Komentáře k filmu Lída Baarová
Počet komentářů k filmu: 32
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 19.9.2020
Pokusím se zapomenout na svůj velmi vyhraněný osobní názor na hlavní postavu a vyjádřit pouze dojem z filmu jako takového i když to není lehké od sebe oddělit. Film má na naše poměry až nebývale kvalitní mezinárodní obsazení a jak Karl Markovics tak Gedeon Burkhard zvládli své party výborně. Táňa Pauhofová ale v hlavní roli už zdaleka tak brilantní nebyla a jako fatální kiks mi přišlo obsadit Pavla Kříže do role Adolfa Hitlera. Navíc jako životopisný film je to dost nepřesné a řekl bych nemístně zidealizované (krajně nemístně). Ocenit se dá naopak kvalitní výprava a důslednost v dobových reáliích. I tak je to ale podle mého jenom průměrný film a režisér Renč by si měl už konečně uvědomit, že je sice dobrý filmař ale žadný Oliver Stone nebo Woody Allen.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 21.1.2016
Ten životní příběh je kulervoucí a zasloužilo by si to mnohem, mnohem lepší film. Nemám nic proti Renčovi, ale tohle je prostě nuda. Není to přínosné ani pro toho, kdo by snad náhodou příběh Lídy Baarové neznal. Přitom potenciál je to obrovskej. Jenže Lída Baarová je tady děsně povrchní, a i když to vyznívá v její prospěch, i jejímu největšímu fanouškovi je nakonec jedno, že ji zavřeli. Stejně tak si nemyslím, že druhý muž Třetí říše byl uslintanej uzlíček nervů. Nepovedl se ani Gustav Fröhlich s vizáží místního obšourníka s lascivním výrazem. A když slyšíte řvát Hitlera, pořád je to ten známej hlas Štěpána Šafránka z Básníků. Takže z hereckého obsazení mě nejvíc bavila Lenka Vlasáková, jasně čitelná a jako jediná racionálně jednající. Do toho probíhají nijaké dialogy a z dnešního pohledu snadno zakomponovaná vizionářská moudra typu hlášky Ljuby Hermanové, aby holky (Baarová, Mandlová) jednou neplakaly. A kde chybí emoce či akce, je nasazena neadekvátně apokalyptická hudba Ondřeje Soukupa. Baarové vlastní životopis Života sladké hořkosti taky není úplně objektivní, ale ten mi aspoň nabídl napětí a rád jsem se k němu několikrát vrátil. K tomuhle se vracet nebudu mít potřebu.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 14.12.2020
Životopisné filmy mám ráda, ale tady jsem hodně zklamaná. Takhle laciné pojetí svého životního příběhu si Lída Baarová nezasloužila, ať už byla v reálu jakákoliv. Táně Pauhofové to sice slušelo, ale co se hereckého charisma týče, prohrávala se Zdenkou Procházkovou, starší představitelkou téže postavy, vysoko na body. Křížův Hitler působil směšně, zato němečtí herci G. Burkhard i K. Markovics se svých rolí zhostili s profesionálním přehledem. Podivná, rádoby erotická scénka s krbem a plameny je vrcholem nevkusu. Kupodivu mnohem povedenější mi připadaly scény, které s Baarovou přímo nesouvisely - např. hrůzná Křišťálová noc, či Zorčino ponížení a její sebevražda.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 11.1.2017
Nuda nuda, šeď šeď. RYchlé sehrnutí. Bohužel dost pravdivé. Některé záběry se mi docela líbily barevně, ovšem o vykreslení atmosféry nemůže být ani řeči. Není mi jasné, proč film vznikl. V podstatě jsem se nic nedozvěděla, pokud to měl být dokument a ani jako romance mě to neuspokojilo. Dokonce ani jako tragédie to neobstojí... je to všechno tak nějak na půl cesti.. a nakonec nedojdeme k ničemu. Vzhledem k obsazení jsem čekala něco mnohem kvalitnějšího. Bohužel.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 22.1.2016
Už před lety jsem si říkal, ten život Lídy Baarové, ten by stál za zfilmování. Četl jsem několik knížek, ať už její vlastní vzpomínkovou, nebo těch, kde vzpomínali na ni jiní. Také mi rukama prošlo několik knih různých publicistů. Na její život jsem si nějaký ten obrázek udělal. Proto jsem byl nyní hodně zvědavý na to, jak se Filip Renč ujme svého úkolu.
Než jsem na film zašel, setkal jsem se s hysterickou kritikou pražské kavárny. Dopředu a hlasitě řvali lidé, kteří moc nemusí Filipa Renče. Takové zlostné odsouzení si zaslouží více chutí na film jít. Osud Lídy Baarové by byl na seriál, musel se však vtěsnat do asi dvouhodinového filmu.
Kritizovány jsou určité časové zkratky, třeba ta z roku 1940 a hned do roku 1945. Nejlepší odhad pro prvorepublikové herečky měl režisér Otakar Vávra. Z tria Baarová – Mandlová – Gollová za skutečnou herečku uznával Gollovou. Tento film je o Lídě Barové. Ve své době pěkná šťabajzna a kdejaký hlavoun, nejen filmový, se ji snažil dostat do postele. Film nelíčí blíže dobrodružné útěky Lídy Baarové z Německa a později z osvobozovaného Československa. Nelíčí, jak byla zadržena a předána českým úřadům.
Film začíná tím, jak byla Ufou oslovena, aby přijela do Berlína na kamerové zkoušky. V té době však už u nás byla velkou hvězdou. Do hloubky moc nejde, pokud jde o její vztah k německému herci Gustavu Fröhlichovi. Poměrně realisticky je vylíčeno její setkání s nacistickými pohlaváry. Zde tvůrci čerpali ze vzpomínkové knížky Lídy Baarové.
Film líčí i osud jednotlivých členů rodiny Lídy Baarové. Než se Lída dostala po válce z vazby na svobodu, zemřela během výslechu na policii její matka a sestra Zorka spáchala sebevraždu. Otci bylo nutné ze zdravotních důvodů amputovat nohu.
Pokud jde o herecké obsazení, tak snad bych měl jen tyto výtky. Pavel Kříž pro roli Adolfa Hitlera je špatnou volbou. Toho Štěpána Šafránka mu prostě nelze odpárat. Do té role Adolfa Hitlera se nehodil. Pak se mi nelíbily herecké výkony v postavách policistů, kteří po válce vyšetřovali obvinění Lídy Baarové. Ty role byly sehrány příliš křečovitě.
Celkově snímek není špatný. Ale určitá skupina filmařů a pražských intelektuálů se postará o to, aby Renč se snímkem neuspěl.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 14.12.2020
Láska je někdy slepá,,,,
O Lídě Baarové se říkalo, že byla naivní a pro roli by udělala cokoliv, ale byla jediná taková? NE určitě ne, film se mi celkem líbil ačkoliv první půle není tak zajímavá a občasné řečičky a romantika mě nebavily. Ale zas tohle nebyl akční film, že. Na její lásku se špatným mužem více asi doplatila později její rodina a také chybou bylo odmítnutí natáčení filmů v Americe, ale po bitvě je každej chytrej. Konec filmu je nejsilnější, jak scéna s Goebbelsem co zhasíná lampičku, tak řeč novinářky v podání Hany Vagnerové, ano nic není kolikrát jen bílé a černé. Na naše poměry působí snímek velmi slušně po výpravné i technické stránce, jak je do detailu pravdivý nevím, ale na závěr samotná slova Lídy Baarové. „To je právě to. Co jsem z toho měla? Byla jsem pošetilá, blbá, slávou opilá a proti své vůli jsem se vlastně nepěkně zapletla do dějin. A za tuhle pošetilost jsem strašně krutě zaplatila...“
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 6.1.2019
Pro mě zajímaví hlavně z historického hlediska,s hereckými výkony spokojenost s některými míň P.Kříž jako Hitler špatný,Goebbels zas naopak dobře vybraný.T.Pauhofová jako Lída nebyla vůbec špatná.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 5.7.2023
Opovrhované herečky
Tuhle dobu většina z nás nezažila. Těžko hodnotit lásku k vrahovi a jeho "soudruhům". Baarová po sobě zanechala hodně filmů, se svým "strnulejším" herectvím. Na její filmy se koukat dá, je tedy otázka, zda jí zatratit, nebo litovat. Prostě se zapletla s dobou, která nebyla dobrá. Ta doba už expirovala.
Zajímalo by mě, zda jednou bude natočeno něco podobného po čase (kdy to špatné bude také pozapomenuto) i o další herečce s podobným, ale úplně opačným, osudem, o Jiřině Švorcové. I ona byla stejně hloupá. I ona se doživotně zapletla s vrahy, lobovala za komunisty, kteří v 50 letech také vraždili nejen své odpůrce. I ona byla na vrcholu slávy. Na některé její filmy se také dá koukat i dnes. I ona některým lidem pomohla z maléru ... i ona po změně politické situace padla na drž.u ... sice jí nehrozila smrt, ale opovržení většinové společnosti se dočkala. Přesto někteří na ní vzpomínají jako na osobu, která pomáhala ... Já osobně jsem jí rád neměl, líbil se mi o ní vtip, že se bude stěhovat do Indie, kde prý jsou krávy posvátné a nesmějí se střílet. Přesto si myslím, že i ona by si po čase zasloužila podobný film, jako Baarová s podobným osudem ... Na rozdíl od Baarové Švorcová svou hloupost nikdy neuznala a zůstala pevná v původním přesvědčení až do smrti.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 12.7.2018
║Rozpočet CZK 80miliónov║Tržby Celosvetovo $2,478,000▐ mdlé až hrôza, po pol hodine to úplne otupí smerom do kómatu, skôr než kino film to má bližšie k TV inscenácii ale veľmi nevýraznej, či len zlej /?%/
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 24.11.2016
KLIDNĚ MNE KAMENUJTE, ale já jsem z filmu o Lídě Baarové nadšená a nechápu některé negativní ohlasy. Filip Renč odvedl poctivou práci a naprosto věrně se v jeho snímku odráží celá společenská složitost doby a není proto snadné pochopit správně vše, co divákům nabízí. A nabízí se toho hodně...od kostýmů, které nemají chybu stejně jako hudba, až po výborné herecké výkony. Toto silné téma je velmi citlivě zpracované a tak věřím, že hluboký lidský příběh kontroverzní české herečky si najde spoustu vděčných příznicvů.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 29.4.2018
Příběh Lídy Baarové je kromě vztahu s Goebellsem poměrně málo známý. Bohužel filmové provedení Filipa Renče mě moc nebavilo. Výprava asi nákladná, ale to zpracování nenadchne. Táňa Pauhofová hraje dobře, ale nějak mi do charakteru Lídy Báárové nepasuje. Sumasumárům zklamání z Renčova promarněného pokusu.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 12.7.2016
Obhájit neobhájitelné...
...asi měl tento film.
Za mě po řemeslné stránce v pořádku. Diskutabilní pro mě je obsazení notorického klaďase Pavla Kříže do role megahajzla Hitlera a už tradiční obsazení snowboarďáka Jiřího Mádla do role, která se k němu absolutně nehodí, ale je to režisérova volba...
Po shlédnutí tgohoto filmu, i dokumentu od Hany Třeštíkové jsem si udělal subjektivní dojem, že lady Baarová svého chování nikdy nelitovala. Do dnes je z jejího projevu cítit pýcha nad tím, že dokázala motat hlavy nejmocnějším mužům své doby, ať už to byli sebevětší šmejdi. Těžká závislost na alkoholu a nikotinu, kterou si slavná herečka sebou nesla po zbytek svého života je jen důsledkem výčitek svědomí.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 6.1.2019
A komu tím jako prospějete? Otázka, která mi vrtá hlavou po shlédnutí Lídy Baarové v aktuálním pojetí Filipa Renče. Obraz Lídy jako někoho, kdo si vlastně ani moc neuvědomoval, co se to kolem ní děje, mi přijde.. vlastně nevím, jestli jde o naivitu, filmařské neumění nebo snahu o hledání obhajoby pro neobhajitelné.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 22.10.2016
Nic moc
Zajímavý film o osodu jedné české herečky. Celkově zajímavé, ale nepochopil jsem, proč jsou některé dialogy v němčině, ale Hitler například mluví česky :( škoda, nehledě na to, že Kříž coby Hitler fakt nic moc.
Osobně myslím, že z toho šlo vymáčknout daleko víc. Na jedno podívání ok.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 7.7.2016
Inu...
Inu, co se dá upřímněji na tenhle film říci, než uznat většinový názor kritiky za hloupý, neprofesionální a nevýstižný. Většinový názor, který tento film nabyl úsudku zlikvidovat. A sám za sebe říkám, že obdivuji každého kritika, který tento film dokáže nazvat ještě jakýmkoliv slušným výrazem. Já sá to nedokážu. Film předsudky budící už jen dle obsazení, svými negativním dojmem o režii, neselhal! A u pana Renče bohužel vidíme i tentokrát, pohádku, srdceryvných výstupů,snahy o vyvolání patetizačních empatii a vše v absolutní faleši a jen za účelem si vyzkoušet, zda Brechtovské zcizovací efekty fungují i před kamerou. Scénář působící spíše jako Ordinace v Velkoněmecké zahradě, který by svedl napsat naprosto kdokoliv lépe či hůře vzdělaný. Co se týče historických souvislostí, tak bych na místě filmařů děkoval Bohu, že většina dnešního národa tyhle věci nepamatuje či se jimi nezabývá do takové hloubky, či jen nemá sílu ani zapotřebí si s nikým z realizačního týmu špinit ruce rozbitím držky! Tohle co se pustilo do kin jen dokazuje kolik talentu je za potřebí záskat Státní vyznamenání za přínos české kultuře, z rukou pana Zemana.
Ovšem nebuďme tolik upřímně kritičtí...jedna věta přeci jen odpovídá všemu úmyslu i době ztvárnění celého filmu(Po smrti Lídy Baarové).
"Váš trest převyšuje Vaši vinu." Tohle zní naprosto výstižně. Dej Pánbůh pokojný odpočinek paní Baarové, ale tohle kdyby viděla za svého života, dovedu si představit že by to byla naprosto ideální poukázka na infarkt zdarma.
Nejsem si zcela jist jakým způsobem se snažil (F.Renč se svým ensemblem) tento film vytvořit, aby pyšně nesl příležitostný podtitul: Podle skutečného příběhu(či Podle skutečných událostí apod.)! Sám za sebe říkám, je mi na zvracení a pokud je současná komercionalizace tolik štědrá, že pustí lidem do kin tuhle zhovadělost, pak bychom měli opět do českého národa přivést myšlenky o redefenestraci.Doufám, že F.Renč i celý tvůrčí tým dostal zaplaceno a kritikou vyeteno dostatečně na to, aby si příště lépe rozmyslel vůbec lozit před kameru či se vůbec jen chopit tužky a něco podobně ohavného vytvořit...
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 17.7.2016
Životopisný?
Spojení Renče s Ivanem Hubačem již podruhé vyplodilo děsný shit. Drzost nazvat tento paskvil životopisným filmem a pobrat na něj jednu z nejvyšších dotací. Fraškovitě působící celý příběh, herecké obsazení s prominutím špatné, navzdory obsazení i herci dobrými. Navíc nudné, občas se jeden může i smát. Ale to asi cílem nebylo.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 24.1.2016
Trochu málo
Nemohu jinak než zůstat v hodnocení na půli cesty. Takové nosné téma a velkorysý rozpočet by si jistě zasloužily ještě něco...víc. Chápu, že jako laik nemohu mnoho věcí dostatečně fundovaně posoudit, ale...Ještě před návštěvou filmu jsem se rozhodla negativní kritiky ignorovat, protože na mě působily jako trochu jalové výkřiky intelektuálů, kteří tak nějak považují za svoji občanskou povinnost vyslovit dílu, jež kladně hodnotil Miloš Zeman, krajní nedůvěru. A připadá mi, že Filip Renč se ve filmových kruzích patrně netěší dobré pověsti. Bohužel, v některých bodech musím dát těmto recenzím za pravdu. Jediné, co považuji za trošičku nespravedlivé, jsou odsudky na hudbu pana Soukupa. Abych to shrnula - některé scény skutečně působí komicky, ač se tímto směrem jistě tvůrčí záměr původně neubíral. Při slzavém údolí v podání filmového Goebbelse, který štkal do telefonu: "Führer na mě řval" mi samovolně začaly cukat koutky. Dabing v podání pana Preisse byl totálním krokem vedle. Devizou Goebbelse přece byl hluboký podmanivý hlas. Pan Preiss je nepochybně skvělý dabér, má příjemný a kultivovaný projev, ale pro tuto úlohu se absolutně nehodil. Mnohdy kritizovanou scénu křišťálové noci bych naopak nehodnotila vůbec příkře, v tak emočně vypjaté scéně trocha toho patosu není na škodu. Pro mě osobně byla právě tato scéna jednou z nejpůsobivějších. Byla vlastně jedinou, která ze mě dokázala vyždímat opravdové emoce. Herecký projev Tatiany Pauhofové to tedy rozhodně nebyl. Za celý film ve mně neprobudila hlavní hrdinka ani trochu sympatie a vlastně ani žádné antipatie. Byla jakási nijaká. Plochá. Občas koketně zakoulela kukadly, občas posadila hlas do svádivé a laškovné intonace a... to bylo tak nějak vše. O skutečné paní Baarové prý někdo prohlásil, že ve skutečnosti byla velmi chladná. Takhle mělká a bez výrazu ale být jistě nemohla. Výkon paní Stašové pár recenzentů rovněž zrovna nechválilo - mně se její maminka Babková líbila, byla lidská, přesvědčivá...ač z ní ve filmu udělali takovou jednodušší pani a maloměstskou husu. Obsazení Lenky Vlasákové do role Magdy Goebbelsové se ukázalo jako skvělá volba. Byla naprosto výborná a uvěřitelná. Pro mě subjektivně nejlépe uchopená postava. Hitler v podání pana Kříže opravdu budí spíše rozpaky, on podává takový velmi snaživý výkon, ale je tam prostě nějaká křeč, nemůžu si pomoct. Mezi slabiny filmu patří i to, že spousta věcí zůstává nedořečena, nebo vůbec nevyřčena. Chápu, že za to asi může výsledný střih, chápu význam filmové zkratky, ale některé aspekty ze života paní Baarové by si jistě zasloužily více prostoru (třeba okolnosti podstoupeného potratu, její filmová kariéra v Čechách za Protektorátu apod.). Oproti tomu epizoda s asistentem režie v podání Jiřího Mádla mi přišla naprosto zbytečná. Sečteno a podtrženo - nepovažuji film vyloženě za propadák, ale přesto výsledný dojem není nijak oslnivý a je tam taková pachuť z promarněné šance...
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 22.1.2016
Nebudu opakovat komentář přede mnou, ale musím souhlasit. Herečka Pauhofová (vlastně skoro všichni) přehrávali takovým způsobem, že jsem si myslela, že jde o nedělní estrádu. Přes dvě hodiny póz, našpulených rtů, culení jako na bonbon a lascivních pohledů. Přitom Baarová, se takto nidy netvářila, jen ta fotka na obálce se zdviženou bradou už je jako jíné postavy a ne její. Postava Goebbelse je vůbec perla, jen jsem čekala, kdy se zvedne hitlerova fenka a ukradne neurotickému "Štokimu" housku se salámem. Dabing pana Preise (jako dědečka z pohádky) snad režisér nemohl myslet vážně, korunováno ubrečenou větou "Hitler na mě řval...". V tu chvíli jsem myslela, že spadnu ze sedadla. Tohle přece nebyl film do kina ale na uvolněný program na ČT1, kdy se heká a sténá na pidi otomanu, kde srdce jihnou nad zapřenou mrzákovou protézou. Ani tomu nízkému rozpočtu se nedá tleskat, když po celé ČR nenašli jediné nádraží, kde by nebyla plastová okna. Dvě hvězdy pouze za kostýmy, Magdu Goebbelsovou, Hitlerovo (Křížovo) rozčílení a Jiřího Stracha, ale ten se tam bohužel mihl pouze jen pár minut.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 9.1.2017
...
Videl som to asi len od polovice. Umelecky dojem nic moc, skor som sa dozvedel nieco z historie. A Pauhofova je fakt pekná, až mi je jej ľúto...
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 3.2.2016
pěkné, ale celkově zklamání
Na tento film se dá podívat tak jednou. Neskousla jsem M.Stranského a V.Praise v dabingu. J. Mádla mám ráda, ale tak jako se s B.Polívkou nehodili do Bathory, tak ještě méně se hodil Mádlův štěk do tohoto filmu. J.Kříž coby Hitler mi nevadil a ostatním hercům musím říci BRAVO !! Celkový dojem mám ale smíšený. Takový příběh by si zasloužil něco lepšího. ...
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 28.1.2016
Povedeny snimek
tak jsem konečném viděl Lídu Baarovou a musím říct, že se mi film moc líbil. ...nechápu to záporného hodnocení. ..naopak film byl pro mě velmi překvapující. ...a i záporného komentáře na stranu Kříže coby Hitlera moc nechápu. ...myslím, že se toho zhostil moc dobře. ...samozrejme se tam najdou chybičky, ale celkove si myslím že dobry. ...něco jiného je divné přerozdělení penez z fondů na ceske filmy, kdy tento film dostal víc než polovinu z rozpočtu, což děla 15.mil korun....je pravda, že je to nestandartni a několik lidi se od toho distancovalo. ...nicmene jako film takový si myslím že se povedl a Renc ukázal své schopnosti.....
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 15.8.2016
Hnus
Patos, kyč, doporucuji dokument od Třeštíkové a tímhle neztrácet čas. Nechapu jak nekdo mohl dat na tenhle film peníze, jenom doufám ze nepřispěl státní fond nebo jina státní organizace.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 11.3.2016
dobry film
Po dlouhe době solidni film.Herecke obsazeni a hlavně mne mile překvapil v roli Hitlera Pavel Křiž.Dobře vystihnul taky to prskani čimš byl Hitler proslaven.Byl to přijemně prožity večer
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 8.8.2016
Plus pro Baarovou
Navzdory různým negativním komentářům musím říci, že film se mi velice líbil. Dokonce v mém okolí, u všech, kteří film také viděli, jsem zaznamenala v 99 procentech pouze kladné hodnocení. O Lídě Baarové mám hodně načteno, udělala jsem si dost přesnou představu o její osobě. Myslím, že film se snažil co nejlépe vysvětlit její jednání tím, že nám dá představu o její osobnosti, o její povaze a o jejích touhách. Vlastně jí přinesl takové plusové body, co se týká historického hodnocení jejích prohřešků. Mimo hlavní představitelky, která se mi velice líbila, se mi líbil i výběr dalších herců. Také jsem se ráda pokochala pohledem na nádherné toalety dam, nádherné dobové interiéry. Hodnotím film kladně.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 26.1.2016
Zklamání
Tento film jsem si musela nechat rozležet tři dny v hlavě, než jsem se rozhodla napsat svůj názor. Možná bohužel jsem jako první viděla dokument od Heleny Třeštíkové Zkáza krásou. Ten mě naprosto uchvátil. Skvěle zpracovaná životní cesta Lídy Baarové perfektně prostříhaná ukázkami z jejích filmů, které vytvářely pocit děje. Skvělé. Celá životní cesta Lídy byla tak zajímavá, že její osud byl obrovským potenciálem k perfektnímu filmovému zpracování. Obrovský námět. Velice jsem se těšila na film od pana Renče. A pak jsem jen smutně zírala... Film by měl být pojmenován Baarová a Goebbels - romantická šaráda o vztahu ubrečené figurky Goebbels a nicneříkající figurky Baarová....toť vše. Ohromný potenciál života Lídy Baarové byl zcela nevyužit a film byl zaměřen jen na časové období jejího vztahu s Goebbelsem. Pokud by film pořádně využil jejím životem napsaný scénář, musel by začít už od jejích počátků 17-letého děvčete z dobře zajištěné rodiny, které se podporované svou matkou dostalo k filmu a začalo se stávat v Čechách velkou hvězdou. To se zákonitě muselo projevit na jejím chováním a vývinu jejího vnímání světa. A T.Pauhofová (představitelka Lídy) by měla o čem hrát. Dát postavě nějaký rozměr,duši, osobnost. Bohužel 3/4 filmu je představitelka Lídy nemastná, neslaná, neuvěřitelná. Prostě o ničem. Z ničeho nevychází, nevyvíjí se a nikam nejde. Nesoudím herečku Pauhofovou, mám ji ráda, ale tady prostě nebylo o čem hrát. Nehledě na to, že je už moc spojena se současnou dobou a doba Lídy Baarové mi k ní nesedla. To mnohem víc zapadla do doby představitelka Zorky nebo představitel otce Lídy. Postavu jsem ji začala věřit až ke konci filmu, kdy byla zavřena v Pankrácké věznici. Tady už bylo o čem hrát, byl tam nějaký posun, ale tím to skončilo (propuštěním Lídy film skončil). Přitom další životní osudy Baarové byly ještě mnohem zajímavější než období působení v Německu a její vztah s Frohlichem a Goebbelsem, který ji pak absurdně zamotal život. V tu dobu 20 ti letá rozhýčkaná, muži obletovaná, věčně filmující "holka", nemohla předvídat budoucnost a ty dějinné kličky si pak z jejím osudem pěkně pohrály. A to byl ten obrovský potenciál, který zůstal ležet nezpracován. Film mohl ukázat její další útěky, vztahy, boj s osudem, silný příběh ženy, který se musel chtě nechtě projevit na jejím vývinu osobnosti. A to by byla pro její hereckou představitelku obrovská výzva. Nevím, jestli by v tomto případě byla T.Pauhofová ta správná volba. Takže shrnuto : nic z popisu k tomuto filmu nesedí - životopisný? ani náhodou, tak malý úsek života vytržený z kontextu..., drama? spíš komedie, když Goebbels vzdychá a pláče...historický? bohužel tato přelomová doba a její pokračování po válce je zachycena velmi, velmi zběžně. Jediné na čem si tvůrci dali záležet byli kostýmy a velká škoda jich. Protože další Baarovou, ten velký životní námět už asi nikdo nezpracuje a nám zůstane jen tato romantická fraška. DĚKUJI H. Třeštíkové za její Zkázu Krásou.
Hodnocení:
Přidáno: 15.7.2023
Lída Baarová,
Hezký film, žel z konce filmu vytvořil pan režisér paskvil, patrně potřeboval daramatický konec a natočil nesmysl. Lída Baarová nestála před soudem a nebyla odsouzena, nestála pod šibenící a samozřejm nedostala ani žádnou milost. Baarová byla sice vyšetřována, ale pak propuštěna s tím, že v době ohrožení republiky se ničeho nedopustila. Pan režisér Renč by se měl věnovat jiným tématů,jestliže nechce dodržet historii.
Hodnocení:
Přidáno: 7.1.2018
Lída Baarová
V podstatě souhlasím, že film mohl být daleko lepší. Některá obsazení a výkony jsou opravdu děsná. Co mě opravdu zaujalo, tak byla neskutečná podoba Zdenky Procházkové s osmdesátiletou Lídou na rozdíl od dost nepodobné Pauhofové s mladou Lídou.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 23.1.2016
Vynikající film
Umělecky špičkově zpracovaný vnor do jednoho mimořádného Osudu. Náročné téma, které Filip Renč zvládl s geniální bravurou. Neočekávala jsem předem mnoho, ale film mne naprosto uchvátil: výborná volba herců, dokonalé scény a kamera i hudba O.Soukupa. Sugestivně působivé prolínání vyprávění staré Lídy s retrospektivou. Film nemusí sedět běžnému divákovi, protože, díky bohu, není dobový a komerční. Přesto nese poselství o síle lásky, která překonává všechny ideologické hranice: Velké téma, Velký film, který řadím spolu se Schindlerovým seznamem a Přeletem nad kukaččím hnízdem mezi světovou špičku. Otázkou zůstává, zda takovéto geniální dílo bude rozpoznáno , oceněno (neb duševního potenciálu pod vlivem závisti mezi "profesionály" ubývá ) a nominováno na Oscara..
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 24.1.2016
Výkmit z průměrné šedi
Konečně velkolepé dílo v porevoluční šedi českých filmů s výjimkou "Sekala". Filip Renč znázornil život této slavné herečky v průhledně čistých symbolech vztahu mezi pozemskou krásou a její ďábelskou odvrácenou stranou, která je chvilkově překonána láskou. Výborný výkon hlavní představitelky -jak Táni Pauhofové, tak Zdenky Procházkové jako staré Lídy v klasickém Renčově filmovém formátu, který je tak obtížné vytvořit. Výborná fotografie, včetně "inpainting" Lídy a její matky do dobového .Berlína.To vše lemováno skvělou hudbou O. Soukupa. Nemám žádných pochyb o tom, že jde o nejlepší Renčův film a současně Oscarové dílo první třídy.
Hodnocení:
Přidáno: 14.7.2016
Lída Baarová: Životopis versus podívaná
Filmu Lída Baarová je vyčítána autobiografická a historická nepřesnost, která ve filmu bezpochyby je. A tak divák očekávající přesnou autogiografii nebude uspokojen. Nelze tedy hodnotit narativ filmu. Herecké obsazení na první pohled přináší velké očekávání. Ovšem Pavel Kříž jako Hitler NEEE, za mne nepřesvědčivé. Postava Goebbelse dává prostor pro kreativnější ztvárnění, které ovšem nebylo využito (ne vinou herce). Táňa Pauhofová jako Lída chvílemi září a chvílemi se v roli poněkud propadá, za mne rozporuplné ztvárnění. Ovšem Lence Vlasákové jako manželce Goebbelse role sedla jako ulitá, podobně jako Simoně Stašové úloha excentrické Lídiny matky. A pokud se člověk oprostí od autobiografických a historických vazeb ..., tak film je především pěknou vizuální podívanou. Renčovi se opět povedlo mistrně vytvořit sled podmanivých vizuálních záběrů a obrazů, které člověka vtáhnou svou obrazovou přitažlivostí do jiskřivé atmosféry filmového byznysu 30. let a neklidné nálady předválečné Evropy. A Lída hraje všude a bez skurpulí ....;) Takže za tenhle jiskřivý a podmanivý dobový obraz (za mne) 53%. Třeba to bude jednou pěkný film pro pamětníky;)
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 26.2.2016
Nejednou se ztotožňuju spíš s hodnocením na FdB.cz, než tady (na větším csfd.cz). Jen blb a ignorant to může ohodnotit odpadem. Skvělé české životopisné drama, vše na úrovni, ať už výprava, kostýmy, výborné herecké výkony a silný příběh a děj. Není co vytknout. Další důkaz, že se prostě na nějaká procenta vůbec nemá dát a udělat si svůj úsudek. Ve mém okolí se film líbil všem. Naprosto podhodnocený film na csfd.cz, ale to je jedno, jistě to bude jeden z kandidátů na příštího Českého lva.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 8.1.2017
Je to nedodělávka, protože film končí v roce 1946. Baarová jako osmdesátiletá není Baarová. Podle filmovamista.cz se pobyt Baarové v Praze, kromě sebevražedné scény její sestry, natáčel v Brně. Asi nejzajímavější byla její role Viktorky, kterou dostala v šestnácti letech, ale tohle není o hodnocení Baarové samotné, která žila ve své vlastní skleněné věži umění a realitu kolem sebe vidět nechtěla, protože věřila "německé věci" zřejmě až do konce svého života. Podle mě Baarová musela být pěkná fanatička v duchu Vlajky a národní cti. Tenhle temný stín její osobnosti tam chybí, ale kde to dohledat. Asi dost těžko, protože ty její protektorátní role poskytovaly skvělé krytí celému filmovému štábu. Možná by pomohla psychoanalýza. Američané to taky v průběhu druhé světové války dělali, když nebyla jiná možnost a potřebovali zjistit co se děje v mysli Adolfa Hitlera. Ale od toho je pan Renč takový velký režisér, aby se o tohle postaral. V tomhle filmu působí Baarová jako nevinná oběť a díky předčasnému závěru jako mučednice.
Poznámka: Komentáře jsou řazeny podle počtu dosažených bodů jednotlivých členů, kteří je psali. To znamená, že čím více bodů má člen, tím je jeho komentář výše.10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film