Pamatujme, že se nacházíme v roce 1946, tudíž není divu, že přítomnost Němců je pro Angličanku stejně pobuřující, jako samotná existence černochů pro členy Ku Klux Klanu. Ve velmi pěkné scéně u stolu si to spolu manželé Morganovi vyříkají. Ale co se nestane. Ona začne být postupně čím dál tolerantnější. A když zjistí, že i Lubertovi bojují s velikým zármutkem, jdou veškeré hejty okamžitě stranou. A jelikož Lewis je pořád někde pryč, naskýtá se prostor pro vášnivou nevěru. Avšak dcera se tajně stýká s mladým nacistou, který se nehodlá jen tak smířit s tím, že válka skončila porážkou.
Film vzniknul podle knihy Rhidiana Brooka, kterého inspirovalo vyprávění vlastního dědy. V tom bychom mohli spatřovat první kámen úrazu, protože se dalo čekat, že asi nebude chtít ukazovat svého příbuzného v nějakém špatném světle. Takže co se charakteru týče, postavy jsou naprosto jednoznačně definovány. Lewis je takové naivní dobračisko, které si ani neříká: „Přece by mě moje krásná manželka nepodvedla s tím ovdovělým statným člověkem, který se k ní chová hezky, protože tuší, že má šanci ji dostat.“ Naopak Stefan se opravdu chová k Rachael hezky a kvůli jeho ztrátě s ním svým způsobem můžou divačky také soucítit, ale postupně bude zřejmě většinou vnímán jako někdo, kdo hlavní hrdinku možná jenom využívá a rozbíjí manželství, které by zasloužilo druhou šanci.
Keira Knightley je znovu úžasná a jenom potvrzuje, že se jedná o všestrannou herečku, která dokáže zahrát a pozvednout opravdu jakoukoli postavu. U Jasona Clarkea to bude poněkud složitější. Tahle úloha ve Zraněných srdcích bude patrně jednou z jeho nejlepších, protože jinak jakoby měl trochu problém s tím vybrat si pro sebe správný projekt. Respektive si neuvědomuje, že jsou role, do kterých se prostě nehodí. Trojúhelník doplňuje Alexander Skarsgård (Legenda o Tarzanovi), který tentokrát určitě přesně splňuje to, co se od něj čekalo.
Režisér James Kent minule nadchnul skvělým Testamentem mládí. Ve Zraněných srdcích se mu tolik nedaří věrohodně servírovat dobovou atmosféru. I kvůli tomu, že z hlediska vizuální stránky si tentokrát docela naběhnul, protože tento počin posouvá více k filmové Červené knihovně. To se pak může klidně stát, že se spolu dvě postavy vyspí, manžel v ten moment přijde domů a obě se tváří „nenápadně“, že skutečně musí být úplně hloupý, když jejich pletky neprohlédne. Prakticky jediná dramatická scéna postrádá ryzí napětí, neboť cílovou skupinou mají být divačky 30+. Tedy se musíme spokojit s momentkami typu „romantický výlet do lesního domečku.“ A v závěru pochopitelně nemůže chybět patetická zpověď. No jo, jenže my přece už někde od 20. Minuty víme, jak to všechno dopadne.
Zraněná srdce by nebýt té hvězdné trojice v čele s Keirou Knightley spíše připomínala jednu část nějakého televizního seriálu, klidně toho s názvem „Tuctovější manželská nevěra v průběhu věků“. Třeba takový jednou vznikne a epizodu z Divokého západu bude režírovat Takashi Miike. Ale to sem úplně nepatří. Zamrzí, že se toto dílo nesnaží tu v dnešní době už tisíckrát obehranou zápletku něčím ozvláštnit. Prostor na to určitě byl. Divačky však s velkou pravděpodobností budou po zhlédnutí stejně spokojené. A dovedu si představit, že i mezi diváky by se našlo dost těch, kteří by se díky Keiře na Zraněná srdce podívali minimálně ještě jednou.
P.S.: Film je k vidění jak v běžné distribuci, tak v rámci regionálních ozvěn Febiofestu.
FOTO: CinemArt