Obsah filmu Ostrov
V tajemných mlhách se ukrývá ostrov, ráj pro muže, kteří sem jezdívají rybařit a ukojit své sexuální touhy. Místu vládne mladá žena Hee Jin, která obstarává komukoli cokoli, od rybích návnad po rozkoš. Jednoho dne se přijede na ostrov ukrýt bývalý policista, který má na svědomí vraždu milenky. Machistickou sílu tohoto muže však začne ovládat ženský duch. Mezi ním a mlčenlivou Hee Jin pomalu vzniká podivné sadomasochistické pouto a společně objevují neznámá místa mezi láskou a bolestí... Snímek Ostrov je prvním dílem jihokorejského režiséra Kim Ki-duka (1960), který se objevil v Evropě a oproti lhostejnému opovržení korejských kritiků a...
V tajemných mlhách se ukrývá ostrov, ráj pro muže, kteří sem jezdívají rybařit a ukojit své sexuální touhy. Místu vládne mladá žena Hee Jin, která obstarává komukoli cokoli, od rybích návnad po rozkoš. Jednoho dne se přijede na ostrov ukrýt bývalý policista, který má na svědomí vraždu milenky. Machistickou sílu tohoto muže však začne ovládat ženský duch. Mezi ním a mlčenlivou Hee Jin pomalu vzniká podivné sadomasochistické pouto a společně objevují neznámá místa mezi láskou a bolestí... Snímek Ostrov je prvním dílem jihokorejského režiséra Kim Ki-duka (1960), který se objevil v Evropě a oproti lhostejnému opovržení korejských kritiků a nezájmu diváků vyvolal v zahraničí silné emoce. Esteticky ztvárňované násilí a krutost přímo svázaná s krásou budí rozhořčení a při promítání filmu prý zpravidla pár lidí podívanou neunese a omdlévá. Sám režisér komentuje svůj film slovy: „Ostrov je vulgární a destruktivní, ale chtěl jsem jej udělat intenzivní a krásný. I když se drama lásky promění v posedlost a i když se obrátí v zuřivost, která nás drtí, přeroste někdy v silnou energii, která nás drží naživu... Tento ostrov je místo, po kterém všichni toužíme, ale utíkáme odsud, jakmile se začneme nudit.“
Ocenění: Netpac Award – Zvláštní uznání na Mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách 2000, Zlatý havran (Golden Raven) na Mezinárodním filmovém festivalu Fantasy Film v Bruselu 2001
Kino AERO < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (3)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
režie:
hraje:
scénář:
hudba:
kamera:
střih:
Distributor v ČR: |
AČFK - Asociace českých filmových klubů, Státní fond ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie, Ministerstvo kultury ČR |
|
|
Barevný: |
Ano |
|
|
Jazyková verze: |
korejská |
|
|
Přístupno: |
od 18 let |
|
|
|
|
Zobrazit všechny herce a tvůrce filmu Ostrov >
Film je součástí: Project 100
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 16.10.2013
Prý poetický film...?
Hmm, myslím, že ta ryba, z níž si ten dobytek zaživa ukrajoval sushi, si poetiku představovala trochu jinak. Ale zase v tom němém objíždění plovoucích chatek a rozdávání radosti osamělým a potřebným mužům svým tělem, v tom jistá poetika byla. Ano, na světě je spousta holek, které šlapou. Hee-Jin ale spíš jen šlapala vodu, aby se v životě neutopila. A její nečekaný úlovek Hyun-Shik na tom nebyl o moc líp. Opravdu kvalitně citově vnitřně rozervaný mladý muž, řekl bych (omlouvám se za černý humor s tím “vnitřně rozervaný“ :-). No jo, i já se cítím poslední dobou nějak osamělý, tak jsem si koupil ve Zverimexu od šikmookého prodavače sadu rybářských háčků a teď už jen přemýšlím, do kterého tělního otvoru si je mám strčit... Po hladině jezera plula spousta působivých obrazů, to zase jo, ale nějak se mi je nedařilo poskládat k sobě, aby to dávalo nějaký hlubší smysl.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 8.1.2011
Čím více filmů od Kim Ki-duka znám, tím více začínám pochybovat o jeho „normálnosti“. Velká frekvence záběrů na vyměšující lidi, časté scény v nichž dochází k týrání zvířat, sebepoškozování, trýznění, násilný sex atd., a to vše nejenom v tomto jeho filmu. V podstatě žádná z důležitějších postav všech jeho filmů se nechová normálně. Že by traumatizující dětství, úchylka, nebo jen snaha vyčlenit se za každou cenu? (c je spávně). Tyto úzké mantinely sloužící k vyjádření se k určitému tématu se nutně musí stát stereotypem. Jediné stereotypy jež se mně osobně neomrzí, jsou málomluvné či úplně nemluvné postavy, poetika a dokonalá vizuální stránka, jež dokáže částečně utlumit zobrazované, mnohdy morbidní, skutečnosti. Samozřejmě, že kontrast krutosti a poetiky má svoje opodstatnění a to především ve východní filosofii, bez zla nemůže existovat dobro, všem jistě známý princip jing a jang, ale v Kim Ki-dukově následné tvorbě se z toho stává již poněkud „obehraná písnička“. Silnou stránkou filmu je bezpochyby kamera a hudba, taktéž typická Kim Ki-dukovština, ale raději mám jeho pozdější snímky, kde mimo nezbytných surovostí je i náznak nějakého řešení, pokání či vykoupení jako např. v Jaro, léto, podzim, zima…a jaro a dalších. Přes všechny možné i nemožné klady mám u Ostrova pocit pouhého záznamu událostí, byť nadprůměrně natočeného. Největším záporem bylo ovšem zcela zbytečné násilí, že si dvě hlavní postavy nastrkaly rybářské háčky do krku a do vagíny je jejich problém, ale řezat zaživa ryby, topit v kleci zavřeného ptáčka a jiné, to je již perverznost. Sis je to, v návaznosti s dějem, symbolické, ale tohle si mohl odpustit. Zřejmě se nebudu mýlit, když řeknu, že Kim Ki-duk patřil ve škole k těm dětem, co chytají mouchy a trhají jim nožičky. Samotné vytahování Hyuk-shika a následně Hee-jin pomocí udice je taktéž symbolické, ale protože se opakuje, působí poněkud trapně. Zajímavé je, že největší rozruch způsobil Kim Ki-duk s tímto filmem především v Evropě, běžného diváka šokoval a intelektuálové vrněli blahem, v Koreji snímek zcela propadl, jak u kritiky tak i u diváků. Mě nešokoval a do vrnění jsem měl dost daleko. Nevidět od tohoto režiséra nic jiného, možná bych mu dal poněkud vyšší hodnocení, avšak v porovnání s jeho ostatní tvorbou je poněkud je slabší.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 21.3.2009
Typická Kim Ki-dukovština - absurdní, brutální, sexuální, ale přitom všem také poetická, krásná a v konečném výsledku geniální. Tohle všechno natočeno s minimálními prostředky, téměř beze slov, ale s úžasným vizuálním zážitkem.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 5.10.2007
tuším že němá hee nemohla být tak celkem němá,pokud svému milému objednávala po telefonu prostitutku,to se znakovou řečí dělá velmi těžko,film je ponurý,nepředvidatelný,zajímavý,pro evropana je film exotický nejen díky jemně podaným sexistickým scénám,ale jejich mentalita je taková .......rychlejší?nekdy se jeví až jako cholerická,rozhodně je film zajímavý a stojí za podívání,nudit se nebudete,naopak občas budete překvapeni,zajímavým způsobem jsou používány otvory v podlaze na plovoucích domcích,zároveň jako vykonávání potřeby a na chytání ryb
Reklama
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 15.4.2007
Tento film je opravdu skvělý.Příběh je dramatický, místy napínavý a dramatický. Žena,která je v podstatě majitelkou plovoucího hodinového hotelu se seznámí s mužem, jejich vstah je velmi zajímavý( např. ty háčky ,jak psal kolega, jsou opravdu neobvyklé) a má skvělou zápletku.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 18.12.2005
Hodně zajímavý příběh o dvou nešťastných lidech hledájící útěchu v samotě. Skvěle natočený (hl. hrdinka neřekne ve filmu ani slovo) položený do netypického prostředí. Velmí emotivní, od pomalého zájmu dvou hlavních protagonistů až po nechutně ztvárněnou zavislost po jejich zblížení (na háčky asi jen tak nezapomenete), asijské filmy mají vždy jakousi exotickou přitažlivost pro evropského diváka zejména po umělecké stránce a to potvrzuje i tento počin.
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film