Recenze: Hříčky přírody

Vydáno dne 05.08.2016
Člověk tak nějak doufal, že by to mohlo být něco ve stylu Poslední nás zachrání a Skautova průvodce zombie apokalypsou …
A ono jo! Jenom některé humory jsou až příliš infantilní, detinské a předvídatelné, tj. rozhodně ne vtipné! A je tady snad všechno kromě skautů. Ale jinak ten princip spočívající v tom hlavně nehledat v ničem hlubší logiku (že je příběh právě takový ještě neznamená, že ji tam nemůžeme hledat) a při sledování filmu raději vůbec nepřemýšlet zůstává stejný. Hříčky přírody se možná nebudou chlubit nejzručnějším režisérem a střihačem, jelikož střihová skladba má místy k ukázkové hodně daleko, ale zase se mohou pochlubit hereckou účastí Mackenzie Davis, Joan Cusack a Vanessy Hudgens, přičemž i ve zbytku obsazení se najdou známější jména.

Vítejte v Dillfordu, městě vepřových žebírek (která obsahují látku TXP). Tady vedle sebe žíjí a živoří relativně v míru nesmrtelní upíři, obyčejní lidé a hloupé zombie. Situace se začne vyhrocovat v momentě, kdy přiletí mimozemšťani. To už se ale z dívčiny Petry stává upírka, protože upír Milan (skoro jako Edwardův bratr) si slova „chci s tebou zajít dál“ vykládá jinak. A nejchytřejší klučina na škole Ned se nechá pokousat od své kamarádky zombice, jelikož doma upřednostňují jeho sportovně nadaného bratra. Ten je však sdrátovaný, protože ho člověk Dag napálil baseballovým míčkem. Chtěl totiž udělat dojem na opodál stojící spolužačku Lorelei, do které se zamiloval.

No a právě Dag, Petra a Ned nás budou nejvíce zajímat, což je dobře, jelikož první dva jmenovaní jsou ze všech postav nejnormálnější, což znamená, že skoro všechny ostatní se chovají jako idioti a mluví sprostě, byť to není ani trochu nutné, ale tvůrci si holt zase myslí, že v takovém případě to bude největší sranda. Scenárista občas přijde s nějakým ne originálním, ale zajímavým nápadem, se kterým se později mnohdy prakticky už vůbec nepracuje, přitom by mohl významně usnadnit vzniklou situaci. No jo, já vím – u takovýchto filmů v podstatě opravdu nemá smysl zamýšlet se nad dírami ve scénáři.

Ve druhé polovině to naštěstí začne být sranda a dočkáme se i nějakého toho vizuálně pěkného momentu. Během závěrečných titulků nám potom budou promítnuty nějaké ty úsměvné okamžiky, které jsou pak ještě mírně rozšířeny v bonusových materiálech, kde najdeme také dvě vynechané scény, z nichž jedna je dobrá, a pak si ještě můžeme prohlédnout alternativní úvod, ve kterém nám bude o něco podrobněji zábavnou formou přiblížena situace ve městě i vztah hlavního hrdiny k Lorelei. Jinými slovy není dobré, když je alternativní úvod lepší než ten, který se nachází ve filmu.

Hříčky přírody
určitě mají vedle svých záporů i svoje klady, které ve výsledku navíc naštěstí převažují, ačkoliv to tak dlouho nevypadalo. Jenom škoda, že lépe nefungují ty momenty, které mají probouzet silnější emoce, že se v tomto bijáku nenachází mnohem více odkazů na slavné upírské/zombie/mimozemské filmy, nebo že tvůrci vlastně prováhali učinit z tohoto počinu zároveň sofistikovanou satiru na současnou společnost, kde by se mezi řádky dalo vyčíst ledacos výstižného. Při této podobě můžete číst, jak chcete, a stejně nevyčtete nic jiného, než jenom snahu o to být cool. Pak by se Hříčky přírody možná staly nezapomenutelnějšími a ano, snad i umělecky hodnotnějšími.