Recenze: Jak přežít single

Vydáno dne 18.12.2016
Zpočátku to vypadalo na další méně snesitelný počin á la Jedna za všechny. I v Jak přežít single hraje krásná Leslie Mann, nicméně z tohoto filmu, který je teď k dispozici na DVD, se postupně stává velmi příjemná podívaná. A navíc se nejedná vyloženě o Chick flick.

Nacházíme se v New Yorku a zajímat nás budou osudy čtyř mladých žen. Alice se za nevšedních okolností seznámila s Joshem, ale čtyři roky poté si chce dát pauzu. Její ségra Meg už přivedla na svět kolem třech tisícovek dětí. Tedy samozřejmě ne těch vlastních. Stát se matkou dlouho odmítala, dokud se nedala do řeči s jedním batoletem. Jejich kamarádka Robin je taková jednodušší a ze všech čtyř nejméně zajímavá. Pak tu máme Lucy, která vysedává v jednom baru a hledá někoho, kdo by ji měl rád ...

Všechny čtyři holky se s někým seznámí. Robin se seznamuje pořád na různých párty, i když se nedá zbavit dojmu, že prostě kecá, aby byla zajímavá. Meg potká Kena, který se k ní chová hezky. Netušíc, že byla právě uměle oplodněna. Alice pozná barmana Toma (kterého zná i Lucy), a také Davida, který má malou dceru a ví, že mladou kočku nejlépe dojme pohled na Rockefellerův vánoční strom. Lucy se sblíží (mimo jiné) s Georgem, který je takový jednodušší. A do toho všeho se vlastně řeší běžné i filozofické otázky a věci, jakým budete určitě dobře rozumět. Někdy jsou vtipné, někdy miloučké, občas zbytečné, jindy maličko vyhroceněnější.

Protože se děj odehrává v New Yorku, může se snadno stát, že si taky vzpomenete (nebo jste si už vzpomněli) na legendární seriál Přátelé. Podobnosti bychom tu určitě našli, takže se asi dá směle tvrdit, že kdyby někdy opravdu vznikli kdysi zamýšlení Přátelé ve filmu, dost možná by vypadali podobně. A dost možná by taky režíroval Christian Ditter. Ten pro nás natočil už méně záživný počin zvaný S láskou, Rosie. V případě Jak přežít single se mu ale povedlo poutavě vystihnout vztahy mezi postavami a milostné scény nejsou tak hloupé.

Obsazení ženských rolí se vlastně nedá, co vytknout. Protože to znamená, že pořád je na koho se koukat. Dakota Johnson, Alison Brie a Leslie Mann (čtveřici doplňuje Rebel Wilson) to hrají velmi pěkně, tudíž není problém s tím, aby osudy jejich postav zaujaly, byť neřeší žádné velké konflikty (nějaká ta hlušší pasáž se možná právě proto najde). Tady by rozhodně taky nebylo marné natočit pokračování. A bylo by skvělé, kdyby se většinově odehrávalo v Grand Canyonu, kam zavítáme v závěru filmu. Jednak je to vizuálně zajímavé místo, které by nabídlo něco trochu jiného, a jednak poslední záběr na Alici naznačuje ledacos.

Jak přežít single je biják, který se tváří býti jednou z těch rádoby vtipných hollywoodských komedií, nicméně nakonec se z něj vyklube velice příjemná podívaná, která dokáže pohladit a snad i přinutit se zamyslet nad tím, že některé všední věci, které zažíváme, jsou v podstatě všední jenom zdánlivě. Těžko říct, kde přesně nastal ten předěl/zlom nebo ta proměna k lepšímu, jelikož příběhy těch čtyř žen se odvíjejí vesměs separovaně. A patrně tím největším a nejneobvyklejším poselstvím, které si z tohoto filmu můžeme odnést, je to, že praví, že na tom být single není vůbec nic špatného.