Jelikož Kronika nám umožňuje prozkoumat maximálně propracovanou mytologii, a to tvůrci ještě v závěru tvrdí, že některé události byly popsány jen stručně, a tak přikládají seznam dostupných děl, která je dále rozšiřují. Samotná kniha je rozdělena do čtyř kapitol – Mýtus, Pradávný Azeroth, Prastarý Kalimdor a Nový svět. V závěru se nacházejí vysvětlivky, což naštěstí nejsou další doplňující informace, neboť pak by byla Kronika značně nepřehledná, nýbrž pouze původní anglické názvy různých pojmů. V úvodu si naopak stručněji vysvětlíme jiné důležité pojmy, představeny nám budou také říše bytí i obyvatelé vesmíru a různé, dále se štěpící rasy. A těch tedy v tomto fantasy světě není úplně málo.
Jsou tu Páni Prázdnoty, Naaru, Titáni, Plamenná legie, anubidové, Staří bohové, Strážci, Bohové divočiny, nemrtví, Elementálové, démoni, pochopitelně nemůžou chybět elfové, n’raqi (známí též jako Beztvářní), aqirové, Vytepaní, hlinění, tol’virové, mogu, draci a protodraci, Ásové, Vanové, trpaslíci, Souhvězdní, trollové, eredarové, draenei (vypovězení), Mo’argové, duchové, obři, vrtulové, kvaldirové, Páni pekel, golemové, lidé, jalgarové, srstnatci, kentauři, Zandalari, Drakkari, Amani, Gurubashi, mantidi, pandareni, grummlové, saurokové, Nebešťané, (bílí) tygři, hozenové, bájmistři, jinyu, yaungolové, taureni, Soumrační, worgeni, dryády, druidové, gnómové, gnollové, kolbodové, hmyzí obludy, Skarabové, Wildhammerové, černokněžníci, Goblini, Anvilmarové a další.
Ani v Pánu prstenů toho jistě nebude tolik. Proto se určitě vyplatí nedělat ve čtení příliš dlouhé přestávky, jelikož se může stát, že nebudete přesně vědět kdo, kde a co. Některé již uvedené skutečnosti budou sice připomenuty, ale rozhodně to není pravidlem. Opakovaně jsou akorát předkládány mapy, neboť ve světě Warcraftu dochází ke změnám opravdu, opravdu často. Neškodilo by tedy, kdyby jich bylo ještě o malinko více. To platí i pro úžasné kresby, z nichž některé vypadají, jako by se o ně zasloužil sám Frank Frazetta. Fakt pěkné.
Ale jak tak člověk obrací přečtené stránky, začne mu docházet, že World of Warcraft v podstatě do značné míry kopíruje skutečný svět. Jakoby tvůrci až příšliš často vybírali události z historie světa a jenom je poupravili. Neřekl bych, že to má být sofistikovaná alegorie, leč spíše snadný způsob, jak si vynahradit nedostatek tvůrčí invence. Vždycky je totiž snadnější vycházet z něčeho, než začínat úplně od nuly. Stejně tak nemohou popřít inspiraci mexickými, egyptskými, řeckými, čínskými a některými dalšími starověkými a středověkými mýty. Jindy některé elementy hodně připomenou konkrétní filmy či díla známých spisovatelů (např. H. P. Lovecrafta).
FOTO: Nakladatelství CREW