Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 11.12.2019
Tahle rádoby bakalářská zábava patří na televizní obrazovku Barrandova, Primy nebo Novy. Trapný, ubohý a hlavně bez humoru! A to má být komedie. Donutil od roku 2000 nic pořádnýho nenatočil a touhle žumpou se propadl mezi hereckou elitu srovnatelnou s nekonečnými seriály typu Ordinace, Redakce nebo filmy jako Babovřesky a podobnými žluklostmi. A takový to dříve býval charakterní a sympatický herec. Dávno tomu pryč, penízky zašustily, hodnota osobnosti byla vyměněna za směšnou loutku, které se ale normální člověk smát vůbec nemůže. Spíše naopak. U něj mě to ale opravdu mrzí...
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 27.8.2019
To snad ani není možný, že takové temné téma z poválečných Sudet dokáže režisér Chlumský zprznit tak, že nad tím zůstává rozum stát. Co taky můžeme očekávat od tvůrce prachbídných zhovadilostí jako je Ordinace v Růžové zahradě nebo Ohnivé kuře. To jsem si měl uvědomit hned, když jsem se na film chtěl podívat. Režisér bez talentu a citu pro dané události z toho udělal debilní kovbojku, kde postavy pobíhají sem a tam, hledají se navzájem a jednají naprosto nesmyslně. Děravý a odfláknutý scénář postrádá jakoukoliv logiku a střih zběsile przní scény, které přestávají dávat smysl, zejména od druhé poloviny to dostává takové trhliny, že jsem nechápavě kroutil hlavou. Herci velká nuda nebo katastrofa, Vetchý pořád dokola hraje stejné výrazy, důvěryhodnost je vzdálená na míle daleko a Hylebrant přehrával až hrůza. Někteří herci jsou předabování a celkově zvuk stojí za starou belu, postsynchrony jsou příšerný! Hudba taky žádná sláva. Nějaká atmosféra je ta tam, rekvizity v podobě dnešních půllitrů nebo jiných nepřesností rozhodně na věrohodnosti nepřidávají. Celkově je to podobné Herzově Habermannovému mlýnu, jenže ještě horší kategorie. No jo, scénář dělal ten samý člověk. Takže jak někde zase uvidím pod filmem podepsáno jméno Chlumský nebo Urban, obloukem se vyhnu jeho sledování. To samé bych doporučoval divákům, kteří od filmu čekají nějaký smysluplný příběh a ne jen plytkou rutinu bez sebemenší invence. Jednu hvězdu dám za pár pěkných záběrů šumperské krajiny.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 8.5.2019
První filmová role Stanislavy Bartošové, která hraje dívku ráda prožívající různá rozptýlení a dobrodružství a lidi dělí na kamarády a mrchy. Pracuje jako zdravotní sestřička v motolské nemocnici a každý večer po dobu jednoho týdne zažívá absurdní situace a flirtuje s muži, které náhodou potkává. Top je situace, kdy si Jenka přivede do bytu staršího pána a zavede ho do ložnice ke spícím rodičům a představí jim ho jako pána, který ji chtěl doprovodit až domů, aby se jí nic špatného nestalo. Josef Bláha v roli toho muže byl geniální a když jejím rodičům v tom šoku říkal, že je z Brna a že mu to ujelo, to jsem šel do kolen :D. A tak to jde den za dnem až do sobotní noci, kdy se jí její až naivní chování málem nevyplatí....Nová vlna z tohoto snímku šplíchá na metry a originální mluva Jenky je tak zvláštní a krásně se poslouchá. Je více než divné, že si režiséři nepovšimli talentu a půvabu Stanislavy Bartošové a tento film se tak stal jedinou její hlavní rolí. A to je velká škoda! Stejně tak jako skutečnost, že režisér Pavel Kohout už potom nic nenatočil, čímž se samozřejmě zasloužili komunisté, kteří mu jakožto hlavnímu představiteli Pražského jara v roce 69 zarazili veškerou literární a uměleckou činnost a byl vyloučen i ze Svazu spisovatelů. Dalšího nenapodobitelného tvůrce odrovnali a když v 77. zakládal Chartu, tak mu potom znemožnili návrat do republiky a Pavel Kohout musel zůstat v Rakousku, kde s Pavlem Landovským a Vlastou Chramostovou natočil kultovní bytové divadelní představení Play Macbeth.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 6.1.2023
Klasický příklad normalizační veselohry. Jenže v dnešní době tu vtip postrádám, i když obsazení je výtečné. Klidně by stačila stopáž bakalářského příběhu.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 31.3.2019
Československá televizní tvorba pro děti v sedmdesátých a osmdesátých létech měla ve zvyku přepracovávat pohádkové příběhy od německých nebo francouzských autorů a nejinak je to u této báchorky, která byla zfilmovaná na motivy spisovatele Charlese Perraulta, známá jako Oslí kůže.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 8.4.2023
Tady se podařilo do jedné epizody nacpat události od heydrichiády po osvobození a to tak krkolomným způsobem, že opravdu nemám chuť sledovat poslední dva díly. Proč v každé epizodě musí být postelová scéna? Navíc fakt otřesná, bez nějakého důvodu. U herců a hereček už doslova s každou další částí vyloženě skřípu zuby, Prokopová, představitelka Letenské je takový dřevo, že by si měla pustil film Kat nepočká s Bohdalovou, jenž se o osudech Letenské také zabývá. Ovšem to je v hereckém i režijním provedení totálně jiná liga. Tohle je normální odpad.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 26.12.2019
Eva připravuje věci na vánoční večer a čeká na příjezd dětí, když v tom zlehka zazvoní u dveří baráku její bývalý manžel Josef a drámo se rozjíždí...Staré věci vyplouvají na povrch, zdánlivé křivdy hledají viníka. Gabriela Vránová s přehledem utáhne celý komorní příběh v režii mistra na lidské osudy Jiřího Bělky. A ta vánoční atmoška je tam všudypřítomná.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 3.8.2019
"Na to taky nemusela tak dlouho študovat..." Václav Trégl touhle hláskou stoprocentně zabodoval, ostatně jak u něj vždy bývá zvykem. Poslední role Trudy Grosslichtové, jejíž roztomilé tvářičky je škoda a role advokátky Věry byla ve filmu její poslední. Jako položidovka se musela zdekovat před nacisty a její další život je obestřen tajemstvím, které se snaží rozkrýt ve své knize "Já jedu dopředu, jak nejlíp dovedu" Milena Nováková.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 20.4.2021
Snímek z nudného zpracování nezachrání ani český dabing z roku 1977. Politický boj mezi pravičáky a levičáky mě vůbec nebavil a příběh vraždy mladé dívky, odehrávající se na pozadí voleb nemá žádné grády. A Vrah se dá odhalit vcelku brzy. Řeší se hlavně politika a manipulativnost novinových médií, konkrétně pravicového deníku Žurnál a jeho bezcitného šéfa Bizantiho. Tomu se náramně hodí, když z vraždy policie obviní hipísáckého levičáka a on sám vytvoří na základě falešných údajů a manipulací se svědky svoji verzi pro noviny. Už chápu, proč zrovna tento snímek u nás komunisti pouštěli do kin.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 28.9.2022
Dobrodružný film bez šmrncu a jiskry. Od poloviny už opravdu nuda a slepené scény, které postrádají smysl a dynamiku děje to vyloženě zabíjely. Tohle je bohužel ta horší alternativa dobrodružných filmů z osmdesátek. Ač mám rád herectví Philippa Noireta, v Afričanovi mě vůbec nenadchl, to stejné i dabing Milana Macha. Mnohem lepší byla namluvená Catherine Deneuve Gabrielou Vránovou. Režisér Philippe de Broca holt měl už svoje kulty za sebou.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 15.8.2020
Seriál Stopy zločinu je takový "Malý pitaval z brněnského města". Místo Prahy se zločiny odehrávají v Brně a sympatičtí vyšetřovatelé Bartoška, Hašek a Navrátil případy řeší se vší vervou. V tomto příběhu jsou na stopě zlodějovi klenotů a zároveň i vrahovi v jedné osobě. Zejména svérázný a drsný poručík Borecký v roli Oldy Navrátila se s nikým moc nemaže :). Škoda jen špatně namluvených postsynchronů, kdy hlasy všude znějí jako z nějaké místnosti. Potěšila rolička mého prastrýce Václava Kyzlinka, který si zahrál kádrováka Paloučka.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 20.7.2021
Kuchař Poupa (Josef Somr) je kšeftař a podvodník. Jedna z jeho akcí spočívá v tom, že boháčovi z Ameriky (Bohuš Záhorský) chce prodat almaru, ale musí ji nechat vyrobit u truhláře (Josef Kemr). Tomu se musí zase odvděčit obrazem od jednoho umělce a tak to jde pořád dál, od každého něco nekale vykšeftuje. Almaru potom pěkně naaranžuje ke staré paní (Blanka Waleská), kterou zná od dětství a pozve boháče k ní domů. Jenže vše nakonec dopadne jinak. Inscenace není špatná, ale něco ji chybí, asi šmrnc nebo co. Když hrála hudba Jiřího Šusta, vzpomněl jsem si na film Na samotě u lesa, ke kterému dělal hudbu o pět let později.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 25.1.2022
Čtveřice psychopatů po celoplošném výpadku elektřiny zdrhnou z blázince, dostanou se do města, kde se přidávají k rabujícím lidem a každý si vybere nějaký vražedný nástroj. A pak hurá do domu, kde žije jejich nový terapeut, o kterém si myslí, že zabil toho předchozího, který je léčil před ním. Začíná obléhání domu a taky začíná přituhovat. Psychouši jsou parádně obsazeni, Jack Pallance (Frank), Martin Landau (kazatel Byron), Erland van Lidth (tlouštík Ronald) - já si pořád nemohl vzpomenout, kde jsem ho už viděl a ejhle, v Běžícím muži hrál lovce Dynama, který pří áriích pouštěl do vězňů elektrický proud. Za zmínku určitě stojí také Donalda Pleasence v roli ředitele ústavu. Mordy jsou takové nic moc, Tom Savini se postaral pouze o scénu, ve které se doktorové sestře Toni zjeví ohořelá mrtvola nebo co to je. Škoda, že se nepodílel na všech efektech, mohl by z toho díky němu být kultovní biják. Takhle jde spíše o průměr. I když zvláštní atmoška se filmu upřít nedá.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 4.1.2020
Tak tohle je velká paráda!! Na svou dobu trikově namakanej snímek. Vlastně co to povídám na svou dobu, i v dnešní době strčí celou počítačovou animaci do kapsy. Překrásná práce maskéra Ricka Barkera byla oceněna zlatou soškou. Takovou přeměnu ve vlkodlaka jsem dosud neviděl. Mechanické efekty, nemrtví, přízraky ve snech Davidovi se zjevující - špička!! Skloubení hororu a komedie funguje lehce a plynule, z každého žánru John Landis ždímá jen to nejlepší. Humor má grády a hororové scény jsou čistokrevná hrůza. Scéna v metru je esence hororu jako takového. Krvelačné běsnění vlkodlaka je sakramentsky nasrané a jeho vizáž a řev nažene husí kůži i čtyřicátníkovi. Závěrečný poprask před porno kinem je solidní gorefest. Opravdu jsem překvapen, jakou ucelenou souhru hororu versus komedie film drží. Řekl bych, že Americký vlkodlak v Londýně je top filmem ve svém oboru. V nové remasterované verzi a v DTS HD master zvuku je to absolutní pošušňáníčko. Škoda, že se John Landis hororovému žánru nevěnoval pořádně.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 30.6.2020
Vždycky mě zamrzí a naštve, když jakékoliv silné téma naší historie dostane do rukou špatný režisér a diletant. Proč je ten vizuál tak barevně kýčovitý? Proč jsou herci špatní, někteří příšerní a bez emocí? Proč postsynchrony všude znějí všechny stejně jakoby byl předčítán nějaký dokument? Proč jsou dialogy jak z nějaké telenovely? Proč se ani pořádně nedozvíme, proč Moravec tak zásadním způsobem otočil? Proč je to všechno tak nevkusné? Protože režisérem filmu je ten, který natočil kýčovité braky jako První republika, Četníci z Luhačovic nebo Vyprávěj. Tečka.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 30.9.2019
Tentokrát mocnému půvabu Angeliky podlehne i samotný vládce Francie, král Ludvík XIV. Angelika však pevně odolává, i když u dvora je považována za královu milenku. Ta si to však radši v posteli rozdá s rebelujícím uherským princem Rákoczim. Neskutečná šlapka, ta Angelika naše. V samotném závěru se Angelika opět setkává s milovaným Žofrejem, ale ten před ní utíká.....
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 3.8.2019
Angelika - největší konkubína Francie 17. století. V každém díle chrápala s někým jiným, i když stále svého Žofriho milovala. Já mám pro tuto sérii už od dětství slabost, na videu jsem ji tenkrát viděl opravdu mnohokrát. Překrásná Michele Mercier, dobová Francie druhé poloviny sedmnáctého století, krásné kostýmy, výprava, intriky, souboje, bitky a kolikrát kruté vraždy, nezapomenutelná hudba a hlavně český dabing, který považuji za jeden z nejlepších, který tenkrát u nás vznikl, co herec nebo herečka, to hlas nejlepších tehdejších našich hereckých es. Tohle všechno patří k Angelice a proto pro mě zůstává navždy kultovní.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 19.4.2019
Slušnej bizár. Jak ovčí maska Aničky, tak draci, kteří by se hodili do ultra béčkových hororů. Největší bizár ze všech je ovšem Jan Čenský a jeho otřesné herectví. Hvezdičku navíc za Janu Brejchovou v roli macechy.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 7.6.2021
Horor? Hahahahahahahahahahahahahahaha !! Horor je vydržet tohle sledovat a nerozbít přitom vzteky obrazovku.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 30.7.2019
A máme tu další zbytečný film, pod kterým je mimo jiné podepsaná i společnost Netflix. Námět, kde nejde přehlédnout odkazy na Věc nebo Vetřelce by ani tak nevadil, horší je to se samotným scénářem, plným nesmyslností a trhlin. Partička ženských, z nichž každá má svoji těžkou minulost (to jsou zase klišé) se vypraví do zóny, kde se dějí podivné věci a z předešlého týmu se vrátil zpět po roce pouze jeden muž a to zrovna přítel hlavní hrdinky Leny, která se s ženským týmem vydává do oné podivné oblasti. Lenu hraje Natalie Portman, ale bohužel nehraje téměř nic. Ten prostor, co dostala jejích kvalit absolutně nedostačuje. Ostatní nemá cenu ani zmiňovat, obsazení špatné. Co lze jediné pochválit je vizuální stránka a některé efekty, ale to dohromady celou zpatlaninu (kterou zřejmě hodně lidí považuje za chytrou a intelektuální bombu) zachránit nedokáže. Samozřejmě nesmí chybět milostná zápletka mezi Lenou a jejím přítelem, opět tak otřepaně poddaná, že to je něco na mě. Ještě jednou zopakuji - naprosto zbytečný film.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 23.8.2022
Klasická kulisová osmdesátková pohádka s minimální výpravou. Zábavnější navíc v tom, jakou mluvu a slovní obraty používá macecha v podání Jaroslavy Adamové, to jsem kolikrát valil oči! :)
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 4.7.2023
Aranžér Lubomír Lipský holt potřebuje pořádnou chatu, tak mate celý policejní sbor a kdyby si neodskočil na čtrnáct dní na dovolenou a nepotřeboval by zrovna prachy na hurdisky, nikdo by ho nikdy nechytil :D Perfektní vedlejší postavy Pepíka Bláhy a neustále vyřehtaná Zuzka Bydžovská (ta za mlada byla vysmátá pořád a všude :D). Tenhle díl mě bavil vždycky.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 3.11.2021
Jeden z mála posledních filmů, které jsem viděl v dětství a až teprve letos jsem zjistil název a nyní po jednatřiceti letech jsem si dal reprízu. Film mě utkvěl v hlavě zejména kvůli jedné scéně, z které jsem byl totálně vystrašen a celé letní prázdniny, které jsem tenkrát trávil na vesnici u dědy a babičky a spal jsem sám v takovém vejminku, tak jsem měl noční můry a musel jsem mít v noci rozsvícenou lampičku. Toť největší vzpomínka. Jinak jsem si z filmu nepamatoval absolutně nic. Po těch létech se už strašidelné kouzlo vytratilo, i když tu scénu jsem si ihned připomněl. Celkově je snímek docela podivně bizarní a zvláštní a nelze mu upřít jistou originalitu. Zajímavostí je, že na scénáři se podílel náš velikán Vojtěch Jasný. Z čiré nostalgie a za tu dřívější hrůzu dám za čtyři. Druhý film, který mě v dětství naháněl hrůzostrašné pocity byla Herzova Panna a netvor. Ovšem s tím rozdílem, že Panna a netvor mě děsí dodnes.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 4.1.2020
František Němec v roli muže, pátrajícího v archívech STB po lidech, kteří na něho za bývalého režimu donášeli a kvůli kterým byl vyhozen z vysoké školy kde pracoval a skončil jako kotelník. Při pátrání však narazí na okolnosti, které by si za nic na světě nikdy nepřipustil...
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 31.12.2019
Fantaskní příběh, který vás ihned vtáhne do děje, pokud se mu přizpůsobíte a rádi sníte. Potom se dostanete do světa snů, tužeb, lásek a nevšedností. Kouzelná Lili Taylor je královnou melancholie, Vincent Gallo zase král bizarnosti. Fay Dunaway s Johnnym Deppem jsou snílci k pohledání. Musím říct, že mě Emir Kusturica a jeho velmi osobitý film inspiroval k tomu, abych se jednou po hodně drsné kocovině probudil někde v arizonském zapadákově. Iluze musí být dokonalá jedině v tom případě, když uslyším i hudbu Gorana Bregoviče. Jdu to vyzkoušet.....:)
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 10.5.2021
Do tohoto příběhu se zamotávají rodinné vztahy Faitovýho spolupracovníka Alexe a jeho otce, kdy Alex tají Faitovi některé zásadní indicie a případ, na němž zrovna dělají se značně komplikuje....rozuzlení se dozvíme v poslední části Božích mlýnů.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 19.5.2021
Bohužel z poslední epizody se nadobro vytratil nadhled a nesmyslná stupidita převládla. Vztahy mezi mladým a starým Braunem ten seriál pohřbily.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 13.4.2020
Karel Kachyňa byl mistrem vypravěčství, který dokázal kombinovat snové kompozice s drsnou a surovou realitou. Tak jako v tomto příběhu z konce druhé světové války, vyprávěného očima dvanáctiletého Olina. Takhle se má dělat film, úplně si dovedu představit, kdyby se Karel Kachyňa zhostil natáčení Nabarveného ptáčete, kterého tak parádně Václav Marhoul zprznil. Ať žije republika je přesně příkladem dokonalého estetického vidění s parádními obrazovými sekvencemi a panoramatickým vizuálem. Celou délku příběhu jsem zíral na každičký detail a záběr, tohle je unikátní případ, kde neexistuje slabé místo, nebo špatný střih. Tohle je elita a nesrovnatelné epické dílo. Ať už se jedná o vzpomínky nebo lyrické představy hlavního dětského hrdiny, nebo dynamičtější a akčnější scény, dohromady spojené v jeden nerozdělitelný celek. Mladí kluci když se nahánějí na povozech s koňmi, výbuchy granátů před utíkajícím chlapcem, kamera pořád ve střehu, v různých nájezdech, zaostřování, přibližování nebo oddalování, ty detaily a celky - těžko hledat podobné scény v jinších filmech. Precizní filmařina, kde každý obraz má svoje opodstatnění a působivost, není tam nalepen jen tak zbůhdarma (jako naopak v případě Marhoulova Ptáčete). Začínající kameraman Jaromír Šofr se zasloužil o výsledek ohromným způsobem, jeho práce s kamerou ve všech kompozicích, ať už snových nebo reálných má obrovskou hloubku, navíc v překrásném širokoúhlém formátu. Hlavní dětský hrdina Olin je zahraná postava bezprostředně a přirozeně a celý film být v podstatě pořád na scéně, to si zaslouží obdiv a klobouk dolů. Gustáv Valach a Vlado Muller - nemám slov. Ostatní neokoukané postavy realitu snímku jen zvýrazňují. Hudební práce Jana Nováka ke Kachyňovým výtvorům neodmyslitelně patří a i v tomto případě citlivě dobarvuje vývoj děje. A hlavně scénář Jana Procházky, který bez příkras a falešných ideí odtajňuje poslední válečné dny na Moravě. Tohle komunisti nemohli překousnout a tak film samozřejmě v době normalizace putoval do trezoru. Ještěže tenhle geniální kus zůstal zachován, myslím, že tohle je dílo, které u našeho filmu již nemá a nebude nikdy mít obdoby. Zároveň se posunul na první příčku mých nejoblíbenějších Kachyňových snímků a mezi nejlepší československé filmy vůbec.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 9.2.2022
Zpočátku jsem měl pocit, jako bych sledoval nějakou hodně ujetou šílenost od společnosti Troma. Hlavně ten typickej druh humoru a gore efekty. Jenže pak se to celý přehouplo do jiné roviny, zavlála satanská tématika a uctívání Lucifera. V podstatě i tak by se to dalo nazvat tromáckou produkcí, ale není tomu tak. Každopádně je to béčko jak řemen, ve kterém tetička Lee (Karen Black) kuchtí báječné masové kuličky a hádejte z čeho :). Její čtyři neteřinky, Fawn, Coral, Magnolia a Sky jí shánějí potravu a musím říct, že jim zásobování funguje dokonale. S nimi v domečku žije ještě pošahanej tetin bratr Larry (Michael Berryman) a běda, kdo by mu chtěl ublížit! Třeba místní šerif Koal (Pat Morita), který má tetinčino jídlo tak rád. Do děje vstupuje i soukromé očko Harold Ivars (David Parry), aby vypátral jednoho zmizelého mladíka, který skončil u tetičky ve spíži. Je to celý správně pošahaný, buranské prostředí ideální, i se zpěvy všemožných druhů ptáků (ornitolog by se vyřádil), neteře jsou krásný sexy kočky a koupel v bazéně se všemi čtyřmi jsem Haroldovi záviděl. Ale jen na chvíli :D. Ještě bych málem zapomněl na Babe, která žije s rodinkou v domě ve svém dětském pokoji a ráda se zakousne, hádejte do čeho? :D.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 13.1.2020
Psychologická inscenace zaobírající se tématem zodpovědnosti a lhostejnosti charakterů lidí, kteří projížděli kolem vážné havárie a ani jeden z šesti řidičů nezastavili a neposkytli zraněným lidem pomoc. Dvacetiletá Olina (neodraditelná Dana Batulková), které při té nehodě v autě zemřel bratr, švagrová a jejich dvě děti, sama podle fotografií zachycených aut u místa nehody pátrá po jejich řidičích a pokládá jim jednoduchou otázku : "PROČ" nezastavili a z místa nehody odjeli. Jejich výmluvy a výmysly jsou vrcholem ignoranství. Důsledky jejích činů však díky Olině nezůstávají bez odezvy.