Obsah filmu Hnus
Hnus je jednou z nejděsivějších studií šílenství, která byla kdy natočena. Manikérka Carol (
Catherine Deneuve) je věčně nervózní. Bydlí se svou sexuálně aktivní sestrou. Zpočátku se Carol vypořádává s prací v salonu, kde tiše pečuje o nevzhledné nehtíky starých dam. Venku se neúspěšně snaží vyhýbat pošilhávání a návrhům kolemjdoucích mužů. Doma její utrpení pokračuje, když musí s odporem poslouchat sestřiny sexuální hrátky a tak alespoň tiše pohrdá muži, kteří ji navštěvují. Carol vykazuje známky patologické stydlivosti a potlačování sexuálních pudů. Když její sestra odjede na...
Hnus je jednou z nejděsivějších studií šílenství, která byla kdy natočena. Manikérka Carol (Catherine Deneuve) je věčně nervózní. Bydlí se svou sexuálně aktivní sestrou. Zpočátku se Carol vypořádává s prací v salonu, kde tiše pečuje o nevzhledné nehtíky starých dam. Venku se neúspěšně snaží vyhýbat pošilhávání a návrhům kolemjdoucích mužů. Doma její utrpení pokračuje, když musí s odporem poslouchat sestřiny sexuální hrátky a tak alespoň tiše pohrdá muži, kteří ji navštěvují. Carol vykazuje známky patologické stydlivosti a potlačování sexuálních pudů. Když její sestra odjede na dovolenou, začne Carol propadat šílenství. Trpí halucinacemi: neustále se jí zjevují sexuální akty s umaštěným mužem, po kterém touží a zároveň ho nenávidí; chtivé ruce vystupují ze zdí a hnětou její měkké tělo; zdi praskají a začínají se pohybovat. Carol je sama, a tak může čelit tomu, čeho se nejvíce bojí: vlastní touze.
Zdroj: HBO Europe < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (3)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 9.6.2014
Hnus se mi válel na disku už několik let. Nebýt Černé labutě, zřejmě by to tak bylo ještě pár dalších. Ale vzhledem k tomu, že spousta diváků-kritiků měla potřebu tyhle dva snímky srovnávat jsem si to nakonec musel též pustit...
Dojmy z Polanskeho díla mám však značně rozporuplný. Ano, Catherine Denevue hraje do určitě míry podobnou postavu. Očividně trpí nějakou psychickou nemocí. Ano, žeru jí to taky, jenom vůbec netuším, proč se to vlastně všechno děje. A to je špatné. U baletky Niny rovněž nějakou dobu sledujeme, že není úplně v pohodě, ale tak nějak víme, co za tím vězí. Matka, plnicí si skrze ní svůj vlastní sen a velký tlak, aby neselhala a byla perfektní. U Carol to ale nevidím. Možná je divná od přírody, nemá to žádné racionální vysvětlení...nebo jsem možná natvrdlej a bez špetky imaginace a něco podstatného mi uniká...nebo scénáristům? Jediné, co mi z jejiho chování došlo je, že má panický strach z mužů (jak se později ukáže, není úplně irracionalní, ale vysvětlen prostě není.)
Tohle by mi ani tolik nevadilo. Na nepředvídatelnou Denevue se dobře kouká, ale čekání na nějaký posun v dějí je často velmi nepříjemné – totiž neúnosně dlouhé a přitom některé scény jenom zbytečně natahují už tak příliš rozvleklý příběh, aniž by měly jakýkoliv vliv na další průběh. Co se chvílemi povedlo dobře navodit je atmosféra v bytě, kdy více pronikáme do hlavy (zdánlivě?) opuštěné mladé ženy s chorým mozkem a jejími představami, které jsou pouze obrazy bez jakéhokoliv zvuku. Ona vůbec práce se zvukem je asi to nejlepší, co snímek předvádí. Stačí si vybavit králíka obletovaného mouchami či neustále znějící zvony, praskající zdi, souložící sestru...i hudba si zaslouží pozornost.
i přes všechny nepochybné klady, kterých není nikterak málo, jsem se však docela často nudil a narozdíl od Labutě se z Hnusu moje srdcová záležitost zcela určitě nestane. Další šanci mu totiž dávat nehodlám.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 21.11.2010
Na to, že byl Hnus zamýšlený jako komerční berlička pro jiné Polanského tvůrčí spády, je tedy zatraceně nekomerční. Jsou tu prvky thrilleru, snad i hororu, ale všechno se to tváří stejně zarputile a nepřístupně jako Catherine Deneuve skoro po celý film. Natočené je to ovšem mistrovsky. Zachycení postupného duševního rozkladu hlavní hrdinky je velmi působivé a její strach z okolního světa a fyzického kontaktu předznamenává další režisérovy paranoidní studie Rosemary má děťátko a Nájemník. Při pohledu na vadnoucí králičí mršinku a pár jiných záběrů mě taky napadlo, jestli odtud mimo jiné nesál své inspirační mléko David Lynch.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 5.3.2010
Hlavni hrdinka vas zacne po chvili dsoti odpuzovat, svoji trhlosti a frigiditou k muzskemu pohlavi vas nesustale behem filmu doslova se.. Je to dosti naturalisticke dilo.