Do jeho zjevení kontinuita sice občas drhne, nicméně od jeho přítomnosti se Sudá a lichá změní ve víceméně bezduchou a bezkatarzní vybíjenou, která předkládá divákům a divačkám zas a znova to, co v podání pánů Hilla a Spencera viděli předtím už několikrát. Slapstickové spráskávání záporáků na hromadu není něco, co by mělo dospělého diváka opakovaně nadchnout. Na rozdíl třeba od zběsilých bojových choreografií s Jackiem Chanem, glosování a hláškování Setha Rogena, nepředvídatelného počínání Johnnyho Deppa v roli Jacka Sparrowa, objevování nepoznaného s Mickem Dundeem/Paulem Hoganem nebo zbourání se s bandou ve Vegas/v Bangkoku/na třetí. A samozřejmě nesmíme opomenout využívání „velmi speciálního souboru dovedností“ v podání akčního Liama Neesona.
Je holt jiná doba a s věkem se mění i názory. Když jsem se teď na tuhle komedii dival, uvědomil jsem si, že jsem ji viděl už někdy v polovině devadesátek a byl jsem z ní nadšený tolik, že jsme dlouhé měsíce poté s bráchou opakovali některé gagy a hlášky. Především vybíjenou na Řekově lodi a situaci kolem pistáciové zmrzliny, která – oproti ostatním pěti příchutím – prostě došla. Tím se vlastně dostáváme k tomu, že bijáky uvádějící dvojici Terence Hill a Bud Spencer budou ve větší míře populárnější u dětí (které se k nim ovšem kvůli těm příjemných zážitkům vrací i v dospělosti). A druhá věc je, že Charlie má s Johnnym obrovskou trpělivost, přestože se k němu nechová nejlépe – nedopřál mu zbaštit fazole s cibulkou, přechytračil ho v převlečení za jeptišku a ve finále odvezl jeho zbožňovaný kamion, který zřejmě prodal. Později sice dojde na jejich vzájemný souboj, jenže ten rozhodně není motivován nějakou velkou záští.
Sudá a lichá obsahuje několik vtipných momentů a sekvencí. Vedle už zmíněných se jedná o sázku s pomerančovou šťávou; první rvačku v bistru, jejíž choreografie jest solidně propracovaná, ačkoli byl rozhodně protor ji ještě vyšperkovat; dále volání v telefonní budce, kdy oba aktéři stojí vedle sebe (čili zase Johnnyho výsměch Charliemu, se kterým se přece neměl znát, ale potřeboval ho na popud nadřízených zlákat ke spolupráci, takže celý příbuzenský vztah působí dosti nepravdivě). A vynechat nesmíme dialog: „Ty nejseš Sam.“ Odpověď: „Ne? Tak na mě schválně zavolej, jestli se ti ozvu.“ Nadsázka tedy, stejně jako při dalších hillovsko-spencerovských kouscích téměř všudypřítomná, jenže nikoli nejoptimálnějším způsobem využívaná.
FOTO: cinema.de