Recenze: Na vlásku šťastně až navěky

Vydáno dne 23.07.2012
Krátkometrážní dodatek začíná tam, kde původní pohádka od Disneyho skončila.
V království panuje slavností nálada před velkým okamžikem, kdy do sňatku manželského mají vstoupit princezna Locika a bývalý zbojník Flynn. Nevěsta s nádhernýma očima je i bez zlatých vlasů krásná jako obrázek, zatímco ženich vypadá jako kavalír. Všichni hosté v obřadní síni jsou dojati a nadšeni nad právě oddávajícím se párem před farářem. Vedle nich stojí chameleon Pascal a oř Maximus, který drží na polštářku snubní prsteny. Pestrobarevné květiny vyhazující Pascal z košíku, rozdráždí natolik Maximův čenich, až kýchne a snubní se prsteny se zakutálí daleko pryč z obřadní síně ven. Následuje strastiplná honička obou hrdinů tohoto snímku za prsteny dříve než osazenstvo a oddávaný pár zjistí, že zmizely.

Přiznám se, že považuji původní pohádku Na vlásku (Tangled) z roku 2010 za jednu z nejpůvabnějších a nejzajímavějších počinů Disneyho studia od dob uvedení Lvího krále do kin. Jednalo se sice o předražený animák, který se vyráběl šest let, ale výsledek stal za to. Jeho šestiminutový dodatek k závěrečnému dějství je spíše takovou příjemnou oddechovkou s humorem, kde si hlavní role urvali pro sebe dva jediní nemluvící ve filmu – chameleon Pascal a kůň Maximus. Jejich výrazy v obličeji však říkají vše, a proto celý snímek stojí na jejich vytřeštěných, užaslých a komických grimasách. Honička za prsteny v ulicích království je zábavná a nápaditá. Připomněla mi staré animáky od produkce Hanna-Barbera, kdy na hlavního kreslouna padá co se dá a on stále běží dál. Příběh není geniální, ba je dokonce až moc jednoduchý a přímočarý. Ani po grafické stránce to není žádná sláva, spíše producenti šetřili, na čem se dalo. Každopádně je to příjemný dodatkový snímek, který sice ne každému otevře naplno smíchem bránici, ale je to příjemná oddechovka na vypnutí mozku a potěší.

Tento snímek bych zařadil do jedné škatulky spolu s dalšími krátkometrážními fláky posledních let jako Shrekoleda, Kung Fu panda slaví svátky, Šťastný a veselý Madagaskar, Šmoulokoleda atd.

PLNÁ VERZE V ČEŠTINĚ KE SHLÉDNUTÍ:

Na vlásku šťastně až navěky CZ