Obsah filmu Ve stínu Beethovena
Beethoven právě dokončuje devátou symfonii, jeho nejvýznamnější dílo...je hluchý, nemocný, ve špatných náladách, zpitý a naprosto sám. Lidé ho obdivují a zároveň jím pohrdají , nikdo mu nerozumí a není zde nikdo, kdo by mu pomohl v jeho nejhorších chvílích ... až na mladého ctižádostivého skladatele... jeho múzu...strážného anděla...který se objevil v jeho životě. Jejich vztah, nejprve neohrabaný až trapný se brzy změní v opravdové přátelství a vzájemně prospěšné hudební partnerství. Partnerství, které umožnilo premiéru Deváté symfonie a dalo v posledních chvílích Beethovenovi mnoho štěstí a poklidu....
Související odkaz
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 18.9.2017
Tady forma výrazně převažuje nad obsahem, ale celé je to vesměs přikryto milosrdnou tmou, takže toho není moc vidět. Jediné, co je tu opravdu dobré, je hudba, ta ovšem není zásluhou tvůrců filmu, žeano.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 28.11.2011
Taková smyšlenost dle fantazií filmařů
Vážnou hudbu sice poslouchám, i tu Beethovenovu, ale abych se přiznala, moc informací o jeho životě neznám a už vůbec ne o jeho hudebních dílech. Vím jen, že měl velmi velmi komplikovanou povahu, nebylo s ním lehké vycházet /asi takový povahový rys géniů/ a proto si proti sobě za jeho života stačil poštvat většinu lidí. Ale také neměl moc lehký život /soukromý ani na milostném poli/, jak už to u těchto velmi nadaných lidí už tak bývá. Vcelku mu není co závidět, krom toho talentu a toho, že jeho díla a osobnost se oslavují dodnes. Co se týče samotného filmu, jak už tu kdosi psal, jako takový ,,bulvární" materiál je to myslím dost dobré. Se skutečností to nemá skoro nic společného, snad jen krom té Beethovenovi hudby, která filmem zní o sto šest /alespoň ta to zachraňuje/. Interiéry i exteriéry včetně kamery a herectví pana Eda Harrise se mi vcelku líbily, ostatní herci nic moc.. Diane Kruger je typická emoce postrádající Němka, která neumí dát do herectví nic jiného než unylost, chlad a velkou sebekontrolu. Chybí jí naprosto spontánost a vnitřní nadšení, přesně jak to vyčítal Anně sám velký Beethoven přímo ve filmu..:-D Diane bych si tak dovedla představit jako svázanou sucharskou paní účetní s brýlemi na nose, která si úzkostlivě hlídá ty svoje čísla.:-) Vadila mi ve filmu velká vulgarita, to jsem opravdu zírala. Když všechny ty nedostatky přehlédnu a řeknu si ,,je to taková bulvární smyšlenina", můžu tento film ohodnotit známkou 7/10 a možná se na něj příště ještě někdy podívám, hlavně kvůli Beethovenově hudbě, samozřejmě. :-)
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 29.9.2011
Ještě jsem neviděl životopisný film, který by splňoval mé představy a podrobně nabyté vědomosti o nějakém velikánovi dějin. Tyto naprosto vylhané, ano dokonce sprosté, vulgární a nic než bulvární tzv. "životopisné" filmy o nejvýznačnějších geniálních osobnostech z dějin umění by snad měly být soudní cestou trestány, když už nemají sami tvůrci tolik studu, cti a svědomí ve svých zhýralých tělech, aby se jich nedopouštěli a nezesměšňovali tak nejen sebe (copak o to), ale hlavně velikého Beethovena! Škoda, že už se, chudák, nemůže sám bránit! (Proto to dělám za něj alespoň Já.) Při panující všeobecné intelektuální lenosti hluboce lituji a opovrhuji každým, kdo si udělá o Beethovenovi první nebo poslední představu z nějakého blbého amerického šmejdu jako je tento. Můžeme vůbec mluvit o štěstí, když si Ludwiga van Beethovena nebudou plést se psem bernardýnem z jiného filmu, leč stejného jména, že?
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 24.7.2009
více než zajímavý je filmový opus a. holland s názvem ve stínu beethovena, který si klade za cíl zobrazit okolnosti vzniku 9. symfonie s podtitulem óda na radost. nakolik se autorský tým řídil skutečnými fakty a nakolik je i skutečná přítomnost přepisovatelky a. holzové, ať již v čase seznámení s beethovenem nebo v době slavnostní světové premíéry jeho poslední symfonie, ponechme muzikologům i jiným odborníkům či historikům a soustřeďme se na film jako na celek. ve stínu beethovena nepostrádá správný rytmus, napětí i atmosféru let, má zcela netradiční vedení kamery v krizových situacích při výměnách názorů mezi ústředními hrdiny a nepostrádá ani důmyslně vystavěné dialogy. to vše ve spojení s geniální hudbou maestra l. van beethovena činí z filmu z celkového hlediska zcela výjimečné dílo. koprodukční film ve stínu beethovena se tak může zařadit mezi nejvrcholovější díla světové kinematografie a i když se nakonec do hvězdných výšin nedostal, zůstal těsně před jejich branami. ve stínu beethovena lze vřele doporučit všem hudebním fanouškům i beethovenovým obdivovatelům stejně jako těm, kteří se zabývají světovým filmem.
Reklama
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film