Zari
ohodnotit

Ostrov

Seom

Další název:
The Isle; 섬
Žánr:
Rok:
1999
Délka:
89 minut
Premiéra v ČR:
8.7.2001

Obsah filmu Ostrov

 
V tajemných mlhách se ukrývá ostrov, ráj pro muže, kteří sem jezdívají rybařit a ukojit své sexuální touhy. Místu vládne mladá žena Hee Jin, která obstarává komukoli cokoli, od rybích návnad po rozkoš. Jednoho dne se přijede na ostrov ukrýt bývalý policista, který má na svědomí vraždu milenky. Machistickou sílu tohoto muže však začne ovládat ženský duch. Mezi ním a mlčenlivou Hee Jin pomalu vzniká podivné sadomasochistické pouto a společně objevují neznámá místa mezi láskou a bolestí... Snímek Ostrov je prvním dílem jihokorejského režiséra Kim Ki-duka (1960), který se objevil v Evropě a oproti lhostejnému opovržení korejských kritiků a...
 
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit zde >>
trailer
Distributor v ČR:
AČFK - Asociace českých filmových klubů, Státní fond ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie, Ministerstvo kultury ČR
 
 
Barevný:
Ano
 
 
Jazyková verze:
korejská
 
 
Přístupno:
od 18 let
 
 
Ohodnoťte
n12345
n678910
Zobrazit všechny herce a tvůrce filmu Ostrov >
Film je součástí: Project 100

Řadit dle:  Bodů uživatele  |  Od nejnovějších  |  Podle hodnocení

Nejnovější komentáře k filmu

Omnibus
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 16.10.2013
Prý poetický film...?
Hmm, myslím, že ta ryba, z níž si ten dobytek   zaživa ukrajoval sushi, si poetiku představovala   trochu jinak. Ale zase v tom němém objíždění   plovoucích chatek a rozdávání radosti   osamělým a potřebným mužům svým tělem, v   tom jistá poetika byla. Ano, na světě je   spousta holek, které šlapou. Hee-Jin ale spíš   jen šlapala vodu, aby se v životě neutopila. A   její nečekaný úlovek Hyun-Shik na tom nebyl o   moc líp. Opravdu kvalitně citově vnitřně   rozervaný mladý muž, řekl bych (omlouvám se   za černý humor s tím “vnitřně rozervaný“   :-). No jo, i já se cítím poslední dobou   nějak osamělý, tak jsem si koupil ve Zverimexu   od šikmookého prodavače sadu rybářských   háčků a teď už jen přemýšlím, do kterého   tělního otvoru si je mám strčit... Po hladině   jezera plula spousta působivých obrazů, to zase   jo, ale nějak se mi je nedařilo poskládat k   sobě, aby to dávalo nějaký hlubší smysl.
Hugin
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 8.1.2011
Čím více filmů od Kim Ki-duka znám, tím   více začínám pochybovat o jeho   „normálnosti“. Velká frekvence záběrů na   vyměšující lidi, časté scény v nichž   dochází k týrání zvířat,   sebepoškozování, trýznění, násilný sex   atd., a to vše nejenom v tomto jeho filmu. V   podstatě žádná z důležitějších postav   všech jeho filmů se nechová normálně. Že by   traumatizující dětství, úchylka, nebo jen   snaha vyčlenit se za každou cenu? (c je   spávně). Tyto úzké mantinely sloužící k   vyjádření se k určitému tématu se nutně   musí stát stereotypem. Jediné stereotypy jež   se mně osobně neomrzí, jsou málomluvné či   úplně nemluvné postavy, poetika a dokonalá   vizuální stránka, jež dokáže částečně   utlumit zobrazované, mnohdy morbidní,   skutečnosti. Samozřejmě, že kontrast krutosti   a poetiky má svoje opodstatnění a to   především ve východní filosofii, bez zla   nemůže existovat dobro, všem jistě známý   princip jing a jang, ale v Kim Ki-dukově   následné tvorbě se z toho stává již poněkud   „obehraná písnička“. Silnou stránkou filmu   je bezpochyby kamera a hudba, taktéž typická   Kim Ki-dukovština, ale raději mám jeho   pozdější snímky, kde mimo nezbytných   surovostí je i náznak nějakého řešení,   pokání či vykoupení jako např. v Jaro, léto,   podzim, zima…a jaro a dalších. Přes všechny   možné i nemožné klady mám u Ostrova pocit   pouhého záznamu událostí, byť nadprůměrně   natočeného. Největším záporem bylo ovšem   zcela zbytečné násilí, že si dvě hlavní   postavy nastrkaly rybářské háčky do krku a do   vagíny je jejich problém, ale řezat zaživa   ryby, topit v kleci zavřeného ptáčka a jiné,   to je již perverznost. Sis je to, v návaznosti s   dějem, symbolické, ale tohle si mohl odpustit.   Zřejmě se nebudu mýlit, když řeknu, že Kim   Ki-duk patřil ve škole k těm dětem, co   chytají mouchy a trhají jim nožičky. Samotné   vytahování Hyuk-shika a následně Hee-jin   pomocí udice je taktéž symbolické, ale   protože se opakuje, působí poněkud trapně.   Zajímavé je, že největší rozruch způsobil   Kim Ki-duk s tímto filmem především v Evropě,   běžného diváka šokoval a intelektuálové   vrněli blahem, v Koreji snímek zcela propadl,   jak u kritiky tak i u diváků. Mě nešokoval a   do vrnění jsem měl dost daleko. Nevidět od   tohoto režiséra nic jiného, možná bych mu dal   poněkud vyšší hodnocení, avšak v porovnání   s jeho ostatní tvorbou je poněkud je slabší.
Snura
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 21.3.2009
Typická Kim Ki-dukovština - absurdní,   brutální, sexuální, ale přitom všem také   poetická, krásná a v konečném výsledku   geniální. Tohle všechno natočeno s   minimálními prostředky, téměř beze slov, ale   s úžasným vizuálním zážitkem.
phorsky1
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 5.10.2007
tuším že němá hee nemohla být tak celkem   němá,pokud svému milému objednávala po   telefonu prostitutku,to se znakovou řečí dělá   velmi těžko,film je   ponurý,nepředvidatelný,zajímavý,pro evropana   je film exotický nejen díky jemně podaným   sexistickým scénám,ale jejich mentalita je   taková .......rychlejší?nekdy se jeví až jako   cholerická,rozhodně je film zajímavý a stojí   za podívání,nudit se nebudete,naopak občas   budete překvapeni,zajímavým způsobem jsou   používány otvory v podlaze na plovoucích   domcích,zároveň jako vykonávání potřeby a   na chytání ryb
Reklama
Berny.GB
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 15.4.2007
Tento film je opravdu skvělý.Příběh je   dramatický, místy napínavý a dramatický.   Žena,která je v podstatě majitelkou plovoucího   hodinového hotelu se seznámí s mužem, jejich   vstah je velmi zajímavý( např. ty háčky ,jak   psal kolega, jsou opravdu neobvyklé) a má   skvělou zápletku.
Pardal
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 18.12.2005
Hodně zajímavý příběh o dvou nešťastných   lidech hledájící útěchu v samotě. Skvěle   natočený (hl. hrdinka neřekne ve filmu ani   slovo) položený do netypického prostředí.   Velmí emotivní, od pomalého zájmu dvou   hlavních protagonistů až po nechutně   ztvárněnou zavislost po jejich zblížení (na   háčky asi jen tak nezapomenete), asijské filmy   mají vždy jakousi exotickou přitažlivost pro   evropského diváka zejména po umělecké   stránce a to potvrzuje i tento počin.

10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film
minih11126minih11126Láska a smrt (1975) 
Love and Death n
minih41327minih41327Květy jasmínu (2004) 
Mo li hua kai n
minih40293minih402939. rota (2005) 
9 rota n
minih41808minih41808Zítra nehrajeme! (2006) 
A Prairie Home Companion n
minih39760minih39760Dogora (2004) 
Dogora - Ouvrons les yeux n
minih43263minih43263Město hazardu (2000) 
Luckytown n
minih42531minih42531Na lince je vrah (2006) 
When a Stranger Calls n
minih43088minih43088Závan smrti (2007) 
Wind Chill n
minih10025minih10025Katapult (1983) 
n
minih71423minih71423Expres na západ (2011) [TV film] 
The Sunset Limited n


Hodnocení:n12345678910
Reklama
Ostrov (1999)Ostrov (1999)Ostrov (1999)Ostrov (1999)
Reklama