Ono věřit bezmezně někomu za takových okolností není snadné. Nicméně když Riley zachrání před zombíky z klece ženu jménem Slack, není nejmenších pochybností o tom, že se do něj jaksi zakoukala, přičemž je jedině dobře, že se to neřeší jako samostatná dějová linie. Oživlí mrtví nejsou nejchytřejší, takže k odlákání pozornosti bohatě postačí „skyflowers“ neboli ohňostroje. Avšak nikdy je nelze podceňovat, jelikož v jejich řadách nachází se obrovský černoch nazvaný nikoli John Coffey, nýbrž Big Daddy (Velkej taťka s tváří Eugenea Clarka), který projevuje určité známky inteligence a nerad vidí ostatní svého druhu s prostřelenou hlavou, což z něj dělá nesmírně zajímavou postavu, jakých se v Zemi mrtvých vyskytuje několik.
A všechny jsou výtečně obsazené, především John Leguizamo coby Cholo. Výjimku tvoří možná Simon Baker v roli Rileyho, i když ostatním to zřejmě přijde v pořádku, jelikož sám tohoto herce nemám zafixovaného jako Mentalistu, nýbrž jako Guye z této komedie. George A. Romero, jenž mimochodem opět nezapře cyničtější smysl pro humor, stihnul obsadit Dennise Hoppera, jemuž hraní záporáků nikdy nedělalo problém, akorát Kaufman začne být až příliš čitelná figura, v níž není moc co hrát. Naopak Robert Joy postiženého Charlieho vystihnul výborně a do příběhu rozhodně zapadá, což vlastně platí pro všechny zúčastněné. Méně pozoruhodné postavy to obvykle schytají hned (liliput, Motown, …). Zato Joanne Boland, trochu neférově pojmenovaná Pretty Boy, jest velice platná, což platí dvojnásob pro Asiu Argento, jejíž role teď jakoby převzala Michelle Rodriguez.
Země mrtvých je krvavý a násilný počin, takže se cítím trochu provinile, když tvrdím, že se na něm složitě hledají nedostatky. Tím nejvýraznějším bude nevychytané tempo, protože záběry tvůrci málokdy nechají dozrát, což je při té spoustě dialogů místy dost nepříjemné. Stejně jako skutečnost, že se většina filmu odehrává v noci. Samotná postapokalyptická atmosféra se ovšem povedla v podstatě na výbornou, přičemž ještě působivější, to nutno znovu zmínit, patrně bude právě v době pandemie. George A. Romero by ji s velkou pravděpodobností využil coby inspiraci pro svůj další zombie biják, kdyby k tomu dostal příležitost. Nicméně i tak se coby stvořitel zombie (sub)žánru nesmazatelně zapsal do historie kinematografie, tak jako třeba Greg Nicotero, jenže se znovu postaral o maximálně precizní SFX makeup.
P.S.: Samoan v Zemi mrtvých zanechává větší dojem, než ti v Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw, jakkoli by s tím The Rock určitě nesouhlasil.
INFORMACE O BONUSOVÉ SEKCI JSOU K DISPOZICI TADY
FOTO: cinema.de