglické rivalitě se bude patrně nejúsměvnější vtípek vztahovat právě k tomuto tématu. Trojka jinak nechává vzpomenout na nejpovedenější jedničku prakticky jen v minimálním množství hlášek a momentů. A v maximu z tohoto minimálního množství je ale extrémně přehaná. Takže můžeme být rádi alespoň za to oslovení ‚parchantě‘.
Naopak nemůžeme být rádi za neustálé opakování repliky „Hurá – není to církevní“, jelikož

Návštěvníci 3: Revoluce jsou typickým příkladem toho, jak to dopadá, když natáčení není pečlivě naplánované a zorganizované. Vlastně lze považovat za takový malý zázrak, že se nakonec podařilo dát dohromady smysluplný příběh (o té Francouzské revoluci byste si však možná přeci jen měli něco dopředu přečíst), který si ovšem zjednodušuje všechno, co může. S postavou kouzelnice se dalo pracovat, s možnou záměnou Godefroye s Jucquouillem (ve smyslu pán-sluha) se dalo pracovat, se závěrečným přesunem v čase do období jednoho z nejtemnějších období lidských dějin se dalo pracovat … a hlavně se mělo pracovat tak, aby měl film nějaké důstojné vyvrcholení a ne abychom uprchli pryč těsně před ním. Možná trochu škoda, že ten podtitul Revoluce neodkazuje třeba na Kubánskou revoluci s Fidelem Castrem a Che Guevarou. Tam by se asi nabízel prostor pro vtípky všeho druhu, snad tedy kromě takových, jaké jsou v Návštěvnících 3 k vidění ve scéně mezi závěrečnými titulky a v té po nich. Ty všemu opravdu nasazují korunu (bohužel jenom pomyslnou).
FOTO: Bontonfilm