Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 30.10.2012
10 000 LET PŘ.N.L.
Krásná naivní pohádka, úžasné obrázkové leporelo plné úchvatných scén. Příběh je průhledný a předvídatelný, zasazený do pseudohistorických reálií, které tu slouží jen jako prostředek, nikoliv jako cíl. Ale o historii tady absolutně vůbec nejde a Emmerich to moc dobře ví. Film nabízí stejně přímočarý příběh jako jeho předešlé snímky. Logiku a školní vědomosti nechává daleko za sebou. Přesto je film zábavný. Jedna z nejlepších scén je úvodní lov na mamuty. Výlet za mamuty je veliký, burácivý a velmi úchvatně natočený. Ve filmu je k vidění více moc hezky vyrobených potvor, ale i skutečných supermodelek v kožešinách posazených do kulis s moc hezkými obrázky.
Prostě, u tohoto filmu stejně jako u jiných, jemu podobných, se nesmí přemýšlet. Když se u něj totiž nepřemýšlí, tak potom se člověk docela pobaví. Je potřeba prostě vypnout mozek. Hrdinové filmu procestovali téměř celý svět za jediným, dost obyčejným cílem, ale film sám bohužel nedokázal vytáhnout emoce diváka prakticky nikam. Jediné na čem snímek stojí jsou efekty. V tu ránu přichází Emmerichova chvíle, protože on efekty umí. Vytváří sci-fi, o kterých každý ví, každý je zná a právě proto je tak známý. Emmerich nemá žádný film, který by nebyl mediálně známý. I když příběh byl vcelku obyčejný a hodně nesmyslný, přesto byl zábavný. Efekty za to stály a to byl nejdůležitější bod toho, proč jsem na to vůbec koukala.
Největší slabinou filmu zůstává scénář. To, co film drží na přijatelné úrovni jsou trikové efekty, aspoň na nich si dali tvůrci opravdu záležet. V mnohých scénách jsou vidět úžasné věci, které doslova vyrážejí dech. Monumentální pohled na stavbu pyramidy umocněný pohledem kamery shora vytvořily hodně silný dojem. Tahákem filmu se stala především prehistorická fauna. Mamuti cválající planinou, pomáhající stavět pyramidy, šikovně vytahující nohy ze sítí, prapodivný pštrosoraptor, který dokáže šplhat na strom a šavlozubý tygr, který je jako živý, a krásně vrčí. Vizuální stránku doplňují nádherné exteriéry, vynikající masky a kostýmy. Odlišení jednotlivých kmenů je velmi nápadité. Za zmínku stojí i velkolepé dekorace a pár slušných bojových scén. Příběh je podobný jiným filmům z prehistorického období, jen mu trochu schází napětí, nezvratná historická osudovost, větší lehkost a prostá zábava. Zato nabízí úžasné vizuální orgie, které jsou sice na hony vzdáleny historickým faktům, zato poskytují docela úžasné ztvárnění dávno vymřelých zvířat.
Srdce milovníků přírody se muselo nutně tetelit blahem. Už jen za ta nádherná stáda a pláně plné mamutů nelze tento film odsoudit k zatracení.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 28.10.2011
10 POLOŽEK A MÉNĚ
Je to takový obyčejný film o jednom obyčejném dni, o jednom obyčejném supermarketu, o jedné obyčejné prodavačce, která potká jednoho neobyčejného muže, který změní jeden její obyčejný den v den neobyčejný. Film není žádný trhák, ale líbil se mi jako odpočinkový poklidný film bez krve a bezhlavých stříleček. Přináší pohled na obyčejný život. Rozebírá situace, kdy náhodné setkání se známým člověkem dokáže ovlivnit obyčejný lidský život. Morgan Freeman je můj oblíbený herec, který mi připadá vždy takový „lidský“. Pro tuto roli byl jako stvořený. V celém filmu podstatě účinkoval jen on a Paz Vega, která mu byla velmi dobrou partnerkou. Je podivuhodné, že podstatě dva herci „utáhli“ celý film sami. A oba podali velmi dobrý výkon. Myslím si, že je potřeba i takovýchto filmů o obyčejném životě. Občas mám náladu na takové filmy víc, než na akční thrillery. Mně se to líbilo, odpočinula jsem si u toho.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 23.2.2014
12 LET V ŘETĚZECH
Nejhorší pocit na světě je pocit nespravedlnosti. A pocit bezmocnosti nad touto nespravedlností zvítězit a domoci se svých práv, i když je všechno proti vám.
Dlouho trvalo americké společnosti než se vyrovnala s koncem otrokářství a dlouho jí trvalo než se dokázala k těmto skutečnostem postavit čelem. A dlouho trvalo než začala události té doby líčit tak, jak se opravdu staly. Film 12 let v řetězech je toho důkazem. Svým pomalejším stylem vyprávění odkrývá příběh svobodného černého muže, který má svou rodinu, práci, zázemí, přízeň a respekt okolí. Přesto je odvlečen jako otrok a musí se za každou cenu snažit, aby přežil vše, co mu osud přichystal. Je těžké smířit se s údělem otroka pro člověka, který zažil svobodu. Je těžké nalézat cesty, které vedou ke zmírnění útrap a ponižování. Salomon se nevzdává a pomalu ale vytrvale se pokouší nalézt cestu zpět do svého ztraceného života.
Film ozdobila zvučná jména hollywoodského studia. Přestože se někteří herci jen mihli na Salomonově pouti domů, zanechali ve filmu nesmazatelné stopy.
Je dobře, že tento film vznikl. Stále se setkáváme s utlačováním a ponižováním některých skupin obyvatelstva. A někteří si to opravdu nezaslouží. Ať 12 let v řetězech poslouží jako odstrašující příklad a kritika společnosti, která se povyšuje nad ostatní.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 30.1.2012
13
Podivný film o mladíkovi, který se snaží získat peníze na léčbu svého otce. Shodou okolností se dozví o nějakém kšeftu za spoustu peněz. Instrukce jsou v tajemném dopise. Přestože mladík neví přesně o co jde, využije příležitost a nahradí původního adresáta dopisu, který se předávkoval drogami. A tak se mladík vydává na cestu, která jej zavede do zvlášť nebezpečné hry na život a na smrt. Jelikož není úniku, nezbývá mu nic jiného, než aby se hry zúčastnil. Ostatní hráči si pomáhají drogami, aby překonali strach. On je odmítá a tak začíná být zajímavý pro tajemné hráče v pozadí. Nebylo to zase tak špatné, ale něco tomu scházelo. Jednoduše mně to nějak neoslovilo.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 5.9.2012
1492: DOBYTÍ RÁJE
Velkofilm Ridleyho Scotta o životní cestě Kryštofa Kolumba za slávou, štěstím a obrovskou touhou naplnit svůj životní sen.
Bohužel předpokládaný úspěch filmu se nedostavil. A to ani přes to, že každý záběr je sám o sobě jako obraz do galerie. Kamera nabízí úchvatnou podívanou. Jenže ze snímku je možná cítit až přespříliš okatá touha dát najevo svou úžasnost. Ono ani snaha po obrovském poselství se nesmí přehánět. Film je pastvou pro oči i uši. Co se týče výpravy, kamery, herců a atmosféry vůbec je to bomba. Bohužel řada pasáží je zdlouhavá, pomalejší tempo vyprávění v tomto případě nebylo ku prospěchu.
Není to sice žádný propadák, ovšem žádný velký hit se nekonal. Film je snad až příliš dlouhý, místy dokonce nudný a nemůže to zachránit ani standardně dobrý Gérard Depardieu v hlavní roli. Ani úchvatná a noblesní Sigourney Weaver s jiskřičkami nadšení v očích, která ztvárnila královnu Isabelu. Na snímku tak zůstala absolutně dokonalá jen Vangelisova hudba.
Ridley Scott nám nabídl nádherný a velkolepý příběh. Otevření brány nového světa, které předznamenalo začátek konce indiánského národa. Ukázal nám drama mnoha lidských životů, obyčejných prostých lidí, i těch, kteří svým rozhodnutím přímo měnili dějiny tehdejšího světa. A i když Dobytí ráje není úplně dokonalé ani tak pompézní, jak se čekalo, přesto má tolik dobrých momentů, pro které stojí zato film vidět.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 12.3.2012
2001: VESMÍRNÁ ODYSSEA
Film Stanleyho Kubricka není typickým sci-fi filmem. Byl natočen v roce 1968 a působí spíš jako vizuální propletenec nejrůznějších příběhů a žánrů. Je tak jednoduše až komplikovaně složitý, že běžného diváka dokáže dokonale zmást. Ve filmu podstatě nejde o žádný příběh, jde o jakousi bizarní vizuální esej na téma vývoj, budoucnost, vesmír a lidé. Film nejde cestou prostého vyprávění příběhu, on jej jen napodobuje ve strhující hře tvarů, barev a hlavně zvuků, přitom neztrácí nic ze své znepokojivosti a sugestivity. Napětí, když slyšíte jen zrychlený dech, je mnohem opravdovější než jiné typické umělecké projevy. Samotný příběh je upozaděný, dost jednoduchý, ale je neskutečně rozvláčnělý. Je doplněn úžasnými vizuálními efekty, které opravdu působí zbytečně zdlouhavě. Tanec hvězd a kosmické lodi uprostřed nekonečného vesmíru je naprosto úchvatný a opravdu působí nekonečným dojmem stejně jako okolní nekonečný vesmír. To není film, to je vesmírný balet. Rozhodně je to film, na který musíte mít tu správnou náladu, abyste byli ochotni akceptovat relaxační pohodu a lehkost a zároveň velikost celého díla. Do dnešní uspěchané doby se tento pomalu plynoucí obraz změn a vývoje od úsvitu lidstva až po plakát s lidským plodem a nápisem "Ultimate trip", který naprosto dokonale vystihuje toto stěžejní dílo sci-fi, příliš nehodí. Předlohou k filmu byla kniha A.C.Clarka a obecně se tvrdí, že bez znalosti této předlohy se nedá film úplně pochopit. Obávám se, že mnozí diváci film úplně nepochopí ani tak, a to včetně mně. Jenže Vesmírná Odyssea přesto nestárne, a to proto, že není jednoduchým opisem sci-fi předlohy, ale svrchovaným uměleckým dílem, které přesahuje hranice žánru sci-fi. Dnešnímu divákovi se může jevit Vesmírná Odyssea líná, zbytečně poklidná, až antidramatická, ale její skutečné kouzlo dřímá pod povrchem děje a činí z něj jeden z nejvýznamnějších filmů historie. Tohle dílo kráčí ve šlépějích nejlepší tradice umělecké fantastiky. Je a zůstane nadčasovým, ryze vizuálním zobrazením věčnosti.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 5.4.2011
2012
Po shlédnutí tohoto filmu se neubráním srovnání se živelnou pohromou v Japonsku z 11.března roku 2011. Katastrofické scény filmu jsou v tomto kontextu bohužel až příliš realistické. A že samotný příběh je příliš sentimentálním vyzdvižením rodinné sounáležitosti, jak to u některých katastrofických filmů bývá často vytýkáno? Kdoví, co bychom dělali my v situaci, z níž není úniku. Možná by stálo za to být naposledy spolu, v objetí s někým blízkým. Jistě, ve filmu jsou určité nesmyslnosti a nepravdivosti, s tím souhlasím. Zázraky v poslední vteřině i mně občas vadí, ale na druhé straně, když se vrátím ke katastrofě v Japonsku, tak i tam se objevili zázračně zachránění lidé i zvířata, a to i po několika dnech. Takže zázraky se dějí i v životě, ne jen ve filmech. V každém případě je tento film o tom, jak je skutečně lidstvo stále bezmocné proti řádění živlů a přírodních katastrof. A každý člověk by možná měl být sám v sobě na podobnou situaci připraven.
Film je úžasnou podívanou, ale stojí i za zamyšlení. Triky v tomto filmu jsou určitě jeho velmi silnou stránkou. J.Cusack na mně působí vždy přirozeným, civilním dojmem a mám jej jako herce docela ráda. Nelze než souhlasit s tím, že 2012 je nejlepší katastrofický film poslední doby a stojí za to jej vidět.
©
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 31.12.2014
3 DNY NA ZABITÍ
I někteří tajní agenti prý mívají rodiny. Jejich práce je od nich vzdaluje a děti se jim odcizují. Přesto váhají s důležitým rozhodnutím a stéle jej oddalují. Je první práce nebo rodina? A najednou přijde čas, kdy je potřeba konečně se rozhodnout kudy dál. Ale co když už žádná cesta dál nevede? Co teď s posledním zbytkem života?
Dobrá myšlenka, dobrý námět, mohl to být skvělý film. Jenže tvůrci se nějak nemohli rozhodnout, čím film má být. Má být brán vážně jako napínavý thriller nebo má být psychologickým obrazem člověka bilancujícího na konci životni cesty? Má být rodinným dramatem o rozchodu nebo sblížení s manželkou a dcerou? Všechno je dobré, ale všeho je příliš. A když narazíte na kousek komedie, celá ta podivná roláda dostane nahořklou příchuť. Prostě i spousta dobrých ingrediencí ještě nezaručí dobrý gurmánský zážitek.
A tak i když jsem se bavila, na patře mi zůstala docela podivná pachuť hořkosti nad nepříliš povedeným dílem a promarněnou šancí. ©
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 7.1.2012
ŠESTÝ DEN
Navzdory nízkému hodnocení, já musím říct, že mně se to líbilo. Zejména mně oslovilo téma klonování. To je hodně silné téma. Myslím si, že příběh nebyl zase tak špatný. Je to prostě sci- fi a jako takové je ho potřeba brát. Téma klonování lidí je stále ožehavé tabu i dnes. A právě proto, jak by se dalo tohoto objevu zneužít. Tady byl předveden jen náznak toho, co by možnost klonování člověka mohla udělat s celou lidskou společností. Jenže to asi hromada lidí odmítá přijmout. Často je tu zmiňován Arnold Schwarzenegger, ano jeho úsměv je poněkud zvláštní, ale za ta léta jsme si už snad zvykli. Je tím typický a je svůj. Každý jsme nějaký, tak i Arnold si zaslouží trochu tolerance. Přece nemůže v tolika filmech hrát jen hrstka známých a oblíbených herců. Prostě, já si myslím, že to byl zajímavý film, plný napětí i akce a odsoudit jej kvůli jednomu herci, který není v oblibě mi připadá nefér. Mně se to líbilo.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 19.4.2011
60 SEKUND
Další vydařený film s N.Cagem v hlavní roli. Nejsem příznivce divokých honiček v autech, ale tento film měl i jiné přednosti. Jako typický americký film hrál na divácké city. Je zvláštní, jak v těchto filmech jsou i záporné postavy (zloději aut) vykresleny jako pozitivní hrdinové, kterým nakonec divák fandí. A poté co Memphis zachrání život policistovi, je mu odpuštěno i před rukou zákona. No teď jen, aby byli takoví spravedliví a neškodní zloději i u nás. Nicméně to nic nemění na tom, že „60 sekund“ patří přesně mezi ty jednoduché, oddechové filmy, které jsou typicky odpočinkovou zábavou. K tomu byl určen, a tento cíl byl beze zbytku splněn.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 11.4.2011
8 mm
N.Cage jako soukromý detektiv pátrá po zmizelé dívce, o které se domnívá, že zemřela při natáčení porno filmu. Film má sice z počátku poněkud pomalejší tempo, ale k tomuto filmu se vyloženě hodí. Jsem fanda Nicolase Cageho a tak se mi jeho způsob hraní prostě líbí. Pro tuto roli se hodí. Umí být přesvědčivý v roli otce a manžela, i detektiva. V každém případě jde o film, který čerpá z neobvyklého prostředí a to jej činí zajímavým. Je to dobrý thriller, souhlasím, že jeden z nejlepších s N. Cagem v hlavní roli. Škoda, že v tomto duchu nepokračuje i dnes.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 3.8.2012
88 MINUT
Thriller o hře psychopata s psychologem. Psycholog má 88 minut na to, aby odhalil skutečného pachatele vraždy mladé dívky, ze které je sám podezřelý. Jinak zemře a jeho nevinu už nikdo nikdy nedokáže. V hlavní roli psychologa se představil Al Pacino, ale tato role osamělého, samotářského člověka, který svou samotu utápí v nočních klubech a divokých pitkách, ta mu příliš nesedla. Al Pacino je vynikající jako vždy, z jeho postavy čiší arogance i rozhodnost zároveň, ale od Pacina by člověk přeci jen čekal něco památnějšího, než takový snímek s levnou vizáží. Al Pacino na sebe strhnul veškerou pozornost, vše ostatní je v podstatě špatně. Vedlejší postavy nemají čím zaujmout, spousta sličných žen funguje jen jako líbivá kulisa pro oko diváka.
Samotný scénář je tradiční řadová detektivka, přijatelné kriminální béčko. Tempo je příjemné, režie není zrovna špatná. Přes zajímavý průběh filmu je samotný příběh posledních cca 20 minut až moc jednoznačných s předvídatelným koncem. Děj filmu byl na můj vkus velmi překombinovaný, nevěrohodný, i když místy byl skutečně napínavý, zejména zpočátku. Jednoduše řečeno, průměrný film, kterých je dvanáct do tuctu. Nepotěšil, neurazil ale ani nenadchnul.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 21.4.2012
96 HODIN
Liam Neeson ve vrcholné formě. Otec, který má díky svému povolání zkušenosti s tím, jak je nebezpečné pouštět samotná mladá děvčata do světa a jaká nebezpečí na ně mohou číhat. Přes jeho strach podlehne prosbám své dcery a svolí k její cestě do Paříže. Když se jeho obavy naplní a dcera je unesena, vydá se ji osobně hledat. Téma, které bylo již stokrát použito, je v tomto filmu zpracováno tak poutavě, že rozhodně zaujme široké pole diváků. Liam Neeson se do této role znamenitě hodí. Jeho postava naštvaného otce, který jde tvrdě a nekompromisně po stopách únosců své dcery je neuvěřitelně přesvědčivá. Člověk má pocit, že jeho zaujetí je vážně osobní. I když provádí nehezké věci, stále si udržuje sympatie diváků. Jde o jeden z nejpovedenějších filmů ve své kategorii. Právem se drží na špici oblíbených filmů, i když už to není žhavá novinka.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 22.8.2013
96 HODIN: ODPLATA
Pomsta je největším hnacím motorem dějin. Spouštěcím mechanismem pro většinu zlých událostí. Nejhorší je, že se roztočí do nebezpečného kolotoče, ze kterého není cesta ven. Strhává sebou ve strašlivém víru nejenom ty, kteří se opravdu podíleli na sporných událostech, ale i spoustu nevinných, kteří ani netuší o co vlastně jde. A kolotoč se točí a točí, dokud nezemře i ten poslední pamětník…
Do víru událostí kolem Bryana Millse je zatažena i jeho rodina. V ulicích Istanbulu sledujeme zápas o všechno, o holé přežití. A tak slibně to začalo, usmíření s manželkou, konečně dobrý vztah s dcerou, příjemná dovolená v exotickém prostředí …
Odplata je typické pokračování, které už nemá tolik co nabídnout. Divák se chtě nechtě neubrání srovnávání a to je ke škodě. Přitom Odplata je akční film, který nepostrádá nic z toho, co má správný akční film mít. Byl jiný než jednička, možná je v trochu pomalejším tempu, i taťka je už víc unaven a nemá tu sílu a razanci jít po stopách Albánců. Taky myslím, že každý se cítí lépe v roli pronásledovatele než v roli kořisti. Ano, Taken 2 je jiný, ale neřekla bych, že byl tak výrazně horší. Jen očekávání a nároky diváků se stupňují…
I Odplata má svou porci napětí, honiček, příhodných hlášek, korunovaných nezaměnitelným projevem Liama Neelse. Navíc poznáme Istanbul nejen ze země, ale i ze střech. Prostě mně to docela bavilo a případné nesrovnalosti a nelogičnosti jsem pro tentokrát hodila za hlavu. Je to zábava pro volný čas a já jsem si jej užila ke své spokojenosti.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 13.2.2012
ABSOLUTNÍ MOC
Clint Eastwood a Gene Hackman se setkávají v jednom filmu o střetu zločinu a neomezené moci. V hlavní roli je mazaný a perfektní zloděj, který se vloupal do domu, aby vyloupil sejf. Dům má být prázdný, ale pak se najednou vrátí majitelka bytu a přivádí si milence – samotného presidenta. Zloděj se schovává v sejfu a tajným zrcadlem sleduje dění v bytě. Milostné hrátky se poněkud zvrtnou a president milenku bodne nožem. Zasáhne ochranka a všichni jsou nuceni rychle zahladit stopy a co nejdříve zmizet. Ve spěchu ztratí nůž – vražednou zbraň. Svědek v trezoru raději při první příležitosti spěchá pryč i s nožem. Připravuje se co nejdříve odjet navždy pryč. Pak ale uvidí v televizi projev presidenta, který pokrytecky objímá čerstvého vdovce a kamaráda, kterému vděčí za svůj vysoký státní post. Přitom jej neváhal podvádět s manželkou. Zloděj se rozhodne, že před takovým člověkem nebude utíkat a rozhodne se proti presidentovi bojovat. Rozvíjí se napínavé drama kdo s koho. Do děje vstupuje kromě členů ochranky a policie i zlodějova jediná dcera.
Filmy Clinta Eastwooda se mi líbí čím dál tím víc. Jsou sice pomalé a možná trošku zbytečně rozvláčnělé, ale zároveň jsou lidsky blízké, řeší obecné a palčivé problémy společnosti. Ani v tomto snímku není nouze o napětí, akci a mistrovskou režii. Trochu mně mrzí nízké hodnocení ostatních, myslím, že ten film vůbec není špatný a že je podhodnocený. Mně se tento film líbil a doporučuji jej dalším lidem.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 11.4.2011
ABSOLVENT
Dustin Hoffman je pro mě pan herec. Je známý tím, že se na každou roli velmi pečlivě připravuje. To, že dokázal ve třiceti letech přesvědčivě zahrát mladého, naivního a nezkušeného studentíka to jen dokazuje. Přitom to byla jedna z jeho prvních filmových rolí.
V dnešní uspěchané době už je tento film tak trochu pro pamětníky a dnešním sebevědomým mladým lidem by Benjamin připadal hloupě, ale pořád je to reálný obraz nedávno minulé doby. A tak pro nás starší je i s odstupem doby tento film pořád perlou. O úžasné hudbě je zbytečné psát.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 19.6.2012
ADAMOVA JABLKA
Od počátku mi to připadalo hodně zvláštní a nějaké divné, a už jsem začínala přemýšlet nad tím, co jsem si to zase vybrala za hloupost. Ale jak šel čas, dostávala jsem se do děje čím dál tím víc a nakonec jsem film sledovala se zájmem až do konce, aniž jsem se nudila. Dánské filmy nejsou u nás zase tak běžné, o to více stojí za pozornost. Film se dotýká mnoha společenských témat od kriminality, náboženství, fašismu a fanatismu obecně. Poskytuje mnoho témat k přemýšlení. Ve filmu hraje jen minimum herců, kteří jsou pro mě zcela neznámí. Je s podivem, že se ve filmu vyskytuje tolik „špatných lidí“, kteří tvoří navzájem tolik nesourodou komunitu, která se navzájem utváří a formuje. Přitom jde o citlivý film, ve kterém je tolik zla a násilí v přímém protikladu. Proto je doslova fascinující, že právě toto prostředí dokázalo zformovat z Adama úplně jiného člověka, než jakým byl na počátku. Film nebyl sice žádná vyložená bomba, ale snímek to byl natolik zvláštní, že mně doopravdy zaujal.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 5.5.2011
ADAPTACE
N.Cage se tentokrát představuje v dvojroli dramatika. Musím se přiznat, že i když jsem jeho fanda, tak tento film mně nějak nezaujal. Pokud se týká herectví, tak není co vytknout. Ale filmy prioritně vznikaly pro zábavu, a to je podle mě jejich hlavní poslání i v dnešní době. Lidé mají dost svých vlastních problémů, tak se proč se dívat ve volných chvílích ještě na problémy jiných. Adaptace není ani drama s nějakou závažnou myšlenkou, kterou je potřeba sdělit lidstvu. Nějak mi unikl smysl tohoto počinu – co chtěl básník říci? Prostě film mne neoslovil a N.Cage se mi více líbí jako akční hrdina.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 26.9.2012
AEON FLUX
Velmi zajímavé akční sci-fi s docela neotřelým nápadem. Sice připomíná dějově prostou komiksovou adaptaci, ale mně se to vcelku líbilo. Triky jsou možná na úrovni nízkorozpočtového filmu, což poněkud zamrzí, ale na druhou stranu je tu hodně zajímavých a neviděných kulis a nápadů. Filmu rozhodně nelze upřít snahu o čistotu a originalitu. Snímek doslova oplývá neobvyklými rekvizitami, nezvyklými nápady a prvky. Hezké byly třeba kuličky reagující na pískot. Jenže některé z těch nápadů nebyly bohužel dotaženy do konce. Kapátko ukryté v podpatku bylo extrémně účelově použito. Sithandřiny ruce na nohou také nakonec neměly žádný praktický význam pro děj. A to byla rozhodně škoda. Bohužel ve více případech se nepodařilo vypravěčsky zvládnout tolik super originálních námětů, které by vystačily i na dva filmy. Tyto nedokončené detaily zbytečně roztříštily pozornost a pohřbily už tak hodně jednoduchou, ale zajímavou a zvláštní dějovou linii. Možná chybělo trošičku více akce. Některé akční scény jsou podivné, někdy až nezáživné. Celý snímek byl zato úžasný po vizuální stránce. Docela pěkné interiéry, zajímavá architektura, kostýmy i technické vychytávky byly skutečně působivé.
V každém případě k natočení tohoto filmu potřebovala režisérka hodně kuráže, ale to je u sci-fi potřeba. Její snaha přijít s něčím hodně jiným by se měla ocenit. Jen je škoda nevyužitého potenciálu a chybějící snahy o inovaci žánru.
Charlize Theron v hlavní roli se hodně snažila. Kromě toho, že na ni byl hezký pohled, se jí v této roli dařilo a určitě se jí povedla. Jenže sama nemá šanci celý film zachránit. Na pohled charismatický Marton Csokas má evidentně omezený herecký rejstřík. Do této role mi příliš nesedl.
Velký rozpočet ještě nedělá dobrý film. Aeon Flux byl na pohled i na poslech hodně atmosférickým počinem. Nebyla to žádná katastrofa, ale byla to jen taková jednohubka v originálním vizuálním kabátku, která zůstala trochu za očekáváním.
Přesto pro mě nebyla zklamáním a vcelku jsem byla spokojená.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 11.9.2014
AGENT BEZ MINULOSTI
Typický špionážní thriller, plný těžce srozumitelných politických plánů, nebezpečných úkolů, sledovacích týmů, zabezpečených akcí, tajných schránek, sledovací techniky a jiných typických nezbytností. A do toho vstupuje postava, která si nepamatuje ani své jméno, neví kdo je, kým je, ale brzy pochopí, že mu jde o život. A ví, že musí být vždy o kousek napřed, jinak nemá šanci.
Divák může sledovat s napětím, jak se Jason dokáže na poslední chvilku vzpamatovat, rozpomenout se na zápasnické chvaty, jak dokáže neomylně předpokládat protitah, jak se dovede vyvléknout z pastí a fandí mu, když kousek po kousku, střípek po střípku, skládá mozaiku svého životního příběhu. Jo, jo, těžko na cvičišti, lehko na bojišti…
Film přinesl napětí, akci a skvělou zábavu. I když už nepatří mezi nejnovější filmy, pořád nevypadá zastarale a úsměvně. Stále je aktuální. Nesnaží se být zároveň vtipným a komediálním dobrodružstvím plným ostrých hlášek. Toho si na něm cením nejvíc. I v dnešní době tak může být výstrahou pro ty, kteří bezmezně věří politickým špičkám, jež rozhodují o osudech jednotlivců, ale i celých vlád a určují dějiny světa.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 16.8.2011
AGENT Z VESMÍRU
Sci – fi je můj oblíbený žánr, ale tenhle film se nějak nepovedl, není nijak oslnivý. Samotný námět přitom není špatný. To, že o naši planetu mají zájem bytosti z jiného světa je dost možné, dokonce i to, že o Zemi svádějí boj dvě různé mocenské skupiny. Tajný agent v zájmu lidstva a spravedlnosti nás brání zuby nehty a ani k tomu nepotřebuje naši pomoc – no budiž. Námět by nebyl zase tak špatný, ale něco tomu prostě chybí. Trocha originality a snad i rozumu - třeba jen to, jak „lidskými“ prostředky spolu bojují obě protistrany, jejichž technika je někde na úrovni teleportace, jejich samotná existence je na úplně jiném základě – spíš jakési formy energie, ale stále se spolu „mydlí“ pěstmi a kopanci. Prostě myslím si, že z tohoto námětu se dalo získat mnohem víc. Je to škoda, takhle je Agent z vesmíru jen podprůměrným filmem, který nijak nepřekvapí. Jednou jej vidět bohatě stačí.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 12.4.2011
AKTA X (1998)
Pamatuji si, když se začal vysílat seriál Akta X, jaká to byla bomba na tehdejší dobu. Dnes, když jsem si obstarala tento film, kouzlo z neznámých a paranormálních dějů se někam vytratilo. Filmu se dá něco vytknout jen stěží, ale ojedinělost tématu a původní náboj tajemna je nenávratně pryč. Sama nevím proč, ale po letech už to nějak není to pravé ořechové. Prostě nebyl to sice žádný propadák, ale ani žádný velký trhák.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 12.4.2011
AKTA X – CHCI UVĚŘIT
Jak jde čas, tak čím dál tím víc ztrácí téma filmu na přitažlivosti. Film byl docela zklamáním. Po letech jsem se těšila na osvědčenou zábavu s příchutí tajemna, ale zůstala jsem někde hodně daleko za očekáváním. Prostě u tohoto filmu se žádný comeback nekonal. A mně to bylo líto, ale je to tak.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 29.1.2015
AMERICKÝ SNIPER
„Na tomhle světě jsou tři druhy lidí. Ovce, vlci a ovčáci.
Někteří lidé rádi věří tomu, že na světě není zlo. A když se někdy setkají s nenávistí, nevědí jak se bránit. To jsou ovce. A pak jsou tu predátoři. Používají násilí, aby týrali slabé. To jsou vlci. A pak jsou takoví, kteří jsou obdařeni darem agrese a neodolatelnou potřebou chránit stádo. Jsou vzácní. Žijí, aby čelili vlkům. Jsou to ovčáci.“
Nikdy jsem se netajila svým antimilitaristickým postojem. Na druhou stranu, rozpínající se agresi je potřeba umlčet v počátku, než se rozvine do těžce kontrolovatelné celosvětové války. Žijeme ve světě, kde bohužel hrozba teroru ze stran fanatických náboženských skupin je den ze dne aktuálnější a nebezpečnější. Na svém území ať si každý žije podle svých kulturních i náboženských tradic jak se mu zlíbí, ale jakmile je začne vnucovat násilím svému okolí, je to špatně, a je potřeba zasáhnout. A lidé, kteří na to mají dostatek odvahy, mají můj obdiv. Bez ohledu na to, z jaké země pocházejí.
Clint Eastwood je skvělý režisér. Svůj film ani nemohl načasovat lépe. Film není o vlastenství amerických vojáků. Nabízí hlavně pohled na svět kolem nás a na to jaký by měl být. I když se na válečné filmy moc nedívám, tento mne opravdu oslovil. Ne kvůli akčním scénám ozbrojených opatření, ale pro myšlenky, které jsou bohužel stále tak aktuální. Film má veliký potenciál a dost velkou šanci oslovit široké vrstvy diváků po celém světě. Já mu fandím. ©
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 3.4.2012
AMERICKÝ ZLOČIN
Film je bohužel natočen podle skutečných událostí. Je šokující, drsný, drastický, pro někoho možná až nechutný. Určitě to není hezký film - v tom smyslu, že to nebylo lehké oddechové téma. Ale i takové filmy by se měly točit. Ne pro tu krutost a pro popis toho jak hnusní umějí lidé někdy být, ani proto, aby je snad za to někdo obdivoval, ale jako výstrahu. Právě proto, že něco podobného se děje i dnes. A děje se to proto, že ostatní lidé jsou ke svému okolí nevšímaví a lhostejní. Proto by se občas každý měl na podobný film podívat. Aby si uvědomil a připomenul si, že kolem něj žijí i jiní lidé, kteří se možná trápí a nebo možná trápí někoho kolem sebe a možná jen potřebují pomoci. Z filmu mám mrazení ještě teď, ale přes nepříjemný zážitek film doporučuji, jako memento.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 11.2.2014
ANNA A KRÁL
Romantický příběh odehrávající se na pozadí dvou zcela odlišných kultur.
Anglická učitelka a král vyznávající buddhismus, představitelé zcela rozdílných životních stylů a národních zvyklostí. Možná, že si Anna dokázala získat respekt i obdiv za znalosti a odvahu od siamského krále. Od muže, který byl vychován v přesvědčení, že se pro muže - a natož pro krále – prostě nehodí uznávat ženy a jednat s nimi jako s plnohodnotnými tvory. Dokonce král možná i zatoužil po novém dobrodružství …
Ale stejně nevěřím. Je to jen pohádka. Krásná, má dobrý příběh, divákům nabízí úchvatné záběry z královského paláce, z královské metropole, z velkolepé hostiny, ale i z nevšední přírody a odlišné architektury. Bohužel samotný příběh je tak zidealizovaný a přikrášlený, až je nevěrohodný. Možná proto se hodí, že je vyprávěn mladým princem – v dětských očích může být mnoho věcí jinak než ve skutečnosti. Ale jako pohádka pro dospělé působí znamenitě a jistě potěší všechny romantické duše. I já pohádky ráda…
Film, kterému nechybí úžasná atmosféra s nádechem exotiky, je postaven zejména na hereckých výkonech Jodie Foster a Chow Yun-Fata. Přes všechny výtky je to jeden z nejhezčích romantických filmů.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 18.3.2015
ANOMÁLIE
Vysloužilý voják se ocitá v situacích, které absolutně nechápe. Výstřižky z neznámého příběhu se nakonec poskládají do mozaiky sci-fi o ovládání lidské mysli.
Docela zajímavý námět byl bohužel podán hodně nestandardním způsobem, což způsobilo hlavně v začátku značný informační kolaps. Zpomalené záběry se pomalu ale jistě mění v instruktážní video pro příznivce bojových umění. Samotný smysl toho, proč se všichni tak strašně snaží nutit chudáka Ryana dělat něco proti jeho vůli, se ukáže až v okamžiku, kdy už film spoustu lidí dávno přestal bavit. Škoda, i já si myslím, že se z příběhu dalo vytěžit mnohem více. ©
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 20.1.2013
ANTIKRIST
Vyloženě artové dílo, které nevzniklo pro běžného diváka. Je to dílo sice zajímavé, odvážné, dráždivé, vizuálně podmanivé, ale... Úvod filmu je úžasný, excelentně nesnímaný a podkreslení hudbou je fascinující. Zbytek filmu nabízí studii rozkladu osobnosti v souvislosti s prožitou hlubokou bolestí nad těžkou ztrátou. Vznikne forma intimního manželského dramatu s hororovým vyústěním, jenž je ozvláštněna metaforou o vlivu pekla na lidskou duši. Příběhová linie byla nahrazena velkou mystikou, kterou většina diváků nepochopí, protože o ní nic neví. Psychothriller o pohlcující moci přírody, slabosti rozumu a ďáblovi v těle ženy se mění v očistné depresivní divadlo.
Ve filmu jsou odkazy na jakousi mystiku, kterou neznám. Tak jsem trochu pátrala a zjistila jsem, že existuje spousta lidí, kteří nemají nic lepšího na práci a tak vymýšlejí jakousi pseudovědu o pekle. Tito lidé vytvořili učení nebo soubor podobenství o tom, že příroda je stvořena ďáblem, že je v ní zosobněno zlo samo. Ve filmu vidíme jen negativní věci. Tři žebráci jsou bolest, žal a zoufalství, které na sebe berou podobu tří zvířat, objevují se postupně a nakonec najednou. Na začátku umírá dítě, umírá pokračování rodu. Jestliže muž a žena jsou zde zástupci lidstva, umírá pokračování lidstva, ale zbývá ještě plodivá síla, kterou je potřeba symbolicky zničit útokem na mužské i ženské pohlaví. Obráceně obuté botičky symbolizují cestu zpět ke smrti. A tak dále, a tak dále…Originalita se prý oceňuje a tady jí je teda nepočítaně. Prostě Antikrist byl natočen zřejmě jen pro stoupence této antivíry. Pro většinovou populační skupinu bude dílo zmatené a nepochopitelné.
Samotný příběh pro běžného diváka je hlavně o tom, jak se změní člověk po obrovské osobní tragédii, která jej potká, jak se dokáže vyrovnat s pocitem viny a jak odolat nátlaku na lidskou psychiku. Stačilo se zaměřit více na vztah dvojice v dané životní etapě, případně zajít dále do minulosti. A mohlo být tak silné, tak působivé.
Takhle vznikl nejkrásnější film o těch nejhnusnějších věcech. Jenže zůstane jenom a pouze jako čistě autorské a ryze osobní vidění situace. Nezapomenutelné, ale podruhé už nikdy. A ti dva vynikající herci, kteří se výborně shodli a doplňovali, vytvořili geniální herecké psycho.
Posledních pár minut filmu se dá přirovnat k brutálnímu hororu, protože to, co uvidíte tu, jen tak někde neuvidíte. Film pro otrlého diváka, kterého pár lekaček a řezání do údů či pohlavních orgánů nedokáže rozhodit. Tohle je další případ obrazových cvičení, které vtáhnou svou bizarností, které vylekají a šokují. Zaujmou, udiví, ale mně se to nelíbí. Ale to nic nemění na tom, že je to neuvěřitelně brilantně natočeno. Na druhé straně nevěřím, že žena, která by skrze své sexuální prožitky přišla při tamto aktu o dítě, by se pak neustále chtěla milovat. Dobře, film nastoluje smrt a pocit viny. To je to, co chtěl režisér vlastně říci. Ale zvolené metody k vyjádření tak jednoduché pravdy jsou hodně zvláštní a nejsou adekvátní. Někomu se to bude zdát absurdní, někomu přehnané, někomu geniální, někomu zase přízemní, zbytečně přehnané, brutální a nelogické. Snímek využívá satanských propriet k ohromující metafoře rozkladu muže a ženy. Já jsem použité jinotaje skoro neodhalila a ani mne nijak nelákalo nad nimi přemýšlet, ani jim porozumět. Satanista nejsem a tak mne to prostě a jednoduše nebavilo.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 14.9.2011
APOLLO 13
Tento film je někde na pokraji hraného dokumentu a je perfektní. Možná už jen proto, že všichni víme, že to není sci-fi, že to není jenom nějaká pohádka, že to není „jenom jako“. Takto podobně se to opravdu stalo. Vždycky mně fascinoval vesmír a touha lidí vědět jak to opravdu funguje a co je tam, kde se nemůžeme sami podívat. Proto miluju sci-fi, že máme alespoň tu možnost si představovat a vysnít si neznámé a daleké světy. A kosmonauti měli tu úžasnou možnost dostat se nejdále ze všech lidí. I když je to jen maličký krůček na samý krajíček vesmíru. Už to samo o sobě je fascinující. Možnosti, které lidstvo stále více odhaluje. Film Apollo 13 je právě o podobných nadšencích, kteří mají dost odvahy na to, aby šli do tak riskantního podniku, kam by se většina z nás ani neopovážila. Všichni herci podali úžasné výkony, bylo to tak opravdové, tak skutečné, až jsem jim to záviděla. A za tu úžasnou věrohodnost nemohu jinak, než dát plný počet bodů a navíc přidávám poděkování za úchvatný zážitek.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 20.4.2011
ARMAGEDON
Vynikající Bruce Willis, přesně v takových to rolích jej mám nejraději. Myslím si, že je pro takové postavy jako stvořený. Armageddon je můj oblíbený film, ve kterém je na jedné hromadě napětí, akce, tragika a lyrika, dobrý sci-fi námět, hrdinství obyčejných lidí. A všechno to do sebe krásně zapadá, děj ubíhá plynule, ani záběry z výcviku kosmonautů nejsou nudné, no prostě jde o zdařilý mix různých žánrů. I výkony B.Afflecka a S.Buscemiho jsou velmi slušné. Film Armageddon se tak stal úspěšným filmem, který se mi líbí i po letech a ráda se na něj podívám po čase znovu.