Životopis (biografie) / Informace:Kim Ki-duk (1960, Bonghwa, Južná Korea) debutoval v roku 1996. Odvtedy nakrútil pátnásť dlhometrážnych autorských filmov. Dnes je najznámejším súčasným korejským režisérom uznávaným na celom světe kvóli výtvarnému cíteniu a výpovediam svojich filmov, ktoré sú nadčasové a internacionálně natoíko, že by sa mohli odohrávať kdekoívek. Na dru hej straně, častým surovým a otvo-reným zobrazováním reálií, ktoré však už vo váčšinejeho posledných filmov-
Jaro, léto, podzim, zima... a jaro,
3-iron,
Luk,
Dech - absentuje, si vypěstoval celý rad odporcov.
katalog 17. Artfilmfestu
Životopis (biografie) / Informace:Kim Ki-duk (1960) se k filmování dostal neobvyklou cestou. Pracoval v několika továrnách, pět let strávil v armádě a připravoval se na povolání kněze. V roce 1990 se vydal do Paříže, kde se živil prodejem vlastních obrazů. Titulní postavou jeho debutu
Krokodýl je mladík, který okrádá mrtvoly sebevrahů.
Divá zvěř sleduje osudy dvou korejských přistěhovalců v Paříži.
Ptačí klec vypráví o dívce, která se živí svým tělem.
Ostrov je analýzou neobvyklého milostného vztahu.
Skutečná fikce obsahuje dvanáct etud na téma ponížení a odplaty.
Adresát neznámý, situovaný do sedmdesátých let, sonduje důsledky přítomnosti amerických vojáků. V dramatu
Drsňák se gangster a pasák zamilují do studentky, jež skončí v nevěstinci. Na loňském MFF v Kartových Varech byla uvedena retrospektiva Kim Ki-dukových filmů.
38. MFF Karlovy Vary
Životopis (biografie) / Informace:Narodil se v horské vesnici, v devíti letech se s rodiči přestěhoval do Soulu. Od dětství rád maloval. Studia na střední zemědělské škole byl přinucen zanechat poté, co ze školy vyloučili jeho bratra. Od sedmnácti let pracoval v továrnách, ve dvaceti se přidal k vojenskému námořnictvu a v hodnosti poddůstojníka strávil v armádě pět let. Dva roky pak působil v církevní organizaci pro zrakově postižené a uvažoval o dráze kazatele; pokračoval přitom v malování. V roce 1990 si našetřil na letenku do Paříže, kde dva roky studoval výtvarné umění a živil se prodejem svých obrazů. Filmařskou profesi nikdy nestudoval, nebyl asistentem režie, ani kinoamatérem. V letech 1993–95 třikrát zabodoval v národních scenáristických soutěžích (tituly Malíř a zločinec odsouzený k smrti, Dvojí odhalení a Neopatrná chůze) a poté natočil rovnou celovečerní debut
Krokodýl, jímž si získal prozatím malou, zato semknutou skupinu fanoušků. Do Francie umístěná alegorická gangsterka s motivem korejského rozdělení
Divá zvěř propadla jak u kritiky, tak u publika. Kimovým prvním mezinárodním úspěchem se stává až film
Ptačí klec uvedený na šesti mezinárodních festivalech včetně Berlína, Moskvy, Montrealu a Karlových Varů. Autora definitivně proslavil snímek Ostrov, který se v roce 2000 stal největším skandálem MFF v Benátkách, kde
Kim Ki-duk o rok později soutěžil se svým nejautobiografičtějším opusem
Adresát neznámý. Mezitím natočil během pouhých dvě stě minut nízkorozpočtový experiment
Skutečná fikce. Sedmý Kim Ki-dukův snímek
Drsňák soutěžil na MFF v Berlíně. Od léta roku 2002 připravuje film ze života buddhistických mnichů s pracovním názvem
Jaro, léto, podzim, zima... a jaro, který má být dokončen v dubnu letošního roku. Protože se však jarní natáčení opozdilo, využil Kim Ki-duk vzniklou „pauzu“ a ve dnech fotbalového šampionátu roztočil další snímek
Pobřežní hlídka, který dokončil po návratu z Karlových Varů (který loni krátce navštívil u příležitosti první retrospektivy všech svých předchozích filmů). Vypráví v něm skutečný případ svého známého, jenž při službě u námořnictva zastřelil člověka, kterého omylem považoval za severokorejského špióna. Další Kimův snímek by se měl odehrávat ve starém Japonsku.
Projekt 100 - 2003
Nový publicista: :Nelíbí se vám tento životopis? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište.