Obsah filmu Ta naše písnička česká II
Hlavní hrdina - houslista - ztrácí po roce 1968 možnost další hudební činnosti. Určitou dobu pracuje jako kostelník a potýká se s existenčními problémy. Proto uvítá nepříliš přímou cestu zpět ke své profesi.
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 6.5.2022
Tak jsem se nějak nachomýtla k začátku a zůstala jsem zírat až do konce. Chvílemi jsem vrtěla hlavou úžasem, chvíli se otřásala hnusem a často nevěřila, protože předkládané situace ve mě vyvolávaly pocit naprosté absurdity. Nechte mi nějaké iluze, že to není všechno pravda a alespoň někdo si zachoval tvář.
Že Hartl umí, to jsem věděla, ale výběr pana Poloczka mě rozstřelil a je škoda, že tento film upadl v zapomnění. Je to z Olmerových děl to rozhodně lepší.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 19.8.2019
Na filmu lze jen pochválit hudbu O.Soukupa a herce Matáska. Směsice upatlaného děje s vulgárními i stupidnímy fóry. Také co chtít od Olmera!
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 2.1.2018
Obrovská škoda, že tento film ihned po převratu zapadnul, tak jako více filmů natočených v devadesátém roce. Tenkrát měl každej jinší starosti, než chodit na český filmy do kina. Příběh o houslistovi Janovi, kterého výborně ztvárnil Jan Hartl začíná přesně ve chvíli, kdy spojená vojska Varšavské smlouvy okupují Prahu. Aby se Jan mohl nějak uživit, tak musí dělat ústupky a vyloženě šaška pro vysokého stranického funkcionáře v prasácké roli Bronislava Poloczeka, který mohl manipulovat s kýmkoliv a jakkoliv se mu zachtělo. Opět se mě zvedal žaludek z toho strašnýho totalitního režimu, kdy mohl člověk spadnout až na dno, nebo začít z vlezdoprdelectvím a podvolit se straně a tím ztratit veškerou důstojnost. Fuj, hanba komunistům, tohle byla fakt otřesná doba. Pěkně nechutnýho a úlisnýho tajemníka si zahrál i David Matásek, jehož příčesek byl ještě úlisnější než on sám, nebo věčně ožralej funkcionář v roli Františka Husáka, kterej na jedné stranické hostině poblije celej švédskej stůl. Vít Olmer si opět nebral servítky a natočil i odvážné scénky, jak třeba Hartl orálně uspokojuje Ivanu Chýlkovou (zpěvačka), nebo jak si Broňa nechá kouřit od nějaké kurvy, anebo nehorázný kozy Lucie Bílé, které i přes lehké tričko dávají pěknej viditelnej tvar. Už jen z těchto pohledů je to zásadní a nesrovnatelný snímek v československé kinematografii. A hlavně ty papalášký žranice, chlastačky až do rána, to je vše natočeno tak přesvědčivě a téměř dokumentárně, jakoby film točila Věra Chytilová. Hodně tomu totiž přispívá kamera Jana Malíře (Věře Chytilové dělal kameru k filmům Faunovo velmi pozdí odpoledne a Šašek a královna), která je furt ve střehu a neustále mapuje každou scénu hodně detailně, zabírá různé úhly, detaily obličejů, zkrátka přesně tak, jak jsme tomu zvyklí u filmů paní Chytilové. Příběh končí těsně před Sametovou revolucí (aspoň mě to tak připadlo) a co se vše v mezičase odehrává je fakt hrozný svinstvo! Vít Olmer byl jedinečný režisér a je velká škoda, že mu po jeho posledním dobrým filmu Tankový prapor taky řádně mrdlo v hlavě (podobně jako Troškovy) a začal točit nehorázný bahno. Jeho dřívější snímky měly sakra šťávu, spád a vypovídaly energicky a bez nějakých příkras o tehdejších dobách (např. i film Bony a klid) a v osmdesátých letech byl vyjímečnej a originální tvůrce. Tankový prapor, Bony a klid a Ta naše písnička česká II jsou jeho nejlepšími režijními počiny.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 5.2.2017
No tedy!! Na rozdíl od naprosto pitomé jedničky… Klobouk dolů. Mimochodem, jen tak na úvod, ten vtip, z které strany to má ženská nejradši, jsem neznal. Zaujala také citace Kafkova díla „Zámek“. Ta ke snímku hezky „sedla“. Prostě film o vlezdoprdelizmu tehdejších dob se vším všudy. Ano, bylo to tak a ještě horší. Viz například kniha pana Trávníčka „Zlatokopové z Pragokoncertu“. V každém případě jsou ve filmu okamžiky silně legrační, ale také silně odpudivé. Herci to zvládli s bravurou, vedle pana Hartla tu byl i skvělý pan Poloczek. Jen velká škoda, že tento snímek autoři (zcela zbytečně) svým názvem vlastně spojili s filmem předchozím. Ostatně v tomto zde se ani tak moc nezpívalo. Možná jsem jej tak trochu nadhodnotil, ale zcela jistě se podívám znovu a pak se uvidí.
Reklama
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 10.7.2010
Film režiséra Víta Olmera poměrně dobře líčí komunistickou zvůli nastolenou v kultuře normalizačním režimem. To jsme zažili v sedmdesátých letech všichni, kteří si jenom trochu přičuchli k přehrávkám. Vedoucí slavného smyčcového kvarteta Bohemia je odstaven, pokračuje jako učitel na hudebce, opisovač not, houslista v barech a končí jako kotelník.
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film