Zari
ohodnotit

Lost Highway

Rok:
1997
Délka:
129 minut
Premiéra v ČR:
28.8.1997
„Ve světě, kde čas se vymyká kontrole, je život jízdou po ztraceně dálnici. Film noir 21. století“

Komentáře k filmu Lost Highway

Řadit dle:  Bodů uživ.  |  Od nejnovějších  |  Hodnocení
Počet komentářů k filmu: 23
Vlastovka89
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 26.3.2016
Film, který se dá pouštět   pořád dokola, nemá   začátek ani konec. Film, z   kterého jde strach. Je   zvláštním způsobem   erotický. Je to sen, cesta po   ztracené dálnici kamsi do   hlubin lidské mysli. (A   hlupák Haneke ukradl   videokazetu na prahu).
uodevr
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 12.2.2014
Kožený bundy, našláplej   soundtrack (občas), a Marilyn   Manson coby pornohvězda. Taky   ale, jak už je to u Lynche ve   zvyku, naprosto   nepochopitelný dějový   bordel. Lynch se váže k   symbolizmu jako snad žádný   jiný filmař a horko těžko   soudit, jestli je to dobře,   nebo špatně. Ech, scratch   that, je to dobře. Film pak   sice působí jako nechutně   komplexní kus poezie, ale to   je někdy taky fajn, ne?   Nehledě na to, že se   znalostí jeho úchylek od   několikanásobného   shlédnutí Mulholland Dr. si   jsem schopen utvořit ucelený   obrázek, o co v tomhle filmu   asi tak zhruba šlo, a to   rovnou na poprvý. Nicméně i   tohle budu muset zkouknout   ještě nejmíň třikrát.
BelAir
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 23.12.2013
doceneno az po zhlednuti a premysleni otom co sem vlastně videl.
mohl bych film nazvat totalni   ujetou kravinou.. ale protože   se povazuju za Lynchova fandu   hledal sem souvislosti..   narozdil od Mulholland Dr.   neni film tak vtahujici aby   vám stačilo vysvetleni   proste sem to nepochopil ale   bylo to užasne.. po nake dobe   sem nato nejak tak prisel a   docenil kvality filmu.. ale   neřadim to mezi me oblibene   Lynche..
mat.ilda
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 7.9.2013
Proč tomu člověku někdo   nepomůže? Třeba Barry   Gifford? :-DDD No nic, já   jen, je škoda, že se tak   záhy zbláznil, ještě mohl   dokázat velké věci, buďme   rádi, že ač pozbyl   většinu smyslů, zachoval si   alespoň dobrý hudební vkus   a cit pro vycizelované   záběrové úhly, dokonalé   jak ve své ohavnosti, tak v   kráse. Fakt, že Lost Highway   jsem nesla mnohem   statečněji, než Mulholland   Drive - jehož finále na mě   dopadlo tíhou, srovnatelnou s   bezmocí důchodce,   dožadujícího se odstoupení   od smlouvy po obchodní   transakci na předváděcí   akci s obědem zdarma -   přičítám připravenosti   rezignovat na své obvyklé   nároky a tudíž i   benevolentnímu přístupu,   přesto, z důvodu vyššího   principu mravního, nemohu   dát víc, než 40%, nebylo by   to fér k autorům, co se   obtěžují své příběhy   vypointovat.
P.S.   Hezké od Tomcata, že nám   poskytnul interpretaci, nic to   však nemění na tom, že o   film, ke kterému potřebuji   sáhodlouhý manuál,   nestojím...
discoball.mind
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 11.8.2013
"You Never Have Me"
až moc sexu na   filmovem.platne... Nektere   sceny by se dali klidne   vystrihnout a ani by   nechybely...ovsem scena sexu   na poušti je naprosto   uchvacijici podivana :-D ....   pro mě asi nejslabsi Lynch   ....
volam.sa.pistik
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 20.1.2012
Mnohé ide do stratena
Nie som dáky expert na filmy,   ale Lynch sa mi páči. Lynch   je skvelý. Avšak nie všetko   sa vám musí zákonite   páčiť od neho. Ja jeho   filmy delím do troch   kategórii. Geniálne ako Twin   Peaks (seriál), Príbeh   Alvina Straighta alebo   napríklad Mulholland Drive.   Potom také, čo sa mi páčia   veľmi málo ako napríklad   Mazacia hlava. No a nakoniec   sú také niečo medzi tým.   Lynch je často   nepochopiteľný, no mne to   nevadí. Stačí sa kochať   fantastickou hudbou, snami,   víziami, výjavmi,   výbornými hercami,   brilantnou atmosférou,   zvláštnymi zápletkami,   prekvapeniami. V tomto je   majster. Lost Highway myslím   je tak troška iný.   Klasickejšia hudba je   nahradená modernejšou (autor   stále Badalamenti) plus   bonusy ako už hotové skladby   od RAMMSTEIN a MARYLIN MANSON   (ten si strihol malú úlohu),   osobne si myslím, že mi v   tomto filme obe kapely nejak   moc nesadli. Čo sa týka   deja, musím poďakovať   Tomcatovi za vysvetlenie   niektorých nejasností (no   vlastne mnoho nejasností), na   prvý raz máte chaos, na   druhý raz už tušíte ako to   mohlo byť, ale stále viac   otázok ako odpovedí. Film je   z tých brutálnejších,   tajomný muž vás rozhodne o   tom presvedčí. Celkovo film   vyznie akosi futuristicky a   akosi luxusne, myslím tým   skôr začiatok, tá   netypická vila, večierky,   jazzový koncert. Potom sa to   otočí o 180 stupňov. Na   prvýkrát si to pozrite a moc   nepremýšľajte. To až   druhýkrát
FLA
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 22.11.2011
Další zářez tohoto   zvláštního režiséra a   můj další oblíbený od   něj. Začátek filmu je   pomalý a nic nenasvědčuje   tomu, že nás pak čeká   drsná, divná, ujetá,   perverzní podívaná!
Rollage
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 3.9.2010
Postmoderna
Všechny souvislosti v ději   ví pouze Lynch sám (pokud   vůbec).
S opravdu   mrazivě pomalým rozjezdem   přichází výborná   filmařina, hudba (Rammstein),   působivá atmosféra a   skvěle zahrané charaktery. Z   řadového krimitrilleru Lynch   vytváří opravdu povedené   umělecké dílo, které je   třeba vidět několikrát.
Relix
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 16.3.2010
Po shlednuti jsem nevedel co   jsi mam myslet protoze jsem to   nepochopil. Ale po precteni   prispevku co nahodil TOMCAT   jsem to pochopil. Takze jinak   je to skvele natocene a   propracovane ale pro me to   neni mam radsi jednodussi. Ale   kazdy mame jiny nazor tak   doporuciji schlednout.
beretap
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 13.2.2010
beretap
Jazzový hudebník Fred   Madison (Bili Pullman) žije v   chladně zařízené   přepychové vile se znuděnou   ženou Renée (Patricia   Arquetteová). Řada   nevysvětlitelných okolností   přivede (zřejmě nevinného)   Freda do vězení za vraždu   manželky... Děj filmu lze   interpretovat mnoha způsoby,   není však možné ho   uspokojivě vysvětlit.   Režisér Lynch precizně   pracuje se známými   kinematografickými symboly,   jež zároveň důsledně   vyvrací (např. odlišné   způsoby ztvárnění dvojí   identity vícero hrdinů).   Může jít právě tak o dva   různé příběhy, stejně   jako o pokračování jednoho   a téhož v jiné podobě.   Snad nejvíce   „zneklidňujícím"   prvkem je „tajemný   muž" v podání Roberta   Blakea: démonická postava se   mnohdy vyskytuje na dvou   místech najednou, bez motivu   se obrací proti člověku,   jemuž předtím pomáhala, a   rozumí všemu kromě pravé   tváře hlavního hrdiny...   Scénář filmu napsal David   Lynch společně se   spisovatelem Barrym Giffordem,   autorem románové předlohy   ke Zběsilosti v srdci. Velmi   kontroverzně přijímaná   Lost Highway byla označena za   „film noir 21.   století".
zdroj:   kfilmu.net
Zimmy871
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 15.11.2009
No musim podekovat Tomcatovi,   jelikoz teprve po precteni   jeho komentare jsem ten film   pochopil. Je asi pravda, ze u   Lynchovo filmu musi clovek   znat aspon povrchne   psychoanalyzu, ale kdyz vam to   dojde, zjistite, ze ten film   je naprosto genialni.
datacz
Hodnocení:
Přidáno: 2.10.2009
David Lynch je blázen... A   jeho filmy a seriály   nedávají smysl... Ovšem   cíleně a s vysokou   úspěšností. Jak někdo   řekl: "Snažit se je   pochopit je jako prošvihnout   pointu."
Cash89
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 19.7.2009
Co to k čertu bylo za   nesmysl??? Nejenom že jsem   usínal od prvních chvil (   koukal jsem na to dopoledne )   ale ke všemu jsem to   absolutně nepochopil…David   Lynch je prostě šílenec,   setkal jsem se s ním poprvé   a doufám že i   naposledy…Má svůj styl   natáčení a to mu neberu,   ale co nepochopím je, že   jeho filmy mají tak vysoká   hodnocení…Filmy které   nepochopím u mě končí a   víckrát se k nim nevracím,   proto mě udivuje když si   čtu že diváci i když to   nepochopili se k němu stále   vrací…Jestli Lynch napsal i   scénář tak byl asi dost   opilý protože takhle   nesmyslné dialogy jsem dlouho   neslyšel…Navíc mi vadila   ta temná atmosféra, skoro   nic jsem ve filmu neviděl   protože bylo všechno   zakryté do temného   odstínu…Manželé spolu   rozmlouvají jako by šlo o   nějakou sektu, která se   chystá k popravě svého   druha…Zamotanost příběhu   nezná mezí, když už jsem   byl tak nějak na správné   cestě a držel jsem se v   obraze, najednou bum bác, a   já zase tápal…Navíc Bill   Pullman je mi naprosto   nesympatický…Filmy u   kterých se přemýšlí mi   nevadí a cením si jich, ale   pokud to je taková ztráta   času jako tohle, nezbývá mi   než konstatovat že u Lost   Highway můžete přemýšlet   do skonání světa a stejně   na nic   nepříjdete…Přemýšlím   jestli se mám přidat k   holkám a dát nulu, ale ne   nedám…Ve filmu se mi   líbila hudba, a to až   přehnaně, nechápu že hudba   se tak povedla ale film šel   do kytek…Lost Highway nemá   hlavu ani patu!!!
Radka30
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 23.9.2008
Úplně pochopit děj tohoto   filmu je nad lidské síly.   Půl filmu se nic neděje, až   na samém závěru dojde k   rozluštění zápletky.
Tomcat
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 19.3.2008
Vysvětlení (interpretace)
Pro pochopení tohoto filmu   musíme mít základní   znalosti psychoanalýzy a   také určité vědomosti o   nemoci zvané schizofrenie.   Skutečný příběh jsme   schopni sestavit až po   poslední scéně filmu.
Hudebníkovi Fredu   Madisonovi někdo oznámí do   domácího telefonu, že   nějaký Dick Laurent je   mrtev. Dále zjišťujeme, že   Fred prožívá manželskou   krizi se svou ženou Renée a   že jim někdo na schodech   jejich vily zanechává   podivné videokazety. Na   poslední videokazetě je   zachycena vražda Freda   spáchaná na vlastní ženě.   Fred je odsouzen k trestu   smrti, ale v cele se najednou   změní na mladého   automechanika.
Až do   tohoto okamžiku byl děj   poměrně srozumitelný. Proč   se ale Fred změnil v   automechanika Petea? Odpověď   je jednoduchá. Fred ve   vězení trpěl bolestmi hlavy   a nespavostí. Dozorci ho   zavedli k vězeňskému   doktorovi a ten mu dal   prášky na spaní!   Vzpomínáte, jak mu je   nasypal do úst, zkontroloval,   zda je opravdu spolykal a   potom mu oznámil "Teď   budeš spát!"? Tedy   představme si, že Fred je   stále v cele a zdá se mu,   že je Pete.
Druhá   část filmu je snem Freda ve   vězení. Pro pochopení   příběhu je rozhodující   jedna z posledních scén   tohoto snu. Fred v ní   přijede ke svému domu a do   interkomu oznámí "Dick   Laurent je mrtev". Sen je   iluzí vycházející z   reality s cílem plnit   přání spícímu. Freda v   té scéně na začátku   zajímalo, kdo na něho zvonil   a pak mu sdělil, že   "Dick Laurent je   mrtev" a také proč   potom u vchodových dveří   nikdo nestál. Takže sen teď   plní jeho přání a   zároveň mu odpovídá, že   ty zvuky stvořil on sám ve   své hlavě, že to tenkrát   byla jenom jeho zvuková   halucinace v důsledku   vzpomínek na zavraždění   Dicka Laurenta!
Schizofrenie se na   začátku projevuje zvukovými   halucinacemi, později   vizuálními halucinacemi a v   nejtěžším stádiu může   dojít k rozštěpení   osobnosti. To znamená, že v   jednom těle potom žijí dvě   osobnosti, které mají své   vlastní vzpomínky. Dá se   tedy předpokládat, že z   neurózy po zavraždění   Laurenta se u Freda vyvinula   schizofrenie. Proč zabil   Laurenta? Byl to milenec jeho   ženy a Fred zabitím soka   chtěl vyřešit manželskou   krizi. Pro svoji oběť si   přijel do hotelu "Lost   Highway", kde se milenci   tajně scházeli. Nejdříve   Laurenta zranil nožem a potom   ho zastřelil v poušti.
Fred s Renée zůstal   žít i po smrti Dicka.   Všechno mělo být v   pořádku, ale nebylo. Fred   má pocit, že ho žena stále   podvádí. Volal ji domů,   když tvrdila, že si bude   číst, ale telefon nevzala.   Matně si vzpomíná, že z   klubu, kde hraje na saxofon,   kdysi odešla s nějakým   mladým mužem (Andym). Při   sexu cítí, že už ho žena   nemiluje. Nechce si   připustit, že manželku   začíná nenávidět. Má   vizuální halucinaci, kdy   místo obličeje své ženy   spatří tvář tajemného   muže.
Schizofrenie se   zhoršuje. Na večírku u   Andyho už má vizuální i   zvukovou halucinaci dohromady.   Jeho mozek stvořil druhé   ego. Celý rozhovor s   tajemným mužem se odehrává   pouze v jeho hlavě!
Po   příjezdu z večírku domů   dochází k rozštěpení   osobnosti. Z ložnice   odchází ještě jako Fred,   ale když se vrací, tak už   je tajemným mužem. Proto si   Fred u výslechu pořádně   nepamatuje, že svoji   manželku zavraždil.
Tím se dostáváme k těm   podivným videokazetám.   Záznam na kazetách totiž   představuje vzpomínky   tajemného muže a Fred si   tyto vzpomínky pouze   přehrával ve své hlavě u   výslechu. Vysvětlím...
Při prvním shlédnutí   jsme schopni zjístit, že   druhá část filmu je snem   Freda ve vězení a na konci   snu, že Fred je   schizofrenikem. Potom si film   musíme přehrát znovu buď   doma na videu nebo ve své   hlavě.
Když máme   informaci, že první scéna   filmu se odehrává po smrti   Laurenta a že ho zabil Fred,   u kterého se začíná   vyvíjet schizofrenie,   pochopíme i další   scény.
V   psychoanalýze dům   představuje hlavu, takže   například rozhovor Freda s   tajemným mužem potom   dostává nový rozměr.   Tajemný muž mluví o   Fredově hlavě, ale Fred o   svém domě! Tajemný muž:   "Vlastně jsem tam i   teď." Fred: "Kde   že jste teď?" Tajemný   muž: "Ve tvé domě   (hlavě)." Fred: "To   je nějaká blbost!"   Tajemný muž: "Zavolej   mi (vyvolej mě v   hlavě)." Fred: "Jak   ses dostal do mého domu   (hlavy)?".
A díky   tomu i lépe pochopíme ty   kazety. První kazeta -   Tajemný muž je ještě před   Fredovým domem (hlavou).   Druhá kazeta - Tajemný muž   je uvnitř Fredova domu   (hlavy), ale ještě ho   nedokáže ovládnout. Fredovo   tělo spí. Třetí kazeta -   Tajemný muž je uvnitř   Fredova domu (hlavy), ale už   ho i ovládne. Fredovo tělo   vraždí manželku. Fred si   tuto vzpomínku přehrává ve   svém domě (hlavě) u   výslechu!

Shrnutí:
Fred   zabil milence (Dicka Laurenta)   své ženy. Z neurózy po   zavraždění Laurenta se u   něho vyvinula schizofrenie,   která přerostla do   rozštěpení osobnosti.
Jako nová osobnost   (tajemný muž) potom zabil i   manželku.
Za vraždu   Renée byl odsouzen k trestu   smrti (pozn. Dicka zastřelil   v poušti, takže ten byl pro   policii a ostatní pouze   nezvěstný, protože jeho   tělo se nenašlo).
V   cele se mu zdálo, že jako   Pete opustil vězení, prožil   jiný vztah se svou zabitou   ženou (ve snu Alice) a také,   že zabil Andyho jako   domnělého dalšího milence   manželky. Na konci filmu se   probudil
Chrustyn
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 29.10.2007
Opravdu velmi složitý a ne   zrovna úplně pochopitelný   thriller (co taky čekat od   Lynche). Je těžké to   hodnotit protože to každý   vnímá jinak. Pochválit mohu   snad jen kameru a atmosféru.   Zbytek už je na divákovi.   Já k tomu jen napíšu, že   sem to nepochopil ale hezky se   na to kouká.
pecorek
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 7.9.2007
[[[ I like to remember things   my own way.
What do   you mean by that?
How   I remembered them. Not   necessarily the way they   happened. ]]]
Mgb
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 24.4.2007
Když se ve filmu objeví Bill   Pullman, tak člověk sleduje   výborný temný film se   vším co mám rád na   Lynchovi. Dlouhá scény,   minimum slov, nepochopitelné   zvuky, tajemnou hudbu. Prostě   krása. Zvláště scéna s   telefonátem domů!!! Ale pak   se najednou objeví Balthazar   Getty a pro mě film strácí   něco ze svého kouzla. Už na   vás nečíhá tajemství za   každým rohem. Jako by Lynch   trochu dal nohu z plynu.   Škoda. Závěr se zase   pořádně rozjede a to mě   těší. Kdyby nebylo toho   volnějšího prostředku, tak   bych s 5 hvězdičkami   neváhal, takhle jsem byl   nucen jednu ubrat.
katule
Hodnocení:
Přidáno: 9.4.2007
Tak tohle je teda film, který   snad ani nejde pochopit. No   alespoň já jsem ho moc   nepochopila, možná, že   někdo jiný bude mít víc   štěstí. Každopádně   nelituji těch pár chvil,   které jsem obětovala na to,   abych se na něj podívala.
xebece
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 23.2.2007
Děsivej film s   nejstrašidelnějším   chlapem, jakýho jsem kdy   viděla. Celou dobu máte   hrozně nepříjemnej pocit a   strach, kterej nemůžete   pojmenovat. Je to fakt úlet.
Ingrid
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 19.2.2007
Sice ještě pořád nevim o   co v ní vlastně de, ale je   to tak ujetý, že se mi to   musí líbit:)
nash
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 24.1.2006
Je to šílenec nebo génius?   Těžko říct, zvlášt když   genialitu a šílenství   leckdy nelze přesně   odlišit. Každopádně je   David Lynch nejstylovější   filmový režisér všech dob.   V Lost Highway to jasně   dokazuje. Neskutečně ponurá   atmosféra, schizofrenní   děj, kterej, jste-li   "normální",   nepochopíte, těžká   industriální hudba   (Manson,Rammstein) a   brutální násilí. To, že   film nepochopíte, paradoxně   vůbec nevadí, dvě hodiny na   to vydržíte koukat a ani se   nepohnout, a to je podstatný.
Pardal
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 29.12.2005
Pokud se vám líbil   Mulholland tak se určitě   podívejte i na tohle, podle   mě jsou to 2 Linchovy   nejlepší kousky. Totální   psycho který vás zarazí do   židle, (kamený tváře,   málo řečí, napětí   hudba...) navíc strašně   složitý, asi to úplně   nepochopite, ale ten zmatek   tomu dodává taky svoje   kouzlo..

Poznámka: Komentáře jsou řazeny podle počtu dosažených bodů jednotlivých členů, kteří je psali. To znamená, že čím více bodů má člen, tím je jeho komentář výše.

10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film
minih34925minih34925Utajený (2005) 
Caché n
minih16978minih16978Pro hrst dolarů (1964) 
Per un pugno di dollari n
minih32698minih32698Ples příšer (2001) 
Monster's Ball n
minih25528minih25528Maffiósso (1998) 
Jane Austen's Mafia n
minih134410minih134410Pohádka pohádek (2015) 
Il racconto dei racconti n
minih80911minih80911Kronika (2012) 
Chronicle n
minih125457minih125457Penny Dreadful (2014) [TV seriál] 
Penny Dreadful n
minih70827minih70827Lovec trolů (2010) 
Trolljegeren n
minih47378minih47378Funny Games USA (2007) 
Funny Games U.S. n
minih71771minih71771Pontypool (2008) 
Pontypool n


Hodnocení:n12345678910
Reklama
Reklama
Naposled navštívené:Přesunout nabok | Vymazat historii
Michal Havran

Havran Michal

Naposled navštívené:
Michal Havran

Havran Michal