Obsah filmu Kráska a netvor 1950
Klára Issová a
Tomáš Töpfer v době, kdy jedni budovali a druzí utíkali.
Píše se rok 1950. Zatímco někteří lidé budují s nadšením totalitní stát, jiní lidé z něho v hrůze utíkají. A někteří se ztratí. Tak jako se ztratila Jarmila, sestra lékařky Marie. Sice od ní přišel dopis ze Západního Německa, ale je adresován Marušce a tak Jarmila sestře nikdy neříkala.
Tak začíná dramatický příběh scenáristy Václava Šaška Kráska a netvor 1950. Na začátku je jen skoro nedoložitelná pochybnost, pak intuice milující sestry a Marie se vydá po stopách....
Klára Issová a Tomáš Töpfer v době, kdy jedni budovali a druzí utíkali.
Píše se rok 1950. Zatímco někteří lidé budují s nadšením totalitní stát, jiní lidé z něho v hrůze utíkají. A někteří se ztratí. Tak jako se ztratila Jarmila, sestra lékařky Marie. Sice od ní přišel dopis ze Západního Německa, ale je adresován Marušce a tak Jarmila sestře nikdy neříkala.
Tak začíná dramatický příběh scenáristy Václava Šaška Kráska a netvor 1950. Na začátku je jen skoro nedoložitelná pochybnost, pak intuice milující sestry a Marie se vydá po stopách. Víc prozradit nelze. Je to příběh napínavý, syrový a jde v něm o život a ne jen o jeden!
Česká televize < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 18.8.2018
Příběh známý z televizního seriálu ´30 případů majora Zemana´ pod názvem ´Bestie´, takže se v podstatě dá nové zpracování považovat za televizní remake. Tehdejší normalizační děj je považován za silnou propagandu. Jak je to tedy nyní? Počátek příběhu je více rozebraný a divákům osvětlí, o co vlastně ze začátku šlo. A když konečně dojde k pokusu o emigraci, už děj budí ve svém vývoji zvědavost právě v porovnání se vzpomínanou Bestií. Příběh je to zcela jiný a byť má znaky psychologického hororu, postrádá to na dokonalosti přeci jen patřičnou šťávu a zájem. Ale je to film ryze televizní, takže neustále viditelná inscenační atmosféra je možné přehlédnout. Ale stejně. Na režijní stoličku usedl Jiří Svoboda, který má na svědomí výborně zpracované téma o zkonstruovaných politických procesech snímkem ´Jen o rodinných záležitostech´, takže přeci jen jeho tvůrčí dokonalosti mohli být na tomto snímku vidět. Nebo to kontrolní orgán České televize neschválil? Vrátíme se k normalizační Bestii a přívlastku o dobové propagandě. Nic proti ničemu, neboť tomu tak skutečně je, ale když se podíváme hlavně na konec tohoto nového zpracování, karta se najednou obrací. StB o tom nejen že věděla, ale dokonce to i organizovala. Hm… Nevypadá to takhle náhodou jako propaganda dnešní doby? No nic. Příběh má jistý potenciál a patřičný důraz na danou událost, ale mělo to na víc. Tohle mělo zkrátka vzniknout jako kinofilm s pořádným rozpočtem a plného tvůrčího nasazení Jiřího Svobody. P.S. Scéna, kdy si Thea oblékla ukradené šaty a ozdobila šperky obětí a jak se jednoduše říká, teče nad tím blahem, načež jí Marie přistihne, vyznívá jako naprosto zbytečný kýč. Zbytečné přijdou i scény s vyšetřovatelskou skupinou nad nalezenými oběťmi. Děj to nikam neposouvá, takže to vypadá, že je to tu jen spíše vlivem slabého zpracování scénáře a prodloužení celkové stopáže.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 24.9.2017
Za ty debilní čtverce a obdélníky v celém filmu dvacítka dolů. Za Issovou další dvacítka mínus. Pár věcí jsem nepochopil, několikrát jsem se podíval, kdy už bude konec, a prostě mi tu něco scházelo, ale nejsem schopen určit přesně co. V nouzi se lze podívat podruhé.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 24.10.2011
..
Skvělé napsané, úžasně obsazené...jen z jednou velkou "chybou", nedokážu zapomenout, že to není jen vymyšlený příběh, ale je tam tolik reality, ba dokonc,že realita byla ještě o moc děsivější..